10.12. JYP-Ässät

• 16 141
  • 208
Tila
Viestiketju on suljettu.

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olet Vekku (hieno nimimerkki muuten. Suuresti ihailemani Vesa Salon mukaan) aivan oikeassa. Juuri tuossa TV-pelissä se oli Tähtisen suurin ongelma. Ja on tehnyt sitä parikin kertaa tällä kaudella. On noissa harhautuksissa riskinsäkin. Markun jalka on harhautuksissa tikkusuorana. Sivuttais liikkeet ovat joskus niin nopeita että polvtaklauksen mahdollisuus on suuri jos ajautuu liian lähelle harhautettavaa pelaajaa. Ja tämän takia voi tapahtua ihan ilman vahingoittamisyritystäkin tämä polvitaklaus. Esim ruuhkatilanteessa. Olikohan se lukkopeli josta kantautui sellaisia kommentteja että mies ei myöskään laukonut vaikka olisi ollut 3-4 paikkaakin siihen.

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Viestin lähetti Roomie
Tuo sama asia on huomattu myös Ässä-fanien keskuudessa. Enemmän suoraviivaisuutta peliin ja välillä myös laukauksia niin Tähtisellä olisi ties kuinka paljon pisteitä. Nyt pistääkin mietityttämään, että millä ihmeellä mies saataisiin pidettyä Porissa myös tulevalla kaudella? Ei millään?

Itseasiassa kaikkien aikojen ikuisesta Jyp-lupauksesta Juha Viinikaisesta olisi voinut tulla Tähtisen tyylinen/tasoinen pelimies, mutta kehitys pysähtyi.

Jupella ei vain riittänyt taidot/pää, pelkällä luistelulla ei liigassa pärjää. Siinä missä Tähtinen saa kiekkoja kavereille ja viimeisteltyä maalejakin, Viinikaisen jopa sadas harhautus onnistuu ja 2-3 maaliakin sohitaan kaudessa. Vai olitteko tyytyväinen hänen panokseensa?

tumppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp. Kärpät
Illan farssi

Illan paras näytelmä oli kyllä tuo Tähtiseen kohdistunut taklaus.

Mies tippuu kenttään PUHTAAN taklauksen seurauksena. Tuomari viheltää pelin poikki. Korpisalo aloittaa oman shownsa etsimällä riitapukaria Jypin leiristä. Kun se ei onnistu, Korppi luistelee Tähtisen luo ja viittoo vaihtoaitioon ja päätyyn, että lääkärit ja paarit paikalle ja pääty auki, että saadaan ruumis pois kentältä. Lääkärit saapuvat paikalle, ja hetken kuluttua kaksi pelaajaa raahaa Tähtistä kainaloista vaihtoaitioon. Tähtinen esittää kuolevaa joutsenta jopa paremmin kuin "Stouni" Kiviharju. Toivola antaa tuomarin kuulla kunniansa. Seuraavassa vaihdossa Tähtinen pelaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ihme parantuminen! Illan kruunaa se, että Tähtinen saa Fair Play -palkinnon.

Ihme näyttelemistä. Prkl sanon minä! Tietyt pelaajat ovat ilmeisesti seuranneet liikaa eteläeurooppalaista jalkapalloa. Ei kai vain sama filmaus pesiydy jääkiekkoon? Neidit pois kentältä!

JanJ

Jäsen
Re: Illan farssi

Viestin lähetti tumppi

Mies tippuu kenttään PUHTAAN taklauksen seurauksena.
Uuhh... käydään niissä jäähalleissa.
Kenttään voi pudota PUHTAANKIN taklauksen seurauksena. Ei sen aina tarvitse olla LIKAINEN taklaus.

Nyt PUHTAASTA taklauksesta Tähtiseltä lähti ns. ilmat pihalle. Tiedät varmaan miltä se tuntuu. Mutta minuutin päästä se jo helpottaa.

PUHDASTA jatkoa.

tumppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp. Kärpät
Puhtaus

Niin, lähinnä viittasinkin siinä Korpin riidanhaluisuuteen ja Toivolan mussuttamiseen. Ja myös Tähtisen näyttelemiseen. Kestetään ne taklaukset kuin mies, vaikka ilmat lähteekin.

Ja kyllä, olin hallilla. Istuin aivan tapahtumapaikan vieressä.

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti korkki
Sinun viestisi täällä silloin oli niin ala-arvoinen, jonka monet muut huomioivat vastaamalla sinulle ketjussa, mutta ajattelin yv:n saavan sinut ajattelemaan hiukan mitä kannattaa jättää sanomatta.

Ja sinulle teini ihan pikkuvinkkinä että olen pian 28-vuotias neljän lapsen isä eikä minua kyllä teininä ennen ole kukaan pitänyt (ainakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen). Ihan kivä välillä että minua joku sanoo teiniksi kun yleensä saa vain kuulla "setä" -ilmauksia.

Ottaako tappio noin rankasti pattiin oikeasti??? Tuntuu muuten siltä että ne joita tappio rankimmin ottaa päähän ovat sellaisia jotka eivät edes ole nähneet peliä.

Ai minun viestini oli ala-arvoinen? Oletko sinä kenties lukutaidoton vai etkö halua muuten vaan ymmärtää? Minun kirjoitukseni oli samanlainen huumorilla höystetty viesti, kuin Arnoldinkin silloinen avausviesti otteluketjussa. Jos tuon ikäinen kaveri ei ymmärrä lukemaansa, niin minä alan jo tosissaan huolestua. Ja jos vielä pitää ihan yksityisviestillä laittaa sellaista paskaa, niin hohhoijaa. Kannusta sinä vaan omaa joukkuettasi, äläkä huolehdi JYPin pudotuspeleihin pääsystä, eiköhän kuitenkin Ässillä ole tällä hetkellä enemmän ongelmia sinne pääsyn kanssa. Hyvää joulua kaikesta huolimatta, enempää en jaksa tästä asiasta sinun kanssasi väitellä.

Ps. Minä olin katsomassa JYP - Ässät peliä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Viestin lähetti tiikeri
Hyvää joulua kaikesta huolimatta, enempää en jaksa tästä asiasta sinun kanssasi väitellä.

Samoin. En minäkään jaksa tästä vääntää, mutta ei se yv. nyt mielestäni yhtään sen pahempi ollut kuin ketjussa saamasi vastaukset. En vain viitsisi kaikkea kirjoittaa ketjuun, koska nämä Ässät-JYP ketjut alkavat jo muistuttaa pituudeltaan IFK-ketjuja. Jos kerran yv-toiminto on keksitty niin onhan sitä ihan suotavaa käyttää !!!

jonne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Illan farssi

Viestin lähetti tumppi

Mies tippuu kenttään PUHTAAN taklauksen seurauksena. Tuomari viheltää pelin poikki. ...... Ihme parantuminen! Illan kruunaa se, että Tähtinen saa Fair Play -palkinnon.

Ihme näyttelemistä. Prkl sanon minä! Tietyt pelaajat ovat ilmeisesti seuranneet liikaa eteläeurooppalaista jalkapalloa. Ei kai vain sama filmaus pesiydy jääkiekkoon? Neidit pois kentältä!

Kenttään voi tosiaankin tippua puhtaankin taklauksen seurauksena, etenkin jos sattuu ottamaan taklauksen vastaan hiukan huonossa asennossa. Toisaalta vähemmän Fair Play pelaaja olisi ehkä lähtenyt seuraavassa vaihdossa hakemaan kostoa ja hakkaamaan taklaajan kädestä vaikkapa veneluun poikki.

Sen verran Tähtisen peleja nähneenä voin vakuuttaa sulle Tumppi, että Tähtinen ei todellakaan ole mikään näyttelija tai saati sitten neitimäinen pelaaja.

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti JanJ
Onneksi Jyväskylässä on hyviä JYP-faneja.
Olen asunut Keltinmäessä pari vuotta, joten pikkaisen on kuvaa siitä fanikulttuurista. Urheilullista ja asiantuntevaa. Ei sarkastista.

Jep, keltinmäkeläiset ovat hyvää väkeä, nimim. kokemusta on ;)

Joka joukkueen faneista taatusti löytyy kaikennäköistä hiipparia. On niitä, joista legendoja kerrotaan, on niitä teinityttöjä, jotka vahtivat joka matsin jälkeen pelaajaovella kameroiden ja nimmarivihkojen kanssa. On vippikatsojaa ja "tavallista" katsojaa. On perinteisiä teinivittuilijoita ja niitä joiden mielestä oma joukkue ei tee mitään väärää tai vastaavasti niitä, joiden mielestä toinen joukkue ei muuta teekään. Lista on loputtoman pitkä.

edit: Ja ehkä saattaa löytyä myös teinivikittelijöitä ja gloryhuntereitakin.

Viimeksi muokattu:

tumppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp. Kärpät
Re: Re: Illan farssi

Viestin lähetti jonne
Kenttään voi tosiaankin tippua puhtaankin taklauksen seurauksena, etenkin jos sattuu ottamaan taklauksen vastaan hiukan huonossa asennossa. Toisaalta vähemmän Fair Play pelaaja olisi ehkä lähtenyt seuraavassa vaihdossa hakemaan kostoa ja hakkaamaan taklaajan kädestä vaikkapa veneluun poikki.

Niin, kyllä Tähtinen kävi seuraavassa vaihdossa mussuttamassa taklaajalleen, mutta toki herrasmiesmäisesti käyttäen vain sanaista miekkaansa.

Ja pelimieshän Tähtinen on, sitä en kiellä. Mutta kyllä se vaihtoaitioon nilkuttelulla Jyväskylän kaupunginteatterista paikka olisi irronnut.

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Loistavaa yle

Peliä en nähnyt, mutta onneksi teksti TV "valaisi" tapahtumia:Jyp voi perustella tappiotaan miehistövajauksella!!!!????

Mahtaakohan ne otteluraportoijat edes tietää mikä laji on kyseessä,tai sitten ne on sekoittaneet joukkueet keskenään, sillä Ässillähän niitä sairaita on huomattavasti enemmän kuin jypillä.
Hälläväliä, ässäthän on kauheassa iskussa, voittoja tulee kokoajan...

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Annuli
Kuten Penkkiurheilija jo sanoikin, mua kans ottaa jo pannuun tämä turhanpäiväinen nahistelu, jolla ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa.

Itse nautin Ässien voitosta, sillä se on ollut harvinaista herkkua. Muistissa ovat karvaat tappiot, joten miksi turhaan lyödä lyötyä. Peliä en nähnyt, joten en kommentoi siitä mitään. Enkä voi edes unelmoida höyryn täyttämistä suihkuhuoneista....

Toivottavasti Jyp nousee jaloilleen seuraavaan peliin. Ässille toivon aina kaikkea parasta.

Alahuuli väpättäen,

Annuli

Sorry, mutta pakko kysyä :Ihanko alimmaiset huuletko väpätti ?

no niin ei tarvitse vastata ;)

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mitä,onko Ässät voittanu Hippoksella nössöpullapandapojat?
Ihanaa.
Mä en oikein ymmärrä mimmonen ihminen voi toivottaa vastustajalla pikasta nousua jaloilleen.Miks?
Ajakoon vaikka hirvikolarin tai taittakoon niskansa.
Lätkäs on just hauskinta raadollisuus ja jätkämäisyys mikä kylläkin on poistumassa laskelmoidun,tylsän ja kliinisen peli hävittäessä persoonallisuudet ja intensiteetin.
Paskaa huuleen,ja provokaatioita ei tarttis pyydellä anteeks,
jos vetävät herneen nenäänsä niin siitä vaan vapaasti.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enpä lähtisi tuomitsemaan Tähtistä sen taklauksen näyttelemisestä. Kaveri ei korostetusti nilkuttanut mennessään vaihtoaitioon joukkuekavereidensa taluttamana enkä muutenkaan havainnut tilanteessa filmiä. Miksi väkisin yrittää ylös jos eivät jalat kanna? En sanoisi sitä filmiksi.

Sen sijaan Korpisalon ja Toivolan avautuminen oli epäurheilijamaista, koska taklauksessa ei ollut mitään väärää. Onneksi Repo ei mennyt miesten psyykkaamiseen vaan jätti Mikkosen rangaistuksetta, mikä oli ainoa onnistunut liike Revolta illan pelissä.

JanJ

Jäsen
Re: Puhtaus

Viestin lähetti tumppi
Kestetään ne taklaukset kuin mies, vaikka ilmat lähteekin.
Kuten Nikolov?

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Palaillaanpa taas kirjoittelemaan pitkästä aikaa, etenkin kun on aihetta iloon pitkästä aikaa. Itse pelistä ihmetyttää kommentit "Ässät oli paska kuten Jyppikin" tai "Ässät oli kahdesta huonosta parempi" ?

En ainakaan itse odota Ässiltä nykytilanteessa mitään vastustajan pyörittämisiä ja upeita kuvioita, kun katsoo pelaajatilannetta, voi olla helvetin tyytyväinen että pelejä pystytään yleensä voittamaan. Mikäli se johtuu kovasta yrityksestä ja joukkuepelaamisesta, tekee se voitosta entistä arvokkaamman. Jos voitto tulee vastustajan löysäilystä, niin mitä sitten, se ei ole meidän Ässä mielisten päänvaiva.

Jyppi on pelannut loistavasti ja tällä hetkellä eilinen voitto tuntuu juuri siksi niin makoisalta. Eilinen Tähtiseen kohdistunut taklaustilanne ihmetyttää, onko siinä jotain väärää jos vetää hetken happea ja palailee rauhassa vaihtoaitioon?
Jokainen joka on jotain pelejä pelannut missä kontakteja syntyy, tietää varmaan että on tosiaan mahdollista saada pahantuntuisia osumia ilman, että loppuviimeksi mitään vakavampaa sattuu.

Ketjun alussa oli myös kissanhännän vetoa ajatuksesta, jossa joku käski miettimään tilannetta jossa esim. Perrin, Chlubna ja Vostrak olisivat loukkaantuneina, lisäksi pari kovaa pakkia.
Tällöin kolmikko Pihlman,Virtanen ja Immonen olisi sitä porukkaa jonka pitäisi pystyä ratkaisemaan voittoja Jypille, jolloin vastustaja asettaisi tarkempaa vartiointia kolmikolle, joka todennäköisesti laskisi tehoja. Kaikki kunnia kuitenkin kovalle kotimaiselle kolmikolle, mielestäni Jypin vahvuus on juuri siinä, että tällä hetkellä maalintekoon kykenee useampi ketjukoostumus mukaanlukien tiukka taktiikan noudattaminen.

Viestini tarkoitus on ainoastaan rauhan merkeissä pistää porukkaa puolin ja toisin ajattelemaan ko. asioita joista on melkoista polemiikkiä päässyt syntymään.
Älkääkä Jyppiläiset masentuko, ei ässät enää teitä tällä kaudella saavuta, toivottavasti kuitenkin noi kolme edellä menevää...

Sammy56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Dallas Stars, ManU
hihih , eiiiiiiiii , ei saa saavuttaa . jos pelaajat seuraisivat näitä foorumeita niin olisi joku Karhu kissiis suomenmestari varmaan. Onneksi on sentään poliitikot jotka ovat aina kaikkien kiekkofanien alapuolella . heh

LoL

Peace and happynes

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti kapa76
)Oliko se Derby kuka ei ollut ikinä Porissa käynyt. 13.2 teeppäs neitsyt matka länsirannikolle. Saat ohrapirtelön takaisin silloin.

heh. Derbylle riittää varmasti Aku-Ankka juomakin! :D

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Aha

Olen aina tiennyt että jyväskyläläiset on vähän yksinkertaista porukkaa ja tulevat aina olemaan. Sergei_Krivokrasov tästä hyvä esimerkki. Ja Jyp siitä jumbopaikasta tulee taistelemaan, ei Ässät.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Aha

Viestin lähetti Dan O'Connell
Olen aina tiennyt että jyväskyläläiset on vähän yksinkertaista porukkaa ja tulevat aina olemaan. Sergei_Krivokrasov tästä hyvä esimerkki. Ja Jyp siitä jumbopaikasta tulee taistelemaan, ei Ässät.

Tämä keskustelu on mennyt kaikin puolin naurettavaksi, mutta koska lainaamassani pätkässä kajotaan jo allekirjoittaneeseenkin (olenhan jyväskyläläinen), vaikken ymmärtääkseni ole osallistunut keskusteluun millään tavalla, on paikallaan kommentoida.

Niin, Dan O`Connel osoittaa oman typeryytensä (jota hän todennäköisesti kohta puolustelee sarkasmilla tms.) syyllistymällä perusteettomaan yleistämiseen. Toisekseen, ei tarvinne edes ääneen sanoa, kummassa kaupungissa, Porissa vai Jyväskylässä, on keskimäärin koulutetumpaa väestöä. Jos nyt halutaan jotain mittareita tuohon "yksinkertaiseen porukkaan" hakea, olkoot koulutustaso yksi mittari.

En ymmärrä, miksi monelle porilaiselle voittaminen voi olla tällaista tuskaa, että provoaminen on aloitettava välittömästi. Mikseivät kaikki voi olla Annuleita ja Patarouvia? Noista sympaattisista ihmisistä voisi Dankin ottaa oppia.

tiikeri

Jäsen

No voi prkl, mistä kivenkolosta näitä yhteiskunnan mätäpaiseita oikein sikiää? Ota silmä käteen ja vilkaise sarjataulukkoa. Jos et itse siitä mitään ymmärrä, niin huudappa äiteetä avuksi. *Taputtaa olalle*, älä huoli turhia... kyllä me ehkä sinullekin saamme jostain ikiomat aivot hommattua, jos oikein hyvin sattuu käymään.

HockeyDude

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heräsin myöhään mukaan tähän erittäin mukavaan keskusteluun ja ajattelin tuoda oman korteni kekoon. Monet naurut sain molempien joukkueiden kannattijien viesteistä.

Totuus on: Jääkiekossa kaikki joukkueet häviävät joskus. Hyvät (lue: JYP) harvemmin, Paskat (Lue: Ässät) vähän useammin.

Eilen kävi poikkeus, siitä ei käy valittaminen. Mutta katsotaan mikä on tappioiden luku kymmenen pelin jälkeen!!! :)

P.S. Toivotaan ettei tarvitse katua tätä viestiä kymmenen pelin jälkeen....

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskinäiset ottelut 2-2
Maaliero 10 - 9 Jypille.
Että ei se teen Jyppi niin erikoinen Ässiin verrattuna ole. Empä ainakaan lähtis niin paljon leijumaan, että toista Paskaks alkasin haukkumaan.

Minä en nyt ihan täysin ymmärtänyt mitä tuossa sanotaan. Voisiko joku porilainen vääntää asian rautalangasta tymälle jyväskyläläiselle. Turkulaisetkin saavat yrittää.

Alatalo on velmu jätkä. Mies meinaa joukkueineen sitten ihan kynsin hampain ryhtyä taistelemaan jumbopaikasta. Yleensähän jumboksi joudutaan juuri taistelun ja hyvän pelaamisen puutteen vuoksi, mutta meillä Jyväskylässä asiat tehdään toisin. Ehkäpä JYP hävisikin Ässille tahallaan, jotta jumbopaikka ei karkaa yli 25 pisteen päähän.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.