Jos nyt minäkin sanoisin jotain, kun pahin sadattelu eilisen matsin jälkeen on ohi.
Minulle ei ole uutta, että Tappara liikkeen puuttuessa k***** ja virvelöi sen minkä ehtii, onhan tämä nähty monena vuonna. Väittäisin silti, että tänä vuonna Tappara on kuitenkin harrastanut tätä vähemmän kuin aikaisempina vuosina, ehkä sen takia että Tappara on tappioistaan huolimatta hallinnut pelejä (tosin tänä vuonna on sitten menty vapaaehtoisesti kulmiin painimaan ja pyörimään). Viime vuonna Tappara tyytyi tekemään monessa pelissä vain sen minimaalisen työn mitä voittoon tarvitaan, jolloin sitä k******takin esiintyi jonkin verran enemmän. Tänä vuonna on taas tulllut näitä yksittäisiä katastrofaalisia pelejä, jolloin mikään ei onnistu, luistin ei liiku ja kiekkokin pomppii mihin sattuu. Nyt nämä pelit ovat saaneet ihan käsittämättömät mittasuhteet erityisesti tällä palstalla. Tuntuu kuin jotkut vastustajien fanit vain odottaisivat sitä huonoa päivää, että pääsisi vihdoin sanomaan miten helvetisti Tappara k*****. Kyllä me sen tiedämme ilman että siitä aukaistaan erillisiä ketjuja ja puhutaan otteluketjussakin monta päivää, mutta miksi muita ei kohdella samalla tavalla? Ja kun Tappara vie peliä ja vastustaja roikkuu ja hakkaa minkä ehtii, niin kommentit tuntuvat olevan lähinnä että siitäs saitte maistaa omaa lääkettänne, mitäs toitte k****kiekon SM-liigaan. Ymmärtäähän sen että kaikille tulee näitä todella huonoja pelejä pitkässä ja rankassa sarjassa, mutta ainoastaan Tapparan k*****minen tuntuu nostavan hillittömän älämölön.
Toinen asia mitä täällä on ihmetelty, on että miksi Tapparan fanit eivät juurikaan kritisoi tätä omiensa "harrastamaa" pelityyliä. Emme me täällä kritisoikaan, mutta Tapparan omalla palstalla kritisoidaan kyllä sekä pelityyliä, valmennusjohtoa että yksittäisiä pelaajia, ehkä välillä jopa turhankin ankarasti. Omalla palstalla viesti menee huomattavasti helpommin perille omalle joukkueelle, kuin täällä Hifkin^H^H^H^H^H^HJatkoajan palstalla. Ja edelleen, kun Tappara k*****, niin se on ainoastaan Tapparan sen hetken oman pelin heikkoutta ja erityisesti sen suora seuraus. Niinpä ainakaan minä en ole huolissani siitä, jos Tappara k*****, vaan siitä, minkä takia se peli ei aina kulje. K*****misen lopettaminen tässä tilanteessa ei ainakaan parantaisi peliä eikä korjaisi itse ongelmaa vaan sen juonen löytämiseen uudestaan menisi viimeisetkin mahdollisuudet vastustajan takoessa taululle kaksinumeroiset lukemat. Tätähän te tietenkin toivoisitte. Minä en.