23.11.2002, SaiPa-Jokerit -kauden odotetuin kotiottelu

  • 6 323
  • 63

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Matkaan lähdettiin Fennian edestä ja dösällinen meitä oli. Vetoomus Jokerifaneille onkin, että käytäisiin isommalla jengillä vierasmatseissa, koskee myös meikäläistä. Nestettä nenän alle ja menoksi. Musa oli helvetin hyvää ja erityisesti Popedan "Jos pillua saan niin lähden mukaan" jäi mieleen. Jossakin vaiheessa matkaa pamahti kylmä hiki päälle ja ihmettelin syytä tähän. Selityskin löytyi katsomalla ikkunasta ulos: vanhat inttiseudut, missä tuli pyöräiltyä enemmän kuin lääkäri määrää. Pysähdyksiä tuli kiitettävä määrä ja jokaisella stopparilla oli ryssähuoria autoissaan venaamassa asiakkaita.
Niin ja se ottelu. Heikkoa kannustusta kotijoukkueen faneilta. Erityisen kiitokseni haluan antaa naisjärkkärille, jonka kanssa kävimme käsikädessä kaatamassa taskumattini sisällön hankeen. Jokerit ja Kari Lehtonen oli Super. Nemo pääsi peliin mukaan ja Saipalla on ongelma maalin suulla. Ei meille ensi kaudella, kiitos.

Takapenkkiläiset eivät ole ihan purematta nielemässä Jortikan tuloa. Toisaalta mitään muitakaan nimiä ei ollut esittää paitsi Räsänen, puha-haa ja vielä kerran hah.
 

theref

Jäsen
PeteX

"Pysähdyksiä tuli kiitettävä määrä ja jokaisella stopparilla oli ryssähuoria autoissaan venaamassa asiakkaita."

Ihan noin niin kuin uteliaisuudesta. Mitähän kautta oikein mahdoitte ajaa tänne, kun itse en ole noita "Spesöl prais, ounli foo Juu" naisia koskaan nähnyt. Ettei vaan olisi ollut pientä tarinan väritystä?
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Heh! Taisi olla siellä Lappeenrannassa ottelu todellakin Sm-liigan kärkikamppailun mukainen..

Hienoa työtä Skriko on saanut aikaan, mutta nyt on sitten SaiPan syöksykierre alkanut..
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Re: PeteX

Viestin lähetti theref

Ihan noin niin kuin uteliaisuudesta. Mitähän kautta oikein mahdoitte ajaa tänne, kun itse en ole noita "Spesöl prais, ounli foo Juu" naisia koskaan nähnyt. Ettei vaan olisi ollut pientä tarinan väritystä?

Hyvä kysymys. Eikä hajuakaan mitä kautta ajettiin. Joka tapauksessa Haminan läheltä, koska maisemat olivat tuttuja. Ei mitään tarinan väritystä. Siellä ne istuivat Samarassaan moottori huristen. Valitettavasti en voi antaa tarkempaa osoitetta, koska en sitä tiedä ja varsinkaan en muista:)
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Re: Sputnik yskii

Viestin lähetti Tulppu


Kuulostanko jokerifanilta? Ehkä, mutta en ole sitä. Olen aina vieroksunut pääkaupunkiseudun rahalla tehtyä joukkuetta, joka jo pelkällä taloudellaan lyö muut seurat maan rakoon. Tässä ei mielestäni ole kyse pelaajien kasvattamisesta, (vaikka varmasti oman seurankin kasvatteja joukosta löytyy) vaan ostamalla voittamaan tehdystä joukkueesta.



Niin ja Machulda, Hulkkonen, Tirkkonen, Vaic, Duba, Uusikartano, Kerman, Tuominen ym. ovat Saipan kasvatteja?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Leiska
Heh! Taisi olla siellä Lappeenrannassa ottelu todellakin Sm-liigan kärkikamppailun mukainen..

Hienoa työtä Skriko on saanut aikaan, mutta nyt on sitten SaiPan syöksykierre alkanut..

Mikä ihmeen vittuilunhalu näillä PYH- ja Lukkofaneilla nyt oikein on? Lukkovani oikein avasi uuden ketjun siitä, miten SaiPalla menee nyt huonosti. PYH-fani tulee tähän ketjuun vain ja ainoastaan aukomaan päätään alamäestä, joka oli 100%:n varmasti jossain vaiheessa tulossa.

Mark my word, kyllä se PYHkin vielä tappioputken aikaan saa, kun tuomarit alkavat viheltämään koukkaus/estämis/kampitus -jäähyjä niin kuin pitää. (Puhdas vastavittuilu, elkää ottako vakavasti)

Ihmettelen, miksi tällainen kateus ja toisten epäonnistumisista riemuitseminen on huomattavasti näkyvämpää meidän fanien joukossa, kuin omien hyvistä otteista (mm. JYP) iloitseminen ja myös vastustajan saavutusten kunnioittaminen. Emme me SaiPan kannattajat kovin usein saa nauttia sarjataulukossa neljän parhaan joukossa olemisesta, että siitä pitäisi muiden joukkueiden kannattajien olla kateellisia.

Onneksi olemme toki saaneet myös rehellisiä ja vilpittömiä onnitteluja hyvästä kauden alusta.

Pahoittelen provosoitumistani.
 
Viimeksi muokattu:

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti Murmeli
Mikä ihmeen vittuilunhalu näillä PYH- ja Lukkofaneilla nyt oikein on? Lukkovani oikein avasi uuden ketjun siitä, miten SaiPalla menee nyt huonosti. PYH-fani tulee tähän ketjuun vain ja ainoastaan aukomaan päätään alamäestä, joka oli 100%:n varmasti jossain vaiheessa tulossa.

Mark my word, kyllä se PYHkin vielä tappioputken aikaan saa, kun tuomarit alkavat viheltämään koukkaus/estämis/kampitus -jäähyjä niin kuin pitää.

Pahoittelen provosoitumistani.

Allekirjoittaneella PYH-fanilla ei ole tarkoitus niinkään mollata SaiPaa, mikäli viestistäni sellaisen kuvan joku sai. Päinvastoin, mielestäni on erittäin hienoa, että Lappeenrannan joukkue on pystynyt esittämään peliotteita, jotka ovat laittaneet ennakkoon suuret seurat ahdinkoon. Itse olen sitä mieltä, että Petri Skriko on kyllä ollut mies paikallaan SaiPan valmentajana.

Se asia, mikä mieltäni tuossa viestissä kaivoi, on se, kun kaiken maailman medioissa puhutaan kauden yllättäjäjoukkueesta, eli SaiPasta, mikä on totta, mutta missä on puheet JYPistä? Joukkue, joka on saanut yhdeksästä viimeisestä ottelustaan vähintään pisteen. Onko joukkue todellakin näin hmv=hajuton, mauton ja väritön, ettei siitä edes mainita, mikäli on mennyt hyvin? Käsittämätöntä, mutta totta.

Sen sijaan puhutaan SM-liigan "kärkikamppailusta", SaiPa-Jokerit, joka ei ainakaan tuloksen perusteella eilen ollut mikään huipputasainen kärkikamppailu. Kaikki kunnia SaiPalle, mutta pahoin pelkään, mitä edessä on. Tosin toivottavasti sekä JYP että SaiPa kykenevät tällä kaudella playoff paikkaan. Mielestäni joukkueet ovat sen ansainneet.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Leiska
Allekirjoittaneella PYH-fanilla ei ole tarkoitus niinkään mollata SaiPaa, mikäli viestistäni sellaisen kuvan joku sai.
Kyllä siittä sai sellaisen kuvan, et muuten tulisi tähän ketjuun kommentoimaan SaiPan alamäkeä.

Viestin lähetti Leiska
Sen sijaan puhutaan SM-liigan "kärkikamppailusta", SaiPa-Jokerit, joka ei ainakaan tuloksen perusteella eilen ollut mikään huipputasainen kärkikamppailu.
Ottelua sanottiin kärkikamppailuksi puhtaasti joukkueiden sijoitusten mukaan.

Lisää ottelusta. Siinä nähtiin se todellinen ero joukkueiden välillä. Jokerit teki lähes jokaisesta tekopaikasta maalin ja SaiPalla ei edes ollut niin paljon tekopaikkoja kuin Jokereilla maaleja.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Itseänikin hieman ihmetyttää tuo Leiskan tänne provoamaan tuleminen. Onneksi ymmärsi pyytää anteeksi, sillä hänen ensimmäinen viestinsä tähän ketjuun oli oikein perinteinen kahden rivin vittuiluprovo toisen joukkueen ketjussa. Ei näin.

SaiPalla on hieman kuivempi kausi menossa juuri nyt. Uskon ja toivon, että joukkue pystyy tämän kurssin korjaamaan. Syöksykierre on kuitenkin vielä todella kaukana. Meno on hyvinkin samanlaista kuin Pelsuilla viime kaudella; loistavan alun jälkeen tulee taantumaa. Taantumia tulee kaikille joukkueille, ja varsinkin pienemmille poppoille sitä käy herkästi. Materiaalin ylärajalla ei voi pelata jatkuvasti. Kunhan mitään "näinkö meille taas käy" -putkia ei synny, vaan joukkue on vireessä niillä tärkeillä hetkillä, on pienemmilläkin mahdollisuudet mennä pitemmälle. SaiPa tulee menemään pleijareihin. Kotietu? Jaa-a, miksikäs ei. Itse en kuitenkaan ihan siihen usko.

Myös JYPille tulee huonompia vaiheita. Kyllä se pisteputkikin vielä päättyy, todennäköisesti ennemmin kuin myöhemmin. Silti, jos henki ja tekemisen meininki säilyvät kauden loppuun asti samana, niin uskon (ja todellakin toivon), että JYP nähdään pleijareissa.

Sitten tähän Leiskan "mediamustasukkaisuuteen". Miksi SaiPasta on puhuttu enemmän kuin JYPistä? Todennäköisesti siksi, että SaiPan alkukauden loistavat otteet muodostivat niin suuren kontrastin viime kauden surkeuteen. Ja kyllä viime kauden liigajumbo kiinnostaa enemmän kuin sijoilla 9.-11. taisteleva joukkue. Myös Machulda-treidi toi julkisuutta. Tosin tällainen julkisuus ei ole kovin hyödyllistä, mutta... "any publicity is good publicity", tiedä häntä.
JYP on tahkonnut tasaisesti tällä ja viime kaudella. Ei mitään hirveää kurimusta taikka yletöntä loistoa. Aivan viime aikoina on ollut jo hieman loistoa, ja jos se jatkuu, niin eiköhän asia noteerata muuallakin kuin Jyväskylässä ja Jatkoajassa.
Ja lopulta, SaiPa lienee kuitenkin hivenen kiinnostavampi joukkue kuin JYP.

Sitäpaitsi, miksi JYPin pisteputkea ja hyvää pelaamista pitäisi hehkuttaa? Julkisuus on joukkueen markkina-arvon kannalta hyvä asia, mutta tässä tilanteessa se voisi aiheuttaa leijuntaa, ja siitä tuskin hyvää seuraisi. Itse olen sitä mieltä, että "ollaan hiljaa, niin saadaan kalaa" (A. Miettinen).

Lopuksi: itse ainakin olen vilpittömästi iloinen SaiPan hyvästä alusta, ja toivon sen jatkuvan. Kilpailijahan se on JYPille siinä missä muutkin, mutta ainakin itse pidän ennemmin muiden pienten puolta, kuin toivon niille huonoa menestystä. Enkä liene ainoa näin ajatteleva pienen seuran kannattaja.
 

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Leiska
Se asia, mikä mieltäni tuossa viestissä kaivoi, on se, kun kaiken maailman medioissa puhutaan kauden yllättäjäjoukkueesta, eli SaiPasta, mikä on totta, mutta missä on puheet JYPistä? Joukkue, joka on saanut yhdeksästä viimeisestä ottelustaan vähintään pisteen. Onko joukkue todellakin näin hmv=hajuton, mauton ja väritön, ettei siitä edes mainita, mikäli on mennyt hyvin? Käsittämätöntä, mutta totta.


Anteeksi nyt kun kommentoin tähän ketjuun täysin off-topic, mutta mielestä on parempi vaan ettei JYP mitään julkisuutta tai kehuja sen enempää ole saanutkaan, vaikka pisteitä on ropissut ja sarjataulukossa ollaan hyvin esillä. Onpahan ainakin joukkueella työrauha ilman mitään paineita tai muuta vastaavaa. Minun puolesta ainakin JYP saa edelleen pysytellä median silmin hajuttomana ja värittömänä. Pääasia on se, että JYP jatkaa samanlaista taistelua ja antaa kaikkensa joka matsissa, se tuo varmasti jatkossakin pisteitä, vaikka tappioitakin on aivan varmasti vielä tiedossa.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti the great leo
Itseänikin hieman ihmetyttää tuo Leiskan tänne provoamaan tuleminen. Onneksi ymmärsi pyytää anteeksi, sillä hänen ensimmäinen viestinsä tähän ketjuun oli oikein perinteinen kahden rivin vittuiluprovo toisen joukkueen ketjussa. Ei näin.
..

Lopuksi: itse ainakin olen vilpittömästi iloinen SaiPan hyvästä alusta, ja toivon sen jatkuvan. Kilpailijahan se on JYPille siinä missä muutkin, mutta ainakin itse pidän ennemmin muiden pienten puolta, kuin toivon niille huonoa menestystä. Enkä liene ainoa näin ajatteleva pienen seuran kannattaja.

En odottanut, että siitä näin suuri haloo syntyisi, mutta tarkoitus ei niinkään ollut vittuilla SaiPan puolesta, toisinkuin viestistäni saattoi hyvin ymmärtää.

the great leon kanssa olen siitä myöskin samaa mieltä, että itsekin olen vilpittömästi iloinen SaiPan hyvästä alusta ja todellakin toivon, että joukkue nähdään tällä kaudella myös pudotuspeleissä. Ja itse kannatan myöskin juuri näitä pieniä seuroja. Ainoa "suuri" seura, joka sympatiani saa, on Oulun Kärpät.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Vakio
Esitän kunnioittaen yhden pyynnön muille joukkueille. Luvatkaa tulla edes kerran tällä kaudella Areenalle pelaamaan jääkiekkoa ja yrittämään maalintekoa kaikin mahdollisin keinoin. Näkisin minäkin, joka en vieraspeleihin ehdi, edes kerran pelin, jossa nöyryytämme vastustajan ja teemme enemmän kuin kolme maalia. Tällä hetkellä minulle tulee mieleen korkeintaan kaksi joukkuetta, jotka tulevat Areenalle pelaamaan: HPK ja HIFK. Maanantaina hallille!

Lisäisin vielä tuohon lyhyeen listaan Bluesin.

Ja mitä tulee itse Saipa-peliin niin turhalta näytti tuo mun pelkoni meidän tukkoisuudesta olevan, tai sitten ne Lahden sementit ainakin irtosivat jaloista hyvinkin nopeasti. Meidän uusi Nemolla vahvistettu ykkönen oli sitten oikein kunnolla tulessa, 4 maalia 7 tehdystä sen nimiin - Tukio 0+3, Nemo 2+0, AJ 1+1, Paka 0+2 ja Ville 1+0. Toivotaan että kaverit saa pelinsä toimimaan jatkossakin näin vakuuttavasti. Olisi varmasti ollut upea peli paikanpäältä nähtynä, harmi vain että ei tullut lähteneeksi.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vakio: Viesti tuli väärään osoitteeseen, sillä Jokerifanien sivuilla oli lainattu kirjoitustasi, josta luulin sinun olleen mukana reissussa.
Kyllähän sitä ihmeteltiin, että miksi ei enempää jengiä lähde vierasmatseihin vaikka peli kulkee paremmin kuin kotona. En lupaa lähteä kaikkiin vierasotteluihin, mutta kuitenkin useammin kuin aiemmin. Paikallinen lehti oli näköjään laittanut kuvan Jokerikatsomosta ja kehui meidän pitäneen kovempaa ääntä kuin lappeenrantalaisyleisö. Tosiaan niitä lamppuja voisi laitaa vähän lisää sinne halliin ettei tarvitse aivan sokkona olla vaikka eipä tuo Jokeripelaajia tuntunut haittaavan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös