Eikö tämä nimenomaan tarkoita, että sitä pitäisi halveerata? Jalkapallopiireissä itseäni (en viittaa sinuun) on aina huvittanut hirveä todistelun tarve. Että kyllä täällä yritetään, mutta kun juntit ei vaan tajuu.
Myönnän kyllä olevani suuri jalkapallon ystävä, mutta en tällä viitannut edes itse jalkapallon asemaan Suomessa.
Pointtini on lähinnä tällainen perisuomalainen tapa halventaa itseä vähemmän kiinnostavia urheilun ja liikkumisen muotoja, mitkä eivät omasta mielestä ole kiinnostavia tai tunteita herättäviä. Jääkiekolla on toki edelleen Suomessa niskalenkki jalkapallon kustannuksella ns.
valtakunnan lajina, ja se usein kirvoittaakin tällaista keskustelua ihan valtamedioita myöten - jota en itse ymmärrä laisinkaan.
Sellainen "kotimainen potkis on tylsää ja perseestä" tai "ketä kiinnostaa suomifutis"
-tyyppinen huutelu ei oikein mene minun kaaliini, eikä mene minkään muunkaan urheilulajin kohdalla.
Miksi mitään urheilulajia
pitäisi halveerata? Ketä se hyödyttää? Onko liikunnan monimuotoisuus ja onnistumisen ilo muilta pois, vaikkei kyseistä lajia olisikaan tottunut seuraamaan?
En minäkään yleisurheilua seuraa, eikä Annimari Korte nauti ihmisenä erityistä arvostustani, mutta kyllä minä aina hänen onnistumistaan radoilla toivon - IFK:ta kun edustaa.