Mainos

4 Nations Face-Off: Suomi

• 46 730
  • 323

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Ylimääräiseksi hyökkääjäksi mielummin sentteri, sillä ovat monikäyttöisempiä, kuin umpilaiturit. Kakolle en nää tässä joukkueessa oikein roolia, sillä ei riitä kärkiketjuihin ja ei ole profiililtaan 4. kentän pelaaja. Maccellilla näen itse enemmän maalintekouhkaa. Hakanpää lienee ollut klesana ja pelituntuma ei ole erikoisen hyvä. Vaikka Laineen valintaa olen kritisoinut, niin ymmärrän kyllä syyn miksi on joukkueessa.

Maccelli ja maalintekouhkaa? Ollaanko katsottu samaa pelaajaa nämä kaikki vuodet NHL:ssa ja jo ennen sitä?

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ylimääräiseksi hyökkääjäksi mielummin sentteri, sillä ovat monikäyttöisempiä, kuin umpilaiturit. Kakolle en nää tässä joukkueessa oikein roolia, sillä ei riitä kärkiketjuihin ja ei ole profiililtaan 4. kentän pelaaja. Maccellilla näen itse enemmän maalintekouhkaa. Hakanpää lienee ollut klesana ja pelituntuma ei ole erikoisen hyvä. Vaikka Laineen valintaa olen kritisoinut, niin ymmärrän kyllä syyn miksi on joukkueessa.
Suomella on hyökkäyksestä jo nyt 6/13 vakituisesti sentterin paikkaa pelaavia ja varmaan Armiaa ja Lehkosta lukuunottamatta muutkin on kyseisellä paikalla joskus pelanneet. Ymmärrän hyvin Armian valinnan ohi Maccellin jo pelkästään kätisyyden ja aikasempien, voitokkaiden maajoukkue-edustusten perusteella. Maccellilla on tahmea kausi menossa ja on aivan täydellisen hyökkäysorientoitunut pelaaja, jolle ei luultavasti olisi ylivoima-aikaa ollut tarjolla.

Jokiharjun olisin ottanut Hakanpään tilalle. Kotkaniemi on aika se ja sama. Eiköhän Kakko pysty hoitamaan 3-4 ketjun roolia samaan tapaan kuin seurajoukkueessaankin.

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
"Barkov kantaa laitureitaan" versio ketjuista:

Granlund - Barkov - Armia
Lehkonen - Hintz - Rantanen
Laine - Aho - Teräväinen
Luostarinen - Lundell - Kakko
+Haula

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Hakanpäätä en ymmärrä muuten kuin niin, että Lehtisellä ja Pendolla on jotain sellaista tietoa jota julkisuudessa ei ole… 2 peliä loukin jälkeen ja takas lasareettiin!

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins (Carolina, Dallas) | Jukurit / JYP
Jokiharjun ulos jäänti vähän yllättää, mutta eiköhän tuo lopulta Hakanpään tilalla tuolla ole, siltä vähän tuntuu. Samoiten jos hyökkääjistä on joku sivussa niin voidaan sitten katsella mikä on Tolvasen, Kotkaniemen tai Maccellin sen hetken tuloskunto. Tai oikeastaan aika hyvä tuuri saa olla että noista hyökkääjistä vaan yksi olisi sivussa.

Lehkonen-Barkov-Rantanen
Laine-Aho-Teräväinen
Granlund-Hintz-Kakko
Luostarinen-Lundell-Haula
(Armia)

Heiskanen-Ristolainen
Lindell-Hakanpää
Mikkola-Välimäki
Määttä

Saros
Lankinen
UPL

C: Granlund
A: Barkov
A: Rantanen (Lindell, Aho?)

Kekkonen
Kekkonen
Rantanen

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Itse käsitin viestin niin, että Maccelli luo hyökkäysketjunsa avulla paremmin maalintekouhkaa kuin esimerkiksi Armia tai Kakko. Itsenäisenä pelaajana Maccelli ei todellakaan luo maalintekouhkaa, siitä olemme kenties samaa mieltä.
Näin myös tulkitsin. Tosin tämän kauden osalta ei ole siihenkään pystynyt lähellekään esimerkiksi Kakon tavalla. Armiaan verrattuna sitten paremmin, tosin Armian pelipaikasta tuskin Maccelli on taistellut. Omassakaan hahmotelmassa en nähnyt Matiakselle tilaa. Kotkaniemen olisin ottanut Armian sijaan, tosin Joppella on ihan hyvät maajoukkuenäytöt, ja ruutu on sen verran pieni, ettei tuo nyt mikään suuri yllätys ollut.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan se hienoa, että vihdoin saadaan kasattua Leijonien tämän sukupolven dream-team. Minulla on ollut yhtä kutkuttava ja innostunut fiilis asian tiimoilta viimeksi ennen Naganon 1998 ja Torinon 2006 olympialaisia.

Matsit pelattaneen Suomen aikaa joskus aamuyöllä. Se hiukan latistaa tunnelmaa, jos ei jaksa livenä seurata tätä harvinaista kiekkoherkkua.

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan se hienoa, että vihdoin saadaan kasattua Leijonien tämän sukupolven dream-team. Minulla on ollut yhtä kutkuttava ja innostunut fiilis asian tiimoilta viimeksi ennen Naganon 1998 ja Torinon 2006 olympialaisia.

Matsit pelattaneen Suomen aikaa joskus aamuyöllä. Se hiukan latistaa tunnelmaa, jos ei jaksa livenä seurata tätä harvinaista kiekkoherkkua.
Pelit Kanadaa ja Ruotsia vastaan alkaa jo klo 20 Suomen aikaa, jenkkipeli on kolmelta aamuyöllä, kuten myös mahdollinen finaali.

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens
Omat fiilikset siitä mitä voisin nähdä ketjuina.

Lehkonen-Barkov-Laine
Teräväinen-Aho-Rantanen
Lundell-Hintz-Granlund
Kakko-Haula-Armia
Luostarinen

Heiskanen-Lindell
Määttä-Mikkola
Hakanpää-Välimäki
Ristolainen

Saros
Luukkonen
Lankinen

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jokiharju yllätys, muuten odotettu nippu. Itse en Patea omiin kaavailuihin piirtänyt, mutta kyllähän Laine sellaista X-factoria tuo mitä joukkueesta muuten ei löydy. En siis pahoita mieltä.

Maccelli, Kotkaniemi, Tolvanen ja Jokiharju ovat keihästermein kotiin jäävät varamiehet. Tuosta löytyy vähän joka rooliin korvaajaa, kuka ikinä sitten putoaakaan pois.

Rocco

Jäsen
"Barkov kantaa laitureitaan" versio ketjuista:

Granlund - Barkov - Armia
Lehkonen - Hintz - Rantanen
Laine - Aho - Teräväinen
Luostarinen - Lundell - Kakko
+Haula
Koitin kaivaa aiempia ketjuja, mutta en löytänyt. Itse päädyin täysin samaan kokoonpanoon, poislukien Haula nelisen laitaan. Kakkoa en ottanut 13. hyökkääjäksi, mutta viime aikoina on pelannut sen verran hyvin että ihan OK homma että on mukana.

Ja Jokiharjun poisjäänti oli yllätys. Toki, on varmasti ensimmäisenä varamiehenä listalla jos joku putoaa pois.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haula on yhtä pomminvarma nelosenkippari kun Barkov kipparoi ykköstä.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Jännä homma, Suomella on hiukan parempi hyökkäys kun Ruotsilla.

Toki Ruotsilla ei ole ihan absoluuttista eliittiosaamista (=superstar) hyökkäysosastolla ollut hetkeen.

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Aika paljon vähätellään Kakkoa täällä. Osa olisi valmis heittämään jopa ulos kokoonpanosta. On kuitenkin tämän kauden suomalaispörssin seiska. +/- tilastossa taas ylivoimainen ykkönen. Tämä tulos syntynyt 3. ketjussa keskimäärin 13,5 minuutin peliajalla ja hyvin pienellä ylivoimavastuulla.

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho

Valitettavasti turnaus on hieman puolivillainen. Olympialaiset ovat onneksi nurkan takana.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ja Jokiharjun poisjäänti oli yllätys. Toki, on varmasti ensimmäisenä varamiehenä listalla jos joku putoaa pois.
Mitä nyt Hakanpään vammasta kuullut / lukenut, niin itse pidän todennäköisempänä, että ei ole pelikunnossa tuolloin. Taidettiin kesällä spekuloida jopa sillä onko ura ohi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy