Mainos

”Oli kesä, oli mopo...”

  • 16 009
  • 72

Oliko sinulla mopo nuorena?

  • Kyllä

    Ääniä: 11 44,0%
  • Ei

    Ääniä: 14 56,0%

  • Äänestäjiä
    25

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Mopot on juuri siitä legendaarisia pelejä, että niissä on aina jotakin remonttia! Johtuuko sitten siitä, ettei remontteja tehdä kunnolla (jokaisenhan kuuluu tehdä ne itse!), joten korjauksen tekeminen rikkoo jotakin muuta osaa? Kyllä vakiovehjekin kulkee kun kääntää kahvaa ja ottaa molemmat hevosvoimat käyttöön...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Honda Monkey. 13-vuotiaana.

Ajelut loppui kun isoäiti ilmiantoi poliiseille ollessani matkalla poimimaan kurkkuja. Meni kesätyö ja mopo.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Solifer, mallia en muista, mutta kovan elämän oli ehtinyt jo nähdä ennen käsiini joutumistaan vuosiksi -78-79. Sellainen makea punainen tankki, jossa kaksi valkoista ralliraitaa. Pitkä pehmeä penkki. Profiili oli matala ja sai klopin veren syöksymään oikeisiin paikkoihin. Ainoa huono puoli Lusiferissa oli, että se ei oikein kiihtynyt. Isommille vaihteille vaihdettaessa piti antaa jaloilla maasta vauhtia. Sitten kun pääsi aallonharjalle, niin vauhtia kyllä riitti enemmän kuin mittari tulkitsi. Luultavasti 55-60 kmh. Lusifer poljettiin lopulta suohon.

Tämä vaihtui sitten 79-81 Tunturi Super Sporttiin, joka oli puolestaan huoleton mutta kesympi laite. Ärsyttävää oli moottorin kilisevä ääni kovimmassa vauhdissa (45).
Muistaakseni naapurin kriminaalisällit olivat kerran varastaneet bensat pyörävajassa olleesta Tuntsasta ja pistäneet tilalle jotain saippuavettä. Lähdin käymään mummolassa ja kone sammui jatkuvasti. Aikansa kesti ennenkuin löytyi oikea diagnoosi ja siitä paikasta naapurin ovea hakkaamaan.
Kun sitten siirryin lukioon, ei tullut kuuloonkaan että mopolla sinne ja vielä kypärä päässä (kypäräpakko tuli juuri tuolloin ja siihen saakka joka jätkä ajoi mopoa paljain päin, kypärä oli mamoille) kun osa kavereista tuli jo omalla autollaan. Niinpä Tuntsasta myynti-ilmoitus kehiin ja jo kohta ostajakandidaatille esittelemään. Mies poikansa kanssa on kiinnostunut ja kysyy onko konetta viritelty. Minä siihen, että tietenkin (ratas oli kai vaihdettu isompaan) ja ihmettelin, kun ostaja halusi sen alkuperäisenkin mukaan. Oli tietenkin paikallinen konstaapeli.

Hyviä muistoja mopoista joka tapauksessa. Kyllähän ne oli pahemman sortin elimenjatkeita, mutta toimivat nuorten miesten välisessä paikkataistelussa oivina ässäkortteina. Ja tyttöjäkin niillä sai.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Ruutiveijari
Honda Monkey. 13-vuotiaana.

Ajelut loppui kun isoäiti ilmiantoi poliiseille ollessani matkalla poimimaan kurkkuja. Meni kesätyö ja mopo.
OMA isoäitis? Ei helvetti... :-O
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän sitä on tullut pari kesää ajeltua, vaikka ikää ei ole vielläkään tarpeeksi siihen hommaan. Eikä ole vielä käynnyt samalla tavalla kuin Ruutiveijarille :)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ruutiveijari
Ajelut loppui kun isoäiti ilmiantoi poliiseille ollessani matkalla poimimaan kurkkuja. Meni kesätyö ja mopo.
Vieläkö joku väittää ettei mummoja saa potkia perkele ?

Ruutiveijari, pidä mielessä että mummolahan on varmaan synttärit piakkoin tulossa tai sitten viimeistään äitienpäivänä häntä voi hyvin muistaa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti BigRedBob
OMA isoäitis? Ei helvetti... :-O
Kyllä. Asuttiin vastakkaisissa kerrostaloissa. Aamulla loikkasin ruosteesta kiiltävän (mutta äärimmäisen toimivan) Apinan niskaan ja kohdistin kulkuni kurkkumaalle.

Saman aikaisesti isäni äiti jurputti puhelimella poliisille ja ilmoitti, että mihin just nyt kannattaa se maija heittää ja kenet tarkistaa.

Omasta älykkyydestä kertoo se, että poliisien kysyessä ikää vastasin 14. Oikea ikä siis oli 13. Jos kerran päätetään poliisille valehdella, niin vois ees valehdella oikein (ikärajahan on 15 vuotta)
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Ruutiveijari
Omasta älykkyydestä kertoo se, että poliisien kysyessä ikää vastasin 14. Oikea ikä siis oli 13. Jos kerran päätetään poliisille valehdella, niin vois ees valehdella oikein (ikärajahan on 15 vuotta)

...ja kyseinen ajelu taisi tapahtua vielä sellaisena vuotena, jolloin mopon ajoon ei vaadittu korttia? Jos olisit sanonut olevasi 15, ehkä poliisit olis vain todennu että "no niin kai sitten" ja matka jatkuu... Ei kai mopo ollut viritetty (nimittäin se olisi ollut toinen mahdollisuus mistä olisit voinut kusahtaa)?
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suzuki PV, valkoinen, vm-91 väitti myyjä. Omistin sen joskus 93-94 kieppeillä vuoden verran.
Tankkiin oli "hienosti" maalattu Pepsi-logo.
Ensimmäisenä päivänä meni hermot liian hitaaseen vauhtiin ja vakiopytty vaihtui 60-kuutioiseen läppäpyttyyn. Tuolla vauhti nousi n. 80km/h asti, ja hiljaisilla kierroksilla ei äänet juuri eronneet vakiosta joten poliiseja ei tarvinnut pelätä niin paljon. Putki olisi varmaan kannattanut vaihtaa samalla suurempaan, nyt sai olla karstoja polttamassa useita kertoja kesässä.
Ikinä en ole ymmärtänyt asennus-/korjaushommista mitään, mutta jotenkin sitä vaan sai itse pytynkin vaihdettua. Aluksi ongelmia tuotti vain väärinpäin menneet männänrenkaat, mutta nekin tajuttiin kääntää pienen ähellyksen jälkeen. Kavereilla oli aina viilat mukana moporetkillä, ja pidemmillä stopeilla alkoi ainainen kaasareiden viilaus.
 

Mikko-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ostin joskus ala-asteella ensimmäisen moponi, ja se oli tietenkin Helkama Raisu, tietysti tehoputkella ja isommalla kaasarilla.

Sitten vuorossa oli Tunturi Tiger jonka ostin naapurin kakaralta 100markalla ja myin melkeen heti pois sen 500 markalla.Ja samainen herra joka sen minulta osti niin oli ihan kädetön ja ei
osannut tehdä sille mitään joten ostin sen takaisin siltä 200 markalla takaisin ja myin pois. Tällä mopolla tuli kyrvähdettyä poliiseillekkin silloin joskus kun ei taas oikein järjenjuoksu kulkenut. Joten tietenkin kaverin kanssa ajeltiin tiellä ilman kypäriä, kakspäällä, mopo oli viritetty, eikä rekisteistä ollu tietoakaan ym...niin eiköhän yks mummo ollu soittanu poliisit. No eipä siitä tullu ees sakkoja, ainut "seuraamus" oli se kun poliisit soittivat kotiin.

Noh, tässä vaiheessa tuli ostettua sitten huvin vuoksi semmonen joku ihmeen Fantic parilla sadalla markalla, se oli joku automaatti lousku mistä ei ollu mitään iloa, sammutus toimi siten, että bensa hana kiinni tai sitten tulpanjohto irti. Oli se silloin niin ihanaa nauttia niistä sähkö iskuista. :)

No nyt päästään onneksi vähän nopeampaan peliin, eli nyt tuli ostettua Kawasaki KX 80, kyseinen peli oli vuosimallia -88.
Sillä tuli sitten ajeltua muutama kuukausi ja sitten tuntui, että voisi siihenkin tehdä jotain ja tuli sitten vaihdettua mäntä ja pytty uuteen niin sai vähän enemmän tehoja irti siitäkin. Ainut huono puoli oli siinä, kun sillä ei oikeen kehdannut teitä pitkin lähteä ajelemaan montuille päin, talvella ei tietenkään päässyt montuille, mutta sillon täytyi aina turvautua kelkka reitteihin.

Sitten oli vuorossa 89-vuoden Honda Monkey. Ja ostin sen n. vuosi ennen kuin täytin 15. Mutta tietenkin se oli kovassa ajossa tietenkin jo edellisen vuoden. Se oli ainakin semmonen mopo missä ei oikeastaan koskaan ollut mitään vikaa. Paitsi tietenkin sen verran, että kun käytiin hakemassa se niin eihän se mihinkään mennyt, no heti vaan matkalla liikkeeseen ostamaan rattaita. No siihen tuli sitten kaikkea pientä laitettua aina..Se kyllä kierti hyvin kun laittoi siihen kierroksen rajoittimen ohittimen. Ja kulkikin ihan sopivasti vaikka laittoi vaan 14millisen kaasarin kiinni.

Tässä välissä taas tuli ostettua tälläinen huviostos, eli 125kuutioinen Suzuki TS. Se maksoi jopa huikeat 600markkaa. Ja olikin vähän omaa luokkaansa, ei siitä ulkonäöstä oikein tiennyt mikä se oikeen ees oli. :)
Tämä laite oli jostain 70-luvun loppupuolelta. Ja tästä pelistä ei oikeen jäänyt muuta mieleen kuin helvetin moinen pakoputki ja ylikovat äänet, ja ajokokemuksista se, että jäätiin mutaan kiinni sillä ja sitten kun päästiin semmoselle pikku hiekkatielle niin tietenkin kaasu jäi juuri ennen mutkaa pohjaan kun ajoin täysiä ja siitä seurauksena kynnettiin mahallaan maassa.
Ja jarrut olivat laatu luokkaa, ainoastaan oli etujarru ja sekään ei oikeen toiminut.

Ja nyt sitten tuli ostettua ihan kevari korttia varten Suzuki RG gamma vuosimallia 88. Aluksi se tuntui taas "tehokkaalta" kun sillä kävi ajelemassa sellaisissa paikoissa alaikäisenä missä ei poliiseja voinut tulla vastaan, mutta sitten ei ollut tietenkään A1 papereita niin jouduttiin sitten laittamaan se A1 tehoiseksi, että sai tuon maagisen tunnuksen rekisteri otteeseen niin sai ajella "rauhassa".
No sitten kun oli laitettu ne rajottimet siihen niin sehän taas alkoi tuntua siltä kuin mopolla ajaisi, joten samantien kuristimet siitäkin pois ja sittenkään ei tuntunut oikeen riittävältä vaikka yllättävän hyvin kulkikin. No piti sitten peliliikkeenä ostaa siihen arrowin tehari. Tällä ajelin täysi-ikäisenä 1.5kesää.

No viimeisin kaksipyöräinen oli sitten Honda NSR -90.
Tämä oli kyllä sitten "hienompi" vekotin kuin tuo RG vaikka ei ole
kuin pari vuotta uudempi kapistus. Ja tämän ostin sitten samantien kun myin RG:n pois.
Hondalla ajelin vain muutaman kuukauden ja myin pois sen sitten syksyllä, koska seuraavan kesän alussa täytin 18, joten auto oli suunnitelmissa.
Ja tietenkin piti myydä Honda, että olisi sitten keväällä siinä rahaa autoon, mutta tiesihän sen tyhmäkin, että ne rahat palaa ja nopeasti jos ne omalla tilillä olisi ollut. :)

Että semmoista tällä kertaa, jos sitä joskus saisi ostettua jonkun vähän isomman katupyörän..
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Aika kuluu, smasa vanheni tässä välissä mutta PV on ja pysyy ja iloisesti naukuu edelleen vakiovermeillä.

Pakko "upata" tämä ketju kun aihe minua edelleen kiinnostaa. Haetaan siis legendaarisia (ajo)kokemuksia kesämopoilla! Kesä tulee, niin tulevat mopotkin, oletko valmis...?
 

Veijari

Jäsen
Helkama Raisu oli menopeli joskus 80-90-luvun taitteessa. Perkeleellistä meteliä se piti, joten piti aina liu`uttaa se viimeisen mutkan takaa täysistä vauhdeista (60kh/h) tallin ovelle, jottei naapurit häiriintyneet.

Kerran oli poliisisetä aamulla koulun pihalla ratsaamassa, mutta oli sen verran kädetön korttelipoliisi, ettei osannut tutkia isompaa eturatasta ja oli sen verran ylipainoinenkin, ettei testiajosta huolimatta saanut Raisua kulkemaan yli neljääkymppiä. Täpärästi siis vältin sakot.

En tiedä missä lepää Raisuni tänä päivänä. Toivottavasti arvoisessaan paikassa. Lämmöllä muistelen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Veijarin tarina on mopoa myöten lähes kopio omastani. Ajelin joskus 80-luvun puolivälissä tutkaan raisullani. Sattui niin, että olin 40 km/h alueella kuorma-auton takana kyttäämässä ohituspaikkaa kun poliisit mittailivat nopeudeksi 57 km/h ;)

Selittelemällä siitä selvittiin. Sanoin juuri ostaneeni mopon ja etten ymmärrä virityksistä tms. yhtään mitään. Olin jopa vielä niin fiksu, että kyselin pollareilta voivatko he kertoa minulle miten mopedia on viritetty niin osaan sitten viritykset poistaa. Sain vastauksen että eturatas on todennäköisesti vaihdettu. Kehno veikkaus pollareilta, oli nimittäin ainoa "laillinen" osa tuossa mopedissa.

Terveisiä raisulleni siellä jossain, jos tämän luet. Mä haluun mopon.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Kultaiselta 70-luvulta:

Allekirjoittanut ajaa Monkeyllä,jossa takaratas vaihdettu pienempään.Kaveri pitää olkapäästä kiinni eli hinaan häntä pyörineen älyttömän kovaa.
Kissalan pojat ajavat yllättäen viereen ja huutavat naama punaisena pysähtymään.
Toinen poliisi korkokengissään ja minivoguessaan(kummatkaan eivä enää siinä vaiheessa muotia) ryntää autosta ja huutaa´kumpi peesasi?´
Meitä absurdi kysymys naurattaa.Seuraava kysymys`kuka mopon on maalannut?´
Vastaan totuudenmukaisesti,että kaverin faija ja saan vastaukseksi,että ´vai kaverin kaveri.tää kuule haiskahtaa´
Raapii sitten maalin alta valmistenumeron.En enää muista miten tarkisti,että onko varastettu.Radiopuhelimella vai oliko sillä joku lista.
Ei kuitenkaan tärpännyt,joten rattaita tarkastamaan ja kommentti(selvästi ei tiennyt mitä laski ja miten) ´on ne vähän väärät,mutta olkoon´
Pari uhkausta vielä päälle ja sitten häipyivät ja meitä vaan nauratti.Äijät pysäyttää ja tolvana poliisi karjuu muutaman minuutin sekavia ja häipyy.Toisesta poliisista en muista mitään,mutta eikös niitä kaksi aina ole.

Nykyisin ajelen 1100 Yamahalla hissuksiin.
 

scholl

Jäsen
Moposkootterilla olen pari kertaa ajanut ihan vain muutama sata metriä ilman skubua. Muuten mopoa ei ole koskaan ollut. Eka moottoroitu kaksipyöräinen oli 180ccm ja sen jälkeen olen ajanut sen ja 1200ccm välillä olevia vehkeitä. Oma pyörä tällä hetkellä 650ccm.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Suzuki S1 -92. Kulki hikiset 50km/h, mutta kyllä silläkin ehti. Yhden remontin jälkeen kävin koeajolla ilman pakoputkea ja kun mopo tuntui äkäisemmältä niin sen jälkeen mopossani ei pakoputkea ollut. Äänet olivat aika miehekkäät. Naapurit eivät kylläkään arvostaneet niitä. Kyllä hiljaiseen kesäyöhön asutusalueella minusta aina mopon ääntä mahtuu.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sukisukizutzutsuti tuolla on konehallissa yhä. Vm-89 ja onhan siinä se 60 läppiskin kiinni, tosin niin vessa jo ettei paremmasta väliä mutta meni sentään 65km. Sekin on jo aika paljon pikkuvehkeelle mikä painaa 60kg vai mitä ne on..Sen jälkeen oikeastaan loppui ajelut kun kaverit alkoi saada kortteja, ei enää millään perkele voi ajaa kun toinen autolla vieressä. Kyllä se on hienoa kun autolla ajaessa nauraa mopoilijoille kun päriseekin jo niin helvetisti ettei mitään järkeä! Pakko sillä on nyt huristella kun kura kuivuu, ja kesällä oivallinen siirtymä ajossa!

On muuten noi 90-luvun mopot arvokkaita vielä tossa 15 vuoden päästä! Ja ei niitä virittää kannata, tärkeää miestä odotetaan. Skoottereita en kyllä ymmärrä--
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti Veijari
Helkama Raisu oli menopeli joskus 80-90-luvun taitteessa. Perkeleellistä meteliä se piti, joten piti aina liu`uttaa se viimeisen mutkan takaa täysistä vauhdeista (60kh/h) tallin ovelle, jottei naapurit häiriintyneet.

Kerran oli poliisisetä aamulla koulun pihalla ratsaamassa, mutta oli sen verran kädetön korttelipoliisi, ettei osannut tutkia isompaa eturatasta ja oli sen verran ylipainoinenkin, ettei testiajosta huolimatta saanut Raisua kulkemaan yli neljääkymppiä. Täpärästi siis vältin sakot.

En tiedä missä lepää Raisuni tänä päivänä. Toivottavasti arvoisessaan paikassa. Lämmöllä muistelen.

Lähes samanlainen stoori täälläkin,mutta 80-luvun puolivälissä nautiskelin viritetyn Raisun mahtavista menohaluista.

Poliisisetä rupesi nauramaan kun vakioratas oli vielä takana:)
Eikös se ollut aivan perkeleenmoinen frisbee?
Pyttyä tuli myöhemmin viilattua oikein urakalla välityksien ja kaasarin vaihdon ohella.

Minun Raisuni lienee jo lopettanut taivalluksen maan päällä.Sniif.
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Liityn Solivieteri porukkaan, 80 tai 81 mallia se oli, eka valuvanteilla niillä kulmilla, olis mukava tietää montako kilomeetriä
sillä tuli tahkottua pitkin maakuntaa...

Viritykset rajoittui säätösiittimeen / rattaan vaihtoon ja pikku fiilailuun, keskityin nimittäin pikemminkin oikeihin ajolinjoihin... :-)

Nyt alla Husqvarna TE 610
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Le Banner
Poliisisetä rupesi nauramaan kun vakioratas oli vielä takana:)
Eikös se ollut aivan perkeleenmoinen frisbee?
Se oli aivan hervoton, lähes takafillarin kokoinen ;) Mä vähän luulen, että Helkama jo Raisuja valmistaessaan on ajatellut tuotteen ostajia ja tehnyt maksiminopeuden lisäämisen helpoksi.

Oliko siinä rattaassa peräti 53 hammasta/piikkiä ;)

(täytyy varmaan joskus laskea, mä luulen että vanhempieni mökiltä voisi jostakin aitasta vielä löytyä ihan aito ja alkuperäinen Raisun takaratas!!)

Edit. Pakko vielä lisätä, että eihän kenelläkään kuningas-mopon eli Raisun omistajalla vaan jäänyt alkuperäinen ilmanputsari paikoilleen. Jotenkin muistan että jo sen poistamalla vauhti ainakin tuntui lisääntyvän. Sitten ei muuta kuin sukkahousuja suojaksi, jonkin aikaa ajoa ja "piikki tulpassa" kun sukkahousun pala oli hajonnut. Oli mulla välillä tosin tennissukkakin ilmanputsarin paikalla ;=)
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Täysin samanlaisia virityksiä kuin bozikilla:)
Vauhti ei välttämättä kasvanut,mutta meteli muuttui huomattavasti "sporttisemmaksi"

Kaikkien virittelyjen jälkeen taisi huiput olla jossain seittemänkympin kantturoissa sopivassa myötäisessä ja kyyryssä.

Itse muistelin rattaassa olleen piikkejä 52,mutta käy bozik siellä mökillä ja pistä vaikka yyveetä tulemaan:)
 

brendadervin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas, Ilves, hcbat
PV -88 ja Fantic joka oli jäänyt vanhemmilta varaston nurkkaan. Fantic oli aikamoinen esimerkki italialaisesta "laadusta" eli siinä oli aina jotain rikki ja siihen verrattuna suitza toimi kuin junan vessa mutta hieman isompana sen ajoasento oli miellyttävämpi. Toisaalta piti aina olla reppu täynnä työkaluja jos lähti hieman pidemmälle. Mitään isompaa en kummallekkaan tehnyt, pientä viilausta ja rattaiden vaihtelua joista takarattaan vaihtaminen eturattaan sijasta oli yksi tyhmemmistä asioista mitä ikinä olen tehnyt. Noh onneksi myöhemmin huomasi
kuinka paljon helpompaa sen eturattaan vaihto oli. Esteettisen vaikutelman parantamiseksi piti hankkia mahdollisimman räikeän väriset scott kahvat jotka nykyisin herättäisivät lähinnä
hämmennystä. Hauskaa oli mutta sitä ainaista laittamista joskus pelkästä ruuvaamisen ilosta en enää kaipaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Le Banner
Kaikkien virittelyjen jälkeen taisi huiput olla jossain seittemänkympin kantturoissa sopivassa myötäisessä ja kyyryssä.
Nimenomaan näin ja lämpimällä koneella. Sellaisen ihan faktan voin heittää, että olen Raisullani "tykittänyt" Pohjois-Helsingistä Vierumäen liittymään (Lahden ja Heinolan välissä) 2 h 15 min. Matkaa taisi tulla aika tarkkaan 125 km. Onneksi en silloin lähtenyt autolla mökille matkanneiden vanhempien kanssa samaan aikaan. Silloin ennen moottoritietä ja pahoissa ruuhkissa olisi voinut isä-ukon ilme olla hieman hapan, jos poika olisi lähtenyt samaan aikaan Raisulla ja odotellut työsuhde saapilla ajelevia vanhempia Vierumäellä ;=)

Viestin lähetti Le Banner
Itse muistelin rattaassa olleen piikkejä 52,mutta käy bozik siellä mökillä ja pistä vaikka yyveetä tulemaan:)
Kesällä täytyy ratas jostain kaivaa, tuo 52 voi hyvin olla oikea luku.

Tämä on muuten muistoja herättävä ketju. Eilen illalla tuli pohdittua sängyssä "keikkaa", jonka kaverini kanssa Raisulla heitimme. Kaksi noin 15 vuotiasta kundia, ikäisekseen ihan helvetin isokokoisia (n. 75 kg ja 85 kg) ja saatiin isoimmilta pojilta tehtäväksi käydä hakemassa Alkosta kossua. Tämä siksi, että kaverini näytti jo tuolloin niin vanhalta, että hänelle myytiin ;=)

Joka tapauksessa, ei siis muuta kuin Pohjois-Helsingissä Raisu käyntiin ja keskuspuistoa pitkin kaksi päällä Hakaniemen Alkoon kossu-ostoksille. Hyvin meni reissu, mopo kesti, kossua saatiin ja ei näkynyt pollareita. Taisi tulla tuolloin joitakin säädöksiä rikottua, viritetty mopo, kaksi päällä ja vain toisella kypärä, keskuspuistossa ajo kielletty, alaikäisenä viinaostoksilla, viinan hallussapito jne. Ei me kuitenkaan ketään sillä keikalla ryöstetty ;)
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
jipjei

Nyt on sitten niin että mopoilu on kivaa. Tänään sain viimein rekisteriin mopedini ja se vaan on mukavaa tuo mopedilla ajelu. Ei huolet paina ku mopolla kiitää. Maisema vaihtuu ja pärinä raikaa korvissa. -68 pappaTunturi on alla, ei minkäänlaisia virityksiä, huiput varmaan 35km/h jos hyvä mäki osuu, ylämäkeen ei niin lujaa. Kauhean mukavaa hommaa. Ei malttais kotia enää tulla.

Ensimmäinen mopo minullakin oli Raisu, kohta 20 vuotta sitten. Sellaisen ostoa olen taas alkanut ajatella, hieno peli kaikkinensa. Hauskin kokemus jälkikäteen ajateltuna oli Klamydian biisin mukainen suohonupotusreissu, "kyllä tällä pääsee tuon suon yli, täs o isot renkaat".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös