Aatu Räty – kirkas tulevaisuus kansainvälisissä ympyröissä

  • 246 770
  • 1 164

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Aatulla tänään tasapainoinen peli 2 +1 . Voittomaali. Viimeinen tyhjiin.
Kyllä Rindellin perseilyjen jälkeen vituttaa taas. Mielenkiinnolla odotan, mikä on fiilis huomisen pelin jälkeen.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Räty on nyt 8 peliin tehnyt 6 maalia ja 10 pistettä. Päällikkö itse on antanut Aatulle henkilökohtaista opastusta sentteripelin kehittämisessä, ja tuo vahvuuksien tukeminen näkyy. Kärpissä "koulutus" oli enimmäkseen kyhjöttämistä koirankopissa. Poika on päässyt irti.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Räty on nyt 8 peliin tehnyt 6 maalia ja 10 pistettä. Päällikkö itse on antanut Aatulle henkilökohtaista opastusta sentteripelin kehittämisessä, ja tuo vahvuuksien tukeminen näkyy. Kärpissä "koulutus" oli enimmäkseen kyhjöttämistä koirankopissa. Poika on päässyt irti.
Oliko OJ:n soppari monivuotinen, vai vieläkö Kärpät ehtisi hänet tänne ryöstää? Otetaan se valkovenäläinen myös sitten kaveriksi.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Räty on nyt 8 peliin tehnyt 6 maalia ja 10 pistettä. Päällikkö itse on antanut Aatulle henkilökohtaista opastusta sentteripelin kehittämisessä, ja tuo vahvuuksien tukeminen näkyy. Kärpissä "koulutus" oli enimmäkseen kyhjöttämistä koirankopissa. Poika on päässyt irti.
Voisi luulla, että OJ on aika täydellinen valmentaja Rädylle. Käytännössä samankokoisista pelaajista kyse, ja myös OJ tietää, miltä tuntuu, kun "ura on slumpissa", vaikkakin tämä tapahtui tällä myöhäisemmässä vaiheessa kuin Räty. Uskoisinkin tällä olevan annettavaa sekä pelillisellä että henkisellä puolella, mikä voi olla nuorelle Rädylle ihan kullanarvoinen asia tulevaisuutta ajatellen. Tuo yhdistettynä lisääntyneeseen vastuuseen, "kotiseutupaineiden" häviämiseen ja virheiden sallimiseen, niin tulos on nähdyn kaltainen. Itse ainakin olen supertyytyväinen aina, kun joku suomalainen junnu lunastaa potentiaaliansa, oli se joukkue sitten mikä tahansa. Ei tästä maasta tule todellakaan liikaa huippukiekkoilijoita.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Räty on nyt 8 peliin tehnyt 6 maalia ja 10 pistettä. Päällikkö itse on antanut Aatulle henkilökohtaista opastusta sentteripelin kehittämisessä, ja tuo vahvuuksien tukeminen näkyy. Kärpissä "koulutus" oli enimmäkseen kyhjöttämistä koirankopissa. Poika on päässyt irti.
Ihan oletettavaa oli, että hän pelaa näin kun pääsee pelaamaan tiimissä joka vetää sopivalla taktiikalla ja on saatu itseluottamus kuntoon. Potentiaali on siellä ja tämä on vasta alkusoittoa, hänen kohdalla puhuttiin aikanaan varausluokan ykköshärästä eikä ne skouttiraportit ihan ilmaa ole vaikkei aina osukasn. Enempäänkin on vielä varaa.

Todella hieno juttu Aatulle ja hieno paikka oppia.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chelsea, Boston Bruins,
Voisi luulla, että OJ on aika täydellinen valmentaja Rädylle. Käytännössä samankokoisista pelaajista kyse, ja myös OJ tietää, miltä tuntuu, kun "ura on slumpissa", vaikkakin tämä tapahtui tällä myöhäisemmässä vaiheessa kuin Räty. Uskoisinkin tällä olevan annettavaa sekä pelillisellä että henkisellä puolella, mikä voi olla nuorelle Rädylle ihan kullanarvoinen asia tulevaisuutta ajatellen. Tuo yhdistettynä lisääntyneeseen vastuuseen, "kotiseutupaineiden" häviämiseen ja virheiden sallimiseen, niin tulos on nähdyn kaltainen. Itse ainakin olen supertyytyväinen aina, kun joku suomalainen junnu lunastaa potentiaaliansa, oli se joukkue sitten mikä tahansa. Ei tästä maasta tule todellakaan liikaa huippukiekkoilijoita.

Onkohan OJ ensitöikseen Rädyn valmennuksessa käskeny syömään Big Macin. Ainakin Jokisella toiminu aikoinaan
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Aatulla tänään 81% aloitukset. Aloitti myös eniten kaikista pelaajista. Semmoista suolaa haavoihin aloitusongelmista kärsivälle Kärpille :)
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kiinnitti huomion, että käänsi leftin mailansa rightin puolelle ennen aloituksia ja pelin jatkuessa pyöräytti heti takaisin leftiksi.
Nyt haluaisin tietää joltain asiantuntijalta kuinka moni huippupelaaja tekee tuota, koska etu aloituksessa on päivänselvästi ajateltavissa kätisyyden takia.

En ole koskaan kiinnittänyt huomioita tuohon, joten sen täytyy kai olla aika harvinaista?
 
H

Hidas_ja_kankea

Lisää suolaa haavoihin. Jukureissa kahdeksaan peliin kolme voittomaalia. Lisää suolaa haavoihin.

Mitähän näitä nyt onkaan. Tehotilasto näyttää myös mukavalta, kun yhden toistuvasti esitetyn väitteen mukaan on huono puolustamaan.

Ei tullut kaikille yllätyksenä.
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Nyt haluaisin tietää joltain asiantuntijalta kuinka moni huippupelaaja tekee tuota, koska etu aloituksessa on päivänselvästi ajateltavissa kätisyyden takia.

En ole koskaan kiinnittänyt huomioita tuohon, joten sen täytyy kai olla aika harvinaista?
Päällikkö itsekin käytti tuota etenkin uran loppua kohden, joten eiköhän tuonkin opastaminen/kannustaminen ole tullut häneltä.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onhan tämä Rädyn tapaus lähes case Granlundin tasoinen perseily ja epäonnistuminen Kärpiltä. Aatun kohdalla kyse on kuitenkin kaikkien aikojen yhdestä lahjakkaimmasta kärppä kasvatti sentteristä, jolla on kaikki eväät nousta ihan huipputason pelaajaksi nhl:ssä. Mitä kärpät tekee? Ei anna yhtään reilua mahdollisuutta murtautua kärkilenttiin, vaan kouluttaa nuorta poikaa koirankopissa ja jämäminuuteilla. Samaan aikaan seura kärsii pahasta senttetipulasta.Ei helevetti. Ehkä ei pitäisi miettiä tätä enää.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Eilisessä SaiPa-Jukurit-matsissa Räty oli aivan suvereeni. Tietysti verrokit olivat SaiPan ja Jukureiden pelaajat, mutta silti.

Varmasti mietityttää Oulussa, mitä olisi voitu tehdä toisin, että Kärpissä voitaisiin nauttia noista otteista Jukureiden sijaan. Joskus maisemanvaihto tosin on ainoa toimiva ratkaisu. En tiedä, millaiset taustat tässä tapauksessa oli.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
[OFFTOPIC]Onhan tämä Rädyn Jukurit-siirron käsittely lähes case Radek Koblizekin tasoinen perseily ja epäonnistuminen Kärppien kannattajilta tällä keskustelupalstalla. Saitti on kuitenkin lähes kaikkien aikojen paras suomenkielinen jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla on kaikki eväät nousta suurimmaksi ja hienoimmaksi koko Euroopassa. Mitä kärppäkannattajat tekee? Ei anna yhtään reilua mahdollisuutta mennä elämässä eteenpäin, vaan jämähtää menneisyyteen ja soittaa samaa levyä viikosta ja kuukaudesta toiseen. Samaan aikaan keskustelupalsta kärsii suurimmasta sisältöpulasta miesmuistiin. Ei helevetti. Ehkä ei pitäisi miettiä tätä enää.[/OFFTOPIC]

Sovitaanko, että avattaisiin viimeinkin uusi sivu tässä Räty-casessakin? Tsemppiä pojalle jatkoon minun puolestani.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
[OFFTOPIC]Onhan tämä Rädyn Jukurit-siirron käsittely lähes case Radek Koblizekin tasoinen perseily ja epäonnistuminen Kärppien kannattajilta tällä keskustelupalstalla. Saitti on kuitenkin lähes kaikkien aikojen paras suomenkielinen jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla on kaikki eväät nousta suurimmaksi ja hienoimmaksi koko Euroopassa. Mitä kärppäkannattajat tekee? Ei anna yhtään reilua mahdollisuutta mennä elämässä eteenpäin, vaan jämähtää menneisyyteen ja soittaa samaa levyä viikosta ja kuukaudesta toiseen. Samaan aikaan keskustelupalsta kärsii suurimmasta sisältöpulasta miesmuistiin. Ei helevetti. Ehkä ei pitäisi miettiä tätä enää.[/OFFTOPIC]

Sovitaanko, että avattaisiin viimeinkin uusi sivu tässä Räty-casessakin? Tsemppiä pojalle jatkoon minun puolestani.
Miksi luet tätä ketjua, jos noin paljon harmittaa? Kyllä Rädystä ja muistakin aiheista saa keskustella ihan niin paljon kuin parhaaksi näkee.Mahtavaa Rädyn kannalta, että on päässyt hänelle ammattitaitoiseen valmennus ympäristöön.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Miksi luet tätä ketjua, jos noin paljon harmittaa? Kyllä Rädystä ja muistakin aiheista saa keskustella ihan niin paljon kuin parhaaksi näkee.Mahtavaa Rädyn kannalta, että on päässyt hänelle ammattitaitoiseen valmennus ympäristöön.
Samaa mieltä. Joillekin Aatu on punainen vaate. Mistähän johtuu? Hän on kuitenkin vain lainasopimuksella Jukureissa kehittymässä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä keskustelussa on syytä muistaa myös se, että Rädyllä oli Kärpissä haasteita saada itsestään parasta irti kahden eri päävalmentajan alaisuudessa. Minä luulen, että nyt käynnissä oleva hyvä jakso on kahden ison tausta-asian summa, eli ensimmäiseksi, Jokinen on juuri oikea päävalmentaja Rädylle tässä kohti uraa ja toiseksi, seuravaihdoksen tuoma herätys Aatulle itselleen siitä, että elämä ja ura on tässä ja nyt, ei vuoden päästä New Yorkissa.

Sitä minä vain, että tällaista huikeaa Aatu Rätyä ei välttämättä olisi Kärpissä nähty, vaikka Aatu olisi sen 20 minuuttia ottelussa ykkösketjussa pelannut. Kärppien ja Mikkolan moka on tietenkin se, ettemme tuota saa koskaan tietää.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Nyt haluaisin tietää joltain asiantuntijalta kuinka moni huippupelaaja tekee tuota, koska etu aloituksessa on päivänselvästi ajateltavissa kätisyyden takia.

En ole koskaan kiinnittänyt huomioita tuohon, joten sen täytyy kai olla aika harvinaista?
Käsittääkseni on harvinaista ja kuten olettaa voi, se soveltuu ymmärtääkseni paremmin (voimalla) taaksepäin tai nurkkaan päin aloittamiseen. Tasuria tai eteenpäin hakiessa ei ole etua jos maila on väärinpäin.

Oliko kyseessä muuten puolustusalueen, keskialueen vai hyökkäysalueen aloitus?
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Tässä keskustelussa on syytä muistaa myös se, että Rädyllä oli Kärpissä haasteita saada itsestään parasta irti kahden eri päävalmentajan alaisuudessa. Minä luulen, että nyt käynnissä oleva hyvä jakso on kahden ison tausta-asian summa, eli ensimmäiseksi, Jokinen on juuri oikea päävalmentaja Rädylle tässä kohti uraa ja toiseksi, seuravaihdoksen tuoma herätys Aatulle itselleen siitä, että elämä ja ura on tässä ja nyt, ei vuoden päästä New Yorkissa.

Sitä minä vain, että tällaista huikeaa Aatu Rätyä ei välttämättä olisi Kärpissä nähty, vaikka Aatu olisi sen 20 minuuttia ottelussa ykkösketjussa pelannut. Kärppien ja Mikkolan moka on tietenkin se, ettemme tuota saa koskaan tietää.

Minä taas olen koko ajan tämän treidin suhteen ajatellut asian vain yksinkertaisesti olevan niin että Jukureilla oli tarjota jotain sellaista mitä Kärpillä ei: Olli Jokinen.

Kaveri kun oli peli paikaltaan sentteri ja ihan mukiinmenevän (ja pitkän), uran raapaissut nahilassa. Rädylle tästä on valtavasti apua, hän saa taakseen valmentajan joka hallitsee täysin sentteripelin sekä tietää siihen liittyvät haasteet. Jokinen kykenee ohjaamaan ja valmentamaan Rätyä pohjautuen omaan kokemukseensa ja varmasti myös valmentaa henkilökohtaisella tasolla.

Tämän treidin ehdoton voittaja on Aatu Räty. Hän saa opastusta kokeneelta pelaajalta jonka pelipaikka on täsmälleen sama kuin hänen. Lisäksi ihan varmasti myös nyt tietää mitä vaaditaan että voi menestyä NHL:ssä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmettelen miksi noista Koblizekin ja Rädyn siirroista ei saa puhua enää tällä palstalla. Jälkeenpäin on hyvä käydä kriittisesti läpi onko siirto ollut Kärpille hyvä ja mielestäni on täysin hyväksyttävää keskustella aiheesta.

Nyt jos mainitsee Rädyn tai Koblizekin niin osalla on heti tarve yrittää hiljentää ja komentaa menemään eteenpäin.

Se ei tarkoita, että tarvitsee roikkua menneisyydessä, mutta kyllä siirtoja pitää pystyä myös jälkeenpäin tarkastella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihmettelen miksi noista Koblizekin ja Rädyn siirroista ei saa puhua enää tällä palstalla. Jälkeenpäin on hyvä käydä kriittisesti läpi onko siirto ollut Kärpille hyvä ja mielestäni on täysin hyväksyttävää keskustella aiheesta.

Nyt jos mainitsee Rädyn tai Koblizekin niin osalla on heti tarve yrittää hiljentää ja komentaa menemään eteenpäin.

Se ei tarkoita, että tarvitsee roikkua menneisyydessä, mutta kyllä siirtoja pitää pystyä myös jälkeenpäin tarkastella.
Koblizekin osalta nyt ei loppujen lopuksi ole edes mitään ihmeellistä tarkasteltavaa. Kärpissä kahden viime kauden yhteenlaskettu pistekeskiarvo oli 0,61 eli 54 pistettä 88:ssa pelissä. Tällä kaudella KooKoossa Kobli on pelannut 18 peliä ja tehnyt 11 pistettä eli... tadaa, 0,61 pistettä per peli. Kobli suorittaa siis KooKoossa tehojen valossa ihan samalla tahdilla mitä Kärpissä pari viime kautta, tällä kaudella vaan pelaajaprofiililtaan ei enää istunut joukkueeseen kun sopivampia pelaajia oli tilalle. Ei siinä sen kummempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös