A-juniorit

  • 149 386
  • 471

SELECT *

Jäsen
Luolasta sen verran, että sinne on rakennettu molempiin päätyihin korotetut seisomakatsomot. Itse en ole tosin ikinä pitänyt pelin seuraamisesta jääntasolta ja areenallakin suosin yläkatsomoita.

Luolan "yläkatsomosta" mielestäni näkee ihan ok, tietty kaiteeseen viritetty palveluita mainostava lakana rajoittaa näkyvyyttä toiseen kulmaan mutta ennalta ovelana voi sijoittua vastakkaiseeen kulmaan.

Muut toiminnot kuten kahvio ja vessat ovatkin sitten ihan oma lukunsa, varsinkin jos junnupeleissä tuppaa käymään paljonkin jengiä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerien A-junnujen piti tänään kohdata Tuuski luolassa, mutta minun tietojeni mukaan ottelu on siirretty huomiseksi. Tämä tiedoksi jos jollakin oli suunnitelmissa käydä tutustumassa uuteen koti-areenaan ja ensi kauden A-junnuihin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
bozik kirjoitti:
Jokerien A-junnujen piti tänään kohdata Tuuski luolassa, mutta minun tietojeni mukaan ottelu on siirretty huomiseksi. Tämä tiedoksi jos jollakin oli suunnitelmissa käydä tutustumassa uuteen koti-areenaan ja ensi kauden A-junnuihin.

Tuuskin kanssa mitellään näköjään alvariinsa. Pari kertaa on Jokereille tullut jo pataan Tuusulassa 3-1 ja 9-2.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Long story

Vakio kirjoitti:
Tuuskin kanssa mitellään näköjään alvariinsa.
Ja jälleen miteltiin, nyt Jokereille 4-2.

Oli siis uuden kotiareenan avajaiset ainakin minun osaltani. Hyvää ja huonoa iltaan ja "avajaisiin" mahtui. Uusi kotiluola on pieni kysymysmerkki etenkin katsojatilojen osalta, aivan kuten arvata saattoi. Paikkoja yleisölle on melko vähän ja nähtäväksi jää sekin, kuinka yleisön palvelut eli kahviotoiminta saadaan järjestettyä.

Ei tuo kuitenkaan toivottomalta vaikuttanut, tilat ovat mielestäni yleisön kannalta kohtuulliset ja sellaista puhettakin kuului, että junnujen paikallisottelut pelattaisiin varsinaisen areenan puolella. Jotenkin jään näiden huhujen (?) osalta siihen uskoon, että areenaa voidaan käyttää muissakin otteluissa, mikäli väkeä riittää.

Joukkueelle uskon kotiluolasta olevan selvää etua. Pelipaikkana luola on A-junnujen huipputasolla poikkeuksellinen, luolaan tottumattomalle vierasjoukkueelle jopa ankea. Jos/kun joukkue ottaa luolan kodikseen voi helposti olettaa, että jatkossa joukkueelle on todella etua kotikentästä. Paljon jäi kuitenkin peliareenan osalta avoimeksi ja tulevaisuus näyttää muodostuuko tuosta toimiva koti Jokerien A-junnuille. Jos puheista oikein ymmärsin B-junnut jatkavat Pirkkolasta, mutta C siirtyy A-junnujen tavoin Areenan luolaan.

Sitten vähän joukkueesta, meiningistä Jokerien A-junnuissa ja illan pelistä. Näiden suhteen minulle jäi todella positiivinen kuva. Hommia tehdään hyvällä fiiliksellä ja yhden pelin sekä muutaman keskustelun perusteella A-junnujen toiminta on hyvissä käsissä. Ja mikä ehkä kaikkein tärkeintä, uskon että A-junnujen ja liigan välillä yhteydet pelaavat ja sitä kautta hyvää reserviä löytyy silloin kun liigassa sitä tarvitaan.

Tänään Jokereissa pelasi liigankin kannalta mielenkiintoisia pelaajia tyyliin Strömberg, Hovinen, Jalkanen, Pulkki (!), Lehterä jne. En lähde sen tarkemmin muiden esityksiä arvioimaan, mutta Hovinen oli minusta perkeleen hyvä ja nyt vakaasti uskon, että siinä on meille tulevaisuuden huippuveskari. Rauhallista ja varmaa duunia, juuri sitä mitä veskarilta kaivataan.

Myös Pulkista muutama sana. Pelasi todella hyvin. Toki vastassa oli Tuuski, mutta ainakin tuossa vauhdissa ihan mukiinmenevää pelaamista jopa kiekollisena. Mies on pakkina pelatessaan omimmillaan ja asenteessa ei todellakaan ole mitään mikään. Sopivan ärjy, vaikka treenipeli oli kyseessä ja selvästi kotonaan joukkueessa ja muiden arvostama. Pulkin pelaaminen a-junnujen mukana voitaneen tulkita myös niin, että Jokerit ja Shedden on ukon suhteen tosissaan. Nyt paljon pelejä alle ja sopparia kouraan.

Näillä fiiliksillä tämän illan jälkeen. Nyt suihkuun lämmittelemään, oli perkeleen kylmä jäähallin ilmastoon tottumattomalle. Kylmissään tuli hiukan pitkä ja sekava tarina.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mitä mieltä olette Jääkiekkolehden ennustuksesta, että Jori Lehterä olisi se tuleva tähti? Itse en ole a-junnuja seurannut, mutta olen saanut kuvan, että Roni Anderssonilla olisi myös potentiaalia tuolle tittelille, ainakin harjoitusmatsien perusteella?
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
bozik kirjoitti:
Paljon jäi kuitenkin peliareenan osalta avoimeksi ja tulevaisuus näyttää muodostuuko tuosta toimiva koti Jokerien A-junnuille. Jos puheista oikein ymmärsin B-junnut jatkavat Pirkkolasta, mutta C siirtyy A-junnujen tavoin Areenan luolaan.

Sitten vähän joukkueesta, meiningistä Jokerien A-junnuissa ja illan pelistä. Näiden suhteen minulle jäi todella positiivinen kuva. Hommia tehdään hyvällä fiiliksellä ja yhden pelin sekä muutaman keskustelun perusteella A-junnujen toiminta on hyvissä käsissä.
Kiitoksia bozikille raportista, täytyy käydä katsastamassa luolan nykyiset tilat kunhan joskus Suomeen taas ehtii.

B-junnut pelaavat ainakin sarjaohjelman mukaan Pirkkolassa, C-junnut ovat jo pitempään pelailleet luolassa joten siirtymisestä ei ole kyse.

Jokereiden junnutoiminta on kyllä tuntunut ihan hyvältä viime vuosina. Viime kausi oli hyvä kaikilla tasoilla ja kolmen - neljän vuoden jälkeen on tulossa aivan upeita vuosiluokkia aikuisten tasoille. Kunhan vain saataisiin taottua myös parivaljakon H&V päähän että näistä täytyy ja kannattaa pitää hyvää huolta. Luulisi Masan ymmärtävän kun oma poikakin pelailee samoissa joukkueissa.

Niin, ja Lehterä on hyvinkin tuleva tähti mutta onko jo alkavalla kaudella, se jää nähtäväksi.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Vaikka ei suoranaisesti A-junioreihin liitykään, niin pistetään tänne. Jokerit laajentavat junioritoimintaansa yhteistyöllä Keski-Uudenmaan Juniorijääkiekkoilun Tuki ry (KJT) kanssa. Jäsenseuroja kyseisessä KJT:ssä on Haukat, Shakers ja Tuuski.

Uutinen löytyy osoitteesta www.jokerit.com
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään A-junnuilla SaiPa nurin Lappeenrannassa 0-8. Lehterä 1+3, Strömberg 2+4 ja Hoviselle nollapeli. Ei huonosti mennyt siis :-)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teacup kirjoitti:
Tänään A-junnuilla SaiPa nurin Lappeenrannassa 0-8. Lehterä 1+3, Strömberg 2+4 ja Hoviselle nollapeli. Ei huonosti mennyt siis :-)
Strömberg voisi pikku hiljaa herätä. Pystyy parempaan.

Hovisesta. Olin itse viime kaudella epäileväinen. Yhden pelin olen tällä kaudella nähnyt, mies on astumassa isoihin saappaisiin ja rahkeet riittää. Tulee rehdisti haastamaan Riksmanin, kakkoseen ei kaaduta.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
bozik kirjoitti:
Strömberg voisi pikku hiljaa herätä. Pystyy parempaan.

Naurahdin, kiitos siitä! ;)

Tosiaan, näitten veijareitten (Strömberg&Lehterä) saldo siis 3+7. Ei paha, ei ollenkaan.
Toivottavasti saavat kokemusta myös kovemmilta sarjatasoilta, ettei tule taantumusta A:n SM-sarjassa. Kun nyt toimitaan oikein, nää kaks jannua tuottavat vielä älyttömästi ilonhetkiä, myös liigassa!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Magoon kirjoitti:
Toivottavasti saavat kokemusta myös kovemmilta sarjatasoilta, ettei tule taantumusta A:n SM-sarjassa. Kun nyt toimitaan oikein, nää kaks jannua tuottavat vielä älyttömästi ilonhetkiä, myös liigassa!
Mä olen näin ymmärtänyt, että A-junnuista laitetaan kavereita tarvittaessa Mestikseen. Jönni kuitenkin kurkoilee Jokerien A-junnuissa, enkä uskon nähneeni perusteella, että tuo mies olisi kehityksen jarru.

Strömberg tulee silloin, kun muistaa, että luistelukin kuuluu kiekkoon ja kunto.
 

Sape28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvin oli siis A-junnuilla kausi alkanu, ei ollenkaan hassumpaa. Strömberg ja Lehterähän on ollu ihan liekeissä, hyvä että tulosta tulee heti kärkeen sielläkin. Ovat saaneet Jönni ja Häkä jätkät todelliseen lentoon sarjan kynnyksellä, sillä vikat harkkapelit ei niin kauheasti lupailleet. No tästä on hyvä jatkaa.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Lapanen kirjoitti:
Laitetaan sitten vaikkapa tänne.

Ossi Saarisen Uutismixille suoma haastattelu nähtävissä osoitteessa:

http://www.yle.fi/uutiset/

Klikkaa siellä: ''Katso uusin Uutismixi''.


Jep. löytyy noin 8 minuutin kohdalta.
Ja hyvää musaa taustalla; 45DW rulettaa!
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
bozik kirjoitti:
Strömberg voisi pikku hiljaa herätä. Pystyy parempaan.

Hovisesta. Olin itse viime kaudella epäileväinen. Yhden pelin olen tällä kaudella nähnyt, mies on astumassa isoihin saappaisiin ja rahkeet riittää. Tulee rehdisti haastamaan Riksmanin, kakkoseen ei kaaduta.

Shedden kertoi kauden alussa kun joukkueeseen tutustui Hoviselle . Olet lupaus todista se lopeta kitiseminen ja tee töitä..noin suunnilleen mm. ja Niko on tehnyt todella hyvin hommia. Ai kuka kertoi no Father Hovinen
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
liigajyrä kirjoitti:
Shedden kertoi kauden alussa eka viikolla Hoviselle . Olet lupaus todista se lopeta kitiseminen ja tee töitä..noin suunnilleen ja Niko on tehnyt todella hyvä homma. Ai kuka kertoi no Father Hovinen
Hieno homma. Sellainen on kutina isovarpaassa, että Shedden on juuri se mitä Niko tarvitsee.

Tällä kaudella olen nähnyt vasta kaksi Nikon peliä, mutta viime kauteen verrattuna koko ukko on erilainen. Ja muutos on tapahtunut 100 % oikeaan ja hyvään suuntaan. Olin aikaisemmin pikkaisen epäilevä sen suhteen tuleeko Nikosta koskaan huippuveskaria. Lahjoja ja kroppaa riitti mutta asenne oli jollakin tapaa hällä väliä tyylinen ja se on varma, että sillä asenteella ei huipulle nousta. Nyt pari peliä nähneenä vaikuttaa siltä, että siinä on tulevaisuuden huippuveskari.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
http://www.finhockey.fi/ sivuilla kun tarkastelin Jokereiden A-junioreiden kokoonpanoa silmääni osui Ville Peltosuon nimi. Peltosuolla on jo jonkin verran Mestis kokemusta, joten tuntuisi kummalliselta jos nyt olisi siirtynyt A-junioreihin. Toisaalta Jokerit voi olla halukas haalimaan Peltosuon omiin suojiinsa. 196/110 pelaaja kun yleensä herättää mielenkiintoa jo pelkän kokonsa takia.

http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=48816
 
Viimeksi muokattu:

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Peltosuo olisi minuakin kiinnostanut kovasti, mutta eipä ollut kokoonpanossa. Ehkä juuri siksi Jokerit nyhjäsi yli-ikäisillään 4-4-tasurin Tepsin B-junnujen (kai vähän saa kärjistää) kanssa. Ei ollut tunnetta, ei ollut tekemisen meininkiä. Ossi Saarinen jaksaa luistella kolmantenakin perättäisenä pelipäivänä, Jori Lehterälle sen sijaan neljä perättäistä pelipäivää alkoi olla liikaa.

Olisi ollut kiva nähdä näitä nuorempiakin kavereita, mutta he olivat B:n kanssa voittamassa Kouvolassa. 67 laukausta kohti maalia kertoo kaiken Jokerien ylivoimasta tuossa pelissä.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juutilainen

Missäs on Jan-Mikael Juutilainen kun ei ole A-junnujen kahdessa ensimmäisessä pelissä ainakaan pelannut? Onko loukkaantunut vai mistä on kysymys? Olisi mielestäni sopinut jo liigajoukkueenkin harjoitusrinkiin, mutta ilmeisesti suunnitelmat siirtyä yliopistosarjaan Pohjois-Amerikkaan estävät liigassa pelaamisen.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Magoon kirjoitti:
Käsittääkseni Niksu on suunnannut jo juurikin tuonne P-Amerikkaan ja yliopistoon. Tsemppiä sinne!

No sitten jos jo täksi kaudeksi sinne on siirtynyt niin ymmärrän, miksi ei ole kokoonpanossa ollut. Olin jostain saanut sellaisen käsityksen, että siirtyisi vasta vuoden päästä. Toivottavasti pelit kulkevat sielläkin!
 

Sohlman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kaakko kirjoitti:
Missäs on Jan-Mikael Juutilainen kun ei ole A-junnujen kahdessa ensimmäisessä pelissä ainakaan pelannut? Onko loukkaantunut vai mistä on kysymys? Olisi mielestäni sopinut jo liigajoukkueenkin harjoitusrinkiin, mutta ilmeisesti suunnitelmat siirtyä yliopistosarjaan Pohjois-Amerikkaan estävät liigassa pelaamisen.

Vastauksia jo tulikin muilta, mutta mielenkiintoinen juttu oli se, että Niksun agentti sanoi kauden loputtua, että joko HPK:hon tai Tapparaan (Uraman kutsu kävi), mutta Jokereihin ei kannata jäädä. Siellä ei juniorit kehity.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
USHL:n Waterloo Black Hawks on Juutilaisen tämän kauden seura. Ensi kaudesta eteenpäin sitten Nebraska-Omahan yliopistossa.

edit: Ei nähtävästi pidä paikkaansa tuo jo keväästä asti internetskussa pyörinyt tieto suullisesta sitoutumisesta Nebraska-Omahaan. Tuolla lisää juttua.
 
Viimeksi muokattu:

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Ilves-Jokerit ottelun ennakosta:

"Mikäli puolustajat ovat kortilla tiistain otteluun, voi Shedden käydä lainaamassa miehen tai kaksi A-nuorista. Ainakin viime lauantaina valmennusjohto oli syynäämässä nuoria Jokerit-TPS-ottelussa."

Ketkä jo nyt edustuksen mukana pyörivien pelaajien lisäksi olisivat valmiita nousemaan A-junioreista liigarinkiin tai jopa pelaavaan kokoonpanoon?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
ennustaja kirjoitti:
Ketkä jo nyt edustuksen mukana pyörivien pelaajien lisäksi olisivat valmiita nousemaan A-junioreista liigarinkiin tai jopa pelaavaan kokoonpanoon?
Eivät ketkään, jos puolustajista puhutaan. Vesa Kulmala ehkä olisi lähimpänä, mutta hän on vain junioripainos Samuli Jalkasesta. Hyökkääjiä tuskin tarvitsee ihan heti hakeakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös