Hienoa nähdä, että IFK surffaa kehityksen aallonharjalla tässä asiassa. E-urheilu on viime vuosina kasvanut aivan valtavasti ja todennäköisesti parinkymmenen vuoden päästä kukaan ei enää kyseenalaista lajin asemaa ihan oikeana urheiluna - siis saman verran, mitä esim. golfia, biljardia, dartsia, pokeria, shakkia, ratsastusta tai autourheilua nyt urheiluna pidetään. Itse kyllä ymmärrän lajin vaativan ihan samoja juttuja kuin mikä tahansa "oikeakin" urheilu: taktikointia, lahjakkuutta ja ennen kaikkea helvetisti treeniä.
Tästä huolimatta oma asenteeni e-urheiluun on kuitenkin luokkaa "ei voisi vähempää kiinnostaa". Olen ollut intohimoinen pelaaja jostain neljävuotiaasta asti, ja näin vajaa kolmikymppisenä pelaan edelleen päivittäin jotain. Tähän kilpailulliseen pelaamiseen en ole kuitenkaan päässyt koskaan sisälle, vaikka olen jonkin verran yrittänytkin katsoa eri kisoja. Merkittävä syy siihen on varmasti, että nämä kisatuimmat pelit ovat sellaisia, jotka itseäni eivät kiinnosta pätkääkään. Siis esim. Counter-Strike, League of Legends, Hearthstone ja Overwatch. Toisaalta, en ole koskaan jaksanut katsoa esim. EA:n NHL-pelien turnauksiakaan, vaikka noita on muutaman tuhatta tuntia tullut itsekin hakattua. Ehkä kilpapelaaminen, tai siis sen seuraaminen, ei ole vaan minua varten.
"EI lajill' väliä" kantaa tässä kuitenkin sen verran, että tämän IFK-tiimin edesottamuksia tulee varmasti seurattua. Onneksi näissä ei taida kuitenkaan olla järjestäytynyttä katsomokulttuuria vielä, tuntuisi jokseenkin hölmöltä hyppiä tasajalkaa soihtu kädessä ja huutaa homoa tietokoneen ruudulle.