Ässien valmennus 2009–2010

  • 39 056
  • 124

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Valmennus koostuu tällä hetkellä Karri Kivestä, Pasi Kaukorannasta sekä Lehtosen Karista.

Harri Rindelin nimi on myös liitetty vahvasti Ässiin mutta Harrin tuloon ei usko Penan lisäksi ketään Ässissä joten se voinneen jättää omaan arvoonsa.

Kivelle paikka tuntuisi tällä hetkellä pedatuksi, mutta uusimpien huhujen mukaan tilanne ei välttämättä olekaan niin selvä.

koska

Suhteellisten luotettavien lähteiden mukaan myös Tihonovin kanssa ollaan avattu neuvotteluyhteys joka saattaa hyvinkin kantaa hedelmää.

Olisiko Tihonovista Ässien uuden imperiumin luojaksi vai olisiko se ainostaan pyllistys Kiveä kohtaan. Riittääkö Tiholta paukut edelleen sm-liigaan vai onko aika mennyt vain makeaan elämään totutellessa Floridan lämmössä votkapäissä slaavilaisen melankolian merkeissä?

Näihin saamme vastauksen viikon sisällä, henkilökohtaisesti uskon edelleen Tihonovin taitoihin, auktoriteettiä tai tunteen paloa ei ukolta ainakaan ennen ole puuttunut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en toivo Tihon paluuta, en sen jälkeen mitä herran ajatusmaailmalle on tapahtunut. Hän ei ole enää se työtä pelkäämätön, vaativa valmentaja, joka ei kaipaile tähtiä joukkueeseensa. Aika on ajanut Tihosta ohi, aikanaan toi ammattilaisuuden Suomeen, mutta mitä annettavaa nyt?
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Itse en toivo Tihon paluuta, en sen jälkeen mitä herran ajatusmaailmalle on tapahtunut. Hän ei ole enää se työtä pelkäämätön, vaativa valmentaja, joka ei kaipaile tähtiä joukkueeseensa. Aika on ajanut Tihosta ohi, aikanaan toi ammattilaisuuden Suomeen, mutta mitä annettavaa nyt?

Sikäli samaa mieltä, että Tihon mahdollinen tuleminen omaa suhteellisen kovan riskin. Hänen viimevuosien liikkeistä ei taida monellakaan olla aivan tarkkaa tietoa. Toki jos mies olisi valmis vetämään haalarit niskaan niin mistä sitä tietää, tietotasollisesti hän tuskin antaa etumatkaa muille sm-liiga valmentajille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sikäli samaa mieltä, että Tihon mahdollinen tuleminen omaa suhteellisen kovan riskin. Hänen viimevuosien liikkeistä ei taida monellakaan olla aivan tarkkaa tietoa. Toki jos mies olisi valmis vetämään haalarit niskaan niin mistä sitä tietää, tietotasollisesti hän tuskin antaa etumatkaa muille sm-liiga valmentajille.

En itsekään osaa sanoa, mikä vuoden 2009 Tiho on, mutta se miten hän muuttui 90 -luvun lopulla ei mielyttänyt minua. Ja aikanaan kun Poriin tuli, koko hänen valmennuksensa perustui isän kokemukseen ja taitoon, itseltä oli ainoastaan palava into. Voihan hän olla että hän on muuttunut ja kouluttautunut, mutta minusta hän ratsastaa Suomessa vanhoilla meriiteillä. Missä hän on valmentanut viime vuodet?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jos tänne saadaan se 90-luvun alun motivoitunut nuoria kehittänyt kovaan työhön uskova kaveri joka tuntee realiteetit ja on valmis haalarihommiin niin tervetuloa. Mutta jos tänne tulee se vuosituhannen taitteessa raumalla ollut kitisijä joka halusi joukkueen täyteen tähtiä niin ei kiitos.

Tihonovin on tiedettävä etukäteen missä mennään ja hyväksyttävä suunnitelma siitä että homman tarkoitus on puhtaasti tehdä muutamasta pojasta maajoukkuemies ilman mitään ulkopuolisia hankintoja. Myös Mavelle on tehtävä selväksi että jos vaativa valmentaja ei kiinnosta niin etsiköön sitten toisen työnantajan. Muuten koko hommassa ei ole mitään järkeä.

Itse olen vähän fifty-sixty tämän kanssa, kun en oikein tiedä mitä odottaa.
 

Eetvartti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En ymmärrä mitä tässä enää mietitään. Ässät ottaa riskejä ja niin se on aina ollut. Kerran otettiin riski nimeltä Mika Toivola ja vannottiin pitkäjänteiseen työhön. Tämä riski kannatti. Nyt on aika ottaa uusi riski nimeltä Karri Kivi. Tässä tapauksessa on se ero, että tiedetään jo mitä saadaan. Nyt vaaditaa johdolta tiettyä riskinottokykyä tehdä oikea päätös. Nyt pitäisi miettiä kuka on paras tukemaan Kiven työtä eikä miettiä Rindeleitä sun muita esillä olleita nimiä.

Ehkä paras vaihtoehto on lyödä Pienniemelle rahaa käteen ja toivottaa tervettulleiksi sillä ehdolla, että nyt ykkösvalmentajakin hoitaa treenejä niin on enemmän aikaa perheelle.

Tällä tavalla voimme luoda projektin nimellä poika kotiin p#¤/ele 2009-2012.
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi pojat, Vasili Tihonov olisi kyllä loistovärväys. Vaikea sanoa, onko ukko enää yhtä raivopäinen piiskuri kuin 1990-luvulla, mutta mihinkäs se ote olisi kadonnut. Kyllä! Tosin epäilen, ettei mahdu Ässien budjettiin, ellei Alpo ollut todella, todella kallis mies.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Voi pojat, Vasili Tihonov olisi kyllä loistovärväys. Vaikea sanoa, onko ukko enää yhtä raivopäinen piiskuri kuin 1990-luvulla, mutta mihinkäs se ote olisi kadonnut. Kyllä! Tosin epäilen, ettei mahdu Ässien budjettiin, ellei Alpo ollut todella, todella kallis mies.
Ei nyt enää näitä eläkeläisiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi pojat, Vasili Tihonov olisi kyllä loistovärväys. Vaikea sanoa, onko ukko enää yhtä raivopäinen piiskuri kuin 1990-luvulla, mutta mihinkäs se ote olisi kadonnut...

Itse juttelin Tihonovin kanssa silloin kun hän oli päässyt amerikkalaisen elämän makuun Kansasissa ja kysyin, veikö hän "rabota, rabota" - teesit mukanaan. Hän totesi minulle, että paskat mitään "rabota, rabota", hänelle riittää "money, money". Ja tämä tarina on tosi.

Tiho oli aikanaan nuori ja innokas kun tuli Poriin, mutta hän muuttui suosionsa myötä ja mielestäni huonompaan suuntaan. Viime kertaisella Lukko vierailulla nähtiin vielä ripaus vanhaa, mutta pääasiassa Tiho rutisi toimistolla kovempia pelaajia.

En tiedä mitä Tiho jr. on tehnyt Suomesta lähdön jälkeen, isänsä suojissa on tainnut olla, mutta jos hän olisi huippuvalmentaja, hän valmentaisi huipulla.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Itse juttelin Tihonovin kanssa silloin kun hän oli päässyt amerikkalaisen elämän makuun Kansasissa ja kysyin, veikö hän "rabota, rabota" - teesit mukanaan. Hän totesi minulle, että paskat mitään "rabota, rabota", hänelle riittää "money, money". Ja tämä tarina on tosi.

Tiho oli aikanaan nuori ja innokas kun tuli Poriin, mutta hän muuttui suosionsa myötä ja mielestäni huonompaan suuntaan. Viime kertaisella Lukko vierailulla nähtiin vielä ripaus vanhaa, mutta pääasiassa Tiho rutisi toimistolla kovempia pelaajia.

En tiedä mitä Tiho jr. on tehnyt Suomesta lähdön jälkeen, isänsä suojissa on tainnut olla, mutta jos hän olisi huippuvalmentaja, hän valmentaisi huipulla.


Tässä jotain Wikipediasta löydettyä

"Hänen isänsä Vasili Tihonov oli San Jose Sharksin apulaisvalmentaja kausien 1993–1996 ajan. Perhe asui Los Gatosissa ja Viktor Tihonov pelasi nuorisokiekkoa Santa Clara Blackhawksissa. Seuraavaksi Tihonov asui Kansas Cityssä ja Kentuckyssä, joissa hänen isänsä valmensi farmijoukkueita. Tämän jälkeen tie vei Eurooppaan, ensin muutamaksi vuodeksi Suomeen ja Ruotsiin ja lopulta takaisin Venäjälle."

Eli tuskin viime vuosina muuta tehnytkään kun ollut ehkä jossain apuvalmentajana tai hoitanut poikansa managerointia.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
En kyllä itse jaksa innostua Tihonovin palkkaamisesta Ässien valmentajaksi. Sm-liiga on silti edelleen ammattilaissarja, ja jos mies on ollut pois kuvioista jonkun aikaa, putoaa kärryiltä aika nopeasti.

Kyllä miehellä on varmasti tietotaitoa ja annettavaa, mutta ei Ässien ensikauden joukkueelle.

Parempi aloittaa puhtaalta pöydältä, kun Takko ja Suhonen ja muut menneisyyden haamut on saatu lähtemään.
Kuka on paras vaihtoehto Kiven apuriksi, sitä en osaa sanoa..
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Tihonoville jyrkkä ei. Jätkän pääkoppa on kuitenkin jo kärsinyt aika kovia muodonmuutoksia enkä uskoisi hänestä olevan kauden 09-10 Ässille muuta kuin hallaa. Karri Kivi rohkeasti ykköseksi ja kakkoseksi vaikka... Aki Heino. Noei. Kivi tulee halvemmaksi kuin jotkut Tihonovit.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kukakohan tämänkin Tihonov Ässiin idean isä on? Helposti tulee ajatus, että Kaski on hankkimassa vanhalle valmentajalleen työpaikkaa.

Tässä on hyvä esimerkki, miten saadaan pahansuopa huhu liikkeelle. Käsittääkseni Ässien kiinnostus Tihoon on huhun asteella. Toisaalta missään ei ole uutisoitu että Kaski osallistuisi Ässien operatiiviseen toimintaan. Täytyy nyt muistaa, että hän on "vain" Porin Ässät ry:n hallituksen rivijäsen.

Ja miksi Kaski hankkisi vanhalle valmentajalleen työpaikan?
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kukakohan tämänkin Tihonov Ässiin idean isä on? Helposti tulee ajatus, että Kaski on hankkimassa vanhalle valmentajalleen työpaikkaa.

Yhden nimimerkin liikkeelle laittama huhu ja nyt kaikki joko haaveilevat tai panikoivat.

Itse en usko, että Tihonov Ässiin päätyy. Enkä sitä kyllä toivokaan, eiköhän ole aika jo ajanut Tihostakin ohi, varsinkin kun viime vuosilta ei mitään havaintoja valmennus saralta ole.

Eli luulen, että huhuasteelle jää.

Tämä ei ole huhu vaan veikkaus. Ässät etsii kovaa nimeä jonka avulla ajetaan Karri rauhassa sisään, jos sellaista ei löydy niin hankitaan Kivelle kakkonen. Eli toivon, että sen verran on johdolla järkeä päässä, että mitään "toivotaan toivotaan" kaveria ei nyt ykköseksi hankita vaan annetaan sitten Karrille rohkeasti tilaisuus jos selvää huippua ei löydy.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Yhden nimimerkin liikkeelle laittama huhu ja nyt kaikki joko haaveilevat tai panikoivat.

Itse en usko, että Tihonov Ässiin päätyy. Enkä sitä kyllä toivokaan, eiköhän ole aika jo ajanut Tihostakin ohi, varsinkin kun viime vuosilta ei mitään havaintoja valmennus saralta ole.

Eli luulen, että huhuasteelle jää.

Tämä ei ole huhu vaan veikkaus. Ässät etsii kovaa nimeä jonka avulla ajetaan Karri rauhassa sisään, jos sellaista ei löydy niin hankitaan Kivelle kakkonen. Eli toivon, että sen verran on johdolla järkeä päässä, että mitään "toivotaan toivotaan" kaveria ei nyt ykköseksi hankita vaan annetaan sitten Karrille rohkeasti tilaisuus jos selvää huippua ei löydy.


Niin väitteeni oli, että Ässät neuvottelee myös Tihon kanssa ja näin pitää häntä varteenotettavana vaihtoehtona. Itsekin tosin epäilen, että Karri Kiven kanssa ykkösvalmentaja sopimus solmitaan. Onkohan Vero jossain Pattayalla lomailemassa kun ei ole kantamassa omaa lusikkaansa soppaan.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jos itse saisin valita, Ässien valmennus olisi Kivi-Pikkarainen-Korpisalo. Joukkueenjohtajana olisi Pasi Peltonen.

Korpisalo on siinä "kintaalla". Negatiivisena puolena on se, että miten auktoriteetti riittää Kivenmäkeen ja muihin "vanhempiin"?

Kaveruussuhde ja siitä syntyvä auktoriteetin puute, on huono yhdistelmä. Eri asia, jos Korppi pystyy säilyttämään itsensä valmentajana, joka osaa käsitellä entisiä pelikavereita valmentajana eikä kaverina.

Monen entisen pelaajan valmentaminen Sm-liigassa tyssää juuri siihen, että osa pelikavereista on entisiä pelikavereita. Korttirinki, pukukoppihuumori ja jäynät muuttuvat täysin toisenlaiseen tilanteeseen.

Pikkarainen on tehnyt hemmetin hyvää duunia Mestiksessä. On suoranainen ihme, jos mies ei ole Sm-liiga valmentaja 2-3 vuoden päästä.
Hyvä aisapari Kiven, Korpisalon ja Peltosen rinnalle.
Jos Starkin parakki kuulee, puhelin kouraan ja soitto Joensuuhun..
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kivi

Korpisalo-Jyrkkiö

Oikeastaan olisi ison perseen näyttö Kiveä kohtaan, mikäli Kivi ei olisi jatkossa ykkönen. Tässä tilanteessa jos joku kävelee seuran ulkopuolelta ohi, niin se ei itselläni ainakaan nostaisi motivaatiota ja lojaalisuus seuraa kohti olisi yht' äkkiä vain työntekijä-työnantaja-suhde.
Sitähän mä en tiedä, että mikä Kiven lojaalisuusaste on nyt... Toivottavasti päätös tulisi mahdollisimman pian, että uusi valmentaja kerkee paneutumaan asioihin niin aikaisin, kuin vain mahdollista.
 

Andy Burglary

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse uskon vahvasti siihen, että Kivi on päävalmentaja, ja hän varmaan sen jo itsekin tietää. Medialle voidaan kertoa kaikenlaisia tarinoita eri vaihtoehdoista, mutta en usko, että siellä edes kummemmin niitä puntaroidaan. Ässien johtohan on nyt tyytyväinen, kun säästetään Apen palkka. Miksi siis palkata joku toinen sillä säästetyllä rahalla? Kivi on varmasti ihan ok, mutta kakkonen onkin sitten vaikeampi pala. Mitään Peltosia/Korpisaloja/Kotkaniemiä/Jyrkkiöitä ei tässä tilanteessa tarvita.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Onkohan Vero jossain Pattayalla lomailemassa kun ei ole kantamassa omaa lusikkaansa soppaan.

Niinpä. Varmaan jossain saatanan Mallorcalla pamputtamassa muijaansa.:)

Ykköskoutsin tulisi olla kyllä aika kovan CV:n omaava kokenut kaveri, joka luotsaisi keikkaluontoisesti tämän kauden ja sitten paketti siirtyisi Kivelle. Tämä on mielestäni ainoa järkevä kuvio, jos Kiveä ei nimitetä päävalmentajaksi. Mutta mistä tällaisen tähän hätään löytää? Kiva-Harrit ja Onnenpissa-Ikat ei riitä tässä tapauksessa. Karri tuntee joukkueen hyvin ja myös koko organisaation. Jos nyt vedetään puskista tähän joku halpa teijoräsänen ym.., niin silloin kyllä mennään perse edellä puuhun.

Oma realistinen veikkaus on, että viime kauden A-junnujen parivaljakko luotsaa edustusta ensi kaudella eli Garry Stone & yläkerran naapuri Kotkala-Hammas Lärvänen.:)
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos itse saisin valita, Ässien valmennus olisi Kivi-Pikkarainen-Korpisalo. Joukkueenjohtajana olisi Pasi Peltonen.

Korpisalo on siinä "kintaalla". Negatiivisena puolena on se, että miten auktoriteetti riittää Kivenmäkeen ja muihin "vanhempiin"?

Kaveruussuhde ja siitä syntyvä auktoriteetin puute, on huono yhdistelmä. Eri asia, jos Korppi pystyy säilyttämään itsensä valmentajana, joka osaa käsitellä entisiä pelikavereita valmentajana eikä kaverina.

Monen entisen pelaajan valmentaminen Sm-liigassa tyssää juuri siihen, että osa pelikavereista on entisiä pelikavereita. Korttirinki, pukukoppihuumori ja jäynät muuttuvat täysin toisenlaiseen tilanteeseen.

Onneksi et saa valita! ;=) Tässä tilanteessa on aivan turha ottaa riviin vielä Korpisaloa ja/tai Peltosta, vaikka se Patasydämellä ajatellen hienolta varmaan tuntuisikin. Juuri itse nostat esiin mahdollista auktoriteettiongelmaa mm. kaverisuhteiden takia ja silti ehdotat joukkueen tärkeimmille pesteille Korpisaloa ja Peltosta. Varmasti tulevaisuudessa mahdollisia vaihtoehtoja, mutta vielä aika ei ole mielestäni oikea. Liikaa kavereita jengissä mukana, varsinkin Peltosella.

Sen sijaan Pikkarainen kakkosena kuulostaa paremmalta. Tosin hänenkin kohdallallaan mietityttää riittääkö auktoriteetti? Ei kaverisuhteiden takia vaan ihan iän ja valmennustyylin puolesta. En tiedä yhtään millainen piiskuri on kyseessä, mutta haastattelujen perusteella vaikuttaa enemmän "sosiaaliselta" kuin ankaralta valmentajalta, voin toki olla aivan väärässä.

Eli Kivi minunkin papereissa ykkönen ja Apesta vapautuvat rahat pelaajahankintaan. Pikkareinen - Kaukoranta - Lehtonen muut valmentajat. Tosin tuskin tuollaisella ryhmällä ensi kaudella mennään.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan Vero jossain Pattayalla lomailemassa kun ei ole kantamassa omaa lusikkaansa soppaan.

Näin vanhemmiten tulee aina otettua pidempi loma jääkiekosta kauden päätyttyä.

Sinällään Alpon lähtö ei yllätä, oletin itse asiassa Alpon lähtevänä heti Aholan lähdön selvittyä. Fakta kuitenkin oli se, että Alpon merkittävin tuki lähti Penan muodossa ja kukaan "iso" valmentaja ei yleensä halua toimia ympäristössä, jota hän ei itse pääse kontrolloimaan. Aina kauden mittaan tulee niitä heikkojakin jaksoa ja tällöin valmentajan asema on perin raskas, jos ei voi olla täysin varma omasta asemastaan organisaatiossa.

Eiköhän Kiven ykkösvalmentaja palli oli aivan selviö. Itse asiassa olen melko varma, että Karri oli laskenut myös Alpon lähtevän enemmin pian kuin myöhemmin ja täsäs valossa oli helppo suostua kakkosen rooliin.

Karrin kakkonen voi olla Kaukoranta tai vaikka sitten Makkosen Kari, jolla tuntuu olevan puute työmaista. Korpisaloa Kivi ei varmasti kelpuuta kakkoseksi ja tuskin Korppi olisi edes tulossakaan.

Tihonov lienee vain juttu. Hinta on äärimmäisen korkea ja vaatimuslista organisaatiolle joka tasolla aivan liian pitkä, jotta Ässät voisi siihen vastata. Rindell nyt on vain SK:n juttuja, ei kannata ottaa vakavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös