Pakko sano, että oli ihan mielenkiintoinen juttu/haastattelu tuossa Urheilulehden kausioppaassa Aatu Rädystä, suosittelen. Puhuu aika rehellisesti ja suoraan siitä kuinka hankalaa Kärpissä on ollut murtautua tuohon liigarinkiin ja kommenteista paistoi myös tietynlainen turhautuminen ja kaikki-mulle-heti meininki, kun ei esim. viime kaudella pystynyt nappaamaan paikkaa liigaringistä. Yksi kommentti, joka pomppasi omaan silmään tuosta haastattelusta oli
"Rakastan todella paljon Kärppiä, mutta monesti olen miettinyt, että onko tämä se oikea paikka. Välillä olen miettinyt, että kun olisi jossain muualla, missä olisi helpompaa. Mutta sen takia täällä pelaajat ponnistavat niin korkealle, koska heille ei anneta minkäänlaisia etuja, ja kopista löytyy legendoja."
Aika mielenkiintoinen kommentti, enkä oikein tiedä mitä nyt ajatella, enkä itse tiedä kuinka usein nuoret sitten miettivät, että kun olisi jossain muualla, jossa saisi aikaisemmin isompaa roolia, mutta eivät sitä ääneen sano? Mutta silti tärkeintä näiden nuorten pelaajie kohdalla on kärsivällisyys, en esim. itse näkisi sitä katastrofina mikäli Aatu ei pystyisi vielä tällä kaudella latomaan jotain 40p tulostaululle, koska jokainen nuori kehittyy omaan tahtiin ja tärkeintä Aatunkin kohdalla nyt olisi ettei turhaudu vaan jaksaa purtaa joka päivä sen eteen, että olisi seuraavana päivän parempi pelaaja, koska suurella todennäköisyydellä ei tule tälläkään kaudella kaikki pelejä pelaamaan, joten pääkopan sisällä joutuu varmasti ne kovimmat kamppailut käymään tällä kaudella.
Toki varmaan pistesaldoa myös kartuttaisi se, jos pääsisi pelaamaan esim. ylivoimaa ja jos, vaikka Kristofin peli ei tuosta lähde kulkemaa ja tullaan siihen tulokseen, että sopimuksen purku olisi paras ratkaisu, voisi tuossa olla Aatun sauma, koska hänellä vahvuudet kuitenkin siinä ylivoimapelissäkin ovat ja jo viime kaudella pystyi sitä ihan hyvin pyörittämään. Toki kuten Mamba sanoi, ei näille nuorille tällä kaudella mitään ilmaispaikkoja jaella, vaan se paikka pitää ansaita, ja rehellisesti sanottuna eihän Aatu harkkapelissä mitään ihmeellistä ole osoittanut, vaan aika näkymätön on ollut. Mutta kuten totesin, ne vahvuudet ovat siinä yv-pelissä, joten kenties sitä kautta se ketsuppipullo aukeaisi, koska vaikka harkkapeleissä ei ole vakuuttanut, niin eihään se vaadi kuin sen, että vetää ekoihin 10 peliin jonkun lähes piste per peli tahtia ja aika monella muuttuu ääni kellossa Rädyn suhteen. Joten en itse olisi vielä huolissaan tuosta Aatun kehityksestä, koska kaikista kommenteista päätellen, on myös itse ladannut todella kovat odotukset omille harteilleen ja se valitettavasti näkyy myös hieman pelaamisessa, mutta jos se siitä...
Edit. Typot