3.12 Jokerit - Blues

  • 7 449
  • 91

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hieno voitto, ei olisi kovin helposti uskonut tätä tapahtuvaksi vielä ennen matsia. Pelissä en ollut, joten kommenttia on enemmän kuin vaikea antaa. Sen sijaan Raimo Summasen kommentit Bluesista pistävät miettimään, mitä psyykkistä sodankäyntiä se Rami siellä jo aloittelee... "Blues lähellä SM-kultaa". No, toivottavasti on, mutta niin on myös n. 6-10 muutakin SM-liigajoukkuetta, joten turha nostaa ketään Jokereiden lisäksi sieltä vielä ylös. Katsellaan sitten keväällä uudelleen...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Terrain

Hieman olisin Cimon kanssa samaa mieltä Terrorin esityksestä. Ei nyt mikään loistava, mutta odotuksiin nähden todella hyvä. Tuo yksi vahingossa tullut jalkakikkakin sattui keskialueella, kun varmistus oli takana.

Muuten oli mieheltä täysin virheetön peli ja pysyi hyvin vauhdissa. Taklasi jopa muutaman kerran, eikä ottanut jäähyjä. Olin havaitsevinani selvää tason nousua jo edellisessä kotiottelussa, joten tulisikohan tästä vielä jotain ...

Enemmän olisin huolissani muista pakeista, jotka säännöllisesti joka pelissä ainakin 5 kertaa "pyyhkivät lumet" kiekoista omalla sinisellä. Onkohan hepuilla liian käyrät mailat, vai eikö keskittymiskyky riitä koko ottelun pelaamiseen huolella.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hävetkää Jokerit!

En ymmärrä kuinka Jokerit edes kehtaa esittää tuollaista paskaa kotiyleisölle, ensimmäiset 50 minuuttia jätkät luisteli kuin täit tervassa ja kahta syöttöä peräjälkeen omille oli aivan turha odottaa ja silloin harvoin kun syöttö tuli omille niin silloinkin se vastaanottaja sähläsi kiekon haltuunotossa. Ja vauhtiin pelattuja syöttöjä ei tullut Jokereilta koko pelissä varmaan kuin kolme kappaletta.

Ja en tiedä mitä peliä te Ville Peltosta kehuvat olette olleet katsomassa kun omasta mielestäni Ville oli koko ykköskentän huonoin nuo samat 50 ensimmäistä minuuttia, kapteenimme mm onnistui olemaan jokaisen Bluesin maalin aikana jäällä ja muutenkin Ville antoi muutamia namusyöttöjä suoraan vastustajan lapaan ja hassasi kiekon ylivoimalla liiallisen viivyttelyn takia. Tällä kertaa Ville ei myöskään karvannut eikä juurikaan puolustanut. Yhden väläyksen taidoistaan Ville sentään tarjosi omasta päästä koko keskialueen läpisyötöllä Antti Aallolle joka pääsi Nemirovskyn kanssa 2-1 tilanteeseen mutta kuten olettaa sopii niin tämänkin paikan Aalto onnistui laukomaan suoraan Bluesin maalivahdin syliin, syöttäminen olisi ilmeisesti ollut täysi mahdottomuus - Tana!! Viimeisellä kympillä Ville pelasi hyvin ja oli jopa tasoittaa pelin 2-2 mutta laukaus ei noussut ja kiekko jäi Bluesin maalivahdin patjaan.

Ja mitä tulee Nemirovskyyn niin vaikka Nemi ei hyvin pelannutkaan niin kaveri sentään karvasi muutaman kerran kiekon vastustajalta ja jaksoi häiritä Bluesin kiekollisia pakkeja.

Ja jos tuosta paskakasasta pitää valita joitain ns onnistujia niin Tommi Turunen oli omasta mielestäni koko pelin ajan meidän paras hyökkääjä, myös Laine ja Hentunen saavat synninpäästön. Puolustajista Sämpylä ja Ilkka Mikkola olivat kohtuullisia muut juuri sitä itseään. Ja Kari Lehtonen pelasti mahtavilla torjunnoillaan meidät totaaliselta nöyryytykseltä.

Onnittelut Bluesille voitosta, te annoitte meille hyvän näytöksen miten jääkiekkoa pelataan ja se Calounin läpiajo maali oli kaunis veivi.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jaahas

Itse en otteluun päässyt, mutta ainakin Uotila Sport FM:llä kehui, että peli paras mitä Hockey Eventissä on tällä kaudella ollut. Samaa mieltä oli Sammy Väisänen. Olisiko niin, että Jokerifanin on niiiin vaikea myöntää, että joku voi olla Jokereita parempi. Varsinkin kun tämä parempi joukkue on vielä HVM. Siksi syy tappioon onkin siinä, että oma joukke pelaa paskasti. No, tämä oli vain heitto. Kun en itse peliä nähnyt niin en ala totuudeksi väittämään. Kommentoikaa te, jotka pelin näitte. Ainakin Summanen tuntui olevan aika tyytyväinen Bluesin otteisiin. En kyllä usko, että Jokeritkaan totaalipaskalla pelillä olisi pistänyt nykykuntoiselle Bluesille noin hyvin kampoihin.

Eipä silti. Itse olen edelleen sitä mieltä, että pitkässä juoksussa Jokerit on liigan paras joukkue. Huonoja aikoja sattuu kuitenkin kaikille ja jos Jokerit ei ole pleijareissa hereillä, niin ottajia kannulle (tai niinkun sitä ilmalassa leikkisästi kutsutaan, pojalle)varmasti löytyy. Erot liigassa on kuitenkin pieniä ja iso ei notkahduksen tarvitse olla ennen kuin se näkyy tappiosarakkeessa.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Re: Jaahas

Viestin lähetti Espoonmies
Itse en otteluun päässyt, mutta ainakin Uotila Sport FM:llä kehui, että peli paras mitä Hockey Eventissä on tällä kaudella ollut. Samaa mieltä oli Sammy Väisänen. Olisiko niin, että Jokerifanin on niiiin vaikea myöntää, että joku voi olla Jokereita parempi. Varsinkin kun tämä parempi joukkue on vielä HVM. Siksi syy tappioon onkin siinä, että oma joukke pelaa paskasti. No, tämä oli vain heitto. Kun en itse peliä nähnyt niin en ala totuudeksi väittämään. Kommentoikaa te, jotka pelin näitte.
Minä sitten ihmettelen, että mitä ne muut ovat olleet jos tuo eilinen oli paras HE-peli.

Minä ihan vilpittömästi tiovon, että edes kukaan sinisistä ei pitänyt eilistä peliä hyvänä muuten kuin siinä suhteessa, että pisteet matkasivat Espooseen. Kauheaa roikkumista ja kahvaamista puolin ja toisin höystettynä kauhealla määrällä hasseja. Maalintekopaikkoja ei montaakaan ja taklauksetkin meni pääasiassa ohi.


Välillä tuntui, että pojilla oli kisa, että kuinka monta ukkoa voi luistella paikallaan olevan kiekon ohi siten että kiekko menee "puikoista". (kuitenkin siten, että jokainen sitä yrittää mukaansa ottaa...)
 

tt73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Jaahas

Viestin lähetti Espoonmies
Itse en otteluun päässyt, mutta ainakin Uotila Sport FM:llä kehui, että peli paras mitä Hockey Eventissä on tällä kaudella ollut. Samaa mieltä oli Sammy Väisänen. Olisiko niin, että Jokerifanin on niiiin vaikea myöntää, että joku voi olla Jokereita parempi. Varsinkin kun tämä parempi joukkue on vielä HVM. Siksi syy tappioon onkin siinä, että oma joukke pelaa paskasti. No, tämä oli vain heitto. Kun en itse peliä nähnyt niin en ala totuudeksi väittämään. Kommentoikaa te, jotka pelin näitte. Ainakin Summanen tuntui olevan aika tyytyväinen Bluesin otteisiin. En kyllä usko, että Jokeritkaan totaalipaskalla pelillä olisi pistänyt nykykuntoiselle Bluesille noin hyvin kampoihin.

Onkohan Uotila nyt puhunut Bluesin parhaasta pelistä vai yleensä Hockey Eventistä, koska sen voin uskoa että oli paras Bluesin peli, mutta en usko että olisi paras kaikista Hockey Event peleistä, koska Blues pelasi kyllä erittäin hyvin, mutta en voi kyllä hyvällä tahdollakaan sanoa että Jokerit olisi pelannut hyvin, syötöt menivät minne sattuu, luistin ei kulkenut (viides peli kahdeksassa päivässä + vatsatauti?), yleensä hyvään peliin tarvitaan kaksi hyvin pelaavaa joukkuetta.
En yritä viedä Bluesilta mitään pois koska pelasivat varmaan yhden kauden parhaista peleistään, mutta mielestäni ei ollut mitenkään erityisen hyvä tai vauhdikas tai värikäs peli.
Kaikki kunnia Bluesille, itse jopa salaa toivoin lopussa etteivät Jokerit saa tasoitusta, koska tuolla pelillä ei sitä ansaitse.

Aina ei voi voittaa ei edes joka kerta!
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Re: Noniin...

Viestin lähetti Jaari
Minäkin olin tänää Jaffalla 8731:n muun katsojan kanssa (katsojamäärä ilmeisesti päätettiin jo viikon takaisissa pikkujouluissa).
Tunnelma oli kuin isoäiti-vainaan hautajaisissa. Ajoittain kuitenkin tämä "Pave":na tunnettu otus sai noin parikymmenpäisen lauman keskenkasvuisia huutamaan "UGH" kolme kertaa peräkkäin kun vastustajajoukkueen ulkomaalaisvahvistus piti kiekkoa. Muu yleisö piti tätä lähinnä säälittävänä.


Hieman riistiriitaista toi sun teksti. Ei hyvä kun ei huudeta ja jos huudetaan ollaan säälittäviä!! Pitäisi ilmeisesti huutaa Helsinki, Helsinki.. niin kuin tee huudatte espoo, espoo..
Ja tarkennuksena en kuuluu tähän "keskenkasvuisten" joukkoon.

Itse matsi olli kyllä syvältä. Japa Levonen on ilmeisesti kuullut jostain että on kova sälli kun ei vihellä jäähyjä. Paskat, jos eilisen kaltainen roikkuminen ja estäminen sallitaan se tappaa koko lajin. Tähän ollaan ikävä kyllä menty. Joku kirjoitteli että Japa vihelsi hyvin kun piti linjansa koko matsin ajan??
Taisi viheltää peräti yhden estämisjäähyn ja about 20 vastaavaa tilannetta meni läpi. Ei hyvä.

Edit: Blues pelasi muuten kahteen aikaisempaan kohtaamiseen verrattuna hyvin. Pelasi selvästi niin kuin valmennusjohto oli käskyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Jaahas

Viestin lähetti Espoonmies
Itse en otteluun päässyt, mutta ainakin Uotila Sport FM:llä kehui, että peli paras mitä Hockey Eventissä on tällä kaudella ollut.
Niin eikö se Uotila ole se heppu joka pitää oikeutenaan olla ifk:n puolella, kun kerran jokaisella on oikeus valita puolensa. Sikäli siis varmaan hänestä kauden hienoin peli kun Jokerit toisen kerran hävisi HE-pelin, niin taisi innoissan unohtaa sen ensimmäisen...
Minusta peli oli täysin unettava ja suurin syy siihen tuomarilinja, joka salli väsyneisden miesten estämisen aivan millä tavalla tahansa. Blues taisi olla paremmin hereillä ja heille läpiajot osuivat oikeille jannuille tekivät sen tärkeän avausmaalin mikä ei onnistunut esim. Laineelle.
Lopputuloshan nyt ei sinänsä ollut mikään jätti yllätys kun Jokerit pelasi 9 erää peräkkäin ilman maaleja varsinaista peliaikaa ja niistä kaksi sarjapistettä on kohtuullisen hyvin. Sitäpaitsi meikä sai jopa monivedonkin kiinni joten sekin lohdutta hiukan.
Todennäköisesti saamme kiittää tulevaa Continental-Cup:ia tästä lamasta kun Summanen piti kovan treenijakson Cup:ia silmällä pitäen juuri ennen otteluruuhkaa ja joka sitten näkyi korostuen tuossa ruuhkassa jäykkinä jalkoina.

Tappioita tulee ja menee mutta voitot muistetaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Jaahas

Viestin lähetti Espoonmies
Itse en otteluun päässyt, mutta ainakin Uotila Sport FM:llä kehui, että peli paras mitä Hockey Eventissä on tällä kaudella ollut. Samaa mieltä oli Sammy Väisänen. Olisiko niin, että Jokerifanin on niiiin vaikea myöntää, että joku voi olla Jokereita parempi. Varsinkin kun tämä parempi joukkue on vielä HVM. Siksi syy tappioon onkin siinä, että oma joukke pelaa paskasti.


Epäilemättä Uotila oli innoissaan, koska Jokerit hävisi. SportFM:llä pyörii sellainen HE:n mainosspotti, jossa on pätkiä Uotilan selostuksesta kauden avausmatsista HIFK-Jokerit. Jokainen joka sen on kuullut/kuulee voi siitä itse päätellä, kumman maalit olivat niitä toivottuja maaleja. Ensimmäisen maalin teki Jokerit ja Uotilan kommentti kuului tyyliin "Ei pitäisi antaa niitä paikkoja Pakaslahdelle ja Peltoselle." Ääni ei paljon normaali puheäänestä kohonnut. Mutta auta armias kun Joonas Vihko pääsi läpiajoon ja teki maalin. Mies huutaa kuin eteläamerikkalainen jalkapalloselostaja. Hyvä sinänsä, että huutaa, mutta pieni tasapuolisuus olisi mukavaa. Mutta minkäs sitä kukaan karvoilleen mahtaa.

No, minulla jäi eilinen "paikallispeli" väliin enkä siis kommentoi sitä yhtään enempää. Olen erittäin pettynyt yleisömäärään. Eikö edes Espoosta tule väkeä enää Areenalle, vaikka Bluesilla menee hyvin ja voittokin oli etukäteen ajatellen täysin realistinen?

Onnittelut Espooseen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Jaahas

Viestin lähetti Vakio
No, minulla jäi eilinen "paikallispeli" väliin enkä siis kommentoi sitä yhtään enempää. Olen erittäin pettynyt yleisömäärään. Eikö edes Espoosta tule väkeä enää Areenalle, vaikka Bluesilla menee hyvin ja voittokin oli etukäteen ajatellen täysin realistinen?


Tähän tosiaan toivoisi muutosta. Itse en ole jostain syystä mieltänyt kumpaakaan Helsingin hallia kovinkaan kannattavaksi ajanviettopaikaksi, lähinnä surkean pelin tähden. En muista kertaakaan poistuneeni noista halleista Bluesin voiton jälkeen. Tosin edellisestä visiitistäkin lienee neljä-viisi vuotta aikaa. Oppiihan siinä tyhmempikin pää, kun aikansa päätä seinään hakkaa.

Mutta nyt kun tällä kaudella alkaa vihdoin näyttää siltä, että Blueskin alkaa olla joukkue, joka voi voittaa myös Kehä 1:en sisällä, voisi näitä tottumuksia pistää uudelleen arvioitavaksi. En usko kovinkaan suuren lauman sinne löytävän, ennenkuin se pistesaldo nuista halleista alkaa olemaan riittävän suuri ja vakuuttava. Mutta kahtellaan, josko tässä parin vuoden sisään alkaisi sinnekkin virtaamaan meikäläistä porukkaa enenevissä määrin...
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jokerit jäässä

Ainakin minusta ottelu oli melko sekava, eikä mistään hyvätasoisesta viihteestä voi puhua. Ottelun paras anti oli kahden pisteen matkaaminen Espooseen. Bluesin pelaajien tai kannattajien ei kannattaisi tämän pelin perusteella vetää oikeastaan minkäänlaisia johtopäätöksiä, sillä Jokerit pelasivat todella aneemisesti. Kaksi peräkkäistä vierasvoittoa helsinkiläisistä joukkueista on ennenkuulumatonta, mutta mielestäni osansa on myös sillä, että vastustajan peli on ollut sekaisin.

Tätä heikosti pelannutta Jokerilaumaa vastaan Bluesin peli näytti kuitenkin hyvältä ja kontrolloidulta. Viisikkopuolustus toimi hyvin ja hyökkäyksiin lähdettiin nopeasti. Kaiken kaikkiaan Blues pelasi järkevästi. Maalipaikkoja luotiin jopa tuhlattavaksi saakka ja kyllä niitä tuhlailtiinkin.

Bluesin maalivalhti Sami Heinonen pelasi jälleen kelpo ottelun, vaikka selvisikin kolleegaansa helpommalla. Samilla on hyvien torjuntojen lisäksi jo ikänsäkin puolesta kokemusta, sekä hyvä mailapeli. Hän myös vaikuttaa erittäin rauhalliselta. Toivottavasti Heinonen pelaa torstaina myös Raumalla, sillä voittavaa maalivahtia ei kannattaisi vaihtaa.

Jokerien pelistä tuli lähinnä mieleen viime kauden tapahtumat ennen pudotuspelejä. Millä ihmeellä jätkät saadaan noin tukkoon?
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Re: Re: Noniin...

Viestin lähetti rasmus
Hieman riistiriitaista toi sun teksti. Ei hyvä kun ei huudeta ja jos huudetaan ollaan säälittäviä!! Pitäisi ilmeisesti huutaa Helsinki, Helsinki.. niin kuin tee huudatte espoo, espoo..
Ja tarkennuksena en kuuluu tähän "keskenkasvuisten" joukkoon.

Tulkitsit juuri oikein. Jos ainoa ääni mitä koko ottelun aikana saadaan aikaan on tuo UGH-huuto niin se on säälittävää, mielummin helsinki, helsinki.. (tai vantaa, vantaa.. ihan miten tykkäätte :) .. !provo!). Ehkä se olen vain minä mutta minua on aina häirinnyt että oman joukkueen kannustamisen sijaan tyydytään huutamaan rivouksia vastustajajoukkueelle - hyvin tyypillistä juuri narrien fanikatsomolle, ei toki jokeri kannattajakunnalle yleensä.



Yhdyn kyllä Jokeri-kannattajien mielipiteisiin siitä että ottelu ei tasoltaan ollut mikään loistava vaikka Blues hyvän ottelun pelasikin. Melkoista sählinkiä aika ajoin.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mukavaa oli taas Helsingissä! Ottelu oli keskivertoa hieman parempi muttei todellakaan mikään loistopeli.

Laitetaanpas arvioita Blues-ketjuista ja pelaajista:
Ykkösketju oli vireessä vaikka Tumpelointiakin oli havaittavissa. Puolustuspäässä ykkösketju on turhan heiveröinen. Kakkosesta ei ole juurikaan sanottavaa. Toteanpa kuitenkin sen verran että Mike ei ole mikään ihmeellinen vahvistus tällä hetkellä. Mies on lähinnä keskittynyt puolustamiseen ja kun jalkojen liike ei riitä niin mies ottaa mailan avuksi.
Kolmonen oli odotetunlainen: vauhtia, vimma ja vääntöä - mutta valitettavan kädetöntä. Niko taitaa olla ketjun ainoa joka osaa tehdä kiekon kanssa jotain muuta kuin iskeä sitä päätyyn. Nelosketjusta sen verran että Näätäsen lahjat menevät hukkaan jarruketjussa.
Pakisto pelasi vahvasti. Lada oli jäätävän varma. Määttä häsläsi ympäri kenttää niin hyvässä kuin pahassa. Jiri tyytyi jälleen kerran peruspakin rooliin. Perkele! Kun jalat ja kädet kerran toimivat niin menisi rohkeasti vaan mukaan hyökkäyksiin, hyökkääjät turvaavat kyllä selustan.

Sami Heinonen - siinä on kassari meikäläisen makuun. Isokokoinen ja rauhallinen kaveri joka peittää hyvin eikä häslää turhia. Pakkien kannalta mukava mies: liimaa kiekot tai ohjaa riparit kulmiin. HBL:n Marius Turula teki - harvinaista kyllä - mielenkiintoisen huomion päivän lehdessä: onko käymässä niin että Bluesin avustuksella Kerho on saamassa uuden huippuvahdin? Kerhollahan on Heinosen oikeudet.

On se mukavaa että Blues on vihdoinkin oppinut voittamaan myös vieraissa. Kolmas vierasvoitto putkeen Raumalla?
 

Lint

Jäsen
Tämän päivän Hesasrissa oli luonnollisesti juttu Jokerit-Blues pelistä. Jutun ohessa oli 9. luokkalaisen työharjoittelijan, A. Poutasen, keräämä tietokulma Bluesin kultakypärä Jan Calounista. Tietokulmassa kerrotaan Clounin pelanneen eilen 12.18. Tuntuu käsittämättömän pieneltä peliajalta, joten pitääköhän paikkansa? Kun ei käsittäkseni Bluesilla ollut edes normaalia enempää alivoimaa. Lienee työharjoittelijalta patterit loppuneet sekkaristaan kolmannessa erässä...
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onnea Espoon alakuloisille ansaitusta voitosta! Blues on nyt oivassa vireessä ja maestro Caloun johdattanee joukkueensa kevään mitalipeleihin asti. Jokereilla taitaa olla maalintekoharjoitukset edessä, jotta tulosta saadaan kovakuntoista Jyppiä vastaan torstaina.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Uotilan selostuksista käy kieltämättä ilmi tietty HIFK-myönteisyys, eipä sitä sovi kieltäminen. Tosin muistaakseni viime torstain HIFK-Blues oli myöskin paras HE-ottelu tällä kaudella eli ilmeisesti toi kunniamaininta annetaan joka ottelussa.

Summanen aloitti headgamesit todella aikasin, ei tollasta tekstiä selitä mikään muu. Kyllä tällä hetkellä HPK ja Kärpät ovat vielä selkeästi Bluesin edellä haastajataulukossa ja Jokerit suvereeni kukko tunkiolla.

Huomasiko kukaan raportista mitä Summanen oli Veke Tuomaiselle heittänyt? Ilmeisesti uhkaillut Terranilla tai jotain.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
samaa kaavaa...

oli tämäkin Blues peli kuin edelliset Kärpät ja Hpk eli vastustaja vie Lehtonen pitää pelissä mukana mutta Jokerit ei kolmannessa erässä noussut...eikä olisi ansainnutkaan...
Kommentit mitä käytävällä erätauolla kuuli oli "jos Summasen Suomi pelaa tälläistä kiekkoa...niin voi hel..."
Sämpylä ei todellakaan ollut lähellekkään huonoin Jokeripakki eilen...Niitä löytyi 5-6 huonompaa....Ja jos kaverit on klesana ja eivät jaksa eikö sen voisi hyväksyä ja antaa heidän treenata rauhassa ja nostaa nuoria....mutta ei tämä ei sovi Jokerien tyyliin ja kun lehtiä lukee voi todeta Summasen luoton omiin nuoriin olevan nollassa...eli marjanpoimijoita...
Jos eilen olisi pelannut Jokeri nutussa eräs Nielikäinen olisi hän yksin taklannut enemmän kuin koko Jokeri joukkue...mutta jäähyttömyys ja munat taskussa on Jokerien nyky teema hienoa!!!mutta tämä ei kuitenkaan vähennä Espoon voiton arvoa sen joukkue todellakin ansaitsi!
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Sam#9
Jokereilla taitaa olla maalintekoharjoitukset edessä...
Mielestäni Jokereiden ongelmat ovat kyllä yleisemminkin itse pelissä kun tilanteet menetetään jo ennen laukausta eli eilenkin moni ylivoimahyökkäys menetettiin onnettomiin syötönvastaanottoihin (=turhan vaikeita syöttöjäkin oli joukossa) ja heittämällä kiekko päätyyn (ja kaikki vaihtoon) eli annettin kiekko suosiolla Bluesille. Maalipaikat olivat todella vähissä ja vasta lopussa kun Blues alkoi varmistella saimme vauhdin päälle, mutta tällä kertaa se oli liian myöhään toisin kuin niin monta kertaa tällä kaudella. Positiivinen asia on kutenkin viisikkopuolustuksen toimiminen edelleen hyvin!
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Hieman oli kyllä liioittelua Uotilalla jos eilisen matsin nosti kauden parhaaksi hockey event- matsiksi. Esimerkiksi Jokerit-TPS peli oli mielestäni tasoltaan huomattavasti parempi peli. Eilen Blues pelasi kauttaaltaan hieman paremmin kuin Jokerit ja erityisesti syötöt olivat paljon Jokereita laadukkaampia.

Bluesin huippuvireiseksi mainostettu Caloun oli ainakin itselleni jälleen pettymys Areenalla. Toki maalinsa teki hyvin kun paikan sai, mutta tästä maalista toinen syöttöpiste menee Vallinille joka viisi sekuntia ennen maalia purki järkyttävän huonosti suoraan Hurmeen lapaan. Muutoinkin Jokereille sattui suuri määrä virheitä, joista Bluesille siunaantui hyviä paikkoja.

Jokereista silmään pistivät lähinnä suuri määrä virheitä ja tietty tukkoisuus läpi ottelun. Pelaajista Laine pelasi kolmosessa mielestäni kohtuullisen pelin, tosin viimeistely oli aika mielikuvituksetonta. Nemo oli myös melko hyvä; melko hidashan mies, eikä hirveän fyysinen vaikka iso onkin, mutta aina kun miehellä on kiekko on hän hyvin arvaamaton ja useimmiten hän syöttää vielä ovelasti omille ja älykkäästi. Tässä oveluudessa tulee melkein Janecky mieleen. Samoin siinä että välillä ei edes hyvistä paikoista lauo. Nemolla oli mm. 2-1 tilanteessa jo lähes tyhjä maali edessä, kulma oli tosin pieni ja mies lähti kiertämään vielä maalia ehkä paremman syöttö paikan toivossa. Olisi voinut kyllä itse yrittää ja peli olisi ollut 2-2. Peltonen pelasi ainakin näkemistäni peleistä huonoimman pelinsä ainakin kahdessa ekassa erässä. Varsinkin toisen erän alussa Villelle tuli useita helppoja kiekonmenetyksiä ja harhasyöttöjä. Lopussa Ville sitten nosti tasoaan ja oli myös tasoittaa pelin kun maalivahti oli otettu pois. Tilanteessa olisi tosin kannattanut yrittää suoraa vetoa, sillä nyt Heinonen ehti mukaan torjumaan vaikkakin vain olkapäällään.

Terran oli myös yllätys. Liike oli parantunut huomattavasti, samoin kiekollinen peli. Äijä oli saanut myös itseluottamusta lisää ja rupesi välillä jopa harhauttelemaan. Muutamia hölmöjä ratkaisuja tosin vielä kävi, mutta selkeästi Sämpylä oli tulossa eikä lähelläkään Jokereiden huonoimman pelaajan titteliä. Ehkä kaverista vielä saadaan se kohtalainen ja kova peruspakki. Pelin hauska yksityiskohta oli tosiaan lopussa kasattu ketju Aalto-Sandwith-Strömberg-Vallin-Malmivaara. Sentterinä tosiaan Sandwith (vai olisko ollut Malmivaara)!

Kyllähän tappio tietysti vitutti varsinkin kun Jokereiden peli oli sellaista sähellystä kahdessa ekassa erässä. Joka tapauksessa Blues oli voittonsa ansainnut. Irtolippujen ostajille muuten vinkkinä, jos ette vielä tienneet, että Club Nokian kortilla saa lipuista 5 euroa alennusta. Jäseneksi Clubiin pääsee ilmaiseksi kaikki Nokian puhelimen omistajat ja siihen voi ilmoittautua vaikka netissä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti St_Patrick #16
Bluesin huippuvireiseksi mainostettu Caloun oli ainakin itselleni jälleen pettymys Areenalla. Toki maalinsa teki hyvin kun paikan sai, mutta tästä maalista toinen syöttöpiste menee Vallinille joka viisi sekuntia ennen maalia purki järkyttävän huonosti suoraan Hurmeen lapaan. Muutoinkin Jokereille sattui suuri määrä virheitä, joista Bluesille siunaantui hyviä paikkoja.

Caloun pelasi ihan kohtuullisen pelin, mutta on selvää ettei kaveri ole parhaimmillaan tollaisessa väännössä ja etenkin kun vastassa on usein vastustajan jarruketju a la Valtonen-Sihvonen-? (hoiti hommansa kohtuullisesti). Ja Blueshan kuitenkin pelasi aika maltillisesti ja pyrki pitämään oman päänsä tyhjänä, kotipeleissä hyökätään rohkeammin jolloin Jan on elementissään. Joku ihmetteli Calounin peliaikaa HS:ssa, samoin minä paikallaolleena...

Mutta Jaana pääsee kyllä enemmän oikeuksiinsa kun vastustaja ottaa enemmän jäähyjä ja toisaalta kyllähän Janilta pyrittiin tänään ottamaan tila pois tehokkaasti, siinä Jokerit ihan hyvin onnistuikin... muutaman kerran Caloun kieputti nätisti keskialueen ylityksissä, mutta heti siniviivalla oli kaveri ihossa kiinni. Osittain siksikin Jan jäi tänään ilman suurempia tehoja. Mutta huippupelaajan tavoin, yksi virhe vastustajalta ja heti soi.

Kokonaisuudessaan ei ollut huippupeli, mutta Blues-fanin mieltä lämmittää kurinalaisuus, hyvin tiivis puolustuspaketti+maalivahti ja voittoon asti riittänyt maalimäärä. Jokerit oli/pidettiin (n. 60/40 -suhteessa) aika säyseinä 50 minuuttia, ja loppu kestettiin.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Daespoo
Huomasiko kukaan raportista mitä Summanen oli Veke Tuomaiselle heittänyt? Ilmeisesti uhkaillut Terranilla tai jotain.
Olin kuulevinani yläkatsomoon kentän toiselle puolelle asti Raimon huutavan jotain tyyliin: "Tuomainen, saat turpaas jos et lopeta!" tjsp.

Sen jälkeen seuraavalla katkolla käytiin pientä suukopua Tuomainen-Kapanen-Summanen -akselilla.

Ei kuitenkaan maikkari ollut paikalla kameroineen?
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin no

Jos eilinen peli oli tosiaan niin totaalipaskaa kun Jokerien kannattajat täällä kehuvat, niin voisin sanoa samaa edellisistä Jokerien ja Bluesin kohtaamisista. Blues oli niissä molemmissa surkea. Syy siihen surkeuteen ei kuitenkaan ollut pelkästään Bluesin huonoudessa, vaan siinä että Jokerit pelasi hyvin ja pakotti Bluesin pelaamaan huonosti. Saamieni raporttien mukaan eilen oli pitkälti kyse samasta asiasta. Blues pelasi erittäin vahvaa viisikkopeliä joka sai Jokerit näyttämään huonolta.

Näillä palstoilla on myös kritisoitu tuomarilinjaa. Kaikkien lukemieni medioiden mukaa Levonen oli kuitenkin yksi kentän hahmoista ja nimenomaan hyvässä. Toimittajien mukaan Levonen luki peliä todella hyvin ja antoi pelata eikä lähtenyt rikkomaan peliä turhilla jäähyillä. En siis edelleenkään ole peliä nähnyt, joten kaikki tämä kommentointi todellakin vain medioiden ja pelin nähneiden tuttujen kertoman perusteella.

Sitten vielä Uotilasta. Minunkin tietääkseni Jani on IFK:n mies, mutta Jotenkin eilisestä selostuksesta jäi sellainen maku, että Bluesin kehuminen ja Bluesin maalien hehkuttaminen oli aika väkinäistä. Jokerien maalia mies kyllä hehkutti ihan sydämestään.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Blues pelasi hyvin

Mielestäni Blues pelasi hyvin ja ennenkaikkea fiksusti, Jokereilla ei pelissä ollut oikeastaan mitään jakoa. HE matseista en tiedä, mutta ei eilinen kuitenkaan ollut paras minun näkemäni ottelu tällä kaudella, se nimittäin oli viikko sitten pelattu Jokerit-Kärpät, jossa Jokerit oli ihan yhtä lähellä tappiota. Eilinen Jokerit oli irvikuva viikon takaisesta, se on fakta.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä peli Bluesilta!

Onnittelut Bluesille. Hyvä peli Espoolaisilta ja muutenkin Bluesilla toimi peli hienosti. Jokereilla ei oikein luistin luistanut. Mutta yksi asia tässä oli hyödyksi Jokereille, sillä kotivoittoputki meni poikki joten ei ole enään paineita pelata kotona.

Blues hallitsi ja puski täysillä päälle heti alussa mikä varmisti voiton, eikä jokereilla riittänyt intoa enään taistella. Ylivoimia oli mutta tehottomia sellaisia, mistä Jokerit olisi voinnut tehdä maaleja.

Näin kuvaili Raimo Summanen Bluesia:
- Blues on lähellä SM-kultaa tänä vuonna, hemmetin hyvä jengi. Miehiä, ei junnuja.

Ehkä hieman liioittelun makua tossa "hemmetin hyvä jengissä", mutta omasta mielestään minäkin pidän ihan mahdollisuutena että Blues nappaisi tänä vuonna ainakin pronssin. Blues on joukkue jota kannatan heti Jokereiden jälkeen eniten.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Re: Noniin...

Viestin lähetti rasmus
Hieman riistiriitaista toi sun teksti. Ei hyvä kun ei huudeta ja jos huudetaan ollaan säälittäviä!! Pitäisi ilmeisesti huutaa Helsinki, Helsinki.. niin kuin tee huudatte espoo, espoo..
Ja tarkennuksena en kuuluu tähän "keskenkasvuisten" joukkoon.

Mun mielestä omien kannustaminen on hyvä juttu. Sillä kun saa kummasti tunnelmaa halliin. Eikös teillä ole sitä varten ne "Jokerit"-huudot? Mutta toi rasistinen "UGH, UGH" -huutelu on todella typerää ja lähinnä naurettavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös