Aatu Räty – kirkas tulevaisuus kansainvälisissä ympyröissä

  • 246 902
  • 1 164
H

Hidas_ja_kankea

En tiedä, mitä selität. Kun lainaat viestiäni, niin varmasti minuun viittaat. Tökerösti kuvittelet tietäväsi ajatuksenkulkuni paremmin kuin minä itse.

Ei tuosta tarvitse henkilökohtaisesti nyrjähtää.

Toiset täällä muodostavat mielipiteensä tapahtumista. Toiset vuorostaan lukitsevat loppupäätelmän ja muodostavat siitä mielessään tapahtumat.

Itse uskallan väittää, että Kärppien valmennus on suurin syypää siihen, miksi umpikuja tuli Aatulle vastaan täällä. On taito osata käsitellä eri tyyppisiä lahjakkuuksia, enkä ihmettelisi, vaikka Koivunen ja T. Niemelä olisivat puhjenneet kukkaan Mikkolasta huolimatta.

Aatu kertoi haastattelussa häntä kehutun Jukureissa ensimmäisen viikon aikana enemmän kuin edeltäneen kahden vuoden aikana.

Lahjakkuutena Aatu on eri tasolla kuin muut mainitut.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Asian olen jo monesti perustellut. Vielä kerran pyynnöstäsi sen teen. Kärpistä on ponnistanut tällä kaudella uraansa eteenpäin monta pelaajaa. Koivunen on varmaan paras esimerkki. Laadukkaan preseasonin kautta hän tarrasi kiinni kokoonpanoon ja sitten latoi vain lisää puuta uuniin ja muita kunnioittaen eteenpäin. Mahtava kehitystyskäyrä on ollut hänellä. Ei Kärpät Koivusen tiellä seisonut, kuten ei Rädynkään. Rädyllä oli kaikki mahdollisuudet ladata näyttöjä pöytään niin peleissä kuin harjoituksissa. Hän ei onnistunut, hän turhautui ja se näkyi lopulta jo purkautumisena paikallislehdessä. Räty on päävastuussa omasta urheilu-urastaan itse. Kärpät on vastuussa siitä, että luo kehitykselle suosiollinen ympäristön lahjakkuuksille. Monen kanssa se on onnistunut, Rädyn kanssa ei. Ja kyllä, kyseessä on iso epäonnistuminen Kärpiltä.

Jotenkin tuntuu erikoiselta, että näin ilmeistä asiaa joutuu näin kovin edes perustelemaan. Urheilumaailma on täynnä tarinoita siitä, kuinka maisemanvaihdos on vaikuttanut positiivisesti yksittäisen urheilijan suorituksiin.
Joo, mä ymmärrän kyllä tuon näkökulman ja voin jopa olla osittain samaa mieltäkin. Pointtina mulla tuossa tökerössä kappaleen keskeltä poimitussa viestissä oli kuitenkin tuo tapa väittää toisen olevan "ehdottomasti" väärässä vaikka skenaario on ihan yhtä todennäköinen kuin tuo sinun kirjoittamasi versio.

Syitä on ollut molemmissa osapuolista taatusti mutta Aatun tiedetään olevan kova harjoittelemaan eikä kuitenkaan saanut ihan täydellistä rauhaa saada toteuttaa omaa peliään. On siellä muihinkin luotettu, miksi Aatun kohdalla tekeminen oli silti niin tempoilevaa? Ei tuossa Kärppien, Laten ja muun joukkuejohdon roolia kyllä väheksyäkkään voi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tuosta tarvitse henkilökohtaisesti nyrjähtää.
Ihmettelen vain tapaasi kuvitella tietäväsi ajatuksenkulkuni paremmin kuin minä itse.
Toiset täällä muodostavat mielipiteensä tapahtumista. Toiset vuorostaan lukitsevat loppupäätelmän ja muodostavat siitä mielessään tapahtumat.
Samaa mieltä. Täällä käy monelle helposti niin, että lukitsevat loppupäätelmäksi Kärppien toimineen väärin ja sitten muodostavat siitä mielessään tapahtumat. Tätäkö tarkoitit?
Aatu kertoi haastattelussa häntä kehutun Jukureissa ensimmäisen viikon aikana enemmän kuin edeltäneen kahden vuoden aikana.
Tämän tulisi kyllä aiheuttaa Kärpissä paljon pohdintaa. Surullinen juttu on moinen kokemus. Kyllä positiivista kannustusta nuorelle urheilijalle pitää antaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo, mä ymmärrän kyllä tuon näkökulman ja voin jopa olla osittain samaa mieltäkin. Pointtina mulla tuossa tökerössä kappaleen keskeltä poimitussa viestissä oli kuitenkin tuo tapa väittää toisen olevan "ehdottomasti" väärässä vaikka skenaario on ihan yhtä todennäköinen kuin tuo sinun kirjoittamasi versio.
En ole kyllä noin tarkoittanut, että joku olisi ehdottomasti väärässä. Minusta kuitenkin on tärkeä huomioida tässä keskustelussa molemmat tulokulmat. Niiden miksauksessa löytyy totuus. Näin minä asian näen.
 
H

Hidas_ja_kankea

Ihmettelen vain tapaasi kuvitella tietäväsi ajatuksenkulkuni paremmin kuin minä itse

Kerroin yleisellä tasolla, koska tuodaan esiin toisen näkökulman tarkastelu. En missään tapauksessa tiedä kenenkään toisen ajatuksenkulusta täällä mitään. Kuinka ihmeessä kuvittelit minun tuollaisia ajatelleen.

Tämän tulisi kyllä aiheuttaa Kärpissä paljon pohdintaa. Surullinen juttu on moinen kokemus. Kyllä positiivista kannustusta nuorelle urheilijalle pitää antaa.

Hyvä kuitenkin että tästä olemme samaa mieltä.

Jääkiekkoilijat ovat yleensä solidaarisia vanhoille seuroilleen ja pidän Aatun haastattelua hyvin voimakkaana arvosteluna kohtelulleen Kärpissä.

Haastattelun perusteella pidän todennäköisenä siltojen palaneen. Tiedä vaikka vaikutukset säteilisivät myös velipojan valintoihin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerroin yleisellä tasolla, koska tuodaan esiin toisen näkökulman tarkastelu. En missään tapauksessa tiedä kenenkään toisen ajatuksenkulusta täällä mitään. Kuinka ihmeessä kuvittelit minun tuollaisia ajatelleen.
Niinhän sinä teet, yleisellä tasolla on mukavampi pörrätä. Ei muuta kuin pää piilossa sitten vaan.
Jääkiekkoilijat ovat yleensä solidaarisia vanhoille seuroilleen ja pidän Aatun haastattelua hyvin voimakkaana arvosteluna kohtelulleen Kärpissä.
Näinpä. On kuitenkin syytä muistaa, että kyseessä on yhden pettyneen nuoren urheilijan näkemys, eikä sitä tule ihan sellaisenaan syödä. Toki se on siitä huolimatta on merkityksellinen ulostulo. Aatuhan tuli ulos jo aiemmin, eli kritisoi Mikkolaa täysin poikkeuksellisesti julkisesti jo Kärpissä pelatessaan. Ei siis lienee hirveän suuri yllätys kenellekään, että sama meno jatkui, kun seura vaihtui.
Haastattelun perusteella pidän todennäköisenä siltojen palaneen. Tiedä vaikka vaikutukset säteilisivät myös velipojan valintoihin.
Kärpät on oppinut historiasta. Pyrkimys siihen, etteivät sillat pala on suuri. Tästä kertovat ulospäin esimerkiksi Pesosen, Aaltosen ja Leskisen paluut. No nyt, perhe Rädyn kanssa epäilen siltojen palaneen, kuten kävi Granlundien kanssa. Se on harmillinen asia.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Ehdotan, että McTorso aloittaa oman McTorso vastaa -ketjun, jossa näitä never ending -intoksia käydään. Keskustelu toisensa jälkeen jumahtaa siihen kun Torso inttää jonkun kanssa.

Mikä pakko se on "nega-jaoston" aina takertua jokaiseen, minusta pääosin hyvin perusteltuun, hänen omaan mielipiteeseensä? Oman raskaan mausteensa sekin tuo näihin keskusteluihin.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikä pakko se on "nega-jaoston" aina takertua jokaiseen, minusta pääosin hyvin perusteltuun, hänen omaan mielipiteeseensä? Oman raskaan mausteensa sekin tuo näihin keskusteluihin.
Miksi tämä "nega-jaosto" ei sitten ajaudu toistuvasti intoksiin muiden nimimerkkien kanssa? Ja kun puhuttaisiin edes jääkiekosta, mutta kun keskustelut menee siihen, että väitetään toisen sanoneen jotakin ja vastapuoli kieltää sanoneensa näin jne..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Miksi tämä "nega-jaosto" ei sitten ajaudu toistuvasti intoksiin muiden nimimerkkien kanssa? Ja kun puhuttaisiin edes jääkiekosta, mutta kun keskustelut menee siihen, että väitetään toisen sanoneen jotakin ja vastapuoli kieltää sanoneensa näin jne..
Koska "nega-jaosto" näkee epäkohdat Kärppien pelissä ja tarttuu niihin. Olet automaattisesti negailija jos vaadit suosikkiseuraltasi parempaa, etkä katso vaaleanpunaisten lasien läpi missä kaikki on ihanaa ja kivaa.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Koska "nega-jaosto" näkee epäkohdat Kärppien pelissä ja tarttuu niihin. Olet automaattisesti negailija jos vaadit suosikkiseuraltasi parempaa, etkä katso vaaleanpunaisten lasien läpi missä kaikki on ihanaa ja kivaa.
Juu, juu, olen samaa mieltä. Kyse oli siitä, että ihmettelin miksi tuo parjattu nega-jaosto ei ajaudu toistuviin intoksiin kenenkään muun kuin McTorson kanssa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Juu, juu, olen samaa mieltä. Kyse oli siitä, että ihmettelin miksi tuo parjattu nega-jaosto ei ajaudu toistuviin intoksiin kenenkään muun kuin McTorson kanssa.
Koska kukaan muu ei intä jatkuvasti ja yhtä sokeasti usko omiin mielipiteisiin, antamatta piiruakaan periksi. Tietyissä asioissa elämässä jopa arvostettavaa, tässä ei niinkään.

Tulee mieleen narsisti vanhempi jota pitää rakastaa ja tukea, eikä saa millään tavalla kritisoida, koska kyseessä kuitenkin perheenjäsen. Itse en tälläiseen jaksa.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Koska kukaan muu ei intä jatkuvasti ja yhtä sokeasti usko omiin mielipiteisiin, antamatta piiruakaan periksi. Tietyissä asioissa elämässä jopa arvostettavaa, tässä ei niinkään.

Tulee mieleen narsisti vanhempi jota pitää rakastaa ja tukea, eikä saa millään tavalla kritisoida, koska kyseessä kuitenkin perheenjäsen. Itse en tälläiseen jaksa.
Juuri näin ja siksi ehdotinkin Torsolle omaa viestiketjua missä hän saa temmeltää ja vääntään niin paljon kuin haluaa.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Lähtötahdit tälle Kärpät vs. Aatu Räty oli jo Mannerin ajan Kärpissä. Aatulla oli vaikea vuosi, jolta varmasti odotti enemmän itsekin. Mannerin kompleksinen pelikirja ei tukenut Rätyä ja hänellä oli terveysvaivoja sekä jääminen rannalle U20-kisoista. Kun Räty ei saanut aikaan sitä mitä Manner ehkä odotti niin valmennuskin turhaantui tilanteeseen. Epäonnistumisista tuli runtua ja onnistumisillekaan ei annettu jatkumoa. Se sama negatiivisuus siirtyi näköjään tämän kauden Mikkolaankin, joka enemmänkin arvosteli kuin tuki Rätyä. Koivusella tämä kausi lähti ns. puhtaalta pöydältä, mutta Rädyn kanssa oli jo historiaa valmennuksella.
 
H

Hidas_ja_kankea

Palataan alkuperäiseen aiheeseen.

Seurasin Jukureiden peliä ohessa. Aatun 1+1 eivät olleet sattumapomppuja. Sekä syöttö että maali olivat tyylikkäitä. Peliaika korkein hyökkääjistä ja aloitukset 59%.

Pahoittelut omasta jankkaamisesta.

Käyttäjällä @vanukas hyvä kuvaus yllä tapahtumista, joka minun on helppo kuitata tapahtuneeksi.

E: plusmiinukset näyttää +3
 

Itäpuu

Jäsen
Kyllä se aukeaa, kun otat tarkasteluun myös toisen tulokulman. Olisko urheilija itse voinut tehdä jotain toisin?
Tarkoitin itseasiassa vähän isommassakin kuvassa valmentajien sokeutta. Kärpissä on nähty niin onnetonta toimintaa penkin takana, että itsellä meni maku vuosiksi tukea sitä.
Räty-keissi nyt viimeinen näyte. Päävalmentaja on pomo, eikä kaikkia voi miellyttää tietenkään. Mutta nauraahan sille kaikki, että kaveri pistelee nyt piste per peli liigan pistepörssin kärkinimen kanssa, ja silloin kun olisi voinut näyttää kärppien ykkösmiesten kanssa, niin siinä pelaakin Mustonen kymmenen peliä 0+0. Ja nyt etsitään sentteriä... Sokeutta ja tyhmyyttä se on.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Ei tämä tilanne minunkaan päässäni muuksi taitu kuin Kärppien epäonnistumiseksi. Aatu Räty oli kirkkain juniorilupaus tyyliin Granlund ja hyvin samankaltainen keissi tuli tästäkin. Seura panostaa vuosikaudet junioriin ja sitten sitä näytön paikkaa ei tule koska esimerkiksi Mustosen on hierarkiassa edellä.

Näitähän tulee seuralle joka suoltaa huippujunioreita melkein kuin liukuhihnalta. Aina ei voi onnistua ja nyt ei todellakaan onnistuttu.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Joskus tämä voidaan jostain kirjasta lukea, mutta veikkaan Aatu -kaupan takana olevan turhautunut Aatun isä Ahon kanssa. Aho lähti mukaan tyhmyyttään. Ei osannut manageroida omia kalliita resurssejaan joita Mikkola pomputteli koirankopissa aina välillä. Ahon olisi pitänyt ottaa homma hanskaan, olihan hän urheilutoimen johtaja. Tuo Mustosen peluutus oli idiotismia. Mikkola on jotain oppinut sen jälkeen. Nyt siellä voi olla ketä vain ykköskentän sentterinä.
 

Glove

Jäsen
Toisaalta nämä ykköskorin jannut kannattaakin päästää muualle, koska joka tapauksessa häipyvät rapakon taakse vuoden parin sisällä. Silloin Kärpissä peliaikaa saa ne kakkoskorin kaverit, joilla ei ihan riitä rahakkaampiin sarjoihin ja heistä kasvaa sitten Kärppien runkopelaajia.
 
H

Hidas_ja_kankea

Toisaalta nämä ykköskorin jannut kannattaakin päästää muualle, koska joka tapauksessa häipyvät rapakon taakse vuoden parin sisällä. Silloin Kärpissä peliaikaa saa ne kakkoskorin kaverit, joilla ei ihan riitä rahakkaampiin sarjoihin ja heistä kasvaa sitten Kärppien runkopelaajia.

Tuo on hakemalla haettua. Oliko edes tosissaan heitettyä?

Niitä kakkoskorin pelaajia on lähtenyt ihan tarpeeksi nykymuodossaan ja uutisoinnin mukaan jatkoa seuraa.
Samaan aikaan Mustonen sai riittävän pitkään vastuuta ykkösessä.

Kärppien ykkönen olisi ollut pitelemätön, jos Aatun potentiaali olisi siinä ulosmitattu. Jonkinlainen hyöty sekin olisi ollut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toisaalta nämä ykköskorin jannut kannattaakin päästää muualle, koska joka tapauksessa häipyvät rapakon taakse vuoden parin sisällä. Silloin Kärpissä peliaikaa saa ne kakkoskorin kaverit, joilla ei ihan riitä rahakkaampiin sarjoihin ja heistä kasvaa sitten Kärppien runkopelaajia.
Joo niitähän pyörii nyt ihan jonoksi asti tuolla. Oisko yhtään nimeä heittää? Jesse Koskenkorva ja ei hänkään nyt ainakaan tällä hetkellä vaikuta muulta kuin korkeintaan hyvältä duunaripelaajalta, jotka toki on erittäin arvokkaita roolissaan. Koivunen, Aku Räty ja Niemelä nyt ainakin lähtee varmasti isompiin ympyröihin ja Tieksolalla on myös potentiaalia vaikka tämä kausi on ollut hankalampi.

Koskenkorva ja Hermonen on hyökkääjistä tällä hetkellä sellaisia jotka nyt jonkinlaista runkopelaajan potentiaalia osoittaa mutta vähän epäilen onko heistäkään varsinaisesti tulosyksikön pelaajiksi koskaan.
 

Glove

Jäsen
Joo niitähän pyörii nyt ihan jonoksi asti tuolla. Oisko yhtään nimeä heittää? Jesse Koskenkorva ja ei hänkään nyt ainakaan tällä hetkellä vaikuta muulta kuin korkeintaan hyvältä duunaripelaajalta, jotka toki on erittäin arvokkaita roolissaan. Koivunen, Aku Räty ja Niemelä nyt ainakin lähtee varmasti isompiin ympyröihin ja Tieksolalla on myös potentiaalia vaikka tämä kausi on ollut hankalampi.

Koskenkorva ja Hermonen on hyökkääjistä tällä hetkellä sellaisia jotka nyt jonkinlaista runkopelaajan potentiaalia osoittaa mutta vähän epäilen onko heistäkään varsinaisesti tulosyksikön pelaajiksi koskaan.
Ajattelin ääneen ihan vain yleisellä tasolla sen kummemmin yksilöitä ajattelematta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös