Mä voin suoraa sanoa, ettei ole varaa käydä peleissä :D. Mutta oma tilanne ei liity koronan tuomiin epävarmuuksiin taloudessani vaan ihan muutoksiin omassa arjessa.Samaa mieltä olen, eli ei minusta jäähalli ole sen vaarallisempi paikka kuin muukaan. Mutta siis moni ajattelee näin, usea tuttuni Porin päässä vetoaa siihen että "turha sinne on lähteä ottamaan edes sitä pientä riskiä". Tai sitten tuo mitä @K.A.H sanoi: useamman olen myös kuullut sanovan, että kun ei vaan pysty olemaan maski naamalla niin kauaa. Sen sijaan yksikään ei ole sanonut etteikö olisi rahaa mennä peliin..
Lehtisen analyysi tuossa eilisessä jutussa oli siis varmasti oikea, eli että 2/3 puuttuvasta yleisöstä on jäänyt kotiin puhtaasti koronan takia..
Aika moni joutuu kärvistelemään korona aikana rahojen kanssa. Kaikilla ei ole käynyt niin hyvä tuuri, että töitä olisi riittänyt. Noin 20€ lippu on aivan saatanan kallis esim. opiskelijalle. Puhumattakaan työttömistä. Korona vaikuttaa ihmisten elämään muullakin tavalla kuin pelolla tartunnasta.
Itse ynnään koronan muiden asioiden syiden jatkoksi, miksen käy hallilla. Kallis lippu, huono tuote, ajanpuute... Sitten vasta tulee itseltä "turha ottaa riskiä koronan kanssa." Olisi tekopyhää sanoa noin ja sitten käydä ruokakaupassa vaikkapa ilman maskia. Mielummin menen lähikuppilaan, peli screeniltä, tilaa on ja olutkin maksaa vain sen vitosen.