Mainos

21.9.2003 Porin Ässät - Jyväskylän JYP

• 23 499
  • 231
Tila
Viestiketju on suljettu.

Hack

Jäsen
Vierasottelut on alkanut JYPillä aika nihkeästi, Saipa-JYP 7-3...
Mutta Porissa JYP ryhdistäytyy, ehkä jo torstaina Lahdessa. JYP voittaa 2-4 ja JYPin maalit tekevät J.Immonen kaksi, PC Drouin ja Jyri Marttinen. Ässillä Bergeron ja Pöllänen. Halliin tulee jurri 2000 ihmistä katsomaan "mielenkiintoista" ottelua.

Ja kiekollisiin puolustajiin lisäisin Pikkaraisen

Naughty_S

Jäsen
Itse peliä lienee vielä turha kommentoida, mutta tästä ketjusta kyllä pystyy jo repimään hieman huumoria.

Onhan se aika hauskaa, että ässäfanit haukkuvat JYPiä värittömäksi, tylsäksi jne... Ja mikä legendaarisinta, saatiin tää kahvausläppäkin taas kehiin.

Ihan pakko kysyä: Oletteko porilaiset unohtaneet mitä joukkuetta itse kannatatte kun viitsitte muita syytellä noista em. ominaisuuksista? :)

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: "....Ja ilmassa oli suuren urheilujuhlan tuntua..."

Viestin lähetti hörkkö
niin yleisöä on sunnuntaina paikalla noin 2500-3000 ja tunnelma on vastustajan mukainen, hajuton, äänetön, väritön ja mauton.

Saas nähdä. Kiinnostus kymppi.
En olisi tuota paremmin voinut itsekkään sanoa. Ässät on juuri noin kiinostava joukkue, täältä J-kylän horisontista katsottuna. Vai mistä tuo lienee johtuu, että Poriin ei ole koskaan järjestetty fanikuljetusta täältä Jyväskylästä. Vaikka joitakin kiinostavia (lue Ärsyttäviä) yksilöitä Ässissä onkin pelannut ei Ässät joukkueena herätä minkäänlaisia tuntemuksia.

Viimeksi muokattu:

Heartagram

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ässät kuuluu juuri näihin tylsiin joukkueisiin, joiden peliä ei mielellään katsoisi. samaan sarjaan kuuluu myös saipa ja pelicans. MINUN mielestäni, nämä ovat siis mielipide kysymyksiä, toisten on turha tulla muuttamaan mieltäni! :)

saas nähdä kuumeneeko korppi taas, ois niin kiva nähdä sen pärstä taas punasena :)

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Black & Gold (Who Dat Nation), WHUFC
Ässät todellakin kuuluu näihin liigan värittömimpiin joukkueisiin. Minua huvitti suuresti kun joku Ässä-fani sanoi JYP:n materiaalin näyttävän huvittavalta. Miltäs sitten se Ässien materiaali näyttää? Langkow kieltämättä on hyvä maalivahti, mutta puolustuskalusto näyttää aika surkuhupaisalta ja hyökkäyskin on aika pitkälti muutaman kaverin varassa.

Haluan korostaa, että minulla itselläni ei mitään Ässä-vihaa ole, mutta pistää vaan väkisinkin v*tuttamaan nämä joidenkin Ässä-fanien kirjoitukset. "Ei viitsi vaivautua hallille katselemaan JYP:n kahvakiekkoa" tms. ovat täälläkin varsin yleisiä tekstejä. Katsokaa peiliin ja lähtekää vaikka hallille katsomaan sitä teidän "loistavaa" patapaitaista joukkuettanne. Voin sanoa, että kyllä siellä Porissa kahvataan ihan yhtä lailla kuin täällä Jyväskylässäkin, ellei vielä enemmän.

Todennäköisesti sunnuntaina on luvassa aika unettavaa kiekkoa, mutta mikäli JYP on saanut peliään yhtään parempaan kuosiin viikon aiemmissa otteluissa, tulee se lyömään Ässät helposti. Tulosvetoa jos laittaisin pystyyn, niin veikkaisin 1-3 tai 1-4. Maalinteossa kunnostautuu ainakin Antti Virtanen ja PC Drouin. Ässien ainokaisesta vastannee Martin Bergeron.

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Leiska3

Minua huvitti suuresti kun joku Ässä-fani sanoi JYP:n materiaalin näyttävän huvittavalta. Miltäs sitten se Ässien materiaali näyttää? Langkow kieltämättä on hyvä maalivahti, mutta puolustuskalusto näyttää aika surkuhupaisalta ja hyökkäyskin on aika pitkälti muutaman kaverin varassa.

Hörkön viestissähän luki sanatarkasti näin: "Vaikka Jypin materiaali näyttää liki huvittavalta, niin ei se Ässienkään materiaali riemun kiljahduksia itsessäni saa."

Ei tuossa mielestäni Ässienkään joukkuetta hirveästi ylistetä. Melko lailla tasapuolisethan joukkueet ainakin paperilla ovat.

Itseasiassa joukkueet mielestäni ovat melkolailla samanoloisia: hyvä maalivahti, jonkunlainen puolustus ja "ei-todellakaan-mikään-superkova" hyökkäys.

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti spade
Hörkön viestissähän luki sanatarkasti näin: "Vaikka Jypin materiaali näyttää liki huvittavalta, niin ei se Ässienkään materiaali riemun kiljahduksia itsessäni saa."

Niinpä olikin. Tuossa lauseessa viitataan kuitenkin selkeästi siihen, että JYP:llä on Ässiä heikompi materiaali. Eli toisin sanoen JYP:n materiaali on todella huono ja Ässien vastaava melkein yhtä huono. Tuollaisen käsityksen minä siitä sain. JYP:n joukkue varmasti näyttää ulkopuolisen silmiin aika köykäiseltä ja nimettömältä. Me kuitenkin Jyväskylässä usein näemme joukkueen materian hieman parempana. Johtuen siitä, että joukkueessa on paljon potentiaalia, kunhan se vain saadaan kaivettua sieltä esiin.

Joukkueessa on paljon nuoria ja lupaavia pelaajia, joilta odotetaan lopullista läpimurtoa Sm-liigatasolla. Tähän mennessä suurin osa pelaajista on alisuorittanut aika pahasti, mutta odotapas vaan kun jätkät pääsevät omalle tasolleen tai vähän sen ylikin (niinkuin viime kaudella), niin joukkue näyttää paperillakin jo ihan hyvältä. Kunhan vaan Alatalo saa (jos saa) hitsattua porukan yhtenäiseksi ja taitojensa ylärajoilla pelaavaksi joukkueeksi.

Viestin lähetti spade
Itseasiassa joukkueet mielestäni ovat melkolailla samanoloisia: hyvä maalivahti, jonkunlainen puolustus ja "ei-todellakaan-mikään-superkova" hyökkäys.

Tällä hetkellä tuo vertauksesi on aika paikkaansa pitävä. JYP:n hyökkäyksen laskisin kuitenkin Ässien vastaavaa tasokkaammaksi. Puolustus puolestaan on ollut niin pahasti tuuliajolla nämä kaksi ensimmäistä peliä, joten luulen, että Ässillä saattaa olla tämä osio parempi. Ei välttämättä paperilla, mutta uskon sen toimivan todellisuudessa JYP:n pahasti alisuorittavaa puolustusta paremmin. Maalivahtipelin pitäsi olla molemmilla joukkueilla kunnossa ja valmennuskin on lähes samaa tasoa. Joten tämän perusteella sunnuntain Hockey Night pelistä on tulossa varsin mielenkiintoinen ja melko tasainen.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Leiska3
Niinpä olikin. Tuossa lauseessa viitataan kuitenkin selkeästi siihen, että JYP:llä on Ässiä heikompi materiaali. Eli toisin sanoen JYP:n materiaali on todella huono ja Ässien vastaava melkein yhtä huono. Tuollaisen käsityksen minä siitä sain. JYP:n joukkue varmasti näyttää ulkopuolisen silmiin aika köykäiseltä ja nimettömältä. Me kuitenkin Jyväskylässä usein näemme joukkueen materian hieman parempana. Johtuen siitä, että joukkueessa on paljon potentiaalia, kunhan se vain saadaan kaivettua sieltä esiin.
Leiska3, en oikein ymmärrä tuota pointtia... Onhan se luonnollista että Ässäfani näkee oman joukkueensa materiaalin parempana kuin Jypin aivan kuin sinä näet päinvastoin.

Täälläkin on aivan samoin paljon käyttämätöntä potentiaalia. Ja puolustuksessa on ihan samalla lailla nimiä kuin siellä tuntemattomia...

Eiks nii?

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Alkaahan tässäkin viestiketjussa löytymään hiukan liennytystä ja järkeä. Itse en ole nähnyt kauhean älyähivelevänä, tai aikuismaisena tuota provoamista ja meidän isi on kovempi, parempi jne. tyyppistä keskustelua Jyppi- ja Ässäfanien kesken. Molempien seurojen talousalueet ovat suunnilleen samankokoiset ja kumpikaan seura ei ole viimeiseen viiteen vuoteen mitenkään erityisemmin häikäissyt ( Jyp on ollut kahdesta surkeasta se parempi). Edes se ei ole mielestäni tärkeä seikka mistä vihanpito on alkanut, vaan sen turhuus. Välillä tuntuu raumalaistenkin olevan siedettävämpiä ässä-leirissä, kuin keskisuomalaiset. Itse näkisin viisaampana vaikka kehittää kummankin puolelta fanitoimintaa niin, että fanimatkat kummallekin paikkakunalle olisi mahdollisia, sillä vaikka se vastustaja olisikin hajuton, väritön ja mauton onhan se oma jengi kumminkin se paras;) ! Itse ottelu on toivottavasti tasainen ja peli loistokasta, onhan se näytönpaikka kummallekin.

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti Aces High
Itse näkisin viisaampana vaikka kehittää kummankin puolelta fanitoimintaa niin, että fanimatkat kummallekin paikkakunalle olisi mahdollisia, sillä vaikka se vastustaja olisikin hajuton, väritön ja mauton onhan se oma jengi kumminkin se paras;)

Itse asiassa JYPin fan club taitaa järjestääkin matkan Poriin joskus helmikuussa. Itse aion ainakin osallistua ko. reissuun, jo ihan pelkästään sen vuoksi etten Porissa koskaan ole käynyt, ja totta kai kiinnostaahan se porilainen hulluus jos sellaista on olemassa.

Minäkin olen todellakin huvittuneena seurannut tuota meidän iskällä on isompi kuin teidän iskällä, lisäks mun auto kulke kovempaa kun sun auto-väittelyä. Välillä ei tosiaan tiedä itkisikö vai nauraisiko. Sehän nyt on selvää että vastustajajoukkue ei koskaan herätä suuria sympatioita, mutta olisihan sekin seikka hyvä huomata että jopa vastustajan rivistöstä löytyy ihan hyviä pelimiehiä, eikä ainoastaan jotain vähäteltäviä paskoja jotka tuurilla sattuu ajoittain saamaan kaukalossa jotain aikaankin. Kahvausväittelyyn en edes lähde, olen nähnyt JYPin kahvaavan kaukalossa, mutta olen nähnyt aika monen muunkin joukkueen syyllistyvän samaan. Monesti se menee kahvaamiseks jos peli ei vaan kulje, jollainhan se vastustaja on pysäytettävä, ja jos tuomari ei asiaan puutu niin ei kai se sitten ole rikos. En itke asioista enempää, itse peliin sitten vähän lähempänä varsinaista tapahtumaa, tässä olis ainakin JYPillä parikin peliä ennen Porin vierailua.

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti korkki
Leiska3, en oikein ymmärrä tuota pointtia... Onhan se luonnollista että Ässäfani näkee oman joukkueensa materiaalin parempana kuin Jypin aivan kuin sinä näet päinvastoin.

Täälläkin on aivan samoin paljon käyttämätöntä potentiaalia. Ja puolustuksessa on ihan samalla lailla nimiä kuin siellä tuntemattomia...

Eiks nii?

Lähinnä tarkoitin tuolla sitä, että joukkue on omalla tasolla pelatessaan paljon parempi, kuin miltä se näyttää paperilla. Yritin vain puolustella sitä, että JYP:n materiaali ei ole "huvittava", vaan huomattavasti parempi kuin yleisesti luullaan. Varmasti myös Ässien materiaali on parempi, kuin mitä siitä luullaan esim. mediassa. Niin ja onhan se tietysti selvää, että oman joukkueen materiaali nähdään usein vastustajan vastaavaa parempana.

Ja tietysti tuo, että kummalla on parempi materiaali riippuu myös pitkälti siitä keneltä kysytään. Minun mielestäni esim. Jyri Marttinen on liigan eliittiä, kun taasen monien muiden joukkueiden fanit tuskin tietävät hänestä. Sovitaan nyt vaikka, että JYP:llä ja Ässillä on yhtä hyvä materiaali, niin ei tule turhaan väiteltyä täällä. Välillä vain rupeaa tosissaan ketuttamaan muiden halveksuvat kommentit JYP:stä ja sitten rupean helpolla itsekin haukkumaan vastustajaa, ihan turhaan. Eiköhän tämä turhan päiväinen kiistely joukkueiden materiaalien paremmuudesta ole järkevää päättää tähän.

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Poriin järjestettävä fanikuljetus on tammikuun 24.
Kaksi kertaa täältä Jyväskylästä on yritettety järjestää fanikuljetusta Poriin sinä aikana kun Jyppi on Sm-liigassa pelannut, mutta molemilla kerroilla se kaatui siihen että ei tullut tarpeeksi ilmottautuneita. Mutta tällä kertaa tuo kuljetus taitaa vihdoinkin toteutua.

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Kapo00
Poriin järjestettävä fanikuljetus on tammikuun 24.
Kaksi kertaa täältä Jyväskylästä on yritettety järjestää fanikuljetusta Poriin sinä aikana kun Jyppi on Sm-liigassa pelannut, mutta molemilla kerroilla se kaatui siihen että ei tullut tarpeeksi ilmottautuneita. Mutta tällä kertaa tuo kuljetus taitaa vihdoinkin toteutua.

On kyllä aika kumma juttu, että ei ole aiemmin Poriin fanikuljetusta saatu järjestettyä. JYP-fanit kun ovat kuitenkin aina olleet todella fanaattisia. Minä ainakin olen mitä ilmeisimmin lähdössä Poriin tuolloin 24.1, sillä en ole vielä koskaan Porissa käynyt.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Niin, onkos JYP-faneja tulossa Poriin? Vai jäävätkö kaikki katsomaan kiekkomatsia ihan teeveen kautta? Itse menen kyllä paikan päälle ja heilutan kaikille JYP-faneille terkkuja.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Arnold
Niin, onkos JYP-faneja tulossa Poriin? Vai jäävätkö kaikki katsomaan kiekkomatsia ihan teeveen kautta? Itse menen kyllä paikan päälle ja heilutan kaikille JYP-faneille terkkuja.

Sunnuntain peliin ei ainakaan organisoitua matkaa järjestetä, mutta myöhemmin kylläkin.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Huomenna se on! Kauden odotetuin ottelu sitten kauden avauksen! Keski-Suomen maalaispojat tulevat Länsirannikon viimaan. Pitäkää heinähatuistanne kiinni, sillä täällä on tuullut viimeisen viikon aikana aika lailla. Toivottavasti ne ajopelinnekin, mistä oli jo Provoketjussa juttua pysyvät pystyssä.

JYP rankaisi tänään viime kauden mestaria. No, hieman helpotusta viime kausien farmijoukkuekaappauksille. Toronto-pelissä liitänyt (tai niin väitetään) Immonen, joka ei mahtunut Ässissä nelosketjua ylemmäs, teki kauden avausmaalinsa. Kahdessa pelissä Jarkko on istunut molemmissa jäähyn. Mitenkäs huomenna, kun Ässäkasvatti tulee Poriin? Kestääkö pojan pää? Entä ulkomaalaiset, jotka saivat myös pisteitä tänään? Miten heidän pinnansa kestää Isomäen hurmosta?

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Arnold
Huomenna se on! Kauden odotetuin ottelu sitten kauden avauksen!

Kylläpä Arskan mieli muuttuu nopeasti, aiemmin olet kovasti mainostanut JYPiä tylsäksi kahvapaskasumppua pelaavaksi mestisjoukkueeksi. Nyt on sitten kauden odotetuin peli edessä... Mikä sai mielesi muuttumaan, tämän iltainen JYPin voitto viime kauden mestareista kenties?

Muista vilkutella terveisiä kameran välityksellä tänne Keski-Suomeen sieltä Isomäen teinityttökatsomosta.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti tiikeri
Kylläpä Arskan mieli muuttuu nopeasti, aiemmin olet kovasti mainostanut JYPiä tylsäksi kahvapaskasumppua pelaavaksi mestisjoukkueeksi. Nyt on sitten kauden odotetuin peli edessä... Mikä sai mielesi muuttumaan, tämän iltainen JYPin voitto viime kauden mestareista kenties?

Muista vilkutella terveisiä kameran välityksellä tänne Keski-Suomeen sieltä Isomäen teinityttökatsomosta.

Jos joukkue, jolta ei odoteta juuri mitään kaataa edelliskauden mestarin, niin sehän on ilmiselvästi mestariainesta! Vai mitä mieltä olet? Maailmanluokan joukkue etten sanoisi.

Lupaan heiluttaa aivan varmasti. Otan vaikka kaikki ihqut teinitytöt siihen kainaloon mukaan. Saat sitten arvata kuka mää oon niistä.

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Arnold
Jos joukkue, jolta ei odoteta juuri mitään kaataa edelliskauden mestarin, niin sehän on ilmiselvästi mestariainesta! Vai mitä mieltä olet? Maailmanluokan joukkue etten sanoisi.

Hienoa että alat pikkuhiljaa ymmärtää asioiden oikean laidan. Mutta kyse oli kuitenkin siitä, että miten tuleva peli on nyt yhtäkkiä tullut hirveän mielenkiintoiseksi ja sitä odotetaan siellä kieli pitkällään? Eihän JYP kiinnosta ketään, varsinkaan porilaisia.

Mites tämän selität?

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti tiikeri
Hienoa että alat pikkuhiljaa ymmärtää asioiden oikean laidan. Mutta kyse oli kuitenkin siitä, että miten tuleva peli on nyt yhtäkkiä tullut hirveän mielenkiintoiseksi ja sitä odotetaan siellä kieli pitkällään? Eihän JYP kiinnosta ketään, varsinkaan porilaisia.

Mites tämän selität?

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Olisiko tämä siis myös sellainen? Ja miten muuten voisin (voitto)pelin jälkeen vinoilla, jos en olisi katsomassa? Ja alusta astihan olen sanonut, että henkilökohtaisesti olen itse menossa sinne katsomaan. Kiinnostus nyt vähän vaihtelee sen mukaan paljonko se maila on kainalossa..

SergeiBautin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Luoteisrannikon janarit tuskin tarjoavat yhtä kovaa vastusta, kuin Tappara, joten lähden itse liikkeelle lopputuloksesta 0-6. Porin fanikeikka voisi olla muuten aika saletti homma, viimeksikin kun maaseudulla pyörähdin jatsien aikaan niin useampikin poritar tarjosi sulojaan, varmaan ihan sen takia kun on suuremmasta kaupungista kotoisin.

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti SergeiBautin
viimeksikin kun maaseudulla pyörähdin jatsien aikaan niin useampikin poritar tarjosi sulojaan, varmaan ihan sen takia kun on suuremmasta kaupungista kotoisin.
Ja sit sä heräsit...
Toivottavasti ylivoima saadaan edes kohtuulliseksi huomiseen matsiin. Jypin pelityylin tietäen ylivoimaa on luvassa ja paljon. Realistinen tulosveikkaus 7-1 Ässille. Ässien maalit Fandul 2, P.Peltonen Wesslin 2, Pöllänen ja Sorokins. Farmijoukkueen maalin tekee nelosketjun sentteri Immonen.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tästä ketjusta on kyllä jo mennyt aikaa sitten maku, kun ihmiset koettavat keksiä "hauskoja" provoja hampaat irvessä. Lopulta ollaan "JYP kahvaa." "Ässät on tyhmä." - tasolla.

Ässät on ollut hyvä kotonaan, kun taas vieraissa ei ole aivan samaan tahtiin kulkenut. Isomäellä varmaan kuitenkin lähtevät ottelun alkuun vahvasti, joten avausmaalin merkitys korostuu jälleen. Koskahan se tosin ei? Varmaankaan vieraspelissä ei JYPiltä taaskaan nähdä mitään kiekko-iloittelua kuten tänään, joten porilaisyleisö saa jälleen ottelun jälkeen kirjoittaa purkauksia kahva-JYPistä joko kiihtyneenä tai halveksuvaan sävyyn riippuen ottelun lopputuloksesta. Olisipa hauska kerrankin nähdä peli jossa otetaan niin selvä voitto että kenelläkään ei ole nokan koputtamista pelityyleistä. Tietysti toivon että JYPin ei tarvitse turvautua kyttäilyyn, vaan luistin liikkuisi liukkaasti. Hieman olen kuitenkin skeptinen, kun edellisenä päivänä on ollut peli ja torstaina edellinen.

JYP otti vakuuttavaan tyyliin voiton Tapparasta. Peli alkaa olla sillä tasolla, jolla voittoja SM-liigassa otetaan enemmänkin. Suurin haaste lienee pelitason säilyttäminen. Sarja on kuitenkin vasta alussa ja ailahduksia varmaan nuorelle joukkueelle vielä tulee. Mutta sanonpa sen, että jos JYPin taisteluilme on huomenna vähääkään samanlainen kuin Tapparaa vastaan Hippoksella, on Ässillä edessään hikinen ilta.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mielenkiintoa otteluun tulee mielestäni siitä miten Ässät saa ryhdistettyä luokattoman pelaamisensa ( ainakin sitä se oli perjantaina Tampereella) ja toisaalta miten Jyppi saa pidettyä hyvän pelivireensä. Sillä karu tosiasia on ellei joukkueiden peliesitykset radikaalisti muutu kun Ässät pääse ja Jyppi joutuu(?) pelaamaan Isomäkeen, niin Jyppi tulee latomaan murskalukemat. Vaikka kuinka katsoisinkin kannattamani joukkueen kannalta tulevaa peliä erot joukkueiden esityksissä viimeisten pelien osalta ovat käsittömän suuret. ( Näin molemmat matsit paikanpäällä)

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti aaa
Realistinen tulosveikkaus 7-1 Ässille.

Realistinen?
Taidat luulla patapaidoista vähän liikaa. Kauden alussahan voi tietysti tapahtua melkein mitä vaan, mutta realismia lienee kuitenkin JYP:n maalin tai kahden voitto. Noh, katsotaan peli ensin ja sitten katsotaan, että kumman veikkaus oli lähempänä totuutta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.