Ei muuta kuin onnea naapuriin ja Ouluun. Teillä pelaa kakkossenttereitä, jotka
paukuttavat ensi kaudella noin 60 pistettä.
Tämä on sitten viimeinen viestini, mutta pakko vielä vastata, kun lukemisen ymmärtäminen ei ole meillä itse kullakaan aina vahvimpia puolia. Ensinnäkin pelaajia arvostellessa pitää muistaa, että pleijarit ovat ne, missä nähdään pelaajan todellinen luonne, toiset tulevat siinä vaiheesa alas toiset eivät. Myöskään pisteet eivät ole aina se kaikki kaikessa, ykkösen sentteri pelaa normaalisti (ainakin HIFK:n tapaisessa joukkueessa) ylivoimasta noin puolet. Jos joukkueen materiaali on laaja, kuten esimerkiksi Kärpissä, niin kakkosen sentteri pelaa varmaankin kaikesta ylivoima-ajasta ehkä noin 20-30%. Maalit tehdään ylivoimalla, joten ei niitä pisteitä voi ihan noin yksioikoisesti vertailla. Meilläkin saattaa muuten olla ensi kaudella pitkästä aikaa tilanne, jolloin hyökkäyksessä on laajuutta.
Sanoin myös, että Jokereissa ja Kärpissä saattaa olla tilanne, että kakkossentterit ovat tasoa Guolla tai jopa parempia. Itse pidän Leinoa ja Brosia Guollaa parempina senttereinä (nämä ovat makuasioita sitten, ymmärtäkää se) ja nämä kaksi seuraa hankkivat varmasti vielä kumpikin yhdet sentterit joukkueeseen. arvaukseni on myös, ettei sinne haeta mitään tasoa Markku Hurme olevia sinällään ihan kelpo hyökkääjiä, vaan ennemminkin niitä huipun veljeksiä. Jos he onnistuvat, niin mielestäni Guolla ei välttämättä mahtuisi kummankaan joukkueen listalla kahden ensimmäisen sentterin joukkoon, toivotaan heidän epäonnistuvan hankinnoissaan, jos totuus on liian vaikea kestää.
Itsekin olen jo sanonut, että hyökkäyksemme on ihan hyvä, mikäli saadaan johtava sentteri, mutta katsokaapa esimerkiksi Kärppien laitahyökkääjiä. Eivät muuten häpeä yhtään meidän rinnalla, heittäisin mieluummin, että kakkoseksi jäämme. Tässä olisi hyvä katsoa asiaa ilman värilaseja ja vaikka se ei olekaan hauskaa, niin on pakko myöntää, että muuallakin tehdään hyvää työtä. Silti edelleen sitä mieltä, että meillä on periaatteessa kaikki paremmin, kuin viime vuonna ja mikäli Pentti osaa rakentaa joukkuetta loppuun asti, niin meilläkin on ensi kaudella mahdollisuudet. Prosentit tällä hetkellä ovat Kärpille 40, Jokereille 30, HIFK:lle 10 ja lopuille se 20 yhteensä. Ensi keväänä näille voi sitten nauraa vapaasti.