Ässien tiedotustilaisuus 9.11.2018

  • 34 509
  • 263

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liekkö Kimmo itsekin haistaa jotain palaneen käryä, tai ainakin on ihmeissään, että mitä hittoa Ässien johtohenkilö(todennäköisesti) soittaa hänelle heti tiedotustilaisuuden jälkeen.
Ei siitä kyllä sitä käsitystä saa että olisi mitenkään Ässiin liittyvä henkilö.
Lainaus:
”Luotan sen verran lähteen mahdollisuuksiin päästä tietoon käsiksi, että asian tähän kirjoitan.”
Eli lähde on jostakin sisäpiirin läheltä, mutta sen ulkopuolelta.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisin veikannut tuon mysteerikoutsin olevan Rauli Urama. Nykyään huippu-urheilujohtajana ja on Porin poikia. Taitaa olla niin hyvissä hommissa, ettei valmennushommat nappaa. Nimi vaan tuli mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei siitä kyllä sitä käsitystä saa että olisi mitenkään Ässiin liittyvä henkilö.
Lainaus:
”Luotan sen verran lähteen mahdollisuuksiin päästä tietoon käsiksi, että asian tähän kirjoitan.”
Eli lähde on jostakin sisäpiirin läheltä, mutta sen ulkopuolelta.
Mun mielestä toi kuulostaa lähinnä sellaiselta heitolta, että kaverinon juurikin sieltä syvimmästä ytimessä... Mutta eipä sillä ole mitäänmmerkitystä... Tarkoituksella tuo tieto on vuodettu, se on ihan varma.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei siitä kyllä sitä käsitystä saa että olisi mitenkään Ässiin liittyvä henkilö.
Lainaus:
”Luotan sen verran lähteen mahdollisuuksiin päästä tietoon käsiksi, että asian tähän kirjoitan.”
Eli lähde on jostakin sisäpiirin läheltä, mutta sen ulkopuolelta.

Totta, mutta onhan Mäkeläisillä tuttuina myös täysin ytimessä, ihan jo tässä tiedotustilaisuudenkin porukassa oleva/olevia ässähenkilöitä.

En siis suoraan syytä ketään vuodoista, totean sen vain olevan täysin mahdollista, että tieto on tullut suoraan sisältä.

Tässä tapauksessa on toki myös vedätyksen mahdollisuus, mutta en pidä sitä itse kovinkaan suurena.
 
Viimeksi muokattu:

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Tai kysymysmerkki ?

Käytin itse lähteitäni mysteerimiehen identiteetin selvittämiseksi ja aika kovalta kaverilta vaikuttaa, jos lähteeni pitävät yhtään paikkaansa. Todella fyysisen jääkiekon ystävä siis kyseessä. Itse asiassa jopa niin kova maine miehellä tällä saralla, että poliisit etsivät häntä eikä hänen tarvitse etsiä poliiseja joukkueeseensa.

Tuo mies on selvästi Breaking Badin Mike Ehrmantraut. Kova äijä ja varmasti osaa tappamisen ohella myös valmentaa.
 
Ainakaan minulle ei synny tuollaista käsitystä. Nähdäkseni Ässät ei ole joka vuosi vaihtamassakaan valmentajaa. Kaukoranta vetää tämän kauden loppuun, Pasanen lähtökohtaisesti kaksi seuraavaa ja seuraava valmentaja siitä pari seuraavaa kautta. Samaan aikaan nämä herrat ovat mukana urheilutyöryhmässä muutamien muiden herrojen kanssa.

Mielestäni mestaruuden jälkeisten kausien tapahtumat osoittavat, että ihan nappiin ei ole mennyt. Ollaan jouduttu pakon edessä reagoimaan valmentajia vaihtamalla ja sitten on tapahtunut myös - sinänsä inhimillisiä - ystävänpalveluksia. Nyt ollaan selkeästi haluttu muutosta ja otettu suoritettu ensimmäiset toimenpiteet. Minun on vaikea nähdä huonona asiana sitä, että Ässien pelaajia on valitsemassa ja kehittämässä kaveri, jonka on tarkoitus valmentaa osaa heistä Ässien liigajoukkueessa kaudella 2022-23.
Jos tätä pitää huonona toimintatapana pienten resurssien seuralle, olisi kelvollista esittää parempi toimintamalli eikä esittää pelkästään tyhjää ulinaa.

Kuitenkin: nyt on viideksi vuodeksi kiinnitetty kolme arpaa. Isolla riskillä mennään.
Oisko samalla rahalla saanut kahdeksi vuodeksi ykköskorin koutsin?
 
Toimivat oman toimensa ohessa. Työryhmä kaiketi on jo aloittanut työnsä.

Pidän kyllä niin ihmeellisenä kuviona että voi tehdä kahdelle seuralle duunia samaan aikaan, tuossa roolissa.

Toisaalta ehkä olen liian kapeakatseinen ja Ässät on tässä jonkun vallankumouksellisen äärellä. Koutseja julkaistaan joukolla ja niiden työpanos jaetaan muiden seurojen kanssa.

Onhan tää kyllä hauskaa seurattavaa, vähän kuin Ilveksen kanssa tovi sitten. Käänteitä riittää ja varsinkin täysin odottamattomia sellaisia. Telenovela Ässät saa täyden tukeni.
 
Muutenkin kaksi kautta on mielestäni liian lyhyt aika rakennustyöhön Ässien tapaiselle seuralle. 2000-luvun menestyskaudet Porissa ovat kumpikin pidemmän kuin kahden kauden projekteja.
Onko? Jos seuraa vetäisi ammattilainen utj?
Ässillä on kuitenkin omista junioreista hyviä runkopelaajia.
Tämänkin kauden rosterin kasaamisessa on epäonnistuttu hankkimalla pakistoon liikaa samantyylisiä pelaajia sekä täyttämällä hyökkäystä liikaa keskitason ukoilla.
 

Ävssät

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Colorado Avalanche
Eihän valmentajan vaihtaminen automaattisesti tarkoita jatkuvuuden loppumista. Jos valmentajien valinnassa on painotettu sitä, että peluuttavat suht samanlaista kiekkoa, voi jarkuvuutta olla vaijdosta huolimatta. Vaihto voi jopa olla hyväksi, kun joku toinen tuo hieman uusia vivahteita jo valmiiksi aloitettuun sapluunaan. Jos valmentajat ajattelevat täysin eri tavoin, tällöin toki jatkuvuus loppuu ja alkaa aivan uusi projekti. Monta haastattelua ja kommenttia olen valmentajilta kuullut, että 3 vuotta yhdessä seurassa alkaa olla jo maksimi, jonka jälkeen ei ole enää mitään annettavaa.
 
Eihän valmentajan vaihtaminen automaattisesti tarkoita jatkuvuuden loppumista. Jos valmentajien valinnassa on painotettu sitä, että peluuttavat suht samanlaista kiekkoa, voi jarkuvuutta olla vaijdosta huolimatta. Vaihto voi jopa olla hyväksi, kun joku toinen tuo hieman uusia vivahteita jo valmiiksi aloitettuun sapluunaan. Jos valmentajat ajattelevat täysin eri tavoin, tällöin toki jatkuvuus loppuu ja alkaa aivan uusi projekti. Monta haastattelua ja kommenttia olen valmentajilta kuullut, että 3 vuotta yhdessä seurassa alkaa olla jo maksimi, jonka jälkeen ei ole enää mitään annettavaa.
Ehkä tässä on kyse enemmän Suomen liigasta?
Vetihän Sir Alex ja Wenger vähän enemmän seurojaan kuin kolme vuotta.
Toiminnan pitäisi olla ammattimaisempaa urheilujohtamisen- ja osaamisen saralla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös