Uusi kausi, uudet kujeet
Kiekkokausi lähenee pikkuhiljaa ja jauden 2007-2008 kollijengistäkin on julkaistu infoa.
http://www.hifkjrs.com/jrs/news/files/8126.php
Kovin suuresti joukkue ei näytä muuttuvan edelliskaudesta, mutta muutama uusi ja vanhakin tulokas pistää silmää.
Ensinnäkin tuhlaajapoika näytää tehneen kotiinpaluun. Ilmeisesti Bluesissä ei ruoho ollutkaan sen vihreämpää ja Teemu Mustaniemi edustaa Kolleja ensi kaudella. Bluesin vuoden antoivat pari mitallia, hopeisen ja pronssisen, mutta henkilökohtainen kehitys jäi paikoilleen. Liian kurinalaisen joukkuepelin tulosta?
Jyväskylästä, tästä HIFK veskarikasvattamosta, näytää löytyyneen jälleen uusi kokelas. JYP:n B:n suomenmestaruuteen viime kaudella torjunut Tero Tupamäki kärkkyy ykkösveskarin paikkaa Oinosen takana.
Roopertti Martikainen on palannut vuoden jenkkilän komennukseltaan ja on kollien vahvuudessa ensi kaudella. Mielenkiintoinen tulokas ehdottomasti, oli myös ehdolla viime vuotisen 18v MM-joukkueeseen.
Itse nostaisin vielä esille myös viime kauden C:n suomenmestarin ja B:n parhaan pistemiehen Joni Karjalaisen, joka kärkkyy myös paikkaa kolleissa. Hauska nähdä miten tämän 91-syntyneen "pätkän" taidot ja koko riittävät vielä isompien poikien joukossa.
Muuten yleisilmeeltään kollit vaikuttavat ihan ok:lta. Pöysti, Paunio, Martikainen akselilta odotan itse kaikkein eniten, jos liigaringissä olevat unohdetaan. Ilari Melartin on myös pelaaja jonka esityksiä seuraan mielenkiinnolla. Jeren paikalla olisi nyt tilaa uudelle isännälle.
Negatiivisena puolena näen omasta mielestäni liiallisen yli-ikäisten pelaajien määrän. Muutama isällinen johtohahmo pitää aina olla, mutta itse antaisin mielummin tilaa uusille tulokkaille.