Re: Arvioista
Viestin lähetti Snakster
Tuntuu nimittäin siltä, että aina kun IFK voittaa minkä joukkueen tahansa, ovat tämän joukkueen kannattajat täysin kykenemättömiä keskustelemaan ottelun kulusta millään tasolla. Tässä ketjussa on ollut muutaman hyvä Tapparalaisen analyysi, mutta muut ovatkin sitten olleet lähinnä rutinaa siitä, että miten huonoja ja ylimielisä kusipäitä ovat IFK-fanit tuomarista tietysti puhumattakaan. Kiva olisi jo voisi omaakin joukkuetta arvostella jos tarvetta ilmenee. IFK-leirissähän tämä osataan, joskus jopa liiankin hyvin. Jatketaan tästä.
Juuri näin. Mutta kiitokset tässä yhteydessä naapuriin eli yllättäen Jokeri- ja Blues-leiriin, joiden kanssa voi jutella itse pelitapahtumistakin. Kiitokset myös Buddy Langwitz ja tt ainakin asiallisista Tappara-kommenteista. Ja ne joiden nimet unohdin. Ottelua radion tms. kautta seuranneet Hämeen hitaat voisivat olla hiljaa itse ottelutapahtumista. Sokeana on paha kommentoida ja yleiselle kahvakeskustelulle onkin näköjään jo oma thread. Hienoa.
Käykääpäs muuten te Tappara-fanit, joille on vaikea nähdä mitään negatiivista omassa joukkueessa, tsekkaamassa alkysyksyn TPS-HIFK -otteluketju. Kyseessä oli tv-matsi, jossa HIFK NEPPAILI kuin pahainen neitilauma. Pahin kritiikki HIFKille tuli OMILTA, paljon pahempi kuin TPS-faneilta.
Jos sillä on jollekin jotain merkitystä, niin takaan ja alleviivaan, että HIFKin syyllistyessä vastaavaan kuin Tappara eilen, olen ensimmäisenä marisemassa siitä. Miksi? Koska pidän jääkiekosta. Tietenkään en sanoisi mitään, jos kyseessä olisi HIFKin vierasottelu, jota en ole nähnyt.
Tamperelainen humorismi, itseironia ja kritiikki omia kohtaan ovat vertaansa vailla olevia harvinaisuuksia. Nyt yleistin. Tarkoitin vertaansa vailla olevia harvinaisuuksia tällä palstalla. Itse istuin kolmen (3 kpl) Tappara-fanin vieressä A7:ssa ja kaverien näkemykset eli omien mollaamiset kulkivat samaa rataa kuin täällä HIFKiläisten kommentit. Kahvaamista ja Rautakorpea kirottiin alimpaan helvettiin. Tiedä sitten, ovatko kyseiset kolme tyyppiäkin kääntäneet takin matkalla kotiin ja kirjoittaneet mahdollisesti tänne rautaisia kommentteja tyyliin "hame päälle hifkiläiset....".
Kukaan HIFKin kannattaja ei ole ehdottanut Tapparan sulkemista sarjasta. Tämä illuusio elää vain joidenkin Tappara-fanien itsesäälin sekaisessa marinassa. Hame päälle.
Jotkut kritisoivat siitä, että itse ottelusta ei kerrottu muuta. No, lukaisin oman otteluraporttini lisäksi Seniorin ja kumppaneiden vastaavat ja kaikissa vain todettiin tosiseikka, jonka sokeinkin olisi nähnyt eilen. Itse ottelusta oli sitten paljon enemmän. Käykää lukemassa uudestaan, vai jaksoitteko tavata vain pari-kolme ekaa riviä, kunnes sana "kahvaaminen" sai valot vilkkumaan punaista? Koettakaa hyvät ihmiset erottaa toisistaan marina (100% tekstistä yhtä asiaa) ja otteluraportit, joissa kuvaillaan muun muassa pelin tendenssi. Joka eilen oli Tapparan kahvaaminen. Siis eilen. Taisin itse kertoa omassa otteluraportissani, että aikaisemmin Tappara ei ole erottunut kahvaamisellaan muista vierasjoukkueista. Eilinen oli karmivaa paskaa.
Tapparan sarjastasulkemisen sijaan ehdottaisin tuomarilinjan tarkistamista. Lisäksi ehdottaisin, että henkilöt, joukkueeseen katsomatta, jotka eivät ole nähneet livenä kulloinkin käsiteltävää yksittäistä ottelua, pitäisivät mielipiteet kenttätapahtumista ihan itsellään. Hame päälle sellaisille 200 kilsan päässä inisijöille.
12: Kiitos mahtavasta syyllistämisestä. Ei kai se minun vikani ole, että tiedän HIFKin neuvotelleen Otsatukan ja Makkosen kanssa. Asiaa ei ole kieltänyt edes HIFK itse. Ei esimerkiksi The Animal, joka sanoi tarkkaan ottaen, että "mitään nimiä ei ole missään sopimuksissa". Tämä on mielestäni hyvä vaihe neuvotteluissa ja soisin sen jäävänkin sille asteelle. Ehkä eilinen sai HIFKin hallituksen toisiin ajatuksiin seuraajista ja heidän tarpeestaan ylipäätään. Ainakin minut se sai toisiin ajatuksiin. Toisaalta: ammattivalmentajat tekevät sitä, mitä pyydetään. Enkä usko HIFKin tilaavan Otsikselta kahvakiekkoa, jos hän meille ilmestyy.
En ole muuten koskaan kertonut tällä palstalla -enkä kerro- yhtään hatusta vedettyä huhua siitä, mitä pelaajien/valmentajien NEUVOTTELUrintamalla tapahtuu. Sille en voi mitään -kun en kerran itse neuvottele- että neuvottelut eivät läheskään aina johda lopputulokseen HIFKin kannalta. En voi sillekään mitään, että joskus ne johtavat lopputulokseen HIFKin kannalta (esim. Draper, Otsatukka mahdollisesti). Todella luottamuksellinen tieto, esimerkiksi jo tehdyt sopimukset, ei kuulu tälle palstalle, sitä varten ovat -tietenkin harkinnan mukaan- yv:t ja tekstarit.