Viestin lähetti Ylärima
Tästä tuli mieleen vähän offtopicina semmoinen mielenkiintoinen retoriikanmuutos, joka aina tapahtuu tässä vaiheessa. Kaikki pelaajat ja valmentajathan ovat liikuttavan yksimielisiä siitä, että pelien määrä ei tunnu missään ja pelkällä hengellä tässä mennään vaikka loputtomiin. Runkosarjan aikana sen sijaan saa vähän väliä lukea valmentajien kootuista selityksistä, että "ei jaksettu kun tämä oli meille neljäs peli viikon sisään". Näin logiikan kanssa saivartelemisesta tykkäävänä olen sitä mieltä, että molemmat näistä väittämistä eivät voi yhtä aikaa olla totta.
Tätä olen itsekin joskus ihmetellyt. Pahimmillaan runkosarjassa saattoi olla matseja yhtä tiuhaan kuin nyt on playoffseissa. Oisivat silloin itsekukin antaneet samanlaisia lausuntoja kuin nyt annetaan näiden pelien aikaan. Tokihan kaikilla pitäisi olla kunto ajoitettuna kevään peleihin, mutta ei kai hävittyä runkosarjapeliä sen piikkiin voi laittaa, monesko matsi tietyn aikavälin sisään oli?
Itse illan pelistä odotan taas vauhdikasta vääntöä. Kärppien tulisi nyt käyttää sitä tuttua liikettä, millä painetta vastustajan pakeille annetaan. Vetoja, vetoja ja taas kerran vetoja hifkin veskarille, oli se tänään sitten Lundell tai Stathos. Ilman laukauksia ei maalejaakaan voi syntyä. Väsyneitä ovat jo taatusti molemmat, joten tasaisesti kenttiä peluuttamalla saadaan liike pysymään tarvittavan vauhdikkaana. Peruutteluun ei nyt ainakaan olisi varaa lähteä.
Ai niin..ja pelihän päättyy 2-4 ja keskiviikkona sarja poikki?