2007 Stanley Cup Finaali: Anaheim vs. Ottawa

  • 82 220
  • 351

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Miten tämä liittyy lainaamaasi minun kirjoitukseeni? Voitko tarkentaa, mitä tarkoitat. Itse näin Anaheimin monipuolisen pelin yllätyksenä siinä mielessä, että siitä oli täällä annettu hyvin vääränlaista kuvaa verraten sitä Sheddenin peluuttamaan jääkiekkoon. Anaheimin kiekkokontrolli ja hyökkäyksien avaukset olivat tarvittaessa jopa Tre Kronorin Torinon joukkueen luokkaa. Samaan moderniin hyökkäyspeliin ylsivät myös Detroit, Ottawa, Buffalo ja Vancouver. Näitähän voisi tarkastella tarkemmin NHL:n pelikirjakeskustelussa, mutta en ole sitä jatkanut, kun näyttää menevän yksinpuheluksi se keskustelu.

No ei se sinänsä liitykään. Tuli vain mieleen kuinka tämä paljon meteliä aikaan saanut toimittaja tuossa talvella haukkui tällaisen pelitavan, jossa siis jokaisella ketjulla on yksilöllinen ja keskenään erilainen pelitapa, käsittämättömäksi. Hyvin valmennettu joukkue kun kuulemma perustuu pelitapaan, joka on joukkueen jokaisella pelaajalla iskostettuna selkärankaan. Kanadalaisessa traditiossa joukkueen roolitus on kuitenkin aina ollut ehdottoman tärkeässä roolissa ja sen mukana myös ketjujen erilaiset pelitavat.

Kanssasi olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että Anaheimissa tämä toimi tällä kaudella erinomaisesti ja kaikki ketjut oli lähes täydellisesti roolitettu. Ainoastaan ykkösketju oli loppukaudesta välillä hieman hukassa, kun vasenpana laiturina pyyhälsi ties kuka.

Ja kirjoita toki havainnoistasi sinne pelitapa-ketjuun, itseäni ainakin kiinnostaa millaisia havaintoja teit finaalisarjasta. Parempi vielä nyt kun pelit on monella hyvässä muistissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös