2. peli, Ilves-HIFK, 15.3. klo 18.30

  • 27 458
  • 194

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kautta sarvien ja hampaiden.
Kautta sukuni edesmenneitten vainajien ja kaikkien rakkaitteni nimessä: Kannatan Ilvestä tässä ottelusarjassa.

Tappara asuu sydämessäni. Ilves, ehkä jalkapohjassani.

Siksi.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tulipa tässä mieleen tälläinen tilastollinen juttu. Söderholmin pelatessa ei ole HIFK koskaan hävinnyt Ilvekselle. Kohtaamisia on nyt takana yhdeksän (tämä ja viime kausi).
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Viestin lähetti Mintsu
Täytyy myöntää, että Karalahti pelasi kohtuu hyvän kauden. Mutta lähes kuka tahansa saisi tollaisin ketjun takana hyvät pisteet. Pointtini on se, että ei Jere mikään ihemeellinen pelaaja ole. Hyvä laukas ja fyysinen, muita avuja ei ole.

Eipä suomen paras puolustaja paljon muita avuja edes tarvikaan. Vaikka unohdit loistavan pelisilmän, hyvän sijoittumisen, hyvät hyökkäyksiin nousut jne...
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti ipa rules
Söderholm ei sitten pelaa ainakaan huomenna.

Lähde: http://www.hifk.fi/news/files/4719.html

-ipa rules

Ilman muuta hyökkäyspeliin (pelinrakentamiseen) suuri menetys, mutta omassa päässä ei korvaamaton kaveri. Uskon että tullaan toimeen peli-pari ilmankin, ainakin elvistä vastaan. Kunhan toipuu sitten täyteen iskuun tosikoitoksiin kovempia jengejä vastaan. jos joku ei huomannut, niin tässä jätettiin ovi auki provosoitumiselle tampereen suunnalla
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Juu, hauskaa luettavaa.

Playoff henkikin on näköjään päässyt kirjoittajien keskuuteen. Ilves faneille vaan tiedoksi, että turhaan sitä purkaa hyvää kannustusintoaan meidän (IFK) pelaajien turhanpäiväiseen mollaamiseen. Kentällähän näemme kenen veikkaukset osuvat lähimmäksi. Ja tämä yleinen Jeren nimelle leikittelyhän on ainaista. Muistutan vielä, ettei Jere ole mikään raketti luistimilla, joten jonkun näköinen perstuntuma taitaa "Tapulikaupungin viuhkan" kantajalla olla kentälläkin. Ja huomioidaan vielä Jeren avut YV:llä. Tuo hyvin kiekon alueelle sekä saadessaan kiekon viivaan saa aikaan vielä vaarallisia vetoja. P- pisteiden kaarilta lähtevät syötöt Jeren lapaan voi toimittaa yhtä hyvin Harkins, Kuhta, Pärssinen kuin esimerkiksi Fagersted, Luttinen etc..

Juu, vähän on ketjun idea vielä hukassa. Johtuisiko sitten sunnuntain levosta. Tosiaan ilmotettiin ettei Söderholm pelaa huomenna ja jonkin näköinen liiderihahmo jää jonkun muun harteille.. Miksei sitten vaihtaisi Söden tsemppaamista vaikka Vopatin huulilta kuultavaksi. Odotan vielä Kultasen nousua omalle tasolleen, mikälli semmoista enään on. Saarinen jatkaa loisto-otteita ja Vopat tsemppaamista. Toivotaan että peli pysyy siistinä ja nähdään reiluja taklauksia. Katsotaan samalla mihin ilveksen osa ulkomaalaisista pystyy (Topo, Ash... tjsp). Ykkösen tehdessä pari maalia ja Daven hyvällä pelillä uskon että viemme pelin numeroin 1-2ja. Toisinkin voi tosin käydä, ei siinä mitään mitä enemmän pelejä sen parempi minulle (katsojan osassa).

Palaillaan asiaan huomenna äikän kirjotuksen jälkeen, kun ketjut alkavat hahmottua.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tietolähde: www.hifk.fi

-Ilveksen selkeä tavoite on saada pelimme pois tolalta. Eli kupletin juoni on se, että HIFK pyrkii pelaamaan ja Ilves rikkomaan. Eiköhän me tämä juttu pelaamalla klaarata, arvelee HIFK-kippari Toni Söderholm.

Näinhän se juuri menee. Ilves on pelillisesti niin paljon alakynnessä, että ei voi kuin yrittää jotenkin saada HIFK:n pois tolaltaan. Toivottavasti jatkaakin tyylillään. Ilves saa kuonoon sarjassa joka tapauksessa, mutta pelejä on mukava seurata, kun kaukalossa on kunnon ähinää.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Sirkus saapuu Mustanmakkaran luvattuun maahan, Part.1

Viestin lähetti puuntakaa
Tuskimpa H(omppeleiden) I(lman) F(yysistä) K(untoa) ns joukkueesta kukaan uskaltaa Tinkelle alkaa kuittailemaan noin niinkun reilusti mies miestä vastaan. Kyynärpäätaklauksia ja mailalla huitomista tältä vierailevalta ämmälaumalta tullaan takuulla näkemään, koska eihän siellä yhtään kovaa ukkoa tunnu olevan. Vopat ja Pärssinen ovat molemmat räksyttäviä mongoloideja, joista varsinkin jälkimmäinen näyttää joskus lasketelleen puuta päin ja kovaa. Jere ja Vihko ovat molemmat rikollisia pikkusikoja jotka pitäisi SM-liigasta potkia mahdollisimman kauas, ennenkuin joku heidän sikailujensa takia loukkaantuu vakavasti. On todella sääli lajille nimeltä jääkiekko, että ns joukkue nimeltään HIFK saa SM-liigassa pelata.
Eh...Kirjoititko ihan itse vai näpyttelikö äiti? Ompa muuten hyvä provo! Mä yritän kanssa...Raipe on vanha! Aika hyvä toikin eiks je?
Asiaan. Ilves-fanit varmaan kommentoivat Vopatin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä siksi, koska jokainen meistä tietää Vopatin pystyvän niistämään nenän Astahahasenkolta, Peltomaalta, Toporowskilta ja muilta überkovilta poliiseilta mitä Ipasta löytyy.
Ei yksi Peltomaan kova taklaus vielä tee siitä messiasta fyysisen pelin saralla, minun mielestäni se oli Tinke kuka luikki karkuun Vopatia eikä päinvastoin. Entä miten vastasi kovuudestaan tunnetun Ilveksen Dahlman, kun Karalahti löi häntä suoraan nyrkillä päähän? Meni vissiin vaihtoon, vai miten se oli. No ei ainakaan lyönyt takaisin se on varma. Kannattaisi varmaan vaihtaa etunimeksi Jenni. Eikös se nyt ole To(i)ni?
Mä luulen pelin menevän jatkoajalle lukemista 2-2, ratkeaa suuntaan tai toiseen ennemmin tai myöhemmin. Pelin jälkeen Vopat haukutaan nössöksi, ihan sama tappeleeko vai ei. Jos tappelee niin tasan tarkkaan väärää kaveria vastaan. Jeren pommit ei varmasti ole puhtaista ja IFK pelaa muuten vaan neitimäisesti. Joku saattaa jopa kaatua pelin tiimellyksessä. Se jos mikä on tyttömäisyyttä parhaimmillaan!
Perjantaina sarja poikki vai mitä?
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Re: Re: Re: Sirkus saapuu Mustanmakkaran luvattuun maahan, Part.1

Viestin lähetti J-Ko
koska jokainen meistä tietää Vopatin pystyvän niistämään nenän Astahahasenkolta, Peltomaalta, Toporowskilta ja muilta überkovilta poliiseilta mitä Ipasta löytyy.

Joo, mutta ei niistä koska "Vopat on tärkeä pelaaja josta on enemmän hyötyä kentällä", samaa HIFK-fanit toitottavat muista/kaikista isopahan pelaajista.
Naapurin kesälomalaiset veisaavat samaa virttä Marko Mäkisestä...

nykii...
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Viestin lähetti ikt
turhaan sitä purkaa hyvää kannustusintoaan meidän (IFK) pelaajien turhanpäiväiseen mollaamiseen.

No tämähän on ihan jokapäiväistä. Me haukumme teidän pelaajia, te haukutte meidän. Me puolustamme omia, te puolustatte omianne. Eipä se kannustusinto siitä mihinkään hiivu.

Entä miten vastasi kovuudestaan tunnetun Ilveksen Dahlman...

Eh? Kuka hänet tuntee kovuudestaan? Tietääkseni kukaan ei ole maininnut hänen nimeään Ilveksen "kovia" pelaajia listatessaan. Äärimmäisen hyvä karvaaja ja kulmavääntäjä Dalla on parhaimmillaan, mutta ei häntä silti kovuudesta tunneta.

Joka tapauksessa nyt vasta tajuan kuinka paljon olen odottanut pleijareitten paluuta Ipan ohjelmistoon. Eipä siinä ollut kuin vuosi välissä, mutta silti... Tämä on sitä mitä jääkiekon kuuluukin olla!
 

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
Viestin lähetti kritiikki
Kautta sarvien ja hampaiden.
Kautta sukuni edesmenneitten vainajien ja kaikkien rakkaitteni nimessä: Kannatan Ilvestä tässä ottelusarjassa.

Tappara asuu sydämessäni. Ilves, ehkä jalkapohjassani.

Siksi.
Nostan hattua - loistavaa ironiaa ja piikittelevää veljesrakkautta, joka muistuttaa viime vuoden playoffeista itseäni.

Sitten HIFK:n kannattajille:

Ihmettelen todella sitä miten te uhoatte kaikesta mahdollisesta ja mainostatte pelaavanne kovaa. Provosoitte ja huutelunne hallilla perustuu vastustajan kotiseudun sekä kaiken muun nollaamiseen. Vastustajan loukkaantumisille hurraamiselle ja "kiviä taskuun huudoille". Paras huutelu oli "Murphy - siinäpä oikein perus Manselainen!!" - Kyllä jokainen tietää kuinka monta Harkinssia, Hurtajia, ja Stathosia Mellunmäki on tuottanut. "Tsadin kundit" - isolla Z:lla.

Poikani on syntynyt Helsingissä ja se hänelle suotakoon anteeksi ja hän sen isälleen antakoon joskus anteeksi.
Itse yli 4 vuotta Helsingissä asuneen Tamperelaisena kaipaan kotiin. Eilen kuunnellessani kotikaupunkini idioottien juttuja ja huuteluita - kaipaan enemmän kuin koskaan.

En halua herätä siihen päivään, jolloin huutelen "lande" huutoja muille, varsinkin kun nyt niiden huutelijat ovat sitä roskasakkia, jotka ovat kaikesta maakunnasta pääkaupunkiseudulle kuukausi sitten muuttaneita "todellisia Tsadilaisia". Kuten minä. Tosin pohjoismaiden suurimmasta sisämaa kaupungista.

Olen ylpeästi Tamperelainen ja olen ylpeä kotikaupungistani, joka on kaunis ja sen ihmiset ovat lämminsydämisiä kiekkoihmisiä. Ja se on kaupunki, jossa kiekko on ollut jo 1900 - luvun alusta ja kuin uskonto. Se on kaupunki, missä on eniten suomenmestaruuksia jääkiekossa (Ilves, Tappara ja KooVee), jos jo Ilveksellä on eniten suomenmestaruuksia ja Tapparalla liiga-mestaruuksia. Olen sieltä kotoisin, missä kukaan kadulla ei vastaa kysymykseen "Tappara vai Ilves" - vastauksella "Ihan sama" - vaan siellä on kaikilla se kuin tatuoituna persuksiin. Perittynä vanhemmilta ja suvultaan mihin on syntynyt. Äidinmaidoissa vuodatettuna.

Se henkilökohtaisesta vuodatuksesta, mutta nyt palatakseni eiliseen peliin. Ihmettelin sitä, että ensin halli raikaa hurraahuudoista, kun Karalahti kädet ylhäällä paiskaa selästä taklaten Viitakosken, ja meteli yltyy kun Viitakoski ei nousekaan jäästä.

Kukaan kovan pelin kannattaja ei paheksu, että Vopat sukeltaa selvääkin selvemmin 2 kertaa pelissä. Kukaan ei paheksu, vaan kansa hurraa, kun Kuhdan koukkaamalla kaatama Viitakoski tullaan ajamaan raukkamaisesti seinään Karalahden toimesta, vaikka mies on jo maissa.

Raukkamaista ja ei todellakaan kovaa peliä. Se on halpaa ja kaikki osaa sen. Vain tyhmät sen toteuttavat.

Ja kun Peltomaa taklaa puhtaasti kapteenin lasarettiin, niin sitä ei osata kunnioittaa, vaan yleisö järjestää vihellyskonsertin ja sitä paheksutaan kaupungin aamuisessa lehdessäkin ja verrataan törkeään Bertuzzin "sucker-punchiin". Sallinette, että nauran. Vai itken. En osaa itse ratkaista.

Jottei ylimielisyys tähän loppuisi, niin netti pursuaa kyynelistä ja porusta Ilveksen sikamaisuudesta ja siitä kuinka paha pikku-Ilves nyt tekee HIFKille pahojaan. Ja provosoidaan ja haukutaan asuinpaikasta lähtien.

Ja kun nyt yksi Ilveksen kannattajaksi tunnustautuva kirjoittaa yhden kirjoituksen, jossa yhtään halveksivasti kirjoitetaan HIFK:sta, niin johan itku yltyy ja kaikki vastaavat ja loukkaantuvat sekä vannovat landeille kostoa.

Kehä I:n sisäpuolella asuvana, en vain oleta, vaan tiedän suuren osan meidän kaupunkimme asukkaista olevan vastenmielisen ylimielisiä, ja se on syy miksi en pidä teistä, eikä monet muutkaan. Olen pahoillani, mutta näin tunnen ja koen.

Te esitätte kovaa ja lyömätöntä. Legendaarista ja voittamatonta. Totuus on kuitenkin se, ettette ole näistä mitään. Karalahden kovuus oli: 1 upea Snellmanin taklaus ja 2 Viitakosken telomisyritystä raukkamaisesti. Ja oma toleranssinne oli siinä, kun teidän mies tippui puhtaasta, niin itku alkoi välittömästi mediaa myöten.

Halveksittavaa ja vakavaksi vetävää.

Onneksi näitä otteluita ei ratkaista nettisivuilla, ennakoilla ja veikkauksen kertoimilla ja täten uskon ja toivon, että kolmella pelaajalla huomenna vahvistuva Ilves voittaa kotonaan ennakkosuosikki HIFK:n joka pelasi eilen varsin vakuuttavasti ja oli niskan päällä.

Nyt kuitenkin tullaan kotiin ja yleisö on takuulla takana koko tilaisuuden ajan. Huutaen omien nimeä - eikä keksien HIFK:sta tai Helsinkiläisistä halventavia nimiä.

Kukaan ei vastaa kuin itsestään - tiedän sen. Ja jokaisen seuran kannattajista löytyy kaiken maailman viheltäjää.

Huomenna Ilves voittaa 4-1 - uskon niin. Toivon niin. Mutta elämäni ei pääty vaikka niin ei kävisikään, vaikka kiekko ja Ilves ovat minulle elämä.

Tervetuloa HIFK fanit Tampereelle, landelle, katsomaan heinälatoon lätkää. Katsomaan sitä, mistä laji on lähtöisin. Kovaa pelataan - sen takaan. Toivottavasti myös reilusti.

Rakkautta ja anarkiaa jo vuodesta 1931 - Tampereen Ilves.
 
Viimeksi muokattu:

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Kantor, sanotaanpa asia sitten näin:

Vaikka joukkue olisi tunnettu kovuudestaan, ei sen jokainen pelaaja sitä välttämättä ole.

Että Sinäkin ymmärtäisit.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Sirkus saapuu Mustanmakkaran luvattuun maahan, Part.1

Viestin lähetti Kopteri
Joo, mutta ei niistä koska "Vopat on tärkeä pelaaja josta on enemmän hyötyä kentällä", samaa HIFK-fanit toitottavat muista/kaikista isopahan pelaajista.
Naapurin kesälomalaiset veisaavat samaa virttä Marko Mäkisestä...

nykii...

Vopatin vertaaminen Marko Mäkiseen on jo kyllä kaukaa haettu. Vopat on kovuutensa jo osoittanut. Se miksei hanskat tipu useammin on terveys. Siksi toivonkin että ensikaudeksi IFK hankkii jonkun sellaisen joka nämä asiat voi hoitaa ilman että joukkue kärsii. Vopathan on kuten jo olemme nähneet: pelaaja isolla Pllä ja pleijareita katsellen hemmetin tärkeä yksilö. Ja jottei karata liikaa ketjun aiheesta toivon että huomenna nähdään hyvää ja fyysistä kiekkoa. Ilman että kukaan loukkaantuu.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti ikt
Palaillaan asiaan huomenna äikän kirjotuksen jälkeen, kun ketjut alkavat hahmottua.
Harmi etten nopealla vilkaisulla löytänyt kirjoituksestasi suurempia kirjoitusvirheitä. Joka tapauksessa tulisikohan tuo lainaamani kuitenkin kirjoittaa "äikän kirjoitusten jälkeen". Myös sanan "äikkä" korvaamista jollakin toisella kannattaa harkita ;)

Onnea kirjoituksiin !
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Re: Re: Re: Re: Re: Sirkus saapuu Mustanmakkaran luvattuun maahan, Part.1

Viestin lähetti Tormentori
Vopatin vertaaminen Marko Mäkiseen on jo kyllä kaukaa haettu.(snip)
Ja jottei karata liikaa ketjun aiheesta toivon että huomenna nähdään hyvää ja fyysistä kiekkoa. Ilman että kukaan loukkaantuu.

Missään nimessä en verrannut Vopatia mäkiseen,
vertasin lähinnä tähän "aina väärinpäin" juttuun.

Samaa toivotaan täälläkin päässä,
rehellistä ja kovaa pleijari-kiekkoa.
Joukkueet ovat ainakin kyseiseen kiekkoiluun mitä parhaat.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Viestin lähetti Infamous
Kantor, sanotaanpa asia sitten näin:

Vaikka joukkue olisi tunnettu kovuudestaan, ei sen jokainen pelaaja sitä välttämättä ole.

Että Sinäkin ymmärtäisit.

Ok, tulkitsin alkuperäisen tekstisi siten, että tulkitsit lainaamasi tekstin väärin, joten päätin vain korjata virheen. Jota siis ei ilmeisesti ilmennytkään.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
THE G

Kyllä on Tamperelaisen elämä kovaa... Mutta voithan aina muuttaa sinne takaisin...

Oli pakko vastata, kun alkoi nyppimään taas KAIKENLAINEN YLEISTÄMINEN Väitätkö tosiaan, että tampereen legendaarisessa jäähallissa ei kukaan koskaan huutele mitään törkeyksiä? Ja jos olet lukenut tätä viestiketjua, niin minkä joukkueen fanit (SIIS OSA) ne hurrasi Söderholmin loukkaantumista?! Yhtä hyvin voisin leimata kaikki Ilveksen kannattajat idiooteiksi. Mutta enpä näin tee. Pyrin olemaan yleistämättä! Eipä kannata jäähalliin astua, jos ei kestä siellä kuultavaa kielenkäyttöä. En väitä, etteikö se ole usein yliampuvaa, mutta näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tahdoit tai et. AIVAN JOKAISESSA HALLISSA kuulee törkeyksiä, puolin jos toisin, usein enimmäkseen ehkä juuri kotijoukkueen suunnalta.

Ja millä ihmeen oikeudella sinä itse kutsut minun synnyin- ja kotikaupunkiani tsadiksi tms? Etkö tällä juuri itse syyllisty minun kotikaupunkini mollaamiseen?! Oletko koskaan todella miettinyt, miksi helsinkiläisiä sanotaan ylpeiksi? Täällä asuu (kuten tiedät) todella paljon muualta muuttaneita, joista OSALLA on jostain syystä sellainen käsitys, että täällä kaikki on jotenkin parempaa tai hienompaa, joka ei tietenkään pidä paikkaansa. Tämä käsitys johtuu varmasti osittain ihan historiasta. Kaupungissa kaikki oli aikanaan kehittyneempää, uutta, ns. parempaa. Se ajatus on siis ainakin osittain jäänyt "perintönä" nykyisillekin sukupolville. Tässä on siis mielestäni ainakin YKSI SYY, miksi lähes kaikkia kaupunkilaisia pidetään ylpeinä.

Ei ole minun vikani, että täällä asuu niin paljon ei-helsinkiläisiä. He eivät todellakaan välttämättä pysty vastaamaan kysymykseen IFK vai Jokerit. Heille sillä ei ole mitään merkitystä. Minulle on ja niin monelle muullekin syntyperäiselle helsinkiläiselle. Minä rakastan tätä kaupunkia! Täällä olen syntynyt, kasvanut ja täällä kuolen (toivottavasti)! Olen ylpeä kaupungistani, mutta en kuitenkaan toisten kustannuksella. Rakastan Ifk:ta sydämestäni, minun joukkuettani, joka ei jätä ketään kylmäksi!

Meni ehkä hieman off-topiciksi, mutta annettakoon se minulle anteeksi... Ja tulipa provosoiduttuakin ensimmäistä kertaa...

IFK voittakoon toisenkin osa-ottelun! Veikataan 2-5. Nyt nukkumaan...
 
Viimeksi muokattu:

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti -BR-
THE G
Meni ehkä hieman off-topiciksi, mutta annettakoon se minulle anteeksi... Ja tulipa provosoiduttuakin ensimmäistä kertaa...

IFK voittakoon toisenkin osa-ottelun! Veikataan 2-5. Nyt nukkumaan...

Kiva lukea tätä ketjua, kun tunnetta on mukana oikein rutkasti! Kunnon playoff-tunnelmaa ja provoistumista ja ylilyöntejä ja
kunnon sanan säilää puolin jos toisin!

Kateeksi oikein käy, kun TPS-Blues ketjussa ei ole mitään provoisoitumista tai mitään mikä saisi tunteet kuohumaan kunnolla.

Ah, melkeinpä toivoisi finaalia TPS-HIFK. Eiköhän siinä olisi tunnetta mukana sen runkosarjan HIFK-TPS pelin jäljiltä ja voisihan sitä vuotta 1999 muistella, joka oli viimeinen finaalisarja jossa oli todella tunetta mukana...
 

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
BR:
Osuin.

Yleistin, jotta itse yleistäjät ymmärtäisivät paremmin yleistävänsä itse.

Käyn täällä seuraamassa kaikki Jokerit-Ilves, HIFK-Ilves ja Blues-Ilves pelit ja se on vain fakta, ettei yhtään HIFK peliä ole pelattu, jossa en kuuntelisi "lande" huutoja, Helmisestä pilkkaa, "heinätöistä" ja muuta sellaista sonta 2,5h. Blues-hallissa ei moista kuule, eikä Hartwallillakaan.

Silti juuri te sytytätte kaikkein parhaiten ja arvostan teitä kaikkein eniten pääkaupunkiseudun joukkueena - yhtenä suomen "The Original 3" joukkueena. Ilves, HIFK ja TPS. Teidät on aina upea voittaa - harmi vain, että viime kerrasta on jo liian pitkä aika.

Jokeri-hallissa ollaan kuin Luterilaisessa messussa ja Blues-fanit ihmettelivät, että miksi kannatan edelleen Ilvestä vaikka asun Helsingissä. Se kertonee kaiken.

Ja tietenkin pidän kotikaupungistani Helsingistä - miksi täällä muuten asuisin? Provosoin nyt itse tarkoituksella ja yleistin juuri sen vuoksi, että osuisin niihin, jotka siellä meille huutelevat aina ja pelkästään mollauksia sen sijaan, että kannattaisivat omiaan.

Kotikaupunki on aina kotikaupunki ja kunnioitan sitä. Ehdottomasti. Siksi juuri "vähättelin" Helsinkiä, että tässäkin osuisin niihin ja näyttäisin toteen, miltä se tuntuu.

Rakkautesi HIFK:hon ja Helsinkiin on juuri se mitä halusin kuulla. Arvostan ja kunnioitan sitä. Ymmärtänet sitten minua, jotka rakastavat Ilvestä ja Tamperetta. Vaikkei huuteluihin menisikään, kun sitä kuulee joka pelissä, niin pakko myöntää, että se alkaa jo hieman harmittamaan.

Ja sitten Söderholmin loukkaantumiseen. Tuo mitä täällä on kirjoitettu ja mitä itsekin sanot ei ole totta. Kun Peltomaa taklasi puhtaasti - Ilves katsojat taputtivat Peltomaalle ja taklaukselle ja kun näimme, että Söderholm ei nousekkaan siitä - niin hiljenimme. Kun Söde näytti olevansa hengissä - niin annoimme raikuvat aplodit. Loukkaantumiset ovat aina paha juttu, vaikka tulisivatkin sääntöjen mukaisen pelin tuloksena.

Tästä tietenkin otettiin, kuten playoff-kiekossa pitääkin, kaikki ilo irti -

"Timo Peltomaa:
2 Perättäistä ottelua
2 Helsinkiläis seuraa
2 Puhdasta taklausta
2 Kapteenia
2 Sairaslomaa

2+2+2+2+2=10

10=Karalahti

Keep your own head up Jere - Ei kahta ilman kolmatta..."

Et vastaa HIFK:n kannattajista, enkä minä Ilveksen. Tiedän, että molemmissa on sikakatsojia ja ymmärrän, että tämän ollessa vaikka kuinka pieni ryhmä - se silti näkyy parhaiten ja se yleistetään molemmin puolin "koko kannattajakunnaksi".

En silti voinut kuin pudistella joukkue-rasismille päätäni kun astuin D4 katsomoon vaimoni kanssa. Itselläni oli Ilveksen pelipaita päällä ja kun astun sisään aukkoon mistä mennä omalle maksetulle paikalleni, niin järjestysmies sanoo "Sä olet nyt väärässä katsomossa. Sä et kyllä tänne tule - viimeksi juuri Kärppäfanien kanssa tappelin" ja vastasin päätäni puistellen "en ole huligaani - kai saan sentään joukkuettani kannattaa ja istua paikalla, minkä olen maksanut?" - ja tietenkin pääsin katsomoon. Silti asenne joka hallissa on se (myös Hakametsässä), että vierasfani on aina huligaani, kännissä ja vain provosoimassa ja kuten tiedät - se on yleistävää ja väärin. Myös loukkaavaa. Saman saa huomata tuoppia ostaessa - jos en käy täällä pelissä Ilvespaita päällä, niin palvelu on aina parempaa. Olet huomannut varmaan saman HIFK-paita päällä vieraspaikkakunnilla? Jännä on useasti lähteä "hyvää kotimatkaa sinne Landelle! Ehdit vielä heinätöihin!" huutojen saattelemana sporalla parin kilometrin päähän - landelle. Himaan.

Tänään se itse asia jatkuu ja tämä lässytys loppuu. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu - niinhän se menee.

Tervetuloa Hakametsään!

(Edit: kirjoitusvirheet)
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti The G
Ja kun Peltomaa taklaa puhtaasti kapteenin lasarettiin, niin sitä ei osata kunnioittaa, vaan yleisö järjestää vihellyskonsertin ja sitä paheksutaan kaupungin aamuisessa lehdessäkin ja verrataan törkeään Bertuzzin "sucker-punchiin". Sallinette, että nauran. Vai itken. En osaa itse ratkaista.

Oli kyllä todella mielenkiintoinen kommentti Harkinssilta Helsingin sanomissa. Sanatarkasti en sitä muista, mutta jotain sellaista se oli, että ei olisi ihmetellyt, jos pelissä olisi nähty uusi Bertuzzi-Moore tapaus. Mitähän kaveri tällä sitten oikein tarkoitti?

Oma käsitykseni asiasta on se, että Harkinsin mielestä ei siis olisi ollut mitenkään ihmeellistä, jos Peltomaan puhdas taklaus olisi kostettu käsittämättömän raukkamaisella tavalla a'la Bertuzzi.

Toivottavasti olen ymmärtänyt lukemani väärin - lukekaapa sunnuntain Hesari...
 

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
Viestin lähetti Ohmi
Oma käsitykseni asiasta on se, että Harkinsin mielestä ei siis olisi ollut mitenkään ihmeellistä, jos Peltomaan puhdas taklaus olisi kostettu käsittämättömän raukkamaisella tavalla a'la Bertuzzi.
Luulen nyt, että Harkins tarkoitti sitä, että peli oli ihan lähdössä kostonkierteeseen ja Favorinin hanskasta. Favorinin selän takana hakattiin surutta puoli ja toisin.

Itsekkin lehdestä ymmärsin asian niin, että Harkins tarkoitti Peltomaan taklausta raukkamaiseksi ja raa'aksi, mutta uskon, että sinun tulkintasi on oikeampi.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hämeenlinnan moottoritie on kuuma ja niinpoispäin...
Paine kattilassa ei ole laskenut JA:ssa eikä kentälläkään. "Meidän isi on vahvempi kuin teidän." Tänään nähdään kuuma playoff-matsi, mikä sinäänsä on hienoa !
Koska siviilikiireiden takia en pääse Manseen, laitan pelkän veikkauksen: 2-3.
Te kaikki jotka voitte: Menkää paikanpäälle. Hakametsässä on tänään hieno matsi.

ps. Olispa ottelussa edes yksi kunnon mylly.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Juupas,eipäs vaarin kalsarit.Pleijarit ovat alkaneet
ja tunnelmat tiivistyvät sen myötä,niin IFK:n kuin ilveksenkin
leirissä odotetaan maailman kovimpien goonien repivän
naapurin kunnut irti ja heilutellen matkalla kansainvälisiä
voitonmerkkejä, tehostaen liikkunnallisilla suoritteilla mailaa hyväksi käyttäen:-)(
Ottelu tulee ratkeamaan ifk:n selkeästi parempaan joukkue pelaamiseen ja ennenkaikkea kovempaan oman pään
pelaamiseen, joka ei tarkoita" ilves hyvät" selästä taklaaminen
tai jalkakampit vaan puhtaasti ÄIJIEN pois ottaminen kiekoista.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kuumaa huumaa

Jep, edellinen ottelu pitää nyt unohtaa ja keskittyä tulevaan. Söderholm on tänään pois, mutta ihan mutu-tuntumalla veikkaisin hänen pelaavan jo keskiviikkona.

Tänään ottelun avausmaali on erittäin tärkeä. Ilves tarvitsee sen, jos IFK iskee ensin niin siinä voi olla jo Ilves-pelaajien usko omiin mahdollisuuksiin kovilla. Näin uskon tänään tapahtuvan.

Hakametsä on ollut IFK:lle ihan mukava paikka pelata ja uskoisin että runsaslukuinen joukko IFK-faneja ottaa tänään hallin haltuunsa. Ei siis suurempaa kotietua Ipalle.

Eli veikaataan, että samoilla numeroilla jatketaan, eli 1-3 IFK:lle. Maalit tekee Pärä, Vopat ja Luttinen. Kusiviiksien maalintekijä ei kiinnosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös