”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 619 535
  • 2 195

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lidlin maksapatee, 150 grammaa sellaisessa punaisessa rasiassa. Etenkin viherpippurilla maustettu on hurjan hyvää.

Ihmisillä on nykyään aika pahoja ennakkoluuloja maksaa kohtaan. Sehän on oikein laitettuna erinomaista.
Maksa on hyvää, mutta viherpippuri on perseestä. Tai ainakin se on pahaa. Maksamakkarasta/pasteijasta/pateesta olen tykännyt aina.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Laitas tänne joku luottoresepti. Itse laittaisin maksaa runsaan kerman ja pippurin kanssa. Esimerkiksi viherpippuri on ihan match made in heaven. Toki kerma ja pippuri sopivat moneen ruokaan, mutta maksassa on voimakas mutta pehmeä maku, joita kerma ja pippuri juuri korostavat.
Ruotsissa asuessa tykästyin säilykepurkkiruokaan "Köttbullar i grönpepparsås". Sitä ei valitettavasti enää valmisteta:(
Blå bändilla on kastikejauheena, mutta ei siinä ole potkua.
 

Glove

Jäsen

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Maksa on todella hyvää safkaa. Varmasti oli minullakin kouluaikojen jälkeen tauko, mutta nykyisin teen vähintään kerran kuussa. Nam.

Ihan lähikaupasta ei vain sitä pahemmin saa, joten pitää harmittavasti mennä kauppaa edemmäs ostoksille.
Maksa on erinomaista maistuvaa ruokaa. Ostan maksan aina isona palana ja "siivoan" sen itse kalvoista ja suonista. Sitten pala puolentoista-kahden sentin viipaleiksi ja pannulle kohtuu lämmölle paistumaan, muttei ihan läpiharmaaksi, saa olla sisältä pikkuisen rosé. Jos vielä viitsii tehdä pottumuusin ja hauduttaa kaveriksi sipulirenkaita oikein pehmeäksi, ei ruoka paljoa parane.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Maksa on erinomaista maistuvaa ruokaa. Ostan maksan aina isona palana ja "siivoan" sen itse kalvoista ja suonista. Sitten pala puolentoista-kahden sentin viipaleiksi ja pannulle kohtuu lämmölle paistumaan, muttei ihan läpiharmaaksi, saa olla sisältä pikkuisen rosé. Jos vielä viitsii tehdä pottumuusin ja hauduttaa kaveriksi sipulirenkaita oikein pehmeäksi, ei ruoka paljoa parane.
Itse kun maksaa paistan, niin nopea "sihautus" puolelleen riittää.

Kypsä maksa on sellaista, jota en itse voi ymmärtää millään. Toki jokainen tavallaan. En siis tätä siulle @Surukuku tarkoittanut, vaan ihan yleisellä tasolla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Laitas tänne joku luottoresepti. Itse laittaisin maksaa runsaan kerman ja pippurin kanssa. Esimerkiksi viherpippuri on ihan match made in heaven. Toki kerma ja pippuri sopivat moneen ruokaan, mutta maksassa on voimakas mutta pehmeä maku, joita kerma ja pippuri juuri korostavat.
@Surukuku on taas oikean asialla. Puolukkaa lisäksi.

Ei maksan kera kermaa. Suolaa. Pehmeää sipulia. Jonkin verran pippuria.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tiedän, mutta voidaanhan me sitä vastausta muutama päivä odottaa.
Vastaus saapuu varmaankin noin 10. joulukuuta, kun veli @Krepo tanssahtaa Pasilassa junasta pienessä myötäisessä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itse kun maksaa paistan, niin nopea "sihautus" puolelleen riittää.

Kypsä maksa on sellaista, jota en itse voi ymmärtää millään. Toki jokainen tavallaan. En siis tätä siulle @Surukuku tarkoittanut, vaan ihan yleisellä tasolla.
No joo - semmoisille sentin paksuisille riittää, kun käyttää vain pannulla, < 1 min puoleltaan, jolloin kypsyys on riittävä minunkin mielestäni.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sitä koulussa enää? Meidän aikanamme vielä oli. Luulen, että se on juuri meidän ikäisillemme se syy, miksi syömme maksaa edelleen. Toki meillä oli sitä joskus kotonakin, hyvää oli kyllä aina. Muistelen, että ysärin puolella maksa alkoi sitten kadota lautasilta oikeastaan kaikkialla
Tuossa 80/90 taitteessa oli se kohu maksan sisältämästä A-vitamiinistä, joka pystyy liikaa nautittuna aiheuttamaan myrkytyksen...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuossa 80/90 taitteessa oli se kohu maksan sisältämästä A-vitamiinistä, joka pystyy liikaa nautittuna aiheuttamaan myrkytyksen...
Olin tämän unohtanut. Mutta ei varmaan mistään luonnontuotteesta pysty vitamiinia saamaan liikaa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuus ny @Krepo ratkasemaan tämä kiista.
Tiiäkkö nää misä kaveri on?

Ei sitä nää kiinnosta. Sit kun hän palaa Lepraan.
Tiedän, mutta voidaanhan me sitä vastausta muutama päivä odottaa.
Vastaus saapuu varmaankin noin 10. joulukuuta, kun veli @Krepo tanssahtaa Pasilassa junasta pienessä myötäisessä.
Kyllä internet on löytänyt tännekin.

Suurtuomarina sanon, että jokainen saa tykätä maksasta minkälaisena hyvänsä. Mausteina saa käyttää mitä haluaa. Saa tykätä pojista tai tytöistä, jopa haravasta, jos niin kokee hyväksi.

Itse syön maksani mieluiten medium-, ja kera paistetun sipulin ja puikulaperuna soseen. Puolukkaa kanssa. Maustehässäkäksi riittää suola ja mustapippurirouhe.

Lisähuomiona sanoisin, että omaa maksaani on marinoitu niin huolella tällä reissulla, että mausteita ei tarvita, mikäli olisi tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Lidlin juustot nyt ovat muutenkin aivan erinomaisia, mutta nyt täytyy kehaista ihan erikseen. Ostin Deluxe-merkin Cacio Nero-, Scottish mature cheddar- ja Camembert-juustot, ja kaikki olivat ihan täydellisiä. Etenkin tuo camembert oli aivan pirun hyvä. Sopivan ylikypsä ja vähän haiseva, täydellisen täyteläinen ja juuri sopivan suolainen. Erinomainen herkku, eikä maksanut paljoa, luultavasti, koska eihän Lidlissä mikään mitään maksa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lidlin Dentalux suuvesi 500ml 1,05€ ja kuulemma parinkytä hujakoilla voltteja!

Silirimpsis!

@pettter !
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidlin Dentalux suuvesi 500ml 1,05€ ja kuulemma parinkytä hujakoilla voltteja!

Silirimpsis!

@pettter !
Joo vessasta löytyy eiku tarkoitan siis tuolta baarin puolelta.

Joillakin on kämpässä vaatehuoneen ovi ja vaikka minkä huoneen ovi. Mulla piti olla Alkon ovi. Ei hitsi tää vitsi ei ikinä vanhene. Alkovi.

Tänään muuten söin Prisman valmislasagnea. Oli vähän märempi kuin Lidlin vastaava.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Lidlissä oli uusi tuote, minisitruunat, "snack-sitruunat". Koemielessä ja yllytyshulluna ostin rasiallisen.
Ihme kyllä näihin jää tavallaan koukkuun. Aika "raikkaita" ovat, mutta ihan sellaisenaan ja kuorimatta näitä voi syödä.
Ei sentään toista ihan heti perään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hartwallin mansikka-sitruuna- limonadi on kyllä hyvää. Join sitä juuri kun mies toi k-kaupasta. Sitä saa vain k-liikkeistä.

Ja Lidlin kaneli-cola on ainut hyvä kolajuoma johon on lisätty jotain (niistä joita olen maistanut). Se taisi olla joulun sesonkituote.
 

Lubeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Anaheim Ducks
Ja Lidlin kaneli-cola on ainut hyvä kolajuoma johon on lisätty jotain (niistä joita olen maistanut). Se taisi olla joulun sesonkituote.
Noita myytiin viime vuonna noin 85 prosentin alennuksella sesongin jälkeen joskus maaliskuussa kun ei kellekään kelvannut, tarkkaile tilannetta!
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä löytö on kyllä paska, mutta menkööt.

Vaimo oli huomannut että Menestysresepti 2023 -kisaan osallistunutta Jemma tuotetta löytyy lähikaupasta. Jemma on siis Vähäsarja Oy:n valmistamaa säilykettä, itseasiassa niitä on kolmea erilaista:

"Butter Chicken on kanalastuja intialaistyyppisessä kastikkeessa, Pulled Pork sisältää nyhtöpossua barbeque-kastikkeessa ja Vege Gochujang -purkissa on vegaanisia kasvispyöryköitä tomaattisessa chilikastikkeessa."

Kahta ensimmäistä rouva osti. En tiedä miten noita pitäisi syödä. Testasin kylmänä, lämmitettynä, sekä lämpimissä voileivissä.

Tämä tuote tuli kisassa vissiin toiseksi. Maku oli kuin olisi biojäteastiasta suoraan syönyt. Näyttikin kyllä siltä.

Tuolta löytyy vielä lisätietoa:

Meidän perheessä tämä ei todellakaan mennyt jatkoon. Taisi yhden purkin hinta olla vielä lähemmäs 4 euroa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös