Aatu Räty – kirkas tulevaisuus kansainvälisissä ympyröissä

  • 247 471
  • 1 164

Micol

Jäsen
H

Hidas_ja_kankea

Kuka täällä on kehunut Mustosta? Täällä vallitsee harvinainen yksimielisyys siitä, että mies pitäisi potkia helvettiin Kärpistä. Ymmärrän aiheen olevan tunteellinen mutta jos alkaa näkemään omiaan, niin suosittelen pientä taukoa palstalta.

Saanko olla vielä hetken, jos kerron etten tuollaista ole väittänyt. Pyrin käyttämään jatkossa yksiselitteisiä sanontoja.

Räty teki pisteitä Jukureissa mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että Räty oli yksinkertaisesti todella surkea täällä ja ei ansainnut yhtään enempää peliaikaa Kärpissä

Pyrin välttämään palstaan leipääntymistä olemalla vastaamatta useaan kertaan samaan kysymykseen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika osuvaa kuittia tuli myös Mikkolan suuntaan - eikä syyttä.
Miten minusta vaikuttaa siltä, että sinusta kuittia on siellä ja täällä. Näet tämän turhaan suurena vastakkainasetteluna, riitana. Minusta fiksuja puhui Jokinen sekä Rädystä että Rindellistä, eikä kuittaillut Mikkolalle yhtään mitään.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika osuvaa kuittia tuli myös Mikkolan suuntaan - eikä syyttä.

"– Nyt se potentiaali pitää vain saada irti. Se ei tuppia imemällä tule irti." -Olli Jokinen
Kyllä tuli luettua tuo ja on kuin veistä kääntäisi haavassa. P*rkeleen p***kele. Sais organisaatio tarjota seuraavan Kärpät-Jukurit pelin kaikille ilmaiseksi (ti 28.12). Tosin Aatu on varmaan nuorten leijonien mukana
 

Micol

Jäsen
Miten minusta vaikuttaa siltä, että sinusta kuittia on siellä ja täällä. Näet tämän turhaan suurena vastakkainasetteluna, riitana. Minusta fiksuja puhui Jokinen sekä Rädystä että Rindellistä, eikä kuittaillut Mikkolalle yhtään mitään.
"– Nyt se potentiaali pitää vain saada irti. Se ei tuppia imemällä tule irti." -Olli Jokinen

Jos tuo ei ollut pikku kuitti, niin mikä sitten?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"– Nyt se potentiaali pitää vain saada irti. Se ei tuppia imemällä tule irti." -Olli Jokinen

Jos tuo ei ollut pikku kuitti, niin mikä sitten?
Ihan selvä toteamus siitä, että peliaikaa piti pojalle saada. Ei hän ottanut kantaa Mikkolan peluutukseen tai siihen, että Rädyn olisi pitänyt saada pelata Kärpissä enemmän. Sellainen kommentointi olisi ollut täysin poikeuksellista, jopa arroganttia.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puhut siitä, että kannattajat tölvivät Rätyä ja paijaavat Mustosen hengiltä. Miten tämä pitäisi ymmärtää?
Tuosta et kuule tule saamaan selvää. @Hidas_ja_kankea toteaa yhdessä viestissä Kärppien sabotoivan tahallaan Rädyn uraa ja sitten seuraavassa taas ei. Tunteneiden mukaan mennään tässä tunteikkaassa asiassa.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Ihan selvä toteamus siitä, että peliaikaa piti pojalle saada. Eihän ottanut kantaa Mikkolan peluutukseen tai siihen, että Rädyn olisi pitänyt saada pelata Kärpissä enemmän. Sellainen kommentointi olisi ollut täysin poikeuksellista, jopa arroganttia.
– Aatun kohdalla hän saa nyt aidon mahdollisuuden pelata.

Kyllähän myös tuosta kommentista paistaa pieni kuittailu Kärpille, että täällä aitoa mahdollisuutta ei tullut. Yhdistettynä tämä vielä tuohon aiemmin mainittuun kommenttiin, niin pientä verbaalista puukkoa Jokinen Oulun suuntaan tarjoaa.
 

Micol

Jäsen
Ihan selvä toteamus siitä, että peliaikaa piti pojalle saada. Eihän ottanut kantaa Mikkolan peluutukseen tai siihen, että Rädyn olisi pitänyt saada pelata Kärpissä enemmän. Sellainen kommentointi olisi ollut täysin poikeuksellista, jopa arroganttia.
Ihan suora kuittihan tuo nyt on, jos vähänkään on hoksottimia jollekin suotu.

Ja voit sitten jättää jatkossa kokonaan lainaukset pois minun viesteistä, koska minulla ei ole pienintäkään intressiä keskustella täällä enää yhtään enempää kanssasi. Ja ei - ei tarvitse myöskään vastata tähän viestiin mitään tapasi mukaan "no höh, olisi mukava keskustella asioista". Joo ei ole. Voin käyttää senkin ajan johonkin järkevämpään kuin vääntää täällä loputtomiin kanssasi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
– Aatun kohdalla hän saa nyt aidon mahdollisuuden pelata.

Kyllähän myös tuosta kommentista paistaa pieni kuittailu Kärpille, että täällä aitoa mahdollisuutta ei tullut. Yhdistettynä tuo vielä tuohon aiemmin mainittuun kommenttiin
Varmasti, jos niin haluaa tulkita. Minä en sellaista huomaa. En myöskään keksi ainuttakaan motiivia sille, miksi Jokinen kuittailisi Kärpille ja Mikkolalle. Siihen keksin kyllä syyn, miksi hän kehuu Rätyä ja toki tässä tapauksessa aiheesta. Itseluottamus on saatava tappiin. Mukavasti kehuu myös Rindellin ja uskoo hänen onnistumiseen Kärpissä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan suora kuittihan tuo nyt on, jos vähänkään on hoksottimia jollekin suotu.
Kerrotko minulle motiivin tuon kuvittelemasi Jokisen kuittailun takana? Mulla ei tosiaan hoksottimet riitä.
Ja voit sitten jättää jatkossa kokonaan lainaukset pois minun viesteistä, koska minulla ei ole pienintäkään intressiä keskustella täällä enää yhtään enempää kanssasi. Ja ei - ei tarvitse myöskään vastata tähän viestiin mitään tapasi mukaan "no höh, olisi mukava keskustella asioista". Joo ei ole. Voin käyttää senkin ajan johonkin järkevämpään kuin vääntää täällä loputtomiin kanssasi.
Häh? Kai minä nyt keskustelupalstalle kirjoitettuja viestejä saan lainata, jos haluan niistä keskustella.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Kuunnelkaapa huvikseen petopodin suht tuore jakso spotifystä missä Aatu on vieraana. Ei merkkiäkään ylimielisyydestä tai diivailevasta, kiukuttelevasta junnusta vaan ihan päinvastoin. Todella kypsän ja fiksun oloinen nuorukainen joka on kaikenlisäksi todella kova harjoittelemaan tullakseen päivä päivältä paremmaksi ja ollakseen valmiina näyttämään kun mahdollisuuden saa.

Jotenkin en pysty ostaa sitä ajatusta, että lähtö olisi ollut jotenkin dramaattinen ja riitainen vaan uskon tämän siirron olleen urheilullisin perustein tehty sekä Rädyn, että rindellin kannalta.

Molemmilla paineet niskassa, toisella varauksesta jne ja toisella aiempien kausien "uranousun" takia ja sitä myöten tason vakiinnuttaminen ja vastuun takia.

Molemmille uusi alku voi olla avain uudelle askeleelle uralla. Tiuraniemi nyt meni kaupassa kaupanpäällisenä kun määrällisesti pakkeja kärpillä on riittävästi myös tällaisen loukkaantumissuman aikana. Rindell tuo toivottavasti vain annoksen osaamista lisää tiuraan verrattuna.
 

Micol

Jäsen
Kerrotko minulle motiivin tuon kuvittelemasi Jokisen kuittailun takana? Mulla ei tosiaan hoksottimet riitä.

Häh? Kai minä nyt keskustelupalstalle kirjoitettuja viestejä saan lainata, jos haluan niistä keskustella.
Minkä vitun motiivin?! Ei Jokinen mitään motiiveja tarvitse yhtään mihinkään. Aatu puri Kärpissä tuppea, eikä annettu vastuuta. Jokinen ei halua samaa Jukureihin potentiaalisen pelaajan kohdalla -> pientä kuittia aiheesta tupen imemisen muodossa. Ehkä sinulla ei sitten vaan hoksottimet riitä - en voi sille mitään.

Minä en aio keskustella, niin meinaatko vetää sitten jotain monologia?
 

Neon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyä kyrsii tää perseily niin huolella, että pakko omiakin ajatuksia purkaa. Vahvasti samoja mietteitä, kuin osalla palstatovereista jo aiemmin. Omat ajatukseni perustuvat puhtaasti sivusta seuraamiseen. Seuranta on ollut osaltani turhankin aktiivista aiemmin vuosien ajan, nyt tämä tötöily on kyllä terävimmän kärjen siirtänyt ihan muualle. Halliin ei kiinnosta mennä, ainakaan syksyn pelit ei liiemmin kiinnostele edes kotisohvalta käsin, etenkään tämän episodin jälkeen. Tämä kai on sitten sitä, mitä seura ja kotimainen, sisäänpäin lämpiävä Liiga haluaa. Liigan mukaan ottaminen offtopic, mutta edustaa mielipidettäni.

Aatua on kritisoitu ylimielisyydestä ja asennevammasta joidenkin henkilöiden osalta. Kovinkaan moni Aatua tunteva ei näin ole kuitenkaan sanonut, vaan päinvastoin. Esimerkiksi nykyaikana suosituissa podcasteissa on mm. KukkoLassen ja urheilua ammatikseen vuosia työkseen seuranneen Seppäsen (urheilucast) suulla luotu käsitys, että nuorempi(kin) Rädyistä olisi jopa älykäs ja esimerkillinen nuori urheilija.

Kaikki tässä ei todellakaan kohtaa, ja suoraselkäistä olisi tulla asioiden kanssa rehdisti ulos, jotta myös fanien keskuudessa ilmaa saataisiin puhdistettua ja avoimiin kysymyksiin vastauksia. Onhan se paljon mahdollista, että nuorella miehellä nousee ns. hattuun, kun kehuja on sadellut koko pienen iän ja potentiaalia on pidetty poikkeuksellisena. Silti, ylimielinen ja yltäkylläinen olo itselleni tulee tämän keissin osalta nimenomaan Oulun Kärpistä organisaationa, ei laisinkaan pelaajan puolelta.

Aatun kommentit Kalevassa olivat toki ehkä osin ajattelemattomia - vai olivatko sittenkään? Mitä nuoren miehen olisi pitänyt sanoa, kun joka paikassa muualla tuntuu kulkevan, mutta Kärpät ei suostu rehellistä mahdollisuutta antamaan, vaikka pedattu tontti kärkiketjussa on ollut "auki" koko alkukauden. Joka ikinen tämän on nähnyt ja pystynyt halutessaan toteamaan. Täysin luonnollista, ei tietenkään täysin hyväksyttävää. Terveissä olosuhteissa ja organisaatiossa kehityskeskustelun paikka, ei seurasiirron. Vaikea nähdä syvemmälle, kun yksityiskohdista vaietaan, yllätys yllätys.

Olen ajatellut korulauseita yleisesti käytetyistä kliseistä koskien nuorten pelaajien kehittämistä.
"Virheet kuuluvat peliin, niitä ei tarvitse pelätä, mutta niistä tulee oppia"
"Harjoittelu valmistaa, mutta peli se on, joka kehittää"
"Onnistumiset ja kehut ruokkivat itseluottamusta, joka näkyy jäällä"
"Hyvät esitykset palkitaan lisääntyvällä vastuulla"

Hlökohtainen näkemykseni on, että Kärpät on pyyhkinyt lähivuosina näillä asioilla lähinnä melenan sotkuista persettään.

Mannerin aikana muutamien pelaajien suosiminen alkoi rehellisesti jo oksettaa ja innostus pelien seuraamiseen lopahti kovasti aiemmasta. Kauniita puheita kyllä, tuskin kovinkaan kauaskantoista toimintaa organisaatiota ajatellen. Odotin uuden alun tulevan nyt Mikkolan myötä, tapahtuihan viime kaudella väläyksiä mm. Tieksolan odotetusta sisäänajosta Laten toimesta. Mitä vielä, sama saatanan paska jatkuu. Tunkkaista on.

Lienee sallittua käydä ihan juniorivalmennuksen puolella, kun puhutaan juniori-ikäisestä pelaajasta. Palloliiton sivuilta lainattua:
"Hyväksyvä ja yhtenäinen seurayhteisö ja joukkue on turvallinen paikka lapselle myös epäonnistua."
"Valmentaminen on ennenkaikkea ihmistuntemusta ja -johtamista: loogisesti johtaminen on helpompaa, mikäli johtaja, eli tässä tapauksessa valmentaja, tuntee pelaajansa ja ymmärtää myös henkisen hyvinvoinnin merkityksen."

Pitäisiköhän nykypäivän urheilussa yllä mainittujen seikkojen olla aika lailla itsestäänselvyyksiä? Ovatko nämä toteutuneet Kärppien ja Aatu Rädyn kohdalla? Rohkenen kyseenalaistaa, edelleen vahvasti sivusta seuraajana. Mutta myös fanina, jonka kuuluisi kantaa kolikkoa halliin ja seuran käyttöön. Teenkö sitä; en todellakaan tällä hetkellä. Voisikohan se avoimuus olla vaihtoehto? Liigaympyröissä kun ei ole insidereita NHL:n tyyliin, joiden kautta faktat vuotavat yleiseen tietoon.

Rädyn kohdalla on nyt pari vuotta puhuttu mistä lie henkisestä prosessista ja kasvusta vaikeuksien kautta. Kuuluvat tietysti prosessiin nuoren pelaajan kohdalla, mutta joku kohtuus! On myös kuunneltu malliesimerkkejä kaivautumisesta joukkueeseen ja isompaan rooliin alaketjujen kautta ja haettu verrokkeja milloin Pyörälästä, milloin Kemppaisesta. Noh, molemmat ovat tehneet toki upean uran Euroopassa, mutta ymmärtääkseni Aatun kohdalla tähtäin olisi kuitenkin jotakin muuta, ja potentiaali tämän myös ehkäpä mahdollistaisi. Kotimaisen liigan tehtävä, ja myös Oulun Kärppien tehtävä, on osaltaan tukea näitä poikkeuksellisia kykyjä myös tässä prosessissa.

Mitä tässä nyt keskustelua olen seurannut, niin kyllä fanien vallitseva kanta on se, että omia poikia ja omia supertalentteja käydään hallissa katsomassa aivan erilaisella mielenkiinnolla, kuin näitä ostomiehiä, jotka eivät vaivaudu kotiyleisölle itsestään mitään ekstraa antamaan. Jos et kentällä räisky, ota kannattajat mukaan esimerkiksi somen kautta ja osoita välittämistä. Herätä tunteita, tuo rahaa kassaan. Itsestäänselvyytenä jääkiekkoihmisten ei tule pitää tänä päivänä yhtään mitään kotimaassamme. Kädenlämpöisyys ja tyytyväisyys hallitsevaan asemaan urheiluscenessä näkyvät jo karulla tavalla monessa kassassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minkä vitun motiivin?! Ei Jokinen mitään motiiveja tarvitse yhtään mihinkään.
Kyllä meillä ihmisillä on motiiveja puheidemme ja tekojemme takana. En minä usko, että Jokinen ihan huvikseen alkaa vittuilemaan toiselle seuralle tai sen päävalmentajalle. Sinä olet asiasta eri mieltä ja sinusta Jokinen vittuilee Kärpille ja Mikkolalle ihan muuten vaan?
Minä en aio keskustella, niin meinaatko vetää sitten jotain monologia?
Hyvinhän tämä keskustelu meiltä käy.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Olli Jokinen puhuu asiaa. Mikkola on kyllä ottanut mukaan rohkeasti nuoria puolustajia ja Koivusen, mutta Aatun kohdalla muninut anteeksiantamattomasti. Mikkolan nimittämisen aikoihin jo ajattelin, että voi ei. Kärpät tarvitsisi ulkoa valmentajan, jolla kunnon kokemusta Liigasta eikä mitään sitoutumisia vanhaan oululaiseen sisäänpäinlämpiävään systeemiin.
 

Micol

Jäsen
Kyllä meillä ihmisillä on motiiveja puheidemme ja tekojemme takana. En minä usko, että Jokinen ihan huvikseen alkaa vittuilemaan toiselle seuralle tai sen päävalmentajalle. Sinä olet asiasta eri mieltä ja sinusta Jokinen vittuilee Kärpille ja Mikkolalle ihan muuten vaan?

Hyvinhän tämä keskustelu meiltä käy.
Puhuinko jotain vittuilusta? Kirjoitin, että pientä kuittia Mikkolan suuntaan. Se ei ole vielä mitään raakaa vittuilua. Pientä savolaista "silmän nikkausta" lähinnä valmentajakollegan suuntaan, kuinka hän aikoo luottaa ja antaa aidosti vastuuta. Siihen ei mitään motiiveja tarvita erikseen.

Joo, käy ihan vitun hyvin - niin kuin aina. Ei sellaista vuotta vielä tähän mennessä, että ei oltais napit vastakkain jostain asiasta. Alkaa käymään jo toivottomaksi hakata päätä seinään vuodesta toiseen. Yleensä tilanne on se, että minä olen heittänyt mielestäni aiheellista kritiikkiä ja sinun on _AIVAN PAKKO_ ratsastaa paikalle puolustelemaan Kärppiä jollain hienoilla korulauseilla - oli aihe mikä tahansa (enkä ole edes läheskään ainoa nimimerkki, joka pääsee osaksi tätä ihanuutta). Miksi tätä samaa kehää pitäisi kiertää vuodesta toiseen? Voitko siis lopettaa lainailut, niin katkaistaan inttämisen napanuora vihdoin ja viimein tähän paikkaan...
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puhuinko jotain vittuilusta?
No et puhunut vittuilusta, vaan puhuit tosiaan kuittailusta. Minä laajensin vittuiluun, koska minusta ne ovat kansankielellä aika lähellä toisiaan. Mutta on niissä tosiaan sävyero, joten pahoittelen.
Yleensä tilanne on se, että minä olen heittänyt mielestäni aiheellista kritiikkiä ja sinun on _AIVAN PAKKO_ ratsastaa paikalle puolustelemaan Kärppiä jollain hienoilla korulauseilla - oli aihe mikä tahansa
En minä ratsastele paikalle korulausein. Osallistun keskusteluun mielipiteitteni kanssa. Usein ne ovat eriäviä sinun mielipiteistä, etkä sitä tunnu kestävän edes vähän alusta. Aatun ja Kärppien kohdalla en usko yhtä mustavalkoiseen totuuteen kuin sinä. En myöskään näe mitään syytä, miksi Jokinen kuittailisi Oulun suuntaan. Fiksuja kommentteja hän kyllä esitti. Olisko se mahdollista, että olemme vain tyytyväisinä erimielisiä? Ei kai sellainen ole pahasta?
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Vaikka vuodet Raksilan lehtereillä ovat vuosikymmen sitten taakse jäänyttä elämää, ja penkki muuttunut aivan toiseen halliin, tulee mieleen Mäkisen jälkeiset kaudet ja Marjamäen jälkeiset kaudet, jolloin homma karkasi molemmilla uusilla valmenyajilla käsistä. Varsinkin Mäkisen jälkeen oli melko tuskaista katsoa joukkueen taaperrusta.
On sillä valmennuksella melkoinen merkitys.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Vaikka vuodet Raksilan lehtereillä ovat vuosikymmen sitten taakse jäänyttä elämää, ja penkki muuttunut aivan toiseen halliin, tulee mieleen Mäkisen jälkeiset kaudet ja Marjamäen jälkeiset kaudet, jolloin homma karkasi molemmilla uusilla valmenyajilla käsistä. Varsinkin Mäkisen jälkeen oli melko tuskaista katsoa joukkueen taaperrusta.
On sillä valmennuksella melkoinen merkitys.
Ymmärtäisin Marjamäen jälkeisen kauden mutta ihan monikossa? Suikkanen veti yhden kauden Laten jälkeen, seuraavalla kaudella juhlittiin Mamban johdolla mestaruutta, sitä seuraavana kautena hävittiin finaalien game sevenin jatkoajalla. Seuraavalla kaudella koronan keskeyttäessä kauden, oltiin sarjakärjessä. Viime kausi meni miten meni, mutta nyt onkin ollut hyvä alkukausi. Mäkinen menee omassa historiassa liian kauas, joten siitä ei ole mitään kommenttia.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Räty avaa siirtoa suomikiekko.comin haastattelussa. Pari mielenkiintoisinta pointtia siitä:

"Kärpät halusi (Axel) Rindelliä ja Jukurit minut. Se oli oikeastaan se lainan isoin syy. "

Eli tästä voisi päätellä sen, että Kärpät ei kaupannut Rätyä eikä Räty hakenut peliaikaa muualta vaan Jukurit halusi Rädyn.

Halusiko jukurit Rädyn ennen vain jälkeen Kärppien kiinnostuksen osoituksen Rindelliä kohtaan ei aukene tuosta varmaksi. Minä ymmärtäisin niin, että Kärpät halusi Axelin jonka vastakaupaksi jukurit halusi Rädyn.

"Vaikka itse tulin totta kai hyvällä fiiliksellä tänne, niin ei siinä ollut sanomista."

Tämä taas kertoo mielestäni sen, että Aatu oli edelleen valmis kamppailemaan peliajasta kärpissä ja hakemaan roolia. Ei siirto lähtenyt hänen halustaan vaan tämä oli seuran päätös.

"Nyt on aika sen kuuman kysymyksen, eli miksi Räty ei päässyt pelaamaan Kärpissä?

– No, se oli Kärppien päävalmentajan päätös. (Lauri) Mikkola näki, että muut sentterit olivat siihen rooliin parempia kuin minä. Lopussa halusivat saada pelaajakaupan maaliin ja tiesivät, etten olen osana loppukautta, niin moni meni peluutuksessa ohi, suurlupaus sanoo rauhalliseen sävyyn.

– Mutta se on ihan ymmärrettävää. Tietää, että lähtee, niin on turha peluuttaa."


Hyvin pelatun pelin jälkeen poppareille syystä, että vaihtokauppa oli jo sovittu.

Muuten vähäinen peliaika selittyy valmennuksen näkemyksellä, ettei vain riittänyt.

Linkki vielä ko. juttuun kokonaisuudessaan: https://www.suomikiekko.com/2021/11/treeneissa-tuntui-kivalta-saada-kehuja-jukurit-pumppasi-aatu-radyn-kolmen-pisteen-liekkeihin-suurlupaus-ei-ole-katkera-karppiin-pain/
 

JPL

Jäsen
Räty avaa siirtoa suomikiekko.comin haastattelussa. Pari mielenkiintoisinta pointtia siitä:

Hyvää tekstiä tässä ja avaa kuviota hyvin.

Voihan se olla niinkin yksinkertainen asia, että Kärppien pelitapa ei soveltunut Rädylle, kun ei saanut täällä mitään aikaan. Aika haastavaa tuo sentteripelaaminen on ollut Kärpissä viime vuosina yhdellä sun toisella kovallakin pelaajalla. Itse en niin hyvin osaa analysoida Kärppien kh-pelaamista vrt. vaikkapa Jukureiden vastaavaan että pystyisin tätä selittämään paremmin. Mutta jostain syystä nimenomaan keskikaistalla on Kärpissä ollut varsinkin Mannerin ja nyt Mikkolan aikaan merkittävän suuria haasteita onnistua. On käynyt yhtä ja toista kokeilemassa, jotka ovat aiemmin sillä paikalla pelanneet erinomaisesti, mutta Kärpissä sitten tuntuu että kuti jää piippuun ja itseluottamuksen kanssa generoituu haasteita. Tämä varmasti korostuu tällaisen nuoren lahjakkuuden kohdalla, kun pistepörssiä tuijotetaan kuin raamattua.

Ainakin Rädyn osalta minusta myös tuo kaukalon koko voi olla vaikuttava tekijä. Pitää pystyä pelaamaan isommalla jääalalla kokonaisvaltaisemmin ja se vähentää sitten mahdollisuuksia pisteiden tekoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös