AC/DC – maailman paras rockbändi

  • 268 242
  • 1 334

PikkuKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Kuulostaa kyllä erikoiselta lavarakentajien kohtelu.

Silti täytyy keikasta sanoa korvat humisten, että ovathan nuo aussit mielettömiä. Melkein sanoisin, että voitti jopa Hesan keikan. Johtuuko sitten kenttäpaikoista? Oma suosikki, TNT, räjäytti koko paletin viimeistään.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Olipas kyllä taas niin hyvä. Mielestäni parempi kuin Helsingissä, en osaa täysin sanoa että miksi. Show oli oikeastaan sama, mutta mielestäni välillä kulki vieläkin paremmin ja jotenkin äijät olivat rennomman oloisia. Paikka minulla oli lähes sama kuin Helsingissä, joten ei johdu siitäkään. Kokonaisuudessaan jäi todella hyvä fiilis, jos jotain etsii niin Big Jackin voisi viskata roskikseen ja soolosta nappasta 2/3 pois - ja tilalle lisätä harvinaisia suosikkeja tyyliin Who Made Who, Heatseeker, Walk All Over You tai Stiff Upper Lip.

Phil Ruddin suuntaan myös taas erityistä kiitosta. Tällä kertaa ei tainut tulla edes sitä yhtä hymyä, vaan sama ilme koko 2h, mutta kyllä se homma toimii. Samaa pitää sanoa koko rytmiryhmästä sekä nokkamiehistä. Eniten probleemeja oli Brianilla äänensä kanssa. Joi aika monta putelia jotain ja vaihtoi kolmisen kertaa mikrofonia. Oikeastaan alun jälkeen kaikki tauot menivät juomataukoihin ja yleisöinteraktio hävisi muutaman biisin jälkeen. Siltikin myös sieltä suunnalta hieno suoritus.

Black Ice kiertue päättyy syksyyn. Sitten taas ihmetellään miten käy. Kohtuu nopeasti olisi jatkettava, jos näin meinataan - uutta seitsemän vuoden taukoa ei varmaan enää passaa ottaa. Itsellä on nyt erittäin vahva aavistus siitä, että homma jää tähän. Takana on onnistunut levy (joka vuosikausiin parhaan laadun lisäksi vielä myi erinomaisesti) ja erittäin onnistunut kiertue. Brian sanoikin, että bändissä on eläkehaluja, mutta ei hänellä. Ilmeisesti Rudd on ainakin ollut jo hilkulla vetäytyä mökkeilemään - kaverin jatko Black Ice-aikakaudelle oli epäselvää pitkään, mutta erittäin hyvä että tuli mukaan, vaikka Chris Sladekin olisi passannut.

Sitten viikon sisään GnR ja Kiss - aika mahdoton pala on näillä kaiffareilla ylittää eilistä.

Dirty deeds!
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Toi on kyllä uskomatonta, voiko sanoa penailua. Itsekin olen ollut jeesaamassa festareilla ja kyllä sieltä aina on vähintään se ranneke ollut palkintona, joskus jopa rahaakin. En ole lainoppinut, mutta olisiko tuossa aineksia johonkin ryhmäkanteeseen jossa vaadittaisiin sitten vaikkapa tuntiliksat duunista? Jos siihen nyt kukaan ryhtyy. (Ja mitä alunperin sovittu onkaan ja onko siitä näyttöä)

Lainoppineena voin sanoa, että mikäli voidaan näyttää, että työstä on luvattu palkkaa, oli se sitten rahaa tai lippuja, niin heillä olisi oikeus sitä vaatia. Suullinen sopimus on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Mikäli mitään ei ole luvattu tai sitä ei pystytä näyttämään, niin asia on vaikeampi. Voidaan ajatella, että yleisen elämänkokemuksen mukaan ihmiset eivät tuollaiseen urakkaan alkaisi ilman palkkiota. Ainakaan kun kyse on firmalle tehtävästä työstä eikä mistään kyläyhdistyksen talkoista. Tuolla argumentilla voitaisiin lähteä eteenpäin. Mutta jos asia menee viralliseksi niin pitää muistaa, että työstä (vapaaehtoisestakin) maksettu palkkio on veronalaista tuloa. Oli se sitten tavara, keikkaliput tai rahaa. Maksajan tulee hoitaa työnantajaveloitteet ja ilmoittaa verottajalle. Jos aletaan oikeudessa vaatimaan palkkioitaan niin sen jälkeen on himpun hankalampaa pimeänä maksella.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toi on kyllä uskomatonta, voiko sanoa penailua. Itsekin olen ollut jeesaamassa festareilla ja kyllä sieltä aina on vähintään se ranneke ollut palkintona, joskus jopa rahaakin. En ole lainoppinut, mutta olisiko tuossa aineksia johonkin ryhmäkanteeseen jossa vaadittaisiin sitten vaikkapa tuntiliksat duunista? Jos siihen nyt kukaan ryhtyy. (Ja mitä alunperin sovittu onkaan ja onko siitä näyttöä)
Kyllä tuossa ilman muuta olisi mahdollisuus nostaa juttu. Ei tosin ryhmäkanne, koska Suomessa se on mahdollinen vain kuluttaja-asioissa kuluttaja-asiamiehen vetämänä. Tämä on kuitenkin selkeästi työnantaja vs. työntekijä case.

Niissä asioissa taas Suomen lainsäädöntö on aavistuksen työntekijän puolella, koska heidät katsotaan heikommassa asemassa oleveksi. Jos kerran työsuoritus on tapahtunut, eikä siitä ole tullut asiallista korvausta elinkeinonharjoittajalta (työn oli ilmeisesti tilannut yritys, eikä kyse ollut yhdistyksen järjestämistä talkoista kuten joidenkin festarien kohdalla?), niin uskoisin että lähes varmisti olisi mahdollisuus saada jonkinlainen korvaus. Sitä en uskalla arvuutella olisiko korvaus esim. rakennusalan minimituntipalkka vaiko vain menettyjen keikkalippujen arvo.

Joka tapauksessa kaikkien pitää edistää omaa asiaansa itse. Mikään julkinen toimija ei Suomessa aja työntekijän etuja työntantajaa vastaan. Liittoon kuluvien (oli sitten mikä liitto tahansa) kannattaa konsultoida oman liittonsa lakimiestä (pitäisi olla jäsenille ilmaista). Vaikka kyse on pienestä asiasta, niin joku liitto voi ihan periaatteesta ottaa jutun hoitaakseen. Mahdolliset korvaukset toki tulisivat tällöin vain niiden osalle, joiden asiaa liitto ajaa - eli käytännössä ko. liiton jäsenet. Järjestäytymättömien pitää ajaa omaa asiaansa itse esim. palkkaamalla lakimiehen...

Ai niin, harmi etten päässyt itse keikalle! Tuskin on kovin montaa mahdollisuutta jäljellä...
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
HVoisivat kyllä luopua jo siitä She's Got the Jackin riisuuntumisesta, sillä se on lähinnä pateettisen näköistä eikä ole yllätys enää kenellekään. Ja rumia ne ovat kuin faan...
Niin vois ja ottaa takaisin Bad Boy Boogien "strippausbiisiksi"
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän se nyt niin vain taitaa olla, että Suomessa ollaan niin tarkkoja kaikesta eli ihan lakien ja säädösten mukaan roudareita ei ole voinut keikalle päästää. Virheitä on tietenkin tehty, että näin on päässyt käymään, mutta eiköhän tuo se syy valitettavasti ole.

Lauantaita ja kello 23:n saapumista pelätessä.
 
Sitä en kyllä ymmärrä miksi hemmetissä näillä megabändi-keikoilla on aina lauma näitä känniääliöitä jotka ei tänä aamuna muista koko whitun keikasta mitään? Menisivät prkl katsomaan Servoa ja Napanderia niin olisivat omanlaisessa seurassaan

Aika mielenkiintoinen näkökulma. Ihminen menee katsomaan AC/DC:n keikkaa ja valittaa sitten siitä, että katsomossa on juntteja. Ymmärtäisin tällaisen reaktion, jos olisi tsiigaamassa jotain Radioheadin kaltaista älykköpumppua tai vaikkapa kaupunginorkesterin konserttia, mutta tämä orkka ei kai varsinaisesti ole tunnettu minään sivistyneistön suosikkina, vaan aika pitkälle taitavat fanit löytyä samasta porukasta kuin vaikkapa Popedalla. Rehellisiä ammattikoulunsa käyneitä rasvanahkaduunareita, joille huolellinen kuositus ei ole lainkaan vierasta.
 
Aika läpinäkyvä provo.

Saattaapi olla, mutta kyllähän melkoista pokkaa vaatii myös ihmiseltä, että nostaa AC/DC-fanituksensa perusteella itsensä älyllisesti Martti Servon yleisön yläpuolelle. Musiikillisesti molemmat artistit ovat todella tylsää junnausta, mutta toisella on sentään sanoituksissaan jotain ideaa.
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Kyllähän se nyt niin vain taitaa olla, että Suomessa ollaan niin tarkkoja kaikesta eli ihan lakien ja säädösten mukaan roudareita ei ole voinut keikalle päästää. Virheitä on tietenkin tehty, että näin on päässyt käymään, mutta eiköhän tuo se syy valitettavasti ole.

Siis hetkinen - mihin perustat olettamasi? Skeidaa puhut - 'cuse my french. Itse olen ollut nuoremmalla iällä stagehändinä sekä lavojen purkajana ja todellakin saanut liput festareille (myös muille kun työpäivälle), plus juomat ja ruoat. Aivan samalla tavalla esim. vapaaehtoiset roskienkerääjät, järjestysmiehet ja lippujentarkastajat saavat tapahtumiin ilmaisen sisäänpääsyn.

Ja siis todettakoon, että en ollut paikalla, enkä tunne henkilöitä kummaltakaan osapuolelta.
 

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saattaapi olla, mutta kyllähän melkoista pokkaa vaatii myös ihmiseltä, että nostaa AC/DC-fanituksensa perusteella itsensä älyllisesti Martti Servon yleisön yläpuolelle. Musiikillisesti molemmat artistit ovat todella tylsää junnausta, mutta toisella on sentään sanoituksissaan jotain ideaa.

"Litti Litti Litmanen pukkasi pallon sen, vastustajan verkkoon, oli Litti onnellinen"

Rock N' Roll Train puski eteenpäin eilen mahtavasti. Hymyilen varmaan viikon eteenpäin keikan ansiosta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Aika mielenkiintoinen näkökulma. Ihminen menee katsomaan AC/DC:n keikkaa ja valittaa sitten siitä, että katsomossa on juntteja.

Se koira älähtää... Voisit nyt vaikka ensin lukea tuon kirjoituksen uudelleen ja alkaa harrastamaan tuota kohtuu heikosti sujuvaa älyllistä keikarointiasi aiheesta, ei aiheen vierestä.

Henk.koht. olen juntti ja niistä 32 tuhannesta muusta ihmisestä varmaankin suurin osa oli kaltaisiani juntteja => heistä en mainitse kirjoituksessani sanaakaan! Kirjoitin vain ja ainoastaan kaikista yhteiskuntaluokista paikalle hoippuneista "känniääliöistä", jotka maksavat hemmetinmoisen hinnan legendaarisen megabändin keikkalipusta vain saapuakseen paikalle pelti kiinni ja täysin tolkuttomassa tilassa. Alkukeikasta nämä urpot lähinnä herättävät pahennusta horjahtelemalla / tunkemalla / uhittelemalla jne. ja loppukeikasta järkkärit juoksevat ympäri kenttää kiskomassa näitä samaisia urpoja (nyt jo sammuneena) muun yleisön keskeltä pois.

Pahoitteluni tässä samalla Martti Servo-faneille, hienoja ihmisiä kaikki tyynni... Mutta kyllä ainakin sivuukirjoittanut olisi täysin muistamattomassa tilassa mielummin maksettuaan 4,90EUR Servon keikasta kuin hippusen enemmän AC/DC:n nähdäkseen!
 
Se koira älähtää...

Pitää kyllä paikkansa. Henkilökohtaisesti olen ollu känniääliöimässä esim. R.E.M:in keikalla (ja monella muullakin) sellaiseen tyyliin, joka varmaan kanssakatsojia harmitti. Riitaa en tosin ole koskaan haastanut, mutta esim. eturiviä kohti olen kyllä "tunkenut" monesti sangen epäkohteliaasti. Kuuluu tosin rokkikeikalla mielestäni asiaan, ei ne mitkään Kaustisten kansanmusiikkijuhlat kuitenkaan ole.

Henk.koht. olen juntti

Mullon sama.

Pahoitteluni tässä samalla Martti Servo-faneille, hienoja ihmisiä kaikki tyynni... Mutta kyllä ainakin sivuukirjoittanut olisi täysin muistamattomassa tilassa mielummin maksettuaan 4,90EUR Servon keikasta kuin hippusen enemmän AC/DC:n nähdäkseen!

Onneksi tosin itse en maksanut senttiäkään siitä lipusta R.E.M:in keikalle, jonka aikainen muistinmenetys on jälkikäteen eniten harmittanut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis hetkinen - mihin perustat olettamasi? Skeidaa puhut - 'cuse my french. Itse olen ollut nuoremmalla iällä stagehändinä sekä lavojen purkajana ja todellakin saanut liput festareille (myös muille kun työpäivälle), plus juomat ja ruoat. Aivan samalla tavalla esim. vapaaehtoiset roskienkerääjät, järjestysmiehet ja lippujentarkastajat saavat tapahtumiin ilmaisen sisäänpääsyn.

Jos lippuja ei ollut etukäteen hankittuna porukalle, niin niitä ei sitten siitä paikanpäältä enää yksinkertaisesti mistään saanut, koska niitä ei ollut.

Perustan olettamukseni siihen, että Suomessa ei vaan jonkun virkamiehen työpaikan (ja syytteiden) uhalla päästetä ylimääräistä laumaa sisään, vaikka kuinka joku puhkuisi ettekö te tiedä kuka minä olen ja mitä minä olen täällä roudannut.

On kaikenmaailman paloturvallisuus- ja muita evakuointisääntöjä. Jos liput ovat loppu, niin ne ovat ja lipuiksi ei jännitysmaassa kukaan voi muuttua.

Tämä siis edelleen olettamusta, mutta näin se taitaa meillä mennä. Maailma on täynnä esimerkkejä mitä voi tapahtua, kun yleisötilaisuuksiin tulee enemmän ihmisiä kuin on kapasiteettia.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Haikeaksi veti siinä lopussa kun screeniltä näytettiin väläyksittäin bändin julkaisuja kuten H2H, jossa Bon virnuili taustalla. For Those About To Rock jyrähti käyntiin. Silloin konkreettisesti iski minkälainen matka tällä bändillä on takana ja millä tyylillä se on taitettu. Yksi legendaarisimmista ja itselle kevyesti huikein bändi nähtiin suurella todennäköisyydellä nyt viimeistä kertaa Suomessa.

"No stop signs, speed limit
Nobodys gonna slow me down
Like a wheel, gonna spin it
Nobodys gonna mess me round
Hey satan, payed my dues
Playing in a rocking band
Oo momma, look at me
Im on my way to the promised land"
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Olipahan keikka. Aluksi ei meinannut lähteä käyntiin. Osasyynä oli varmasti paikallinen seurakuntatyöntekijä edessäni, joka blokkasi jatkuvasti näköyhteyttä lavalle. Kunhan tungin naisen siitä sivuun, niin homma lävähti verkkokalvoille oikein kunnolla. Viimeistään The Jack sai aikaan reaktion, jonka jälkeen jatkuva fokukseni oli lavalla ja siinä saundimaailmassa. Mitä siitä, että Angus on diggailut strippauksesta jo vuosikymmeniä, kun meille tietyille se on aina ensimmäinen kerta. Let there be rockin soolot olivat sitten jo aivan muusta maailmasta. Tuli fiilis, että nyt ollaan jonkun asian ytimessä.

Yksi huomioitava seikka on ehdottomasti se, että miehet ovat vanhentuneet ainakin arvokkaasti. Okei, Anguksen tukka ei varmasti ole enää alkuperäisen värinen, vaan tiettyä imagea on pidettävä yllä. Mutta muuten homma muistutti hyvin pitkälti sitä miltä kuvittelisin tuon ikäisten rokkareiden megashow'n näyttävänkin.

Junttiutta? Ei ikinä. Itsestäni ei saisi junttia oikein tekemälläkään (ilman provokatiivista kaikua), mutta en vaihtaisi tuota parituntista kauhean moneen vastaavaan.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Mahtava keikka ja Thunder oli toki hauska ja odottamaton yllätys. Itseäni jurppii hieman näillä keikoilla sama kuin lätkäpeleissäkin. Nimittäin se kun olet itse aivan eksaasissa ja rokkaat mukana mutta porukka ympärillä jäpöttää kädet puuskassa kuin jossain Idols-kisan Juryssä (jouduin seisomaan hieman taaempana koska mukanamme oli "nuorisoa"). Toki itsekästä ajattelua mutta olisihan se mahtavaa kun koko stadioni hyppisi yht'aikaa. Anyway, fiilis great ja tähän on hyvä päättää ACDC live-ura osaltani.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mahtava keikka ja Thunder oli toki hauska ja odottamaton yllätys. Itseäni jurppii hieman näillä keikoilla sama kuin lätkäpeleissäkin. Nimittäin se kun olet itse aivan eksaasissa ja rokkaat mukana mutta porukka ympärillä jäpöttää kädet puuskassa kuin jossain Idols-kisan Juryssä (jouduin seisomaan hieman taaempana koska mukanamme oli "nuorisoa"). Toki itsekästä ajattelua mutta olisihan se mahtavaa kun koko stadioni hyppisi yht'aikaa. Anyway, fiilis great ja tähän on hyvä päättää ACDC live-ura osaltani.
Minua jurppii taas se, kun olet mahdollisimman kaukana lavasta, ja edessäsi on tyyppi, jolla on olosuhteisiin nähden ihan jumalattoman hauskaa. Siis juuri se tyyppi, joka ainoana hyppii istumakatsomossa. Jostain kumman syystä se innostus ei vain tartu. Sieltä D-katsomosta muuten näki hyvin, miksei koko stadion voi hyppiä yhtäaikaa. Ääni meinaan tuli aika pahalla viiveellä sinne. Huuda siinä sitten "THUNDER" ja iske nyrkki ilmaan - sekunti Brianin jälkeen. Hyppimistähän tuo ei estä, mutta latistaa kummasti muuten tunnelmaa. Tästäkin huolimatta fiilikset ovat yhä positiiviset.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Minua jurppii taas se, kun olet mahdollisimman kaukana lavasta, ja edessäsi on tyyppi, jolla on olosuhteisiin nähden ihan jumalattoman hauskaa. Siis juuri se tyyppi, joka ainoana hyppii istumakatsomossa. Jostain kumman syystä se innostus ei vain tartu. Sieltä D-katsomosta muuten näki hyvin, miksei koko stadion voi hyppiä yhtäaikaa. Ääni meinaan tuli aika pahalla viiveellä sinne. Huuda siinä sitten "THUNDER" ja iske nyrkki ilmaan - sekunti Brianin jälkeen. Hyppimistähän tuo ei estä, mutta latistaa kummasti muuten tunnelmaa. Tästäkin huolimatta fiilikset ovat yhä positiiviset.

Tarkennettakoon nyt tähän syystäkin sen verran että istumakatsomoon minua ei saa katsomaan kuin oopperaa, balettia ja sinfoniaorkesteria. Rockia katsotaan kentällä, ollaan intohimoisia, pidetään hauskaa ja bailataan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tarkennettakoon nyt tähän syystäkin sen verran että istumakatsomoon minua ei saa katsomaan kuin oopperaa, balettia ja sinfoniaorkesteria. Rockia katsotaan kentällä, ollaan intohimoisia, pidetään hauskaa ja bailataan.
Kuten AC/DC:kin, minäkin alan olla jo hiukan vanha hillumaan keikoilla. Keskinkertaistakin keikkaa viitsii seurata istumapaikoilla, mutta hyväkin keikka menee piloille, kun ympärillä pomppii pelkkiä ääliöitä. Oho, nyt se tapahtui. Olen virallisesti kalkkis.

Tosin viime vuonna Ankkarockissa pääsi katsomaan The Nationalia melko läheltä, kun väkeä ei ollut tungokseksi asti. Aina ei käy yhtä hyvä munkki.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Maailman paras Rock-orkesteri nitoi 20 kuukautta kestäneen ja yli 5 miljoonaa ihmistä tavoittaneen Black Ice-kiertueensa loppuun kesäkuun lopussa. Nyt alkaa samainen ihmettelyjakso kuin Stiff Upper Lip:in jälkeen.

Brian kertoi vuodenvaihteen haastattelussa, että oli alunperin ajatellut, että kiertue loppuisi toukokuussa 2010 ja se olisi sitten kokonaisuudessaan siinä. Malcolm ei kuitenkaan antanut kaverin jäädä eläkkeelle ja buukkasi muutamat keikat lisää. Myöhemmin keväällä Brian sanoi, että on miettinyt asiaa paljon ja tuntee, että voisi tehdä tätä 65 vuotiaaksi asti (eli 3 vuotta vielä) - mutta pitää sitä ehdottomana rajana, kaveria huolettaa se että hän on bändin vanhin ja ei halua yleisön ajattelevan "oh look at that poor old fellow - the band is carrying him". Eli hän ei ole huolissaan muiden bändiläisten kyvystä suoriutua vaan ainoastaan omastaan ja sanoikin ajattelutapaansa itsekkääksi.

Lisäksi ilmeisesti ennen kyseistä kiertuetta oli ongelmia saada Phill Rudd sitoutumaan 20kk kiertueeseen, mutta kyllähän kaveri on osansa hoitanut moitteetta.

Kuitenkin kokonaisuudessaan on paljon kysymysmerkkejä ilmassa - selvää on se, että uutta kahdeksan vuoden taukoa ei voi enää pitää. Eli antaa kavereiden nyt toipua rankasta kiertueesta ja katsotaan mitä tapahtuu. Toivottavasti vain kertovat päätöksestään avoimesti, ettei tarvitse vuosia ihmetellä bändin tilaa. Kauheaahan se olisi, jos kaveri lopettaisivat - toivottavasti vetäisivät tässä tapauksessa edes jäähyväiskiertueen, mutta se ei taida oikein istua tälle bändille.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Turhaan se Brian huolehtii, kyllä sen verran energistä ja vapautunutta miehen liikehdintä ja laulaminen oli Tampereenkin keikalla, että sellainen 3 vuotta ei tunnu missään. Sen lisäksi kun muukin bändi Philiä lukuunottamatta olisi halukas jatkamaan niin, mikä ettei. Tosiaan bändi varmaan huilaa nyt ansaitusti ja Anguskin ottaa lisähappea laitteesta ja papat kerääntyvät sitten taas miettimään uransa jatkoa.

Tapaus Rudd on sinällään haastava, sillä Phil olisi tietenkin korvattavissa vaikkapa Chris Sladella, joka takoi 90-luvun alussa bändissä rumpuja, mutta on vain yksi Phil Rudd, peruskompin mestari rööki huulessa, joten bändistä poistuisi tosi iso palanen samalla.

Toista 8 vuotta tässä ei todellakaan odotella vaan luulen bändin tekevän selkeän päätöksen jatkostaa. Sinällään tähän Black Iceen olisi kunniakasta lopettaa, sillä levy oli todella fanien mieleen ja muutenkin onnistuneet kiertueet siihen päälle. Vaikea tosiaan AC/DC:ltä kuvitella mitään jäähyväiskiertueita, vaikka settilistasta saisi hurjan siihen käyttöön, mutta katsellaan mitä tapahtuu.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Muutamia päivityksiä AC/DC:n tilanteesta. Esiin on noussut tietoja, joiden mukaan bändillä on vielä sopimuksessa luvattu toimittaa yksi studiolevy ja Cliff Williams vahvistikin hiljattain, että veljekset kirjoittavat uutta materiaalia. Brian Johson taas sanoi, että bändillä menee ainakin tämä vuosi lepäillessä ja että hän keskittyy kilparadoille tämän vuoden osalta.

Lisäksi se jo perinteinen kiertue DVD ilmestyy myös Black Ice-kiertueelta. Julkaisu on loppukeväästä ja homman nimi on AC/DC: Live In Buenos Aires, traileri lupaaa hyvää - yleisö näyttää hieman aktiivisemmalta kuin Ratinalla (jännä juttu).

Loppuun on vielä linkitettävä video, joka on varmaan tässäkin ketjussa mainittu aiemmin, eli Geordien House Of The Rising Sun coveri. Biisissä Brian Johnson vetää hämmentävän erilaiset vokaalit ja vetääpä muuten mielestäni todella hyvin. Äänitys on vuodelta 1974, eli kuusi vuotta ennenkuin hän liittyi bändiin:
http://www.youtube.com/watch?v=rPab0qMd-V4
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ehkäpä vielä kuitenkin...

Kaverit ovat hiljalleen toipuneet kiertueesta ja Brian vieraili Trunkin ohjelmassa joulukuussa juttelemassa kuulumisiaan. Brian totesi, että hän tapasi veljekset loppuvuodesta lounaan merkeissä ja Mal valitteli olevansa pitkästynyt. Brian totesi, että ensi vuonna (2012) voisi yrittää laittaa kiekon kasaan. Ei olisi ollenkaan paha, niin hyvä ja kuuntelua kestävä julkaisu Black Ice oli. Tämä tukee Cliffin aikaisempaa lausuntoa siitä, että veljekset kirjoittavat uusia biisejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös