”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 617 897
  • 2 191

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kehujen saattelemana hairahduin Kitchen Joy-ostoksille. Pakastimessa vielä odottelemassa, raporttia syönnin jälkeen. Ei tule yleensä valmisruokaan turvauduttua mutta kun kerran kehuttiin niin antaa mennä, voi olla jopa iloinen yllätys. Lidl on siitä pätevä kauppa, että joskus tulee tehtyä riemukkaita ruokalöytöjä halpaan hintaan, jogurttiosasto on aika mainio.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Aika harva on evästänyt valkoisia papuja tomaattikastikkeessa. Mutta kun kerran ovat maistaneet, ovat he myydyt.

Tuotemerkkejä mm. Heinz, Rainbow, Pirkka yms. Heinz on legendaarinen ja varma.

Erittäin mainiota safkaa jopa yksinään, mutta pekonin ja/tai paistetun jauhelihan kanssa ihan luksusta. Länkkärimuonaa. Silvupleee.
Kyllä. Vanha kunnon merimiesaamiainen taltuttaa pahimmankin krapulan. On helppoa kuin mikä: paistetaan pari kananmunaa, paketillinen pekonia ja lämmitetään kasarissa purkillinen papuja kiehumispisteeseen. Nautitaan kulutusmaidon kanssa. Tyydyttyneiden rasvahappojen laskijat yms. idunsyöjät älkööt vaivautuko!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kehujen saattelemana hairahduin Kitchen Joy-ostoksille. Pakastimessa vielä odottelemassa, raporttia syönnin jälkeen. Ei tule yleensä valmisruokaan turvauduttua mutta kun kerran kehuttiin niin antaa mennä, voi olla jopa iloinen yllätys.

Itsekin ostin noita kaksi kappaletta. Valmisruokaa syön töissä, joten sinne nuo tulee huomenna raahattua (tai toinen niistä). Sen jälkeen sitten raportoin. Onneksi muuten katsoin kaupassa tuoteselostetta tarkemmin. Yhdessä noista oli aineena kalaöljy, ja minä olisin todennäköisesti saanut siitä anafylaktisen shokin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Syöty, alas meni ja sisällä pysyi. Ihan kohtalaista kamaa valmisruuaksi, siinähän oli vallan makuakin mukana. Kokokin oli lopulta ihan sopiva vaikka alkuvaikutelma pieneltä tuntuikin. Mutta sen verran pitää kehuskella että itse saa pienellä vaivalla parempaa aikaan.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Mutta sen verran pitää kehuskella että itse saa pienellä vaivalla parempaa aikaan.

Totta. Tuommosen setin valmistamiseen ei mitään huippukokkaustaitoja tosiaankaan vaadita. Einesmuonaksi kuitenkin todella positiivinen kokemus, eikä hintakaan niin pöyristyttävä ole, kun huomioi vaikkapa lihahyllyn kanapakettien hinnat.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Testasin nyt tuon Kitchen Joy -punacurry-kanan tms. Hyvää työpaikalla syötäväksi einesruoaksi. Kotiin en kyllä osta, kuten en myöskään muita eineksiä. Huomattavasti parempaa saa kun kokkaa itse.

Varmuuden vuoksi söin alkuun hitaasti, koska näytti olevan Thaimaassa tehtyä. Noissa on aina riskinä, että ruokaan onkin päätynyt jotain kalaperäistä ja herkkänä allergikkona reagoisin varmasti. Noh, huoli oli turha. Onneksi olin eilen tarkkana kaupassa ja osasin jättää hyllyyn sen, missä selkeästi mainittiin kalaöljy.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Totta. Tuommosen setin valmistamiseen ei mitään huippukokkaustaitoja tosiaankaan vaadita. Einesmuonaksi kuitenkin todella positiivinen kokemus, eikä hintakaan niin pöyristyttävä ole, kun huomioi vaikkapa lihahyllyn kanapakettien hinnat.

Mukavana yllärinä ihan asiallisen oloista broiskua, ei mitään jännettä ja rustoa, eikä tarvittu suurennuslasia etsimään missä sitä on.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suolalapa.

Puolentoista kilon köntti n. 5 - 6 ekeä. Liha vuokaan, rinnalle sipulia, lanttua ja porkkanaa paloina. Vuokaan vielä 5 dl lihalientä, kourallinen pippureita ja uuniin. Sellaiset 175 astetta ja hiukan vajaa kolme tuntia. Siinähän ehtii tehdä vaikka mitä, jopa pieniä lapsia! Kunnon perunoiden ja lisukkeiden kanssa aitoa perusruokaa. Jos jotain jää, niin seuraavana päivänä kylmänä ruisleivälle.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Suolalapa.

Puolentoista kilon köntti n. 5 - 6 ekeä. Liha vuokaan, rinnalle sipulia, lanttua ja porkkanaa paloina. Vuokaan vielä 5 dl lihalientä, kourallinen pippureita ja uuniin. Sellaiset 175 astetta ja hiukan vajaa kolme tuntia. Siinähän ehtii tehdä vaikka mitä, jopa pieniä lapsia! Kunnon perunoiden ja lisukkeiden kanssa aitoa perusruokaa. Jos jotain jää, niin seuraavana päivänä kylmänä ruisleivälle.

Minkälaisesta lihasta tässä on kyse? Kelpaako mikä tahansa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mistäs Ikeasta noita daim-piirakoita löytää?

Siinähän niitä möllöttää kylmäaltaassa lihapullien ja mustikkapiirakoiden vieressä hodarikassan kupeessa. Itse en ole erityisen ihastunut, mutta vaimo tykkää kovasti.
---

Ostin eilen Primulan Artesaani-tuoteperheeseen kuuluvan leivän, jonka nimeä en nyt muista. Selainen ciapattan näköinen, hiukan lyhyempi köntti se kuitenkin oli. Mukana tuli oliiviöljyä, merisuolaa ja jotain yrttiä, jotka mäiskitiin leivän päällä ja koko komeus kypsennettiin uunissa. Olipa hyvää, sano.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Moni varmaan tietääkin, mutta ainakin tuosta läheisestä K-marketista saa lähes joka viikko 2 ps maustettuja pirkan lohkoperunoita 2.5 euroon. Todella hyvää ja nintalaadulta melko ok. Tosin omatekemät aina parempia. Erittäin vaivaton kuitenkin.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moni varmaan tietääkin, mutta ainakin tuosta läheisestä K-marketista saa lähes joka viikko 2 ps maustettuja pirkan lohkoperunoita 2.5 euroon. Todella hyvää ja nintalaadulta melko ok. Tosin omatekemät aina parempia. Erittäin vaivaton kuitenkin.

Noi Pirkan maustetut lohkoperunat on itseasiassa aika hyviä ainakin maistamiini kilpailijoihin verrattuna. Olen joskus tehnyt noita esim. Grillisafkojen lisukkeeksi, kun kädet ovat jo muutenkin täynnä salaatin sekä n+1 muun ruoan laittamisesta samaan aikaan, ja kun jossain välissä pitäisi ehtiä vielä grillaamaankin.

Samoin noita on tullut käytettyä aika usein lisukkeena ns. pikaruokaan, kun pakastimessa on vielä aika usein täytettyjä jalopenoja ja jääkaapissa sisäfilettä. Himaan tullessa uuni päälle, leikkaa sopivat sisäfilepihvit hetkeksi lämpenemään, suihkuun, suihkusta tullessa lohkot + jalopenot uuniin, kuivaus, kuteet päälle, valurautapannu tulille, pihvit pannulle, kamat pois uunista, pihvien kääntö, suolaa+mustapippuria myllystä. Kamat lautaselle ja naamaan. Hyvää + tehokasta, ja reseptiä voi soveltaa aina tarpeen mukaan, ja taas mennään.

Muutenkin Pirkka-tuotteista on löytynyt kilpailijoihin verrattuna joitain varsin hyviä valmisteita, kuten tonnikala ja kalapuikot.

Pikaruoista ihan ok on mielestäni myös Via kana-vuohenjuusto-pasta, mutta täällä kehuttu Kitchen Joyn keltaisessa laatikossa ollut sörsseli ei ollut oikein meikäläisen makuun.

Sen verran täytyy vielä mainita, että ainakin osa Saarioisten (vai olivatkohan jalostajan) valmiista mikrokeitoista ovat ihan ok (liha-, lohi- ja joku mikä lienee sienikeitto ainakin), kiireessä nopeaa lämmittää, ja hyvän leivän kanssa ihan maukasta, kuten keitot yleensä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Daim-piirakasta tuli mieleeni, että samaan tuoteperheeseen kuuluu piirakka joka maistuu aika paljon vanilijalle tms. ja pesee tuon daim-piirakan mennen tullen. En nyt vaan saa millään päähäni mikä tuon piirakan nimi on.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kyllähän nuo lasipurkeissa olevat italialaiset pastakastikkeet ovat hyviä (ettei mene mainostamiseksi: ne kalleimmat, missä on sininen etiketti). Etenkin Ragu Bolognese. Kunnollisen italialaisen Bolognesekastikkeen valmistaminen itse kun on kohtuullisen aikaa vievä, vaikkakaan ei vaikea, prosessi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko joku löytänyt muuten mitään hyvälaatuista pastaa, mitä suositella, kun en itse ala vääntää? Meinaisin siis vetää sen oliiviöljyn ja kasvisten kera alas.

Ostin tämän ketjun innoittamana noita Vitalinea-jogurtteja. En tiedä, onko tämä nyt ketjun hengen mukaista, mutta enpä osta toista kertaa aspartaamilla makeutettua jogurttia.
 

Jindebyne

Jäsen
Elintarvikelöytö noin 2 kuukauden takaa: Beef Jerky. 50g/4 euroa. Törkeän hyvää, rasvatonta snackia. Tätä kannattaa tosin tehdä itse niin ei tule hinta niin suolaiseksi.

Yksinkertaisesti taivaallista. Löysin itse ko. tuotteen sattumalta kaupasta kun olin ostamassa bisseä ja Beef Jerkyt roikkuivat siinä vieressä. Silloin oli testimielellä bissenaposteltavaa, mutta nykyään BJ:t ovat tulleet sipsien, karkkien ja muiden "turhien" syötävien korvikkeeksi. Monta erinomaista makua ja on vielä ravintoarvoiltaan suht terveellistä kamaa.

Menneellä viikolla kävin Lidlissä edullisten hornettien jahdissa ja siitä kanalan vierestä löytyi mukaan kanansiipien huuhtojaksi Freeway Cola Light 2l pullo 1.49e hintaan. Mitään suurempaa odotusarvoa ei minulla ollut Lidlin colaa kohtaan, mutta tykästyin kyllä makuun ja nyt on tullut joskus käytyä Lidlissä jopa pelkästään tämän limun takia. Hinta-laatusuhde ainakin kohdillaan!
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Korv Görans Kebab. Parasta Kebabkastiketta mitä suomesta olen löytänyt. Ainakin City-Marketin valikoimista löytyy.

Nykyään tulee Kebabannos tilattua ilman kastiketta ja lisään vasta kotona.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Onko joku löytänyt muuten mitään hyvälaatuista pastaa, mitä suositella, kun en itse ala vääntää? Meinaisin siis vetää sen oliiviöljyn ja kasvisten kera alas.

De Cecco on parasta, mitä normaalista kaupasta saa.

EDIT: Kolajuomissa tulee ostettua lähes aina Classic Cola(lightia), erittäin toimiva konsepti ja hinta-laatu kohdallaan, verrattuna ylikansallisiin kolajuomiin.

strutsikäristykseen.

Hintaa sellaisella 240 g:n paketilla oli muistaakseni 2.30€.

Sama tähän. Eilen löysin Jumbon Prismasta tuota ja hyvää oli. Tein suoraan pakkauksen ohjeen mukaan, jossa aineksina sieniä, sipulia ja kermaa. Mausteina curry ja kanaliemi. Tarjoilin poronkäristyksen tapaan perunamuusin silmänä, erittäin hyvä. Paketti riitti mainiosti minulle ja vaimolle, myös vuoden ikäinen poika maisteli strutsia ja hyvin upposi. Lisäplussana tolle on se, että nämä strutsit ovat Haaparannasta, joten lähilihaa ja hyvää sellaista.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Sen verran täytyy vielä mainita, että ainakin osa Saarioisten (vai olivatkohan jalostajan) valmiista mikrokeitoista ovat ihan ok (liha-, lohi- ja joku mikä lienee sienikeitto ainakin), kiireessä nopeaa lämmittää, ja hyvän leivän kanssa ihan maukasta, kuten keitot yleensä.

Snellmanin lihakeitto on mielestäni myöskin ihan jees. Kätevänoloinen pakkaus.

Korv Görans Kebab. Parasta Kebabkastiketta mitä suomesta olen löytänyt. Ainakin City-Marketin valikoimista löytyy.

Millä osastolla tuo kebabkastike kaupassa on? En ole koskaan löytänyt Citymarketistakaan mitään kebabkastiketta. Niinpä jos olen halunnut kotona kebabia safkata niin on mennyt melkoiseksi kikkailuksi. Ensin on pitänyt tehdä joku tomaattipohjainen kastike ja sitten käydä ostamassa sellainen kilon saavi turkkilaista jogurttia, johon lisäämällä mm. valkosipuli saa sen jogurttikastikkeen. Ja päällimmäiseksi sitten chili. On muuten aika syvältä oleva pakkauskoko siinä turkkilaisessa jogurtissa, mitä tarvitsisin maksimissaan desin.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Suosittelen kokeilemaan lidlin fetajuustoa, jos ylipäänsä on tämän kreikkalaisen juuston kuluttuja. Itse en ainakaan ole Suomesta löytänyt yhtä hyvää vastinetta aidolle, tosin taitaa lidlin versiossa olla rasvaakin huomattavasti enemmän kuin suomalaisissa. Mutta mitä väliä, kunhan on maistuu hyvältä. Ja myös lidlin myslit, olivatkohan specialmyslejä, ovat minun makuuni erittäin loistavia päivän aloittajia.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Leivän päälle leikkeletiskiltä italialaista salamaa, Spianata Calabra (tai Calabrese). Niitä valkoisia lituskoja pötköjä. Sopivan tulista ja maukasta. Kilohinta tietty kalliimpi (30Eur hujakoilla), kuin HK:n palvikinkussa, mutta kun joku 120g ostaa, niin siinä on aimo kasa, ja kun veden jättää pois, niin samoissa lihabn kilohinnoissa varmaan pyöritään.

Siivujen on hyvä olla paksumpia kuin esim. ilmakuivatuissa kinkuissa. Tai itse ainakin tykkään näin. Ei mitään sentinpaksuisia, vaan aika normaalisiivuja, joita jossain palvikinkkupaketeissa.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
S-Ryhmän Rainbow-tuotteista löytyy helmiä. Sellasissa muovisessa litran paketissa olevat jäätelöt on hyviä. Se (saksan?)pähkinä miltei sulaa suussa. Paljon suklaasoossia. Ja halapaa!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tomaatin ja chilin makuinen Crème Bonjour Hell on aika helvetin hyvää. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös