Vihdoin se kauan odotettu päivä on täällä. Oma uskoni ei ole tietenkään missään vaiheessa horjunut, vaan olen ivallisesti naureskellut teille heikkouskoisille, jotka olette kehdanneet epäillä tämän profetian toteutumista. Hävetkää, sanon minä. Okei, lopulta se vaati työttömän hitsarin heräämisen 10-vuotuisesta koomastaan, sekä jo menehtyneeksi luulemamme Joona Luodon nousemisen kuolleista.
Toki itsellänikin on ollut hetkiä, jolloin uskoa on koeteltu. Viimeksi eilen vaadin Ruotsin NATO-ratifionnin jäädyttämistä ja Mika Zibanejadin luovuttamista Suomeen. Buukkasin myös tälle päivälle minulla ja Pekka Haavistolle lennot Tukholmaan, jossa oli tarkoitus todistaa Ulf Kristerssonille, että Mika Zibanejad on Paltamolaisten Ritvan ja Eskon poika, joka on vääryydellä, niin sanotusti "Putin-tyyliin" pakkosiirretty lapsuudessaan Ruotsiin.
Pääsiäisloman alkamisen kunniaksi tein kännipäissäni vielä pohjatyötä mun ja Pekan operaation saattamiseksi menestyksekkäästi loppuun, joten lähetin yöllä Ulfin geemailiin muutaman dickpickin, tekaistun pidätysmääräyksen Mats Sundinista, sekä uhkauksen erikoisoperaation aloittamisesta viimeistään maanantaina, mikäli mun ja Pekan vaatimuksiin ei suostuta. Tähän ei onneksemme tarvinnut ryhtyä, mutta Pekka lähti nyt siltikin Tukholmaan.