3.12 Jokerit - Blues

  • 7 448
  • 91

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Re: Re: Re: Noniin...

Viestin lähetti Footless
Mun mielestä omien kannustaminen on hyvä juttu. Sillä kun saa kummasti tunnelmaa halliin. Eikös teillä ole sitä varten ne "Jokerit"-huudot? Mutta toi rasistinen "UGH, UGH" -huutelu on todella typerää ja lähinnä naurettavaa.

Olen kerrassaan samaa mieltä, voisivat harkita SM-Liigaan samaa mitä jalkapallo kentillä on jo pidemmän aikaa käytetty, että esim. Jokerit saisi sakkoja tms. tuollaisista lapsellisista huudoista. Tälläistä tosin tuskin tullaan näkemään, mutta jotakin asialle pitäisi tehdä.

Ja tosiaan niinkuin Lint mainitsi on siellä kellot pysähdelleet, Caloun pelasi reilut 20min pelissä.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Re: Niin no

Viestin lähetti Espoonmies
Jos eilinen peli oli tosiaan niin totaalipaskaa ...

Edelleen olen sitä mieltä, että peli oli aika väkinäistä. Ja välillä se kiekkojen hukkausshow.
Viestin lähetti Espoonmies

Näillä palstoilla on myös kritisoitu tuomarilinjaa. Kaikkien lukemieni medioiden ...

No prkle. Jätetään kaikki viheltämättä. Vain jos äijä jää makaamaan, niin pistetään nykysääntöjen mukaan kakkoselle kuten kuuluukin ja jos oikasti loukkaantuu, niin sitten pihalle.

Itseäni ainakin viduddi se, että tuomari ei viheltänyt niitä repimisiä ja roikkumisia. Enkä sen takia kitise, että Jokerit olisi kärsinyt vaan taisipa olla niin, että se suurempi kahvaaja/estäjä oli nimenomaan Jokerit.

Ihan sama ketkä pelaa, jos peli on tuollaista nuhjaamista ja kahvaamista. Ei sellaista todellakaan viitsi lähteä katsomaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
ugh ugh!

Olen samaa mieltä edellä kirjoittaneiden Blues-fanien kanssa. Nuo "ugh-ugh" huudot eivät kuulu kiekkokatsomoihin. Vaikka istun normaalisti fanikatsomossa, en ole ikinä yhtynyt tuohon huutellun. Oikeastaan olen vain nauranut sille, ja en sen takia, ettäkö se olisi mukamas todella hauskaa, päinvastoin.
Eiköhän voitaisi taas keskittyä vain omiemme kannattamiseen, sehän oli tavoitteena ennen kauden alkua....
 

jussilas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
just

Mun mielestä toi jokereitten fanikatsomon huutelu on kerrassaan naurettavaa.
Istun siinä lähellä ja olen melkein joka matsin käynyt katsomassa. On hauska aina kuunnella tässä katsomossa olevien fanien huutelua, mistä oikeasti saa välillä hyvät naurut.Joskus tämän katsomon jutut menevät jo niin mauttomiksi, Että oikeen hävettää:)! Olisi kiva jos keskityttäisiin juuri omien kannustamiseen eikä toisien haukkumiseen.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Re: Re: Niin no

Viestin lähetti JiVe
Edelleen olen sitä mieltä, että peli oli aika väkinäistä. Ja välillä se kiekkojen hukkausshow.

No prkle. Jätetään kaikki viheltämättä. Vain jos äijä jää makaamaan, niin pistetään nykysääntöjen mukaan kakkoselle kuten kuuluukin ja jos oikasti loukkaantuu, niin sitten pihalle.

Itseäni ainakin viduddi se, että tuomari ei viheltänyt niitä repimisiä ja roikkumisia. Enkä sen takia kitise, että Jokerit olisi kärsinyt vaan taisipa olla niin, että se suurempi kahvaaja/estäjä oli nimenomaan Jokerit.

Ihan sama ketkä pelaa, jos peli on tuollaista nuhjaamista ja kahvaamista. Ei sellaista todellakaan viitsi lähteä katsomaan.

Oon JiVen kanssa kyllä samoilla linjoilla... eilen olisi saanut viheltää enemmän, salliva linja teki eilisestä pelistä aika puuroutunutta, vastustajan hyökkäysten häiritseminen helpottui. Tarkemmalla linjalla olisi ollut pelissä enemmän vauhtia ja tilanteita. Mutta aika tasapuolisesti sitä peruskahvaa/roikkumista molemmat harrastivat. Levonen tai ei Levosta, niin peli ei siihen ratkennut...

Siinä mielessä Levonen oli hyvä, että pystyi viheltämään valitsemallaan linjalla alusta loppuun tasapuolisesti molempien joukkueiden osalta. Mutta mun mielestä linja ei ollut ihan oikea...
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Re: Re: Re: Niin no

Viestin lähetti Kaljami
Levonen tai ei Levosta, niin peli ei siihen ratkennut...

Siinä mielessä Levonen oli hyvä, että pystyi viheltämään valitsemallaan linjalla alusta loppuun tasapuolisesti molempien joukkueiden osalta. Mutta mun mielestä linja ei ollut ihan oikea...

Täysin totta. Peliä Levonen ei missään nimessä ratkaissut, mutta vauhdin pelistä se Levosen linja vei täysin. (jos "ei linjaa" voi linjaksi sanoa)

Ei muuten pitänyt linja koko peliä. Ekan erän lopussahan Vykoukal sai estämisjäähyn, juuri kiekottoman miehen estämisestä. Siinä kohdassa linja petti pahasti.


Edit: olisikohan jo aika lopettaa tästä jauhaminen? ;-)
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Täällä on jo melkein kaikki sanottu ottelusta, mutta vielä vähän jälkikäteen omia mietteitä.

Ensimmäinen erä oli heikkotasoinen. Tuli tunnelmasta ihan mieleen harkkapeli. Myös eka erä oli sitä kuuluisaa "neppailukiekkoa". Ylivoima molemmilla joukkueilla oli myös todella surkeaa. Ehkä Levonen päätti, että ei niitä kannata päästää ylivoimalle ollenkaan kun eivät saa kuitenkaan mitään aikaiseksi. Itse en pitänyt Levosen esitystä kovin huonona. Tasapuolinen ja linja säilyi. Ehkä olisi tosiaan voinut olla tarkempi, mutta pahempaa estämistäkin on nähty ja sallittu(Repo Blues-Tappara pelissä.)

Toisessa erässä Espoo pelasi erinomaisesti ja karvaus toimi. Jokerien pelinavaus saatiin täysin sekaisin ja pakit pakotettiin pahoihin harhasyöttöihin. Maalipaikat olisi pitänyt pyrkiä käyttämään paremmin. Tähän erään saatiin jo vähän taklauksia. Parhaan lonkkataklauksen Bluesilta esitti Laatikainen. Jokereilta Malmivaara osui kerran todella hyvin.

Kolmas erä oli jännittävä ja todella kaksijakoinen. Blues oli mennä jo kolme nolla johtoon ja hallitsi erää suvereenisti kymmeneen minuuttiin saakka, mutta sitten videotarkistuksen jälkeen peli sekosi. Jokerit teki sekavan myllytyksen jälkeen maalin. Turunen ei itseä muuten ottelussa vakuuttanut. Blues luovutti hallinnan Jokereille, mutta Heinonen oli todella eleettömän varma lopussa. Oli oikea valinta maaliin, vaikka pikkujouluissa maaliin oli vielä tulossa Myllyniemi, joten taas syödään niitä sanoja.

Jokerien fanikatsomosta kuului ensimmäiseen 50 minuuttiin vain UGH ja se itseä huvittanut ja ihan hyvänkuuluinen Levos- laulu. No lopussa löytyi ihan mukavasti huutoa.

Yksittäisistä pelaajista parhaita mielestäni Bluesilla Hurme ja Heinonen. Caloun pelasi kohtalaisesti. Määttä oli taas vaipunut valitettavan huonolle tasolle. Miksi ei kulje?

Jokereilla on tällä hetkellä Liigassa vain hieman huonompi vaihe, niitä tulee myös huippujoukkueille. Blues on päässyt oivaan vireeseen, mutta paha vieraspeli on taas Raumalla ja sijoitus tasaisessa sarjassa viides, se ei anna aihetta millekään mestaruuspuheille. Mitali on mahdollisuuksien rajoissa. Kotiedusta toivottavasti pystyttäisiin taistelemaan loppuun saakka.
 

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Re: Re: Jaahas

Viestin lähetti Vakio

No, minulla jäi eilinen "paikallispeli" väliin enkä siis kommentoi sitä yhtään enempää. Olen erittäin pettynyt yleisömäärään. Eikö edes Espoosta tule väkeä enää Areenalle, vaikka Bluesilla menee hyvin ja voittokin oli etukäteen ajatellen täysin realistinen?

Onnittelut Espooseen.

Ihmettelen vain kuinka joku mäntti veisi rahansa naapurin kassaan kun paikallispelejä on niin paljon. Minä ainakin menen vain oman joukkueen kotipeleihin ja siten raahaan korteni kekoon omien suosikkieni budjetin toteutumisesta.
Vastaavasti vieraspaikkakunnan joukkuetta kannattavat ihmiset jotka asuvat pääkaupunkiseudulla tulevat kaikkiin kolmeen halliin tasapuolisesti koska oma jengi pelaa vain muutaman kerran täällä stadissa. Onkin aivan ilmeistä, että esim. kärpät tuovat halliin suuremman yleisön kuin Blues. Kärppiähän kannattaa jokainen poronpurija joka nykypäivänä täällä etelässä asuu.

Minä en henk. koht. mene koskaan ratsastustalliin jos omalla rahalla joudun sen maksamaan. Olkoon muut mitä mieltä asiasta tahansa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Periaate tuokin Peku mutta

En tiedä sitten kuinka fiksulla pohjalla siinä liikutaan mutta jokainen taplatkoon tyylillään.

Onneksi täällä suomessa sentään löytyy kannattajia jotka ei ole niin nurkkapatrioottisia että uskaltavat tulla myös vieraspeleihin kannattamaan suosikkiaan. Niin kuin hyvä peli tarvitsee kaksi hyvää joukkuetta niin myös hyvä meininki katsomoon syntyy parhaiten silloin kun myös vastustaja saa kannustusta.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Pekulle voisin kommentoida sen verran, että itse ainakin katson mielelläni hyviä lätkämatseja. Ensimmäiseksi en mieti, kenen taskuun fyrkat sujahtavat. Jotenkin elin siinä käsityksessä, että Espoossa on meneillään pieni noste tällä hetkellä ja arvelin porukkaa tulevan Areenalle. Käsittääkseni Jokerien voittaminen on muidenkin kuin Ervan toiveuni. Nyt oli jo etukäteen ajatellen täysin realistinen mahdollisuus siihen. Vai eikö siihen sittenkään uskottu? Mehän olemme niin ylivoimaisia.

Jännitettä ei näköjään tunnu rakentuvan Jokerit-Blues pelien ympärille.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jokereita, HIFK:ta ja TPS:ää tulee nähtyä aivan liikaa. Ei jaksa kiinnostaa kaikki matsit. Muut ovatkin sitten liian kaukana, ei jaksa lähtee ajelee. Ok, Hämeenlinna ja Lahti menee vielä.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Kuten jo tuossa aiemmin kommentoin niin mielestäni Blues faneja oli yllättävän paljon loppujen lopuksi paikanpäällä (ottaen huomioon että yleensä jaffalle aika harva Blues-fani eksyy huonon voitto-todennäköisyyden vuoksi). Tämän kylläkin huomasi vain ja ainoastaan Bluessin tehdessä maalin.

Sen sijaan paikanpäällä ei ollut kyllä lähimaillekkaan ilmoitettua 8732 katsojaa mikä tuntuikin melko vitsiltä kun se screenillä ilmoitettiin. Itse ihmettelin lähinnä sitä että jokereiden fanikatsomo (jota en kovin korkealle vieläkään osaa arvostaa) ammotti tyhjyyttään.


Tunnelma hallissa oli aivan nollassa. Harkkapeleissä on keskimäärin enemmän tunnelmaa. Tillannetta kuvannee se että Bluessin noin viisipäinen "rumpuryhmä" sai ajoittain itsensä erittäin hyvin kuulumaan ja pitikin lähes pilkkanaan jokereiden tyhjää fanikatsomoa.

Näin tällä kertaa... Täytyy vieläkin ihmetellä ettei Blues fan-club (johon en kuulu siis) saa ryhmäänsä lähtemään yhtenäisesti näihin PK-seudun matseihin vaan kannattajat ovat ripoteltuina ympäri hallia. Kyllähän näin on myös LA-areenalla Jokereiden ja IFK:n vieraillessa mutta tämän lisäksi edellämainittujen faniryhmillä on melko keskitetty fanikatsomo siinä päädyssä mihin vierasjoukkue hyökkää kahdesti. Missä mättää Blues Fan-club.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Jaari
Näin tällä kertaa... Täytyy vieläkin ihmetellä ettei Blues fan-club (johon en kuulu siis) saa ryhmäänsä lähtemään yhtenäisesti näihin PK-seudun matseihin vaan kannattajat ovat ripoteltuina ympäri hallia. Kyllähän näin on myös LA-areenalla Jokereiden ja IFK:n vieraillessa mutta tämän lisäksi edellämainittujen faniryhmillä on melko keskitetty fanikatsomo siinä päädyssä mihin vierasjoukkue hyökkää kahdesti. Missä mättää Blues Fan-club.

Niin, missä mättää? Melkein koko liigahistorian ajan Fan Club on ostanut kimpassa lippuja samaan katsomoon sekä Nordikselle että Hartwallille. Mutta kun lähtijöitä on tosiaan se 10-15. Oudoksi asian tekee se, että toisaalta taas sitten johonkin normaaliin peliin Jyväskylään/Turkuun lähtee aina 8-15 henkeä kimppakyydeillä, Hämeenlinnaan/Lahteen 10-20 henkeä.

Outoa tosiaan, siis. En osaa sanoa miksi keskiverto Blues-fanit eivät innostu lähtemään paikallispeleihin isolla porukalla...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Kaljami
Outoa tosiaan, siis. En osaa sanoa miksi keskiverto Blues-fanit eivät innostu lähtemään paikallispeleihin isolla porukalla...

Syynä tähän on hyvin todennäköisesti Suomessa aina niin aliarvostettu markkinointi ja mainonta. Itse en edes ennen tätä kautta ollut tietoinen moisesta Fan Clubin järjestelystä, vaikka olen matseissa käynyt käytännössä aina, ja joissakin Fan Clubin vierasmatkoillakin on tullut oltua. Eli tiedottakaa, ja yrittäkää aktiivisesti mainostaa kyseistä touhua jokaisessa kotiottelussa, kiinnostavilla ja erottuvilla tavoilla. Luulisi kävijämäärän moninkertaistuvan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos ensin viestisi paremmin mahdollisuudesta saada alakatsomokausikortti sangen huokeaan hintaan liittymällä FanClubiin, voisi haaveilla saman jengin varaavan lipun paikallismatsiin clubin kautta.

Vaikka nytkin on fanikatsomossa porukkaa, uskon että homman aktiivisella rummuttamisella määrä olisi helposti ainakin tuplattavissa.
Ei tekisi tunnelmallekaan pahaa saada enemmän faneja pitämään ääntä areenalle.

Täälläkin on haukuttu irtolippujen hintaa korkeaksi, myös olen itse sitä kritisoinut. Fanikausarilla hinta lienee ~8,5€ matsia kohden. Ja alakatsomossa pääsee sentään tunnelmaan paremmin kuin yläkatsomossa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti msg
Jos ensin viestisi paremmin mahdollisuudesta saada alakatsomokausikortti sangen huokeaan hintaan liittymällä FanClubiin, voisi haaveilla saman jengin varaavan lipun paikallismatsiin clubin kautta.

Jos sulla on hyviä ideoita fanikausikorttien ja vieraspelilippujen markkinointiin niin laita vaikka YV:llä. Vien ne sitten eteenpäin. Noita lippuja Helsingin peleihinhän on mainostettu Screenillä kotipeleissä. Ongelma siinä on se, että screenin mainokset on hyvin pitkälti myyty yhteistyökumppaneille, joten Fan Clubin on vaikea saada sinne mitään väliin.

Niin ja nythän on saatavilla Fanikevätkausikortti. Siitä löytyy tietoja Fan Clubin sivuilta.

www.bluesfanclub.net
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Voisi vaikka mainostaa niitä muualla kuin matseissa. Fanikausaristakin kuulee vain, jos on jo jäsen tai muuten puskaradiosta kuulee tai tulee jo hallille.
Nytkin pitää eksyä fanclubin sivulle kuullakseen kausarista.
Onko virallisilla sivuilla edes mainintaa tästä mahdollisuudesta.

Jos vaikka Länsiväylässä olisi elo-syyskuussa tarjolla fanclubin jäsenmaksu+kausari alakatsomoon+fanipaita sopivan huokeaan hintaan. Tämä nyt vain esimerkkinä, kun kuitenkin tätä lehteä varmaan monikin Espoossa lukee.

Jotenkin se alkuperäinen fanien piilottaminen yläkatsomoon vei uskon siitä että organisaatio todella haluaa halliin faneja,jotka eivät ehkä maksa lipusta viimestä hintaa, mutta tuovat sitä puuttuvaa tunnelmaa. Mehän voitasiin häiritä maksavia ravintola-asiakkaita.

Halvemmalla myyty täysi fanikatsomo on varmasti parempi kuin tyhjä. Nyt pitäisi jatkuvuuden saamiseksi houkutella halliin uusia faneja. Me 3-kymppiset kun emme enää jaksa 60 minuuttia pitää meteliä. Enkä varmaan ole ainoa, jolla ei enää ole matsin jälkeisenä päivänä ongelmia saada ääntä suustaan. Ennen oli huono matsi, jos pystyi normaalisti puhumaan seuraavana päivänä.

En tiedä millaiset välit fanclubilla ja organisaatiolla nykyään on, onko edes mahdollista aktiivisesti markkinoida alakatsomolippua, joka on melkein puolet halvempi kuin irtolippu yläkatsomoon.

Luulisi kuitenkin, että nykyistä enemmän väkeä mahdollista saada liikkeelle ja ääneen, jos fanclub ja seura yhdessä haluavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös