Varmaan pakko olla vaan sattumaa, mutta joskus kun olen vahingossa katsonut vähän muiden jengien pelejä, niin en ole ollenkaan niin varma tuosta Liigan tason laskusta. Itse olen kuitenkin sitä koulukuntaa, että Liigan taso kansainvälisellä mittarilla ei ole mitenkään älyttömän merkityksellinen asia.
Kyllä sitä varmaankin tehdään, mutta ei kai nyt oikeasti tällaisena aikana peruta uudistuksia parin pelin perusteella? Itsekin olen sitä mieltä, että paluuta arkeen olisi pitänyt yrittää erittäin halvoilla lippuhinnoilla, jotta väki saadaan taas innostumaan. Kuitenkin, toivottavasti toimistolla on nykyisellekin strategialle perusteet ja niiden takana ollaan valmiita seisomaan.
Top6 yleisömääriin on päästy myymällä hitosti melkein ilmaisia kausikortteja ja ilmoittamalla myös hallilta poissa olevat myydyt liput yleisömäärään. Tuosta nyt ei ole oikein hyötyä kenellekään, muuta kuin että näytetään vähän kivemmalle yleisötilastoja listatessa.
Alla olevassa linkissäkin osoitus siitä, että kyllä näitä asioita Ässissäkin mietitään:
“Olisi hyvä, että muutokset eivät tulisi muiden yhteiskunnan toimijoiden pakottamana. Jos ryhdytään reaktiivisesti toimimaan, kun yhteistyökumppanit eivät halua enää olla siinä määrin jääkiekossa mukana, on jo myöhäistä.”
www.hameensanomat.fi
Olen tässä nyt vähän aikaa lataillut, että saisinko kirjoiteltua isommin liittyen tuohon Kerttulan haastatteluun. Vielä en ole toimeertunut, mutta ehkäpä pian. Olen aika pitkälti samaa mieltä monista asioista Tommin kanssa. Viihdekenttä muuttuu ja siihen kannattaisi reagoida. Mielestäni ei ole mitään järkeä pyrkiä väkisin viihdemarkkinoille, kuten tässä on viime vuodet ja vuosikymmenet tehty. Viihdemarkkinoilla on ihan älyttömän kova kilpailu ja silloin mukaan astuu voimakkaasti myös kansainväliset kilpailijat, joiden tekeminen on ihan eri tasolla kuin Liigassa.
Suomalaisen jääkiekon kannattaisi keskittyä yhteisöllisyyteen ja urheilumarkkinoihin ja panostaa siihen all-in. Tuolla markkinalla Suomessa on ihan huikea valta-asema ja kilpailu on hemmetisti vähäisempää kuin viihdemarkkinoilla. Mielestäni Ässät on jo aloittanut tekemään toimia tähän suuntaan.