2009 College Football kausi

  • 11 139
  • 116

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Avataan nyt ketju tällaisellekin. College football Amerikoissa pyörähtää käyntiin ensi viikolla. Suurin suosikki nyt sattuu olemaan rakas Gaattori-tiimini Floridasta, joka pre-season kyselyssä sai uuden ennätyskannatuksen taakseen toimittajien keskuudessa. Gaattori-tiimin henki ja sydän on quarterback Tim Tebow, joka jo johti joukkonsa mestaruuteen viime kaudella, ja hänet on valittu Heisman-Trophyn saajaksi (kauden paras college football pelaaja) aikaisemmin. Mutta kovin kovaa vaihtuvuutta joukkueessa ei ollut muutenkaan lukuunottamatta ehkä running back Percy Harvin:ia, joka lähti ammattilaiskentille. Mutta ei hätää toivottavasti, uusi running back Jeff Demps juoksee satasen 10.1 sekunnissa...

Muita suosikkeja ovat Texas ja Oklahoma, joissa on kovat quarterbackit Colt McCoy ja Sam Bradford. Kaiken kaikkiaan kymmenen parhaan joukkoon voi sijoittaa neljä Southeastern konferenssin joukkuetta, Florida, Georgia, LSU ja Alabama. Paikallisväriä minun kuvioihini antaa University of Southern California Los Angelesista, joka on rankattu neljän parhaan joukkoon. Heillä on joka vuosi tiukka kisa UCLA:n kanssa, joskin UCLA ei näissä valtakunnallisissa rankingeissa pärjääkään.

No, jää alustus nyt vähän lyhyeksi, mutta ehkä muut voivat jatkaa, jos kiinnostusta löytyy.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
On nyt pari kautta tullut seurattua collegea suht tarkasti, tulokset olen aina käynnyt joka kierroksella katsomassa netistä, mutta otteluita en hirveästi ole päässyt näkemään. Täksi kaudeksi yritän kovasti saada tuota televisiosysteemiäni siihen suuntaan, että voisi noita matseja katsella ihan kotisohvalta. Jos suunnitelma onnistuu, niin sitten tulee varmasti ihan eri tavalla seurattua collegefutistakin. Ainakin olen nyt enemmän kuin koskaan lukenut kaiken maailman kausiennakoita noilta jenkkiläisiltä nettisivustoilta. Ja kun sopivasti Amerikanihme tuossa kertoi olevansa osa Gator Nationia, niin minä voin kertoa, että Florida ja Tebow ovat yksi suurimmista vitutuksen aiheista koko NCAA-futiksessa :). Ei mulla alunperin ollut mitään Tebowta vastaan, mutta ei herran jumala tuota jatkuvaa hehkutuksen määrää mitä jätkä jenkeissä saa osakseen! YouTubesta olen katsellut kaverin ristiretkiä Filippiineille ja haastatteluja, missä hän kertoo tekemistään ympärileikkauksista ja näytetään kuvaa kun kaveri seisoo lavalla yleisömassojen edessä ja huutaa, miten "Jeesus rakastaa teitä!". Eipä siinä, onhan se ihan rohkeaa, että kaveri sanoo mielipiteensä ääneen, ja sikäli ihan virkistävää, ettei Tebow ole mikään perinteinen jock, jonka päähän ei mahdu muuta kuin futis ja naiset, mutta kun ei tuo hänen uskontohohhaus ihan ole sellaista mihin itse voisin samaistua, niin kyllähän tuo vähän käy kyrpimään pitkän päälle. En nyt sinänsä toivo mitään pahaa Tebowlle, on hän kuitenkin aika poikkeukselinen pelaaja ja ihminen. Mutta suurin toive tulevalle kaudelle olisi kyllä se, että Florida ei voita National Championshipia, eikä Tebow Heismania. Vaikka Tebow hyvinkin voi oikeastikin olla yksi kaikkien aikojen collegepelaajista, niin en siltikään halua nähdä sitä "mediapandemiaa" mikä jenkeissä syntyisi, jos Florida vetää kauden tappiottomana ja Tebow voittaa Heismanin. Hyi olkoon pelkkä ajatuskin.

Tämän vuodatuksen jälkeen kun vielä totean, että oma suosikkini on USC, niin en ihmettele, jos joku pitää mua ihan pellenä. Onhan USC sellainen rikkaiten lasten yliopisto eikä toi OC-touhu muutenkaan kovin ihailtavaa aina ole. Mutta joku siinä USC:n futiksessa on mikä mua kiehtoo. Carroll on yksi moderneimmista valmentajista, ei ole sellainen punaniska mitä aika monet noista NCAA-koutseista ovat. Eli USC:ta seuraan tarkasti läpi tämän tulevan kaudenkin, toivottavasti jotain pelejäkin pääsisin suorana näkemään. Barkleyn nimesivät aloittavaksi QB:ksi, ei hyvä, olisin toivonut, että Corp olisi ollut starter. No onnistuessaan Barkley saa nyt kyllä kaikki mahdollisuudet vetää sellainen collegeura, että on neljän vuoden päästä draftin first overall. Neljä vuotta aloittajana college powerhouse-jengissä, niin väkisinkin siinä nousee scouttien silmissä korkealle.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
College football on jäänyt minulta täysin paitsioon, mutta nyt kun on NFL:ää tullut kolme kautta vuosi vuodelta enemmän ja enemmän seurattua, niin college football voisi olla uusi aluevaltaus. Ja koska itse en pysty seuraamaan mitään urheilua ilman jotain kiintopistettä, minkä kautta lajia katsoo, niin valitsin omaksi suosikikseni University of Illinoisin. Fighting Illinin otteita tuli seurattua pienellä suurennuslasilla toissa kaudella, kun toivoin että Bears olisi draftannut Rashard Mendenhallin (onneksi Bearsin drafteista vastaa eri miehet, koska toiselta kierrokselta irtosi pätevämpi ukko). Lisäksi joukkue pelaa samoilla väreillä kuin Bears ja tulee Illinoisista. What else do you need?? :D

Tietotaso on suorastaan surkea, mutta mitä noita juttuja tuli vähän luettua, niin Illinois on rankattu Big Tenin puoleenväliin ja joukkueen tähti on QB Juice Williams. Tästä on hyvä ryhtyä kartuttamaan tietämystä ja seuraamaan kautta. Go Illini Go!
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Tietotaso on suorastaan surkea, mutta mitä noita juttuja tuli vähän luettua, niin Illinois on rankattu Big Tenin puoleenväliin ja joukkueen tähti on QB Juice Williams. Tästä on hyvä ryhtyä kartuttamaan tietämystä ja seuraamaan kautta. Go Illini Go!
Illinoisilla on myös yksi NCAA:n parhaista receivereistä eli Arrelious Benn. Yhdessä Juicen kanssa muodostavat ihan mukavan QB-WR tandemin. Williams on ihan mielenkiintoinen kaveri, aika perinteinen musta QB eli kova poika juoksemaan pallon kanssa. Heittotarkkuus onkin sitten välillä ollut aika heikkoa ja syötönkatkoja tulee melkein yhtä paljon kuin touchdowneja. Mutta jos Illinin ja Juicen kausi menee putkeen, tulee Illini olemaan korkealla konferenssissaan ja Williams varataan ensi draftissa jossain 3-6 kierroksella.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Joo, no ei kai ole Floridan ja Tebow:n syytä, jos heitä hehkutetaan? Itse nautin tietenkin täysin siemauksin kaikesta hehkutuksesta. Pahoittelut myös jos Tebow:n kristillinen esimerkki ei kiinnosta. USA:ssahan nämä tällaiset asiat noteerataan suuremmalla kohulla. Oliskohan Tebow sitten sellainen tapaus, joka sanoisi "ei kiitos" NFL:lle ja lähtisi loppuelämäkseen saarnaamaan? Uskoisin, että hän ei kuitenkaan ole NFL-tyyppiä, vähän liian kiltti niihin ympyröihin. Eihän Floridan edellisestä Heisman-winnerista Danny Wuerffelistakaan ollut mihinkään NFL:ssä. Minun puolestani saisi Tebow mennäkin saarnamieheksi. Mutta nautiskellaan nyt vielä tämä kausi, toivottavasti pysyy ehjänä.

Luulen kyllä, että toiveesi toteutuu, Fawkes. Gaattoreilla kun on tapana hävitä aina kauden puolessavälissä ja tippua rankingissa. Eiköhän jotain vastaavaa tapahdu tälläkin kaudella, ja nyt kun on maha täynnä makeaa mestaruuden jälkeen, niin muut lienevät nälkäisempiä.

Pomoni parjaa USC:ta joka päivä, hän kun on UCLA:n tuotteita itse, joten minut on kyllä aivopesty USC:tä vastaan, vaikka ladyfrendini sitten siinä koulussa onkin opiskellut ja sitä hehkuttaa. Rikkaitten kakaroiden koulu, ja eikös ollut pitkään vaarassa, että koko football ohjelma laitetaan NCAA:n pannaan vähäksi aikaa erilaisten sääntörikkomusten takia? Ilmeisesti näin ei nyt vielä tapahtunut, mutta Carroll on kyllä kerännyt vihamiehiä paikallislehtiä myöten jotka arvostelevat hänen toimintaansa joka kulkee sääntöjen rajamailla.

Valitettavasti en osaa muista tiimeistä paljon sanoa. Omalla tämän hetken yliopistollani kun ei ole tiimiä ollenkaan ja koristiimilläkin oli parinkymmenen vuoden tappioputki joka viime vuonna katkesi. Vieläkös se Joe Paterno siellä Penn Statessa heiluu? Pari kertaa olen TV:stä nähnyt kun joku kentältä juoksi suoraan hänet kumoon, mutta niin vaan 82-vuotias teräsäijä sieltä aina nousee pystyyn. Yhden ottelun olen onnistunut heidän Beaver Stadiumillaan näkemään paikan päällä. Eikös se ole yksi suurimmista, jollei suurin. Mutta kyllähän se tunnelma Floridassa paikan päällä on omaa luokkaansa... HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRE COME THE GATORS!

Pahimmat vihulaiset ovat mielestäni FSU(cks), Georgia, Alabama (Low Tide/No Tide) ja Tennessee.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Joo, no ei kai ole Floridan ja Tebow:n syytä, jos heitä hehkutetaan? Itse nautin tietenkin täysin siemauksin kaikesta hehkutuksesta. Pahoittelut myös jos Tebow:n kristillinen esimerkki ei kiinnosta. USA:ssahan nämä tällaiset asiat noteerataan suuremmalla kohulla. Oliskohan Tebow sitten sellainen tapaus, joka sanoisi "ei kiitos" NFL:lle ja lähtisi loppuelämäkseen saarnaamaan? Uskoisin, että hän ei kuitenkaan ole NFL-tyyppiä, vähän liian kiltti niihin ympyröihin.
Ei ole toki Floridan tai Tebow:n syy kun heitä hehkutetaan. Mutta kyllä se silti mua ärsyttää, mutta se onkin ihan mun oma ongelma. Tykkään enemmän kouluista jotka pelaa enemmän protyylistä hyökkäystä, vaikka ne joukkueet ovatkin nykyään tosi vähissä. USC on niitä ainoita, jotka edes yrittävät jotain perinteisestä heittopeliä harrastaa. Muut vetävätkin sitten sitä spread offensea, mikä ei sekään sinällään haittaa, mutta sitten kun mennään QB option-kikkailuun, niin siinä vaiheessa en enää tykkää. Tämäkin on ihan vaan mun oma mieltymys, eikä se tee niistä joukkueista sen huonompia, itse en vaan tykkää sen tyylisistä jengeistä.

Ja voi tosiaan olla, että Tebow:n motiivit sopivat paremmin saarnaamiseen kuin NFL:ssä pelaamiseen. Itse toivonkin oikeastaan, että hän valitsisi sen polun. Olkoon sitten "best college player ever" ja kaksinkertainen Heisman-voittaja, ja kerätköön sitten niillä meriiteillä itselleen kuulijakuntaa, jolle levittää kristillistä sanomaansa. Edelleen, ei tuollaisessa ole mitään väärää, ja tosiaankin arvostan Tebowta, koska hän todellakin uskaltaa olla erilainen. Mutta koska itselle tuollainen touhu ei ole lähellä sydäntä, niin on vaan aika vaikea noista syistä Tebowta fanittaa. Pelaajanahan hän on kyllä ihailtava, oikea pelipaikka vaan olisi linebacker tai running back.
 

Rocco

Jäsen
Collegefutis kiehtoo huomattavasti enemmän kuin NFL. Syitä on monia ja yksi on se runsas skaala joukkueita joita sarjassa pelaa. Lisäksi kun kyseessä on opiskelujen yhdistäminen, pelaajat ovat sarjassa maksimissaan viisi vuotta jos ottavat red shirt-kauden mukaan. Sitten pelaaja lähtee pois joukkueesta. Ei rahalla ostettuja pelaajia, vaan oikeasti pelaajia pitää värvätä ja senior-vuoden jälkeen pelaaja lähtee pois. Monesti jonkun joukkueen menestys voi kaatua yhden pelaajan lähdön myötä lähes kokonaan. Lisäksi yleisö ja tunnelma peleissä on aivan eri luokkaa kuin NFL:ssä. Katsomoissa on parhaimmillaan yli 100.000 katsojaa. Pelit ovat paljon yllätyksellisempiä, kuten parin vuoden takainen Fiesta Bowl, Oklahoma-Boise State osoitti. Vastaavia pelejä ei juurikaan NFL:ssä näe, vaan siellä mennään todella "steriilillä" pelitavalla ottelusta toiseen.

Itse kannatan Nebraskaa, ihan siitä syystä kun kotikaupunkini Seppo pelasi täydet viisi vuotta koulussa. Kaksi niistä aloittavana tacklena hyökkäyksen linjassa. Lisäksi Big 12 on korkeatasoinen konferenssi, Bayloria oikeastaan lukuunottamatta. Cornhuskers ei ole ollut aivan kärjessä viime vuosina, mutta uutta nousua kohti kärkeä on joukkue tekemässä. Sen jälkeen kun QB Eric Crouch vuonna 2001 dominoi hyökkäyksellään liigaa, hieman on menty alamäkeä. Nebraska, Oklahoma, Texas, Oklahoma State ja Iowa ovat Big 12:sta rankattu 25 parhaan joukkoon. Lisäksi Kansas ja Texas Tech olivat aivan 25 ulkopuolella, sijoilla 26 ja 28. Kova konferenssi ja tasaisia otteluita luvassa.

Nebraskasta odotan että Roy Helu jatkaa kovia otteitaan ja nousee tällä kaudella sarjan parhaiden keskushyökkääjien joukkoon. Kaveri on vielä junior ja vielä kaksi kautta jäljellä koulua. Tiedä sitten alkaako dollarit kiiltämään silmissä ja ensi kauden jälkeen osallistuu jo draftiin. Toinen hyökkäyksen mielenkiinto on niinikään junior TE Mike McNeill, joka oli viime kaudella yllättävä löytö. Tälle kaudelle vastuu varmasti kasvaa kun Nate Swift ja Todd Peterson pelasivat viimeisen kautensa ja ovat ansaitusti molemmat NFL:ssä. Nebraska ei tunnetusti ole kovin hyvä laitahyökkääjien jalostuslaitos, eikä ensi kausikaan varmasti tee poikkeusta. Puolustus ja molemmat linjat ovat joukkueen vahvuudet myös ensi kaudella. Puolustuksen linjasta Ndamukong Suh saattaa olla jopa ensi kesänä ykköskierroksen varaus. Linjoissa on käynyt aika kova kato, ja jää nähtäväksi miten vaihtuvuus näkyy joukkueen pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Itse seurailen "vähän" College futista, en mitenkään säännöllisesti vaan silloin tällöin käyn katselemassa tuloksia ja lukemassa uutisia joten pohjaa ei hirveästi ole Mutta Tebow jäi mieleen jo pari vuotta sitten kun hän Vickmäisesti juoksi hirmuläjän TD:tä senkin lisäksi että heitti tietysti kantosäkillisen. Viime vuodeksi ilmeisesti koutsit alkoivat rajoittamaan Tebown juoksuintoa ettei kaveri hajoaisi ennenkuin pääsee NFL:ään kokeilemaan. Kuten eräät tietävätkin niin olen hyökkäyksen miehiä ja se mitä Tebow on juuri sitä mitä haluankin nähdä. Paljon pisteillä mässäilyä, vähän kuin Pats pari kautta sitten.

Toissa kaudella katselin jonkin verran college pelejä NASN:n kautta ja pitää kyllä sanoa että välillä se oli kyllä tylsää katseltavaa kun tasoerot voivat olla valtavia. Toisaalta Collegessa kikkaillaan eri trick playlla joka on aina tervetullutta.

Suosikkijoukkuetta ei sinänsä ole kun ei ole oikein tietokantaa vielä fanittaa ketään.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Onko kellään heittää sellaista yleiskattavaa sivustoa noista NCAA-joukkueista ja kokoonpanoista? Olisi mielenkiinnosta ihan mukava seurata kokoonpanoja sekä tuloksia ja mahdollisesti spekuloida tulevia NFL-tähtiäkin. Joukkueita kun tuntuu olevan melkoisesti armeijaa myöten.
 

Rocco

Jäsen
Joukkueita kun tuntuu olevan melkoisesti armeijaa myöten.
Army, Navy ja Air Force ovat siis tosiaan sotilasakatemian joukkueita. Siellä jos uraa lähdet jenkkifutiksella rakentamaan, olet todennäköisesti väärässä paikassa. Koulutuksen jälkeen nimittäin odottaa ura USA:n armeijassa, ja saatat olla neljä vuotta Irakissa tai lentotukialuksella, ja siinä ajassa NFL varmasti unohtaa nimesi.

Jotakin liennytyksiä tähän taisi viime vuonna tulla, kun Detroit uskalsi jopa varata Caleb Campbellin viime vuonna, ja Navyn Eric Kettani jäi ilman varausta vaikka fullbakina juoksi 1600+ jaardia kahden viimeisen kauden aikana.

Näistä kouluista pelaa tällä hetkellä vain kaksi kaveria NFL:ssä. Mike Wahle ja Kyle Eckel.
 

Montonen

Jäsen
Näistä kouluista pelaa tällä hetkellä vain kaksi kaveria NFL:ssä. Mike Wahle ja Kyle Eckel.

Joista Wahle pisti tänä vuonnat pillit pussiin.

Tennessee Titansin fullback Ahmard Hall ei kuulu tähän porukkaan, mutta hänenkin tiensä NFL:ään kulki sotatannerten kautta. Hall palveli merijalkaväessä vuodesta 1998 vuoteen 2002 ottaen osaa Afganistanin operaatioon. Kersantti Hall pääsi sotilasuransa jälkeen perinteikkääseen jalkapalloyliopistoon Texasiin, jossa voitti mestaruuden vuonna 2005. Titans poimi varaamattomaksi jääneen Hallin vuoden 2006 draftin jälkeen. 27-vuotias rookie voitti paikan aloittajana, eikä ole sen jälkeen paikastaan luopunut.

College futikseen liittyen, espn360 15 euron kuukausihintaan voisi olla kätevä väylä seurata pelejä. Lieneekö kellään kokemusta kyseisestä palvelusta?
 

jm16

Jäsen
College futikseen liittyen, espn360 15 euron kuukausihintaan voisi olla kätevä väylä seurata pelejä. Lieneekö kellään kokemusta kyseisestä palvelusta?
Ei ole kyllä omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut ihan myönteistä palautetta siitä. Itse on tullut NASN:n tulon jälkeen seurattua lähinnä college-matseja, ne on minusta paljon mielenkiintoisempia kuin toi NFL touhu, siellä kun kaikki tuntuvat pelaavan sillä samalla pelikirjalla...

Eurosport 2 näyttää muuten tänä syksynä Big10 konferenssin matseja: http://tv.eurosport.com/americanfootball/tvproduct_sto2030378.shtml
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
College futikseen liittyen, espn360 15 euron kuukausihintaan voisi olla kätevä väylä seurata pelejä. Lieneekö kellään kokemusta kyseisestä palvelusta?

Viime kausi tuota kautta tuli seurattua ja pääasiassa toiminta oli mallikelpoista. Striimin laadussa toivomisen varaa eikä mitenkään pärjää NFL.comin league passille, mutta ihan ok tarjonta pelejä viikkoa kohti ja varmasti tällä kaudella ennakkotiedot peleistä pitävät paikkansa paremmin kuin viime kaudella. Toisena vaihtoehtona on ainakin kaapeliverkkoihin myytävä ESPN America, josta näkyy South Carolina - NC State heti kärkeen torstaina ja sitä seuraa Boisen ja Oregonin iso matsi. Lauantain kattauksessa Navy-Ohio State, Virginia Tech-Alabama ja illan päätteeksi Oklahoma State - Georgia, joten matsit valitaan suoraan billin kärjestä. Luonnollisesti kanavalla näkyy myös kaikki bowl-matsit BCS:aa myöden.

Näistä peleistä etenkin Ohio Staten matsi kiinostaa sikäli, että on nastaa nähdä onko Buckeyesista ja kuuppa Terrell Pryorista tänä vuonna haastamaan oma suosikkini Penn State Big Tenissä. Ei se viime vuonnakaan mikään läpihuutojuttu ollut, mutta nyt Pryorista povataan freshman-kautensa jälkeen tommosta seuraavan aallon kuuppaa sinne Sam Bradfordin, Colt McCoyn, Tom Tebow'n ja Javon Sneadin taakse.

Penn Statella tositoimet alkavat oikeastaan vasta neljännellä viikolla, kun vierasretki suuntaan Iowaan. Kolme ensimmäistä viikkoa ovat käytännön freerollia, kun Beaver Stadiumille saapuvat rivissä Akron, Syracuse ja Temple raiskattavaksi. Hyvää aikaa Daryll Clarkille päästä samalle sivulle uusien rissujen kanssa, kun viime kauden jengistä Derrick Williams, Deon Butler ja kolmas jäbä kenen nimeä en tähän hätään muista vaihtoivat maisemaa NFL:n puolelle. Hyökkäyksen linjastakin lähti pari ukkoa, joten hyvä ettei ihan ensimmäisellä viikolla jouduta Ohioon.

Samanlaista totuttelua on viime kauden Rose Bowl vastustajalla USC:lla, jolta Mark Sanchez lähti vuoden etuajassa vuolemaan dollareita Jetsiin. Tilalle Trojans recruittasi maan ykköshevosen Matt Barkleyn, joka on jo todellisena freshmanina vakuuttavanut siinä määrin että aloittaa ratsujoukon pelinrakentajana. Barkleyn sopii laittaa homma rahalle heti kättelyssä, sillä ekan viikon San Jose Staten esileikin jälkeen matka jatkuu juurikin em. Ohioon, jossa Barkleyn pitää ensimmäistä kertaa alkaa laittaa tosisaan ylös. Puolustuksestakin lähti kolme tähtilinebackeria NFL:aan, mutta koska kyseessä on USC, nin vastaavia staroja on nousemassa Maualugan ja kumppanien korvaajista. Puolustukseen kuitenkin vielä jäi isoista hevosista safety Taylor Mays, joka lähtee ensi vuoden draftissa viidentoista sakissa ellei käy floppaamaan tällä kaudella.

Aika vaikea nähdä miten Gators pystyisi pelaamaan itsensä ulos mestaruusmatsista kun viime kauden jengistä miltei kaikki kulmakivat jäivät kouluun linebacker Spikesia myöden. Ohjelmakaan ei näytä miltään kovinkaan haastavalta, joten eiköhän Gatorsilla tupla ole melko lähellä tuossa. Toinen jengi sitten onkin melkolailla auki... Soonersiin en jaksa uskoa, Longhorns saattaa. Voivat hyvinkin ratkoa tuon toisen paikan tossa kuudennella viikolla kun kohtaavat varmaankin kauden isoimmassa runkosarjapelissä, ellei nyt ennen sitä mitään massiivisia ylläreitä satu matkalle. USC:sta tuskin on isoimpaan peliin freshman kuupalla ja vaikealla ohjelmalla. Big Tenistä National Championship jengiä ei tula näkemään, sillä ainakin näin ennalta divari on melko kevyttä kauraa ja edes Joe Paternon aura ei tule riittämään 12-0 rekordin jälkeenkään. Pienenä yllärinä voisi nostaa tuon Californian, jolla on riveissään Jahvid Best, joka tulee olemaan tulevan kauden ykköskeskushyökkääjä. (Paitsi tietysti jos JoePa antaa Evan Roysterille riittävästi kantoja.)

Best on myös vahvin ei-pelinrakentaja ehdokas Heismaniin, joka todennäköisesti tulee menemään Tebow-McCoy-Bradford akselille. Oma veikkaus keskimmäiselle, joka orkesteroi huippuviihdttävää pitkäsarvishyökkäystä. Tebow voisi heittää toiseksi viimeisessä matsissaan neljä interia ja liukastua vaikka banaaninkuoreen, jotta ei nyt ihan tupla-Heismania napsahtaisi tuolle kaikkivoivalle kuupalle sekä muiltakin osin niin helevetin täydelliselle ihmiselle. "God bless."

Edit: Jaa Eurosport kakkoselta Big Teniä. Kiitos tiedosta.
 
Viimeksi muokattu:

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Samanlaista totuttelua on viime kauden Rose Bowl vastustajalla USC:lla, jolta Mark Sanchez lähti vuoden etuajassa vuolemaan dollareita Jetsiin. Tilalle Trojans recruittasi maan ykköshevosen Matt Barkleyn, joka on jo todellisena freshmanina vakuuttavanut siinä määrin että aloittaa ratsujoukon pelinrakentajana. Barkleyn sopii laittaa homma rahalle heti kättelyssä, sillä ekan viikon San Jose Staten esileikin jälkeen matka jatkuu juurikin em. Ohioon, jossa Barkleyn pitää ensimmäistä kertaa alkaa laittaa tosisaan ylös. Puolustuksestakin lähti kolme tähtilinebackeria NFL:aan, mutta koska kyseessä on USC, nin vastaavia staroja on nousemassa Maualugan ja kumppanien korvaajista. Puolustukseen kuitenkin vielä jäi isoista hevosista safety Taylor Mays, joka lähtee ensi vuoden draftissa viidentoista sakissa ellei käy floppaamaan tällä kaudella.
Joo kyllähän tuo Barkleyn nimeäminen aloittavaksi pelinrakentajaksi, vähän laskee ainakin omia odotuksiani kaudesta. Mielummin olisin Corpin nähnyt starterina, mutta kuten aikaisemmin jo kirjotin, niin nyt Barkleylle annetaan kaikki mahdollisuudet luoda sellainen Leinartin tyylinen collegeura, jolla ollaan lähes satavarmasti draftin ykköskierroksen varaus sitten joskus kolmen-neljän vuoden päästä. Avausmatsi San Jose Statea vastaan on tosiaan aikamoinen lämmittelypeli, toimii hyvänä walkthrough-harjoituksena Ohio Statea silmällä pitäen. Vähän pelottaa mitä tuo Pryor pystyy jaloillaan siinä pelissä tekemään, hänen heittokäsi ei niinkään pelota. Puolustuksessa USC:lla on pakka mennyt tosiaan aika uusiksi, poissa ovat aloituskokoonpanon kaverit Maualuga, Maiava, Cushing, Matthews, Moala, Ellison, Moore ja Harris (kaikki nykyään NFL:ssä). Kokemusta edustavat S Mays, DE Griffen, S Pinkard sekä DT:t Spicer ja Tupou. Myös corner-osastolla on kokemusta kun Shareece Wright ja Kevin Thomas ovat molemmat neljännen vuoden pelaajia ja heiltä löytyy myös pelejä starterina. Molemmat ovat kärsineet urallaan loukkaantumisista, ja sen takia tuo lopullinen läpimurto on vähän viivästynyt. Trojansin puolustus ei tällä kaudella ehkä ole ihan niin kova kuin kahtena edellisenä kautena, mutta en usko että tuo taso silläkään osastolla niin paljon totutusta laskee. Uudet linebackerit Galippo, Morgan ja Smith ovat kaikki kuitenkin olleet joukkueessa reservirooleissa mukana jo pari kautta ja ovat lahjakkuudeltaan ihan huipputasoa, tästä kertoo se että jokainen oli All American-pelaaja high schoolista tullessaan (kuten melkein jokainen pelaaja, joka USC:hen pääsee). Varsinkin MLB Galippoa on jo high schoolista asti hehkutettu tulevaisuuden tähtenä, hän oli US Army All-American Bowlin MVP (high school-kauden jälkeen pelattava all-stars ottelu) ja häntä on verrattu Urlacheriin ja AJ Hawkiin pelityylinsä takia. No toki puheet ovat pelkkiä puheita, mutta nyt Galippolle tarjoutuu elämänsä tilaisuus, kun pääsee Maualugaksi Maualugan paikalle.

Aika vaikea nähdä miten Gators pystyisi pelaamaan itsensä ulos mestaruusmatsista kun viime kauden jengistä miltei kaikki kulmakivat jäivät kouluun linebacker Spikesia myöden. Ohjelmakaan ei näytä miltään kovinkaan haastavalta, joten eiköhän Gatorsilla tupla ole melko lähellä tuossa. Toinen jengi sitten onkin melkolailla auki... Soonersiin en jaksa uskoa, Longhorns saattaa. USC:sta tuskin on isoimpaan peliin freshman kuupalla ja vaikealla ohjelmalla.
Floridalla on kyllä niin säälittävän helpot kaksi ensimmäistä ottelua, että huh huh. Ja muutenkaan tosiaan ei kovin pahoja SEC:n ulkopuolisia vastustajia ole. Mutta toki nuo konferenssin sisäiset Georgia, LSU ja Tennessee ovat kovia mittareita.

Best on myös vahvin ei-pelinrakentaja ehdokas Heismaniin, joka todennäköisesti tulee menemään Tebow-McCoy-Bradford akselille. Oma veikkaus keskimmäiselle, joka orkesteroi huippuviihdttävää pitkäsarvishyökkäystä. Tebow voisi heittää toiseksi viimeisessä matsissaan neljä interia ja liukastua vaikka banaaninkuoreen, jotta ei nyt ihan tupla-Heismania napsahtaisi tuolle kaikkivoivalle kuupalle sekä muiltakin osin niin helevetin täydelliselle ihmiselle. "God bless."
Best on hyvä pelaaja kuten ovat myös S Eric Berry ja DT Ndamukong Suh, mutta kyllä tämän kauden Heisman tullaan ratkaisemaan Noosen mainitseman kolmikon välillä. Tai oikeastaan tuon kolmikon voisi supistaa kaksikkoon, sillä jotenkin en usko Oklahoman olevan tällä kaudella ihan viime kauden tasollaan. O-line on heikentynyt, eikä Bradford tule ihan yhtä huikeita tilastoja nakuttamaan. Muutenkin jenkkiläiseen kulttuuriin sopii paremmin McCoy vs Tebow-kaksintaistelu, joten eiköhän he tuon homman keskenään ratkaise. Itse toivon McCoyn voittoa. Syynä toimivat jo nuo aikaisemmin kirjoittamani mielipiteeni Tebowsta, jotka voidaan aika hyvin tiivistää noin miten Noose tuohon loppuun kirjoitti. Mahtava collegepelaaja, mutta jossain se raja menee, ja mun mielestä kaksi National championshipia ja yksi Heisman on ihan tarpeeksi Tebowlle.
 
Viimeksi muokattu:

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Collegekausi alkoi Amerikassa pienimuotoisella skandaalilla kun Oregonin ykkös-RB LeGarrette Blount tirpaisi ottelun jälkeen Boise Staten pelaajaa suoraan leukaperiin tämän auottua Blountille päätään. Oregon oli juuri hävinnyt ottelun ja Blountilla itsellään oli heikko peli takana, joten taisi kaveria vähän ottaa päähän. No nyt ottaa varmaan vielä enemmän päähän, sillä Oregon itse hyllytti kaverin koko loppukaudeksi. Blount saa treenata joukkueen kanssa eikä menetä stipendiään, mutta tosiaan pelit ovat häneltä tämän kauden osalta pelattu. Ja nyt kun tarkemmin katson niin jätkä näyttää olevan vielä Senior, joten taitaa koko collegeura olla nyt ohitse. Aika isku kaverin NFL-haaveille, vaikka varmaan hän jostain paikan itselleen löytää, jos lahjat siihen nyt ylipäätään riittävät. Kyllä Blount kai suht hyvä RB kuitenkin on, taisi tehdä jonkun Oregonin TD-ennätyksen viime kaudella ja häntä ilmeisesti pidettiin myös erittäin mustana hevosena Heismania silmällä pitäen. Boise State on muuten ihan varteenotettava jengi, lähes jokainen "asiantuntija" on rankannut Boise Staten tämän kauden parhaaksi "pikkujoukkueeksi". Paikka jossain isossa bowlissa voi aueta, jos vetävät kauden tappiotta kuten tekivät kaudella 2006, joka huipentui unohtumattomasti Fiesta Bowl voittoon Oklahomasta.

Tänään lauantaina alkaa kausi sitten todenteolla kun suurin osa ykköskierroksen otteluista pelataan. USC aloittaa siis San Jose Statea vastaan. Ottelun pitäisi olla aika läpihuutojuttu, eikä voittajasta ole epäselvyyttä, mutta yksittäisten pelaajien esitykset kiinnostavat. QB Barkley tietenkin varmaan se mielenkiintoisin monen mielestä, mutta itseäni kiinnostaa enemmän nähdä miten kovasti uusiutunut puolustus esiintyy. Linebackerit Galippo-Morgan-Smith ovat mun mielenkiinnon kohteena. Aika luksusta olisi jos jostain tämän matsin näkisi, mutta varmaan aika pienet ovat todennäköisyydet sen suhteen. Pitänee kuitenkin varmuuden vuoksi koittaa etsiä koko netti läpikotaisin, että josko jostain joku streami löytyisi.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Näyttää olevan taas kerran ennakkosuosikeille vaikeaa pärjätä heikompia vastaan alkukierroksella. Monet varmasti muistaa miten Michigan kaatui Appalachian Statelle kaksi kautta sitten. Nyt ei vielä ole nähty underdogsien voittoa, mutta kahdesti ollaan oltu jo todella lähellä.

Yksi suurista, Ohio State selvisi säikähdyksellä kun Navy oli tulla tasoihin vielä kaksi minuuttia ennen loppua. Navy oli kaksi pistettä perässä ja yritti tottakai tasoihin kahden pisteen lisäpisteyrityksellä, mutta tästä syötönkatko ja sen Ohio State palautti pohjiin ja voitti 31-27.

Iowa oli taas tiukoilla sarjaporrasta alempana olevaa Northern Iowaa vastaan. Yhden pisteen voitto Iowalle, joka varmistui kun Northern Iowa joutui tyytymään pitkään potkumaaliin 4. neljänneksen lopulla, ja Iowa pystyi pitämään tuon yhden pisteen eron loppuun asti.
EDIT: Lisätään tähän vielä se että Iowa blokkasi KAKSI potkumaalia viimeisillä sekunneilla. Yli 100 vuotta on mennyt siitä kun Iowa on viimeksi N. Iowalle hävinnyt, nyt se oli todella lähellä.

Appalachian State meinasi myös voittaa taas sarjaporrasta ylempänä pelaavan joukkueen, mutta East Carolina pystyi sinnittelemään voittoon, vaikka Appalachian State teki kaksi TD:tä ja potkumaalin viimeisellä neljänneksellä.

Näitä pelejä katselisi mieluusti!

EDIT: Huomasin vihdoin että USC:n potkaisija on Nebraskasta siirtynyt Jordan Congdon. Enpä tätäkään siirtoa muistanut tapahtuneen...
 
Viimeksi muokattu:

stigowe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leeds, NY Rangers, NY Giants, Notre Dame
Nevada @ Notre Dame 0-35.

Mitä voi sanoa, ainakin Clausen (15/18, 315, 4, 0) - Floyd (4, 189, 3tds) akseli toimi loistavasti! Noh, ensi viikolla Michigan ja varmasti hyvä peli tiedossa.

Kuitenkin, Clausen ja Floyd ovat varmasti 1. kierroksen varauksia aikanaan. Ja Rudolphkin vaikuttaa hyvältä..

BYU @ Oklahoma seuraavaksi.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
USC jyräsi odotetusti San Jose Staten 56-3, jaardit menivät 620-121 Trojanseille. Maata pitkin USC eteni 342 jaardia ja rynni 6 touchdownia. Joe McKnight veti career dayn juostuissa jaardeissa, ja näytti muutenkin aika paljon paremmalta kuin viime kaudella. Taas tuli se yksi pakollinen rähmäys, mutta muuten hän näytti paljon vahvemmalta, eikä tanssinut niin paljoa vaan uskalsi juosta jopa puolustajia päin. Ehkä kaveri tällä kaudella alkaa lunastaa niitä odotuksia mitä häneen kohdistui kun hänet 2007 värvättiin Kaliforniaan koko maan ykköspelaajana. USC hyökkäsi erittäin juoksupainotteisesti, eikä Barkleyn tarvinnut tehdä paljoa muuta kun antaa pallo RB:lle. Tilastojen mukana hän heitti 233 jaardia, mutta noistakin varmaan puolet tuli kiinnioton jälkeen. Mutta eihän se haittaa, noin freshman-QB pitääkin ajaa hiljalleen sisään. Ensi viikolla sitten Ohio Staten kimppuun. Täysin voitettavissa oleva matsi pitäisi olla.

Parhaillaan katselen Gatorsien matsia. Ensimmäistä kertaa näen "tv-livenä" Tebown pelaavan. Vaikka ei tuo enää edes kentällä käy kun matsi ratkesi jo. Mutta onpa tuo Tebowin heittotyöskentely järkyn näköistä. Heittoliike muistuttaa Byron Leftwichin tuulimyllyä, ja muutenkin hän heittää ihan ihmeasennosta. Ei tuosta jätkästä kyllä millään tule NFL-pelinrakentajaa, ellei sitten hänet varaava joukkue rakenna koko hyökkäystä hänen varaansa, ja ota käyttöönsä tuon saman systeemin mitä Gators käyttää. En oikein usko, että yksikään organisaatio on valmis noin paljon häneen satsaamaan, vaikka Tebow onkin varmaan sitten Reggie Bushin yksi kaikkein hehkutetuimmista collegeprospekteista ikinä ja siten tuo mukanaan aika paljon PR-arvoa, sille joukkueelle joka hänet varaa (olettaen että jätkä nyt edes NFL:ään haluaa itse siirtyä).

EDIT. Sam Bradford loukkasi olkapäänsä ja joutui jättämään avauspelin kesken. Oklahoma näyttää muutenkin olevan vaikuksissa BYU:n, joten näyttää silti, että Heisman Racen voi saman tien supistaa McCoyn ja Tebowin väliseksi taistoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Hieno eka viikko alkaa pikapuoliin olla takana. Muutamia pointteja nähdyistä peleistä.

- uudella Cowboys Stadiumilla BYU teki sitten kauden ensimmäisen ison upsetin voittamalla Soonersin niukasti ja Sam Bradford lienee muutaman viikon sivussa olkapäänsä takia. Jo ennen Bradfordin loukkaantumista BYU dominoi peliä pallon molemmilla puolilla, mutta hyvän pallonliikutuksen jälkeen Cougars ampui itseään jalkaan kolmasti joko fumblaamalla tai Max Hallin interceptioneilla ekalla halfilla. BYU:lla olisi ollut ihan hyvä sauma pelin voittoon vaikka Bradford olisi pelannut loppuunkin. Nousi kertaheitolla National Championship puheisiin eikä syyttä, sillä Brigham Youngin esitys oli vakuuttava etenkin puolustuspäässä. Soonersin suurin ongelma oli odotetusti uusittu hyökkäyksen linja, joka ei pitänyt juuri lainkaan ja BYU:n linja sai todella usein kuuppaan osumaa. Tahdin on parannutta, jos OU aikoo pitää edes kakkoskuuppansa terveyden arvossaan.

- Ohio Statella oli todella vaikeaa Navyn kanssa ja Illinois, Iowa ja Wisconsin konttasivat omilla tahoillaan. Tämä ei ainakaan auta Big Tenin asemia, vaan edelleen lohko tuntuu olevan heikko. Penn State hoiti homman Akronia vastaan aika peruspelillä ja Daryll Clark löysi rissunsa 29/40, jota voidaan pitää ihan hyvänä starttina kauteen.

- Alabama dominoi Virginia Techia, jonka hyökkäys näyttää aavistuksen paremmalta kuin viime kaudella, mutta Crimson Tiden puolustus on yksi liigan kovimmista ja sitä vastaan ei tyrodtayloreilla juhlita. Bama dominoi puolustaessaan ja tekivät riittävästi vastustajan maaliin, vaikka meno ei missään nimessä vakuuttavalta näyttänytkään. Glen Coffeen varjosta ykkösbäkiksi noussut Mark Ingram näytti odotetusti pystyvänsä kantamaan suurinta vastuuta Tiden hyökkäyksessä ja lopullisesti ratkaisi pelin neljännellä jaksolla. VT:n puolustus näytti kuitenkin melko hyvältä siitä huolimatta että Alabama teki 34, mutta hyökkäys oli täysin avuton. Special teams piti VT:n edes iskuetäisyydellä Crimson Tidesta.

- illan toisessa isossa matchupissa Oklahoma State hoiti selkeähkösti Georgian pienen alkutakkuilun jälkeen. Cowboysin hyökkäys ei näyttänyt juuri missään vaiheessa vakuuttavalta, mutta vaikka QB Zac Robinson vähän yskähteli, riitti Dez Bryantin pari isoa koppia voittoon. Georgialle tulee vaikea kausi Staffordin ja Morenon lähdettyä, mutta puolustus näytti kuitenkin kohtuullisen hyvälle. Bulldogsilla saattaa olla vaikeata ensi viikollakin, kun se kohtaa South Carolinan kovan puolustuksen.

- torstain matseissa Boise dominoi Oregonia ja peli olisi pitänyt olla paketissa jo ensimmäiselle halfille mennessä. Sinisen kentän ukoilla ei ollut mitään hätää kummallakaan puolella palloa, mutta kuin ihmeen kaupalla Ducks säilytti mahdollisuutensa vielä toiselle halfille. Se räpistely ei kuitenkaan riittänyt mihinkään ja vielä pelin jälkeen ykkös-RB LeGarrett Blount kävi leipomassa Boisen jäbää, mikä johti vuoden pelikieltoon joukkueen toimesta. Iso hitti Blountin NFL-haaveille, kun nyt senior-kauttaan pelaavaa Blountia povattiin tokan kauden varaukseksi 2010 draftissa.

- NC State tukehtui kotonaan South Carolinalle, jonka puolustus söi NC:n kaikki eväät nopeudellaan ja varmalla sekä kovalla taklaamisellaan. Gamecocksin hyökkäys ei ollut niin avutonta kuin numeroista (7-3) voisi päätellä, joten ensi viikon matsista Georgiassa voi tulla ellei nyt ylläri, niin ainakin erittäin tasainen otatus.

- muista pienemmistä peleistä tuli katottua myös Clemsonin matsi Mid Tennessee Statea vastaan. Jo viime kaudella kova Clemsonin juoksupeli tassutteli Tennesseen yli miten tahtoi CJ Spillerin sekä Travis Harperin johdattamana. Tigers jyräsi pikkukoulun päältä miten halusi ja heitti kun tahtoi, vaikka Kyle Parker ei aivan virheettömästi toimittanutkaan. Lukemat pysyivät kuitenkin melko maltillisina (37-14), kun Spiller huilasi pikkuloukkaantumisen takia toisen halfin ja Tigers lähinnä juoksi palloa kohteliaisuussyistä. Ensi viikolla vastaan tulee kuitenkin #15 Georgia Tech, joten luvassa saattaa olla kylmää kyytiä. Varsinkin ellei Spiller pysty pelaamaan.

- Jahvid Best aloitti Heisman-kampanjansa vakuuttavasti ja heti kärkeen kenttä rullasi ja Best tuntui juoksevan Marylandin puolustuksen ohi ja yli mielensä mukaan. Aikaisin ratkennessa pelissä Bestille ei tarvinnut antaa kuin kymmenen kantoa, mutta jo niilläkin Best lunasti häneen asetetut odotukset. Tebow, McCoy, Bradford, Best nelikosta pisimmän korren avausviikolla veti Best. Bradfordin Heisman-saumat taisivat mennä olkapään myötä, eikä meno näyttänyt alkuunkaan hyvältä ennen loukkaantumistakaan.

EDIT: Oho, Tide hyökkäsi 500 jaardia tilastojen mukaan. Ei kyllä mun mielestä näyttänyt yhtään siltä... noh, ehkä siinä neljännellä niitä kertyi.
 
Viimeksi muokattu:

SaucerPass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Tänään Suomen aikaa klo. 22.30 Memphis - Ole Miss ja kun NFL ei ole alkanut, niin voisihan tuota katsastaa. Ole Miss kuitenkin mahdollinen jokerikortti tälla kaudella, vaikka kovassa seurassa saavat painaakin. Jevon Snead lienee yksi kiinostavimmista QB:sta, josta ei juuri puhuta, kun McCoy, Tebow ja Bradford vievät kaiken huomion. Silti kaverilla kaikki mahdollisuudet kehittyä todella kovaksi kuupaksi seuraavalla tasollakin.

Ennakkoon Memphisillä ei juuri mahdollisuuksia ole, mutta kun kotona saavat aloittaa ja kun Missisippillä saattaa olla pieniä käynnistymisvaikeuksia, niin peli voi jopa pysyä tasaisena yllättävän pitkään.

Sääli, ettei Canal näytä enää edes iltapäivällä jälkilähetyksinä NCAA- futista, niin kuin vielä viime kaudella. Livenä ei oikein jaksa seurata, kun joku kolmikosta eurooppalainen futis, NHL tai NBA yleensä ajaa ohi silloin kun NCAA:tä olisi tarjolla. Ensi viikon Ohio State-USC olisi ehdottomasti hieno peli, mutta tuskin jaksan herätä yöllä katsomaan.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
37-9.

Hiljaiseksi vetää Illinois-leirissä. Hyökkäys pitäisi olla vahvin ase, mutta nyt karahti kunnolla kiville. Tosin aloittava RB Daniel Dufrene puuttui, Arrelious Benn loukkaantui kesken pelin ja Missouri on vahva joukkue. Silti varsin häpeällinen suoritus. Hätäisimmät vaativat jo Ron Zookille potkuja. Sen verran sekasortoinen esitys oli ollut. Ensi lauantaina Illinois State kotona. Siinä pitää olla jo eri meininki.
 

Art Vandelay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Lions, Flyers, Florida Gators, Ässät
Onko kellään heittää sellaista yleiskattavaa sivustoa noista NCAA-joukkueista ja kokoonpanoista? Olisi mielenkiinnosta ihan mukava seurata kokoonpanoja sekä tuloksia ja mahdollisesti spekuloida tulevia NFL-tähtiäkin. Joukkueita kun tuntuu olevan melkoisesti armeijaa myöten.

Tässä hyvä sivusto, jossa arvosteltu jokainen koulu ennen kauden alkua, joka pelaa ylimmällä tasolla. Joka viikko arviot tulevista peleistä ja edellisen viikon pelien tulosten läpikäyminen.

http://cfn.scout.com/

Ja vielä jos joku haluaa tilata pelejä DVD-muodossa, niin saksassa on firma josta niitä voi tilata. Itse olen tilannut sieltä vuodesta 2001 saakka, ja homma toimii moitteettomasti. Teen tilauksen yleensä su iltana ja DVD tulee postissa seuraavana perjantaina.
Tässä kyseisen lafkan kotisivut:

http://www.pontel.com/
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Päätapahtumat ensimmäisen kierroksen peleistä onkin jo ansiokkaasti kerrattu edellä. Utahista ei kukaan tainnut mainita, heillä jatkuu USA:n korkeamman tason collegoiden pisin voittoputki, 15 voittoa putkeen. Mutta heikko konferenssi, väärät vastustajat jne. aiheuttavat sen, että vaikka kaverit vetivät koko viime kauden tappiotta, ei ollut asiaa suuriin loppupeleihin. Tämä systeemi on kyllä aika outo, että mielipiteiden avulla vaan päätetään, kuka loppupeleihin pääsee. Jonkinnäköinen tuloksiin perustuva play-offs systeemi olisi kyllä paikallaan.

Gaattorit vetivät aika hyvin mielestäni ekan puoliajan Tebow:n johdolla, touchdowneja tuli tasaiseen tahtiin. Toisella puoliajalla kakkos- ja kolmospelaajat eivät sitten enää vakuuttaneet, vaikka pointteja tulikin lisää mukavat 27. Floridan running back Jeff Demps vakuutti ainakin minut. Siinä on vikkelä kaveri, kuten aloitusviestissäni jo totesin. Myös kickoffin palautus touchdownina oli mannaa gaattorifanille. Puolustus kuitenkin kuulemma vuoti pahasti, vaikkei vastustaja kolmea pistettä enempää tehnytkään.

SC:n Barkley ei kuulemma joutunut tositestiin aloituspelissään. USC veti aina juoksulla third down:in, joten hän ei joutunut tiukassa paikassa koskaan heittämään.

Bradfordin tilanne on mielenkiintoinen, mutta eiköhän se Oklahoman kausi ollut tässä tappion myötä. Tosin alkukauden tappiosta on loput ottelut voittamalla vielä mahdollisuus nousta loppukahinoihin, mutta jos Bradford ei pelaa ainakaan pariin viikkoon, niin mitenköhän nousevat...

Art Vandelay - kivaa että löytyy toinen Gaattorifani. Minulla tilanne "Finn by birth, Gator by the grace of God"... ja nyt suojautumaan vastahyökkäyksiltä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös