”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

• 635 840
  • 2 221

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokohan ketjussa on mainittu Lidlin pekoni? Siis tämän näköinen pakkaus? Hintaa muistaakseni tasan euro, eikä häviä HK:n Amerikan pekonille maun puolesta yhtään. Pakkauskoko taitaa olla 30 g pienempi, muistaakseni siinä HK:n paketissa on 170 grammaa kun tuossa on 140 grammaa. Mutta eiköhän tuo hintaero kallista vaa'an vähintäänkin tasapainoon.

Olen ostanut olosuhteiden pakosta (perkeleen karppaajat) joskus Rainbow'n pekonia, mutta siinä on ihan liian vähän rasvaa, eli käryttää paistaessa niin maan perusteellisesti.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ei pysty vielä antamaan täyttä tuomiota, mutta näin jurrissa himaan tullessa otin (itse tehdyn) murekkeen ja paistoin muutaman eilisen keitetyn perunan sipulin kanssa. Sen ryyditin nyt Lidl:n metsäsienisalaatilla (siis sitä, perunasalaatin oloista). Oli aika helvetin hyvää, vaikka kännissä sitä nyt syö mitä vaan. Jokatap. erittäin hyvän makuinen. Vittu ku olis ollut vielä puolukkaa tuon murekkeen kanssa.

Edit: Kartanon metsäsienisalaatti oli kyseessä. Ja tuosta Kartanosta vielä, että Lidl:n "ilmaiset" Kartanon nakit lyö laudalta niin sata nolla kaikki atriat, popsit ja napsit. HK:n ylivoimaisista saa taas nykyään maksaa kuin pihvistä ennenvanhaa. En varmasti maksa viittä-kuutta euroa paketista nakkeja. Vitutus ketjun kamaa itse asiassa.

Viimeksi muokattu:

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sauvon valkosipulisuolakurkkuja on mennyt jo muutama purkki tässä viikon sisään. Aikamoisen loistavia suolakurkkuja. Eivät nyt sentään ihan kilpaile venäläisten suolakurkkujen kanssa, mutta niitä harvemmin löytyykään marketista purkkitavarana.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sauvon valkosipulisuolakurkkuja on mennyt jo muutama purkki tässä viikon sisään. Aikamoisen loistavia suolakurkkuja. Eivät nyt sentään ihan kilpaile venäläisten suolakurkkujen kanssa, mutta niitä harvemmin löytyykään marketista purkkitavarana.

Kyllähän lähes jokaisessa marketissa on ns "venäläisiä hapankurkkuja" vihannespuolella irtotavarana. On kyllä todella suuri ero noihin Sauvon kurkkuihin. Ja pitääkö tuon olla juurikin purkkitavaraa...?

Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tää nyt on enemmän tällainen asia joka avautui kuin mikään kuuma vihje, mutta jo kauan olen kaupassa silmäillyt Vatajan ylikypsää kylkipalaa, mutta ikinä en ole rohjennut ostaa, kun olen pitänyt sitä jonain vanhojen pappojen ruokana, ja vaimokin syöttää mulle mielummin vähän jotain muuta.
Nyt on vaimo reissussa, niin ostin ja saatanan hyväähän se oli. Jos jään tästä kiinni, niin aina voin sanoa että yritin karpata.

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän lähes jokaisessa marketissa on ns "venäläisiä hapankurkkuja" vihannespuolella irtotavarana. On kyllä todella suuri ero noihin Sauvon kurkkuihin. Ja pitääkö tuon olla juurikin purkkitavaraa...?

On kyllä eroa. Lähinnä pidän noista Sauvon valkosipulisuolakurkuista sen takia, ettei niissä ole mitään älytöntä valkosipulin makua, kuten irtotavarana myytävissä venäläisissä valkosipulisuolakurkuissa. Kuitenkin pientä potkua löytyy. Ei kuitenkaan ole pelkoa, jotta löyhkäisi hirvittävästi valkosipulilta. Herkutteluhetkiin ehdottomasti venäläisiä suolakurkkuja, mutta arkikäytössä purkki on omaan makuuni kätevämpi.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yleensä en osta Atrian valmiiksi marinoituja pihvejä kun en tykkää yhtään siitä Atrian perusmarinadista, mutta nyt löytyi kyllä niin erinomainen tuote että tuota varmaan menee kesällä pakettikaupalla. Nimittäin Atrian XXL Texas Grillipihvi. Paketissa 3 kpl 300 g pihvejä ja on oikein kunnon paksuja jöötejä ihan täyttä lihaa ilman läskiä yms. roippeita. Ja ainakin minä tykkään kyllä tuosta BBQ-marinadista joka on mukavaa vaihtelua noihin perusmarinadeihin meille jotka emme jaksa itse säätää noiden marinadien kanssa kuin aniharvoin.

scholl

Jäsen
Käsittääkseni venäläisiä suolakurkkuja ei saa enää Suomesta. Eivät suostu lähettämään, vaan myyvät ne omassa maassaan. Ennen niitä tuli tänne reilusti, kun YYA-sopimuksen aikaan oli se bileteraalikauppa ja Suomesta vietiin muutenkin enemmän kuin Suomeen tuotiin, joten virkamiehet ajoivat sen vuoksi Ladoilla ja mm. suolakurkkuja myytiin joka kaupassa.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tähän ketjuun kuuluu ehdottomasti Findusin Mikrovalmiit Ranskanperunat. Noi kun lykkäät mikroon ja pistät makkarat grilliin niin eipä tule ikävä enää mäkkeja tai grillejä. Näitä löytynyt ainakin Prismoista ja S-Marketeista.

Tälläisestä lootasta kyse : Findus Finland - Tuotteet - Vihannespakasteet - Perunapakasteet - Mikrovalmiit Ranskanperunat

Kuulostaa kyllä niin täydeltä paskalta, että on pakko olla hyvää. Tuleeko näistä jotekin rapeita vai millaisia?

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Tähän ketjuun kuuluu ehdottomasti Findusin Mikrovalmiit Ranskanperunat. Noi kun lykkäät mikroon ja pistät makkarat grilliin niin eipä tule ikävä enää mäkkeja tai grillejä. Näitä löytynyt ainakin Prismoista ja S-Marketeista.

Tälläisestä lootasta kyse : Findus Finland - Tuotteet - Vihannespakasteet - Perunapakasteet - Mikrovalmiit Ranskanperunat

Ai vittu joo! Joskus talvella tuli maistettua ja noihan oli suunnilleen samanlaista paskaa kun mäkkien ym. ranskikset. Parempia kun normaalit uunissa poltetut. Uskomattoman helppoa loppuillan kännisafkaa.

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yleensä suosin pienten paikallisten leipomoiden leipiä mutta Vaasan Jälkiuuni Kauraleipä on hyvää, mukava sitkeä rakenne ja muutenkin maistuvan makuinen.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16

Hyvin vaikeaa kuvitella, että mikrossa saisi hyviä ranskalaisia, mutta kai se on kerran kokeiltava. Tuosta kyllä puuttuu enää se Juhan Af Granin paisto-alunen, jolla saa mikrossa kaiken rapeaksi...

Ei ole vissiin ihan genrenmukainen, mutta ostin tänään kaupan edessä olevasta kojusta puolikkaan ahven-kukon. Maksoi aika suolaisesti, mutta VITTU... (en ole parempaa ruokaa pitkään aikaan naamaani tunkenut).

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hyvin vaikeaa kuvitella, että mikrossa saisi hyviä ranskalaisia, mutta kai se on kerran kokeiltava. Tuosta kyllä puuttuu enää se Juhan Af Granin paisto-alunen, jolla saa mikrossa kaiken rapeaksi...

Pekonista tulee kivan rapsakkaa mikrossa kun laittaa parin taluspaperin väliin. Nopeaa, eikä tule käryä kämppään.

Kyseisiä ranskalaisia sietää testata.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ei ehkä perinteisin elintarvike, mutta Alkon Greenall's London Bitter Lemon 0.33-tölkissä vain toimii hämmentävän hyvin kesän ja grillauksen kanssa. Plussaa toki deekuaspekti eli hintaa vain 2,97€ per yksikkö ja toisaalta voltteja täydet 8. Tämä muotoilu tuli vastaan eräällä toisella foorumilla ja voisiko sitä paremmin sanoa: Jopas on saatu paljon prosentteja ollakseen kuitenkin juotava long drink. Ilmiselvästi juopotteluun tarkoitettu.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tallinnassa koemaistoin Iki-olutta-suosittelen! linkki oluen sivulle

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tallinnassa koemaistoin Iki-olutta-suosittelen! linkki oluen sivulle
Iki-olutta saa Suomestakin. Joissakin Citymarketeissa tuota on ollut viime vuodesta saakka esillä. Olen maistanut, ehkei paskempi tuote, mutta aika yläkanttiin hinnoiteltu. Iki-oluelle on kovasti yritetty väsätä Premium-tuotteen leimaa, ja se näkyy pienen pullon hinnassa.

Fordél

Jäsen
Pastakastikkeet pitäisi tietty tehdä alusta alkaen itse, mutta kaupan hyllyiltä olen löytänyt todella hyvän valmiin pastakastikkeen Raguletto. Noihin kun ruskistaa jauhelihan niin 10 minuutissa on valmiina hiton maukas pastakastike. Mauista olen kokeillut vuohenjuustoa ja mozzarellaa; molemmat toimii todella hyvin! Ei ole mitenkään teollisen, teennäisen makuisia tai sitten kitkeriä niin kuin osa kastikkeista. Suosittelen!

scholl

Jäsen
Pastakastikkeet pitäisi tietty tehdä alusta alkaen itse, mutta kaupan hyllyiltä olen löytänyt todella hyvän valmiin pastakastikkeen Raguletto. Noihin kun ruskistaa jauhelihan niin 10 minuutissa on valmiina hiton maukas pastakastike. Mauista olen kokeillut vuohenjuustoa ja mozzarellaa; molemmat toimii todella hyvin! Ei ole mitenkään teollisen, teennäisen makuisia tai sitten kitkeriä niin kuin osa kastikkeista. Suosittelen!

Ragulettohan on peruspastakastike, joka oli ainakin Sestossa myynnissä jo 90-luvun alussa. Ainakin itselleni se ensimmäinen pastakastike silloin, kun kokeilin spaghettia ensimmäisen kerran tehdä. Yhtä "löytö" kuin joku Heinzin ketchup tai Volkwagen Golf automaailmassa.

Löysin muuten sellaisen pelin viikonloppuna kuin lotto, ootteko ikinä kuulleet?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy