”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 619 830
  • 2 196

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
Lidlin margerita pizzat. Halpaa kuin saippua ja mukava tuunata vaihtelevat täytteet päälle, kun alusta on varsin syötävä sellaisenaankin.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Saskia kivennäisvedet hakkaavat maultaan kalliit Novellet yms. ainakin minun mielestäni. Hintakin on yli kaksi kertaa halvempi. Sokeriakin taisi olla vähemmän makujuomissa. Myös rainbown kivennäisvedet ihan ok ja halpaa.

Gluteeniton leipä on helv. .. kallista. Vaikka ammattilaiset tyhjentävät prisman aletuotteet (60%) ilmeisesti jo klo19, niin gluteenitonta leipää on punaisilla tarroilla monesti vinotpinot vielä 20 jälkeenkin. Pakasteessahan ne säilyy. Tämä ei nyt varsinaisesti ollut löytö.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Lidlin margerita pizzat. Halpaa kuin saippua ja mukava tuunata vaihtelevat täytteet päälle, kun alusta on varsin syötävä sellaisenaankin.
Vielä parempia mielestäni on ne kausittain tarjolla olevat Quatro Formaggio pizzat. Siihen kun itse lisää vähän kinkku päälle, niin parempaa pakastepizzaa saa hakea. Harmi vaan, ettei näitä saa ympäri vuoden vaan taitaa olla Italia-viikot tms. milloin tulee myyntiin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toisin sanoen Lidl hakkaa nykyään kotimaiset melkein kuusnnolla. En tiedä lähtisinkö kovin pitkälle Lidlissä käymään mutta kun reilun kilometrin säteellä niitä on kaksi itsellä niin eipä muualla tule käytyä. Kukkaro kiittää, ruokakassit maksaa kymppejä vähemmän kuin K-Supermarketissa, ja hypermarketteja ei ole lähellä mutten niihin helposti menisikään, liian isoja.
Kaikki yllä mainitut hyviä löytöjä.
Sanotaan nyt vielä Lidlin Cornichons löytyy aina kaapista, eli ne pienet maustekurkut. Jotain muuta normisetistä hiukan poikkeavaa niin myös Lidlistä aina se Grana Panada ja Parmesan, hintalaatu kohdillaan.

Ja kun kotimaisuudesta aina puhutaan niin Lidlistä ostan viikoittain noin kilon kotimaisia pakastemarjoja.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vielä parempia mielestäni on ne kausittain tarjolla olevat Quatro Formaggio pizzat. Siihen kun itse lisää vähän kinkku päälle, niin parempaa pakastepizzaa saa hakea. Harmi vaan, ettei näitä saa ympäri vuoden vaan taitaa olla Italia-viikot tms. milloin tulee myyntiin.
Quattro fromaggiota tai Mozzarellaa on mielestäni aika hyvin tarjolla ympärivuotisesti ja sopivat melko identtisesti duunailuun. Itse pistän yleensä päälle simpukoita, katkarapuja, oliiveja ja aurinkokuivattua tomaattia ja hyvää on.

Mutta tuossa genressä ehkä hyvinkin yllättäen paras tuote minkä olen löytänyt on ihan perus Pirkka kiviuunimozzarellakänkky. Kuohkeampi taikina kuin muissa vastaavissa (verrokkeina ainakin lidlin ihan ok:t, s-ryhmän melko heikkotasoiset halpismerkit ja perus oetker) ja tuntuisi olevan pikkuisen enemmän kirsikkatomaattia ja juustoa muihin nähden.

Eilen tuli tekaistua padallinen papu-kana-chilimuhjua tortillatäytteeksi niin tällä kertaa s-ryhmän halpamerkki yllätti positiivisesti kun X-tra tortillalettuja ostin testimielessä. Tähän mennessä kaupasta löytämistäni tortillalevyistä ohuimpia muttei kuitenkaan mitään harsoa ettei täytteet kestäisi sisällä kun tekee tuosta kädessä syötävän nyytin. Samoihin torttuihin testasin lidlin papusalsaa ja sekin on oikein hyvää, maistuu makea tomaatti ja pavut mukavasti.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Quattro fromaggiota tai Mozzarellaa on mielestäni aika hyvin tarjolla ympärivuotisesti ja sopivat melko identtisesti duunailuun. Itse pistän yleensä päälle simpukoita, katkarapuja, oliiveja ja aurinkokuivattua tomaattia ja hyvää on.
Arvelen että @Taison tarkoitti tätä versiota, mikä lienee myynnissä vain "Italia viikoilla" ja sinä tätä, mitä löytyy koko ajan. Kotonani asuvien naisväen mukaan tuo ensimmäinen vaihtoehto on selkeästi parempi. Mä en kauheasti noista pakastepizzoista mitään ymmärrä kun niin harvoin käytän.

Kaiken kaikkiaan ruokatalous, mistä pääosin meillä vastaan, kiittää Lidl:n läheisyyttä. Edellisen osoitteen lähi K-Market 8€:n voi paketteineen oli toki joka päivä auki 23.00:n ja siten mukavan joustava. Mutta on silti mukavampi työntää "ylimääräinen" 200-300€/kk vaikka Nordnettiin tahi h**®@n p€®©€€$€€n.

linkit guuggelin kuvahakuun.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Liiterin pakastealtaan pikkupitsat on kyllä pirun hyviä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen pitkään tuskaillut kauppojen valmismajoneesien kanssa koska en ole löytänyt hyvää sellaista. Nyt taisi kuitenkin löytyä hyvä valmismajoneesi. Tämän majoneesin valmistaja on Herkkumaa.

No ei yllätä että lähialueen firma valmistaa noin hyvää majoneesia koska tykkään muutenkin tosi paljon Herkkumaan tuotteista. Vappuaattona teen itse hampurilaisia ja laitan väliin myös tätä kyseistä majoneesia. Alunperin piti itse valmistaa majoneesikin mutta laiskana ihmisenä en näin toimikaan.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Olen pitkään tuskaillut kauppojen valmismajoneesien kanssa koska en ole löytänyt hyvää sellaista. Nyt taisi kuitenkin löytyä hyvä valmismajoneesi. Tämän majoneesin valmistaja on Herkkumaa.

No ei yllätä että lähialueen firma valmistaa noin hyvää majoneesia koska tykkään muutenkin tosi paljon Herkkumaan tuotteista. Vappuaattona teen itse hampurilaisia ja laitan väliin myös tätä kyseistä majoneesia. Alunperin piti itse valmistaa majoneesikin mutta laiskana ihmisenä en näin toimikaan.

Parempaa kuin Hellmanns, joka nyt kuitenkin on se standardi joihin muita verrataan?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Carolina Reaper makkara on aika hyvää. Ei mitenkään liian tulista, mutta polttelee sopivasti suussa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Parempaa kuin Hellmanns, joka nyt kuitenkin on se standardi joihin muita verrataan?

Nyt nolottaa sillä tällaista Hellmannsia en olekaan muistaakseni koskaan maistanutkaan. Nyt sattui vain minua vastaan tulemaan tämä Herkkumaan majoneesi, joka on omasta miekestäni sekin jo hyvää. Ja plussaa tietenkin siitä että Herkkumaa on lähialueen firmoja.

Teki mieleni vain mainita asiasta täällä. Valitettavasti vaan en voi verrata Herkkumaan majoneesia Hellmansiin koska en ainakaan muistaakseni tai tietääkseni ole Hellmansin majoneesia maistanut.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kananmuna, ruokaöljy, valkoviini etikka, sinappi ja suola. Siinä löytöjä joista muodostetaan majoneesi sauvasekottimella nopeemmin ku se Hellmanssin paskan kansi on poistettu puhumattakaan Herkkumaasta, joka tosin osaa muuten etikkaiset paitsi tän majon ja salaatinkastikkeet.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Kananmuna, ruokaöljy, valkoviini etikka, sinappi ja suola. Siinä löytöjä joista muodostetaan majoneesi sauvasekottimella nopeemmin ku se Hellmanssin paskan kansi on poistettu puhumattakaan Herkkumaasta, joka tosin osaa muuten etikkaiset paitsi tän majon ja salaatinkastikkeet.

Toki näin. Itsetehty aina parempi. Vertaus koski kaupan valmisteita.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Toki näin. Itsetehty aina parempi. Vertaus koski kaupan valmisteita.
Niinhän se oli. Kerroin toki löytönikin mitä olen tehnyt kuten ketjun aiheeseen kuuluu.
Nyttemmin muistui mieleen vkolla ostamani Kivikylän lihahyytelö oli kyllä oikein hyvää. Tästä ei verrokkina ole, kun ala-asteella nää alatoopit tuli piilotettua pulpettiin, josta sitten sopivan hetken salliessa salakuljetus roskiin paperiin käärittynä toki. Tuli siis lapsuuden kammotus voitettua.
 

Glove

Jäsen
Kun kerran majoneesista puhe niin mikä olisi paras chilimajoneesi? Itsetehdyn kebabin kylkeen kaipailen. Pari kertaa yrittänyt tehdä itse, muttei ole tullut hyvää.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun kerran majoneesista puhe niin mikä olisi paras chilimajoneesi? Itsetehdyn kebabin kylkeen kaipailen. Pari kertaa yrittänyt tehdä itse, muttei ole tullut hyvää.
Tästä olen tykännyt:
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Kun kerran majoneesista puhe niin mikä olisi paras chilimajoneesi? Itsetehdyn kebabin kylkeen kaipailen. Pari kertaa yrittänyt tehdä itse, muttei ole tullut hyvää.

Ainakin mulla toiminu ihan hyvin, ei nyt kovin tulista jos sitä haet. Mut ihan sopivan, alle pari euroa jopa Salesta/Alepasta
 

Glove

Jäsen
Tästä olen tykännyt:
Ainakin mulla toiminu ihan hyvin, ei nyt kovin tulista jos sitä haet. Mut ihan sopivan, alle pari euroa jopa Salesta/Alepasta

Laitetaanpa nämä kokeiluun kun tulee seuraavan kerran kebabbia tehtyä. Jälkimmäistä en ole ainakaan lähisalesta löytänyt, mutta se nyt onkin melko pieni kauppa.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Laitetaanpa nämä kokeiluun kun tulee seuraavan kerran kebabbia tehtyä. Jälkimmäistä en ole ainakaan lähisalesta löytänyt, mutta se nyt onkin melko pieni kauppa.
Oon huomannu et pienissä ihan joka paikassa noita ei ole, Auran (kait melko iso paikka?) S-marketissa ei ole. Marttila, aivan saatanan pieni paikka ja Sale, löytyy aina. Välimatkaa noin 20 kilsaa.

Täytyy tota Poppamiestä puteli hifistelyyn ottaa testiin
 
Viskaalin aitoa nyhtölihhaa(naudanpaisti). Oululaisille lähiruokaa ja menekki kova kun ei tahdo löytyä oikein mistään. Vihdoinkin on perinteisen lihakeiton teko helpottunut (lue nopeutunut). Ai että on hyvää keitossa, suosittelen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei nyt mikään varsinainen löytö, mutta eineksistä Kokkikartanon valmisruoat ovat kyllä erittäin hyviä. Ihan eri planeetalta kun nuo suuremmat kilpailijansa. Tuli maistettua äsken uutus pekonipastaa ja olipa 300 gramman pikkuannokseksi tuhti paketti. En tiedä viekö jäkäriltä tai Antti Rinteeltä nälän, mutta itselle tuli aika ähky. Maistuikin ihan hyvältä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei nyt mikään varsinainen löytö, mutta eineksistä Kokkikartanon valmisruoat ovat kyllä erittäin hyviä. Ihan eri planeetalta kun nuo suuremmat kilpailijansa. Tuli maistettua äsken uutus pekonipastaa ja olipa 300 gramman pikkuannokseksi tuhti paketti. En tiedä viekö jäkäriltä tai Antti Rinteeltä nälän, mutta itselle tuli aika ähky. Maistuikin ihan hyvältä.
Jeps. Noita tulee itsekin ostettua, sikäli kun valmisruokia syön. Peittoaa nämä Atriat ja muut ihan mennen tullen. Näin etätoimistoa ylläpitäessa ei pahemmin tule syötyä valmissafkaa, kun teen vähän isompia annoksia kaappiin vain lämmitystä vaille. Mistä tulikin mieleeni, kohta ois lounasaika.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

axe

Jäsen
Ei oo mikään ihan Vasco da Gaman tai edes Kristoffer Kolumbuksen suoritusten kaltainen löytö ja veikkaan että joillekin ihan tuttu tuote täälläkin, mutta oon viime viikkoina vuosien jälkeen uudelleen löytänyt lenkkimakkaran, varsinkin Tapolan Savulenkin. On kyllä monipuolinen tuote.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Lidlistä nappasin töihin evääksi jotain valmisruokauutuutta, chilillä maustettua nuudelia vihanneksilla ja kanan rintapaloilla. Hieman olin skeptinen tuosta, mutta jatkoon meni että heilahti.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei oo mikään ihan Vasco da Gaman tai edes Kristoffer Kolumbuksen suoritusten kaltainen löytö ja veikkaan että joillekin ihan tuttu tuote täälläkin, mutta oon viime viikkoina vuosien jälkeen uudelleen löytänyt lenkkimakkaran, varsinkin Tapolan Savulenkin. On kyllä monipuolinen tuote.
Ihan hyvä löytö, itse olen vannoutunu Kivikylän Löylylenkin ystävä, kun lenkille tekee mieli.

Fuusioin eilen keittiöitä ja sotkin thaimaalaisen muhjun keittämällä kauranjyvät tom yum tahnalla ja sienisoijakastikkeella maustetussa kookosmaidossa ja pistin sitten sekaan roimasti korvasieniä ja sienikeittomausteita eli rakuunaa, persiljaa, mustapippuria, viherpippuria ja savustettua valkosipulia. Voisi innostua taas hommaamaan kookosmaitoa tasaisemmin kun kyllähän siihen keitetyt asiat maistuvat hyvältä. Ja toki pitääkin kun taitaa keveimmässäkin versiossa olla rasvaa ne 15%.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös