Ässiin liittyviä kysymyksiä & vastauksia

  • 548 982
  • 2 180

A.P.Weinrich

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT, respect HIFK.
Jos joku on vielä ilman (seisomapaikka)lippua, niin pistä yv:tä (yksi kappale löytyisi).
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
90-luvun alussa pikkasen pienempänä poikana tuli rahdattua kaljakoria mukana että näkis edes vilahduksia kentällä. Täydessä katsomossa tuo voi olla hankalaa. Saa sitä tällasena normipitusenakin seisoa välillä varpaillaan, että näkee kaukalon kulmat. Katsomossa heiluminen ja huutaminen vastaa jo kevyttä urheilusuoritusta.

Ja on kyllä totta että pikkasen vaivasena Isomäen ahtaudessa ja metelissä voi alkaa ahistaa. Syksyllä iski joku hyperventilaatio kohtaus ja sen takia tuli jätettyä muutama kauden ekoista kotimatseista väliin. Marraskuisen IFK-matsin ekat 10 minuuttia olivat yhdet katsojahistoriani intensiivisimmistä, niin kaukalossa kuin katsomossakin. Tuntu että sydän tulee rinnasta ulos, pelikatkoilla aina vähän palautu.

Mutta paskaakos tässä, kohti Isomäkeä!
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Ei ole muuten tainnut ainakaan muutamaan kauteen (valkoisia) vieraspaitoja näkyä myytävien joukossa??? Valaiskaa toki jos joku tietää jotain muuta asiasta.
 

Cassu

Jäsen
Olen pitkään miettinyt ovatko Ässä-kannattajat aina olleet tuollaisia? Ymmärrän että omaa joukkuetta kannustetaan viimeiseen asti ja se on ihan oikein. Vastustajalle vihelletään ja buuataan kun aihetta on. MUTTA olin tässä talvella katsomassa Ilves-Ässät peliä Hakametsässä. Tämä peli oli muistaakseni ensimmäinen sitten nuorten MM-pronssipelin. Ilveksen organisaatio palkitsi nuoret pronssimiehet kukilla ja myös ÄSSÄ-pelaajat saivat kukat. Mielestäni ele oli Ilveksen puolelta erittäin hieno ja katsojat taputtivat kaikille neljälle mitalistille. Mutta mitä teki Ässä-kannattajat? Kun Ilveksen pelaajien nimet mainittiin nämä buuasivat ja vihelsivät! Mielestäni teko oli erittäin typerä! Toivon että seuraavilla kerroilla nämä niin sanotut kannattajat muistaisivat että vastaavassa tilanteessa myös vastustajaa voi kunnioittaa. Varsinkin kun he niin hienolla tavalla muistivat vastustajien pelaajia.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et tainnut Saana olla paikalla muistaakseni toisessa Ässät-Tappara pleijaripelissä Isomäessä? Pikkupojat keräsivät kiekkoja alkulämmittelyn jälkeen ja tällä yhdellä pojalla oli Tapparan paita päällään (= virhe)!
 

Cassu

Jäsen
Koska itsekkin olen junnu, niin totean että lapsi saa paljon anteeksi:) Ei vaan olin työharjoittelussa eräässä kiekkojoukkueessa ja kuljin siellä Tappara-paidassa. Onneksi kyse oli eri sarjatasolla pelaavista joukkueista... Mutta vakavasti ajateltuna niin en kai ihan väärässä ole puheissani?
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Olin tuota Ilves-peliä katsomassa ja en mitenkään muista buuaksia kuuluneen, kun pelaajia kukitettiin.

Alkoholilla oli osuutta asiaan reissussa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saana kirjoitti:
Koska itsekkin olen junnu, niin totean että lapsi saa paljon anteeksi:)

Niin lähinnä tarkoitin Isomäen katsomon reaktioita tuota Tapparapaitaa kohtaan. Lapsiakaan ei näköjään säälitä Porissa.
 

^neina^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Dallas Stars
Lippuja huomiseen peliin..

Ässät Fan Clubin jäsenet..

Teille on varattuna Porin lippupalvelussa huomiseen peliin lippuja. Eli siellä on varattuna ainoastaan SEISOMALIPPUJA, YKSI lippu per henkilö.

Lippuja voi lunastaa Sokoksen lippupalvelusta/Höövelistä huomenna, ti 11.4, klo.9.00 lähtien. Liput myynnissä klo.14 asti, tämän jälkeen ne vapautuvat myyntiin!

Lippua haettaessa, mukana on oltava fan clubin jäsenkortti ja henkilöllisyystodistus. Te joilla ei ole vielä korttia, niin sanotte nimenne ja näytätte henkilöllisyystodistuksenne, niin saatte lippunne lunastettua!

Menkäähän hakemaan omanne!

Lisätietoja saa multa, fan clubin numerosta, 050-4062992
 
Viimeksi muokattu:

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
^neina^ kirjoitti:
Ässät Fan Clubin jäsenet..

Teille on varattuna Porin lippupalvelussa huomiseen peliin lippuja. Eli siellä on varattuna ainoastaan SEISOMALIPPUJA, YKSI lippu per henkilö.

Lippuja voi lunastaa Sokoksen lippupalvelusta/Höövelistä huomenna, ti 11.4, klo.9.00 lähtien.

Lippua haettaessa, mukana on oltava fan clubin jäsenkortti ja henkilöllisyystodistus. Te joilla ei ole vielä korttia, niin sanotte nimenne ja näytätte henkilöllisyystodistuksenne, niin saatte lippunne lunastettua!

Menkäähän hakemaan omanne!

Lisätietoja saa multa, fan clubin numerosta, 050-4062992

Suuri kiitos sille, joka on tälläisen homman hoitanut! Itse en ole klubin jäsen, mutta erittäin tyytyväinen siitä, että kaikki TOSI fanit ainakin saavat nyt lippunsa.
 

bifaasinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
hieno homma!! viimeisessä porin ottelussa, varsinkin alku puoliskossa huomasi, että moni tosi kannattaja oli poissa. Ei ollut fiilis eikä meteli kohdallaan. yleisö lämpesi vasta, kun alkoi näyttämään, että homma hoidetaan kotiin. nyt huutakaa pata voittoon. itse joudun olemaan töissä, mutta ahon jussi välittää tilannetiedot.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joko Toivolan hiusmuoti on muuttunut ?
Äijä lupasi, että jos finaaliin mennään, niin "tukka" kokee muodonmuutoksen !
Olisihan se hienoa, jos kaikilla joukkueessa työskentelevillä olisi samanlainen kampaus :)
 

Nakke^80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Detroit Red Wings, sm-liigan tuomarit
angnus kirjoitti:
Joko Toivolan hiusmuoti on muuttunut ?
Äijä lupasi, että jos finaaliin mennään, niin "tukka" kokee muodonmuutoksen !
Olisihan se hienoa, jos kaikilla joukkueessa työskentelevillä olisi samanlainen kampaus :)

Muistaakseni joukkueen pelaajat lupasivat tämän hiusmuodin muutoksen suorittaa ja kyseessä ei käsittääkseni ole irogeesi. ilmeisesti kaljuksi vedetään. Saas nähdä nytte.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Iltaa

Päivisin töissä tulee paljon kuunneltua Satakunnan Radiota, ja välierien ja finaalien aikana siellä on ruvennut soimaan vanha kappale, jonka nimi on ilmeisesti "Hyvä Ässät" tai vastaava.

Kysymys kuuluukin että kuka sen esittää? Sitä nimittäin ei ole koskaan Satakunnan Radiossa mainittu.

Tuosta kappaleen nimestäkään en ole varma, mutta tuohon huutoon "Hyvä Ässät" kappale päättyy, ja samalla huudolla se myös alkaa. Ja näinkin siinä sanotaan: "Kaikki tuntee Ässä-hyökkääjän, molarin sekä pakin ärhäkän..."

Sikäli kiinnostaa, että tuo on hemmetin vanha kappale, ilmeisesti mestaruusvuoden 1978 jälkeen tehty, tai jo sitä ennenkin. Muistan vaan pikkupoikana kuulleeni sitä paljon, varmaan tuolloin mestaruuden aikoina tai hiukan sen jälkeen/ennen. Rohkeimmat sitä uskalsivat jopa koulussakin välitunnilla rallatella, mutta mutta... no onneksi ne olivat vain maitohampaat.

Tuo kohta "kaikki tuntee Ässä-hyökkääjän, molarin sekä pakin ärhäkän" on aikoinaan varmaan sopinut hyvin Vellu Ketolaan, Antero Kivelään sekä Pekka Rautakallioon. Tänä päivänä jos moisen riimin keksisi, niin keksijällä olisi luultavasti mielessä Marko Kivenmäki, Juuso Riksman ja Matt Nickerson...

Että tietääkö kukaan kappaleen esittäjää?
 

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät jyrää

Eli biisin nimi on siis Ässät jyrää. Ja jos ei joku tiedä, niin tuo Visa on Mäkisen Visa, suuri porilainen elokuvaohjaaja. Tuosta Harrista ei ole tietoa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mä kyllä väittäisin, että biisin nimi on "HYVÄ ÄSSÄT"...Visa&Harri on tosiaan artisti. Niin, sen ...pakin ärhäkän...jälkeen kuuluu huutaa: PELTONEN!!! Näin siis itse olen sovitellut... Toivotaan että huomenna saamme laulaa ko. biisin vähintään 5 kertaa putkeen, kun tulemme takaisin perunatalkoista. Lauantaina 3 kertaa putkeen taisi olla maksimi. Kiitokset kuskille, joka oli ekaa kertaa reissussa.
 

Jakkara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Crapbag kirjoitti:
Mä kyllä väittäisin, että biisin nimi on "HYVÄ ÄSSÄT"

Joo kyllä se tuo on. Visa & Harri - Hyvä Ässät! Tai ainakin winamp sen noin näyttää :)

Tarina:
Oliskohan ollut joku kaunis kesä joskus 90-luvun lopussa, junamatka Treelta-Poriin. Istuin kaikessa rauhassa ja odottelen, että juna lähtee matkaa yhtäkkiä vaunuun astelee ovet paukkuen kohtuu tuubassa noin 50v mieshenkilö ja kun se pääsee siihen mun kohdalle, äijä alkaa "puimaan nyrkkiä" ja lausuu/laulaa: "kaikki tuntee Ässä-hyökkääjän, molarin sekä pakin ärhäkän" katse pahasti harhaillen. Ei siinä voinut kun nauraa ja sanoa, juu kyl näi o.
Ei ollut sillon kiekkohuumasta tietoa, keskellä kesää 90-luvun lopussa mutta riimi oli äijällä muistissa, joten vanha on tämä kappale.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
ÄssÄ kirjoitti:
Ja jos ei joku tiedä, niin tuo Visa on Mäkisen Visa, suuri porilainen elokuvaohjaaja. Tuosta Harrista ei ole tietoa.

Tuo Harri lienee sitten se kuuluisa Halli-Harri. Eikö niin?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
irGGu kirjoitti:
Jea, ja vuosi 78, muistaakseni.

Aijai...1971!! Ja on kyllä niin tarttuva ralli että.. Pari kohtaa kyllä muistuttaa hiukan Speden Spelien alkutunnaria;)

edit. SK kertoi Ässä-biisejä käsittelevässä jutussa, että kappale olisi kuitenkin vuodelta 1978.. vai olikohan 1979.. Ja se Harri on joku muu jamppa kuin Harri nimeltään.. Winamp kyllä väittää vuodeksi sen 1971
 
Viimeksi muokattu:

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
mjarkko kirjoitti:
Mistä vois hankkia "Patasydän sykkii" t-paidan?
Pakko saada.

Eikös noita ainakin assat.comin verkkokaupassa ole? 20e muistaakseni hinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös