11.6.2011 pelit: Ranska-Englanti & Ukraina-Ruotsi

  • 26 307
  • 186

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Rähinäremmi kävi itsellä mielessä ja vaimo ihmetteli missin nauhaa. Vaikka olisikin idea taustalla, niin näyttää minusta yksinkertaisen rumalta.

Minusta Ruotsin peliasu taas oli tolkuttoman hieno ja tyylikäs. Kuin Ryhmä-X:n salaisilta lisälehdiltä, tyylikäs tumma pohja ja keltainen vino poikkinauha. Erittäin hieno pelipaita. Supersankarien henkeä tuossa paidassa, varsinkin kaksimetrisellä Zlatanilla.

Sääli, että Ukraina ottelun voitti, mutta kaiken kaikkiaan tämä peli oli erittäin viihdyttävää jalkapalloa, jossa tilanteita ja vauhtia riitti kummassakin päässä. Aivan toista kuin Ranska-Englanti, joka oli näiden kisojen tähän mennessä tylsin ja puuduttavin ottelu. Aivan kuin olisi katsonut hidastettua filmiä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sinne meni sit nekin rahat, prk. Odotin kyllä Ruotsilta enemmän, mutta Ukrainan pelasi kyllä hyvin.

Rahalliseksi tappioksi tämä minullekin koitui, luotin vahvasti Ruotsin voittavan ottelun. Viisi euroa katosi Veikkauksen ammottavaan kitaan. Mutta ei pitäisi aliarvioida kotikisojen isäntäjoukkueen saamaa henkistä buustia, joka siivitti Ukrainan voittoon. Muutenhan ns. kotiedulla ei ole kauheasti merkitystä arvokisoissa, mutta isäntämailla on omien maiden kansa ja kannustus takanaan ihan eri tavalla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Aivan kuin olisi katsonut hidastettua filmiä.

Lienee Englannin ainoa toivo ja satavarmasti ainakin Hodarin taktiikka. Ranska ei ehkä kuitenkaan odottanut ihan tuollaista bussia alueen sisälle, harmittavasti menivät omatkin rahat kun Ranska ei pystynyt antamaan niskalaukausta lädien ruumiskasalle.

Englannille käy kylmät, mikäli antavat Espanjan - tai ennen kaikkea huikeaa potku/kaukolaukaustekniikkaa omaavien hollantilaisten ja saksalaisten pyörittää tuolla etäisyydellä.

Toisaalta en usko, että Englannin/Hodarin tavoite on oikeasti yrittää voittaa turnausta, joten ihan se ja sama. Alkulohkosta jatkoon olisi kova, mutta siinä on vielä Ukraina&Zlatanit ainakin tiellä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Ihan asiaa mielestäni tuossa oli. Itse ainakin kannustan muita (Ruotsi ja Tanska) Pohjoismaita näissä kisoissa, kun kerran Suomi ei ikinä niihin pääse. Tällöin se tuntuu itsestäni vähän tyhmältä, että moni suomalainen haluaa välttämättä Ruotsille tappioita ja kannustaa vaikka Itä-Eurooppalaista Ukrainaa.

Tosin tietysti jokainen saa kannustaa sitä joukkueta, jota haluaa. Enkä todellakaan halua tuomita niitä, ketkä kannustivat Ukrainaa tässä ottelussa.

Itsellä ei ole mitään Ruotsia vastaan jalkapallossa (pl. Zlatan), mutta altavastaajan puolella olin ja Scheva on symppis jätkä. Lisäksi kun katseli tuota huumaa kun Andrei halaili valmentajan kanssa ja hyppi tasajalkaa ja yleisö pauhasi, niin itse olin tyytyväinen kun näin kävi ja ansaittu voitto Ukrainaan.

Vaikka Zlatan pelaisi missä, niin silti vastenmielinen ukko vaikka hemmetin kova pelaaja onkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Katkeransuloista junttimaista tilitystä. Itse olen ainakin kisoissa täysin Ruotsin puolella. Toisin kuin Suomi, Ruotsi harvemmin pupeltaa merkitykselliset ottelut ja pää kestää tiukoissakin paikoissa. Olisit nyt vielä korostanut viestissäsi suomalaista sisua ja Karjalan suloista makua.
Minä vitut veisaan suomalaisesta sisusta. Ihmettelen vain sitä, että Ruotsille tappion toivominen on muka automaattisesti junttia. Onko Ruotsin kannattaminen sitten juppia? Ei siinä, noilla kriteereillä olen mieluusti juntti.

Ihan asiaa mielestäni tuossa oli. Itse ainakin kannustan muita (Ruotsi ja Tanska) Pohjoismaita näissä kisoissa, kun kerran Suomi ei ikinä niihin pääse. Tällöin se tuntuu itsestäni vähän tyhmältä, että moni suomalainen haluaa välttämättä Ruotsille tappioita ja kannustaa vaikka Itä-Eurooppalaista Ukrainaa.
Eli on tyhmää, jos ei ole kuin sinä. Asia harvinaisen selvä.

Minä en koe mitään sielunveljeyttä yhteenkään Skandinavian maahan, en oikeastaan edes Suomeen. Ennemminkin päinvastoin; valjuja, värittömiä, tylsiä maita ja joukkueita. Valitsen suosikkini - lajissa kuin lajissa - ihan muulta kuin maantieteelliseltä pohjalta. Brasilia on mulle paljon tärkeämpi ja henkisesti läheisempi maa kuin Ruotsi, joka saisi puolestani upota Pohjanlahteen kaikkineen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Itsellä ei ole mitään Ruotsia vastaan jalkapallossa (pl. Zlatan), mutta altavastaajan puolella olin ja Scheva on symppis jätkä. Lisäksi kun katseli tuota huumaa kun Andrei halaili valmentajan kanssa ja hyppi tasajalkaa ja yleisö pauhasi, niin itse olin tyytyväinen kun näin kävi ja ansaittu voitto Ukrainaan.

Minusta molemmat ovat ihan sympaattisia jalkapallomaita. Ruotsalaisfaneilta oli kyllä komea tifo. Toki vähän fanitoimintaa häiritsi se, että molemmilla mailla on samat värit. Ukrainalaisten riemu oli kyllä vilpittömän aitoa, varsinkin Oleg Bloghinin tuuletukset jäivät mieleen. Upea peli ja tapahtuma kaiken kaikkiaan.

Ei minusta Ukraina ollut ennakolta altavastaaja. Ruotsilla oli yksi kovempi yksilö mutta muuten aika tasavahvat joukkueet. Ukrainallahan on lähihistoriasta kohtalaisesti menestystäkin. Puolivälieräpaikka MM-kisoissa 2006 on aikamoisen kova saavutus.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Minusta molemmat ovat ihan sympaattisia jalkapallomaita. Ruotsalaisfaneilta oli kyllä komea tifo. Toki vähän fanitoimintaa häiritsi se, että molemmilla mailla on samat värit. Ukrainalaisten riemu oli kyllä vilpittömän aitoa, varsinkin Oleg Bloghinin tuuletukset jäivät mieleen. Upea peli ja tapahtuma kaiken kaikkiaan.

Ei minusta Ukraina ollut ennakolta altavastaaja. Ruotsilla oli yksi kovempi yksilö mutta muuten aika tasavahvat joukkueet. Ukrainallahan on lähihistoriasta kohtalaisesti menestystäkin. Puolivälieräpaikka MM-kisoissa 2006 on aikamoisen kova saavutus.

Jääkiekossa Ruotsi herättää vahvaa antipatiaa, mutta jalkapallon puolella pidän Ruotsin pelistä. Eilen iso sana oli tehottomuus, voidaan jossitella Zlatanin siistillä puskulla tolppaan tai parilla loistosyötöllä, jotka lähes suomalaisille tyypilliseen tapaan sössittiin.

Eilen katsomo oli aika keltainen, Ukrainan hurmos oli kaunista, ja mielestäni parempi voitti. Shevchenko jäätyi ensimmäisellä puoliajalla sellaisessa paikassa, että onnistuminen toisella puoliajalla oli ihan kohtuullista. Hieno mies on Shevchenko. Studiossa todettiin hyvin, että parin ukrainalaisnuorukaisen potentiaali näkyy kilometrien päähän, nyt vielä tulos jäi heiltä puuttumaan. Iarmolenko taisi olla yksi näkyvimpiä niin hyvässä kuin pahassa.
 

kovalev

Jäsen
Zlatan jakoi karkkia - ei kelvannut b-tason pelikavereille, ja Ruotsin kisat jäämässä kolmeen peliin. Erityismainintana vielä Ruotsin puolustuksen ylihermostuneisuus, suoranainen housuun paskominen.
Ei maha mittään.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tuli ennen kisoja eniten odotettua Jarmolenkolta ja Konoplyankalta ja pakko sanoa etteivät pojat eilen pettäneet. Vielä se viimeinen ratkaisu vähän tökki, mutta muuten selvästi Ukrainan parhaat. Varsinkin kun katsoi että kaverit haastoi lähes joka kerta pallon saadessaan ja silti näissä haastoissa menivät sen 90% ohi. Aivan uskomatonta taitoa tuossa suhteessa kun vertaa vaikka Suomeen. Saataisiin edes joskus yksi noin hyvä 1vs1 pelaaja, puhumattakaan useammista.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli on tyhmää, jos ei ole kuin sinä. Asia harvinaisen selvä.

Minähän juuri kirjoitin siihen toiseen kappaleeseen, että jokainen voi ihan vapaasti kannustaa haluamaansa joukkuetta. Eli näin:

"Tosin tietysti jokainen saa kannustaa sitä joukkueta, jota haluaa. Enkä todellakaan halua tuomita niitä, ketkä kannustivat Ukrainaa tässä ottelussa."

Eli ei ole tyhmää, jos ei kannustanut Ruotsia. Pointtini oli se, että on hieman kummallista, että jotkut kokevat aina suurta vahingoniloa Suomessa kun Ruotsi häviää.

Mutta eipä tästä sen enempää. Kunhan halusin vain selventää asiaa, jonka tulkitsit - kenties tarkoituskella - hieman väärin. Tai kenties sitten minä vain ilmaisin asiani epätarkasti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eli ei ole tyhmää, jos ei kannustanut Ruotsia. Pointtini oli se, että on hieman kummallista, että jotkut kokevat aina suurta vahingoniloa Suomessa kun Ruotsi häviää.
Minusta se on ihan luonnollista. Jos naapurilla on varaa Mersuun mutta mulla ei, ja sitten se kolaroi Mersunsa, niin kyllä se hiukkasen huvittaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Luonnollista kateellisille suomalaisille. Naapuria taitaa huvittaa kahta kauheammin, kun itse kolaroit vuoden 2000 Fiat Puntosi, eikä sulla ole enää varaa uuteen.
En minä ole kateellinen. Minä vain vihaan Ruotsia, ruotsalaisia, ruotsin kieltä, kulttuuria, ruotsalaista keittiötä, Ruotsin historiaa ja kaikkea mikä Ruotsiin tai ruotsalaisuuteen liittyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös