Ässissä on vähän turhan kunnianhimotonta ja laiskanpulskeaa toiminta, ollut toki liki aina.
Normifanit pitäisi sitouttaa ja saada hallille matalalla kynnyksellä, edullinen seisomakausari oli aikanaan aivan loistava innovaatio, jonka väitän olevan iso osasyy sille, että yleisömäärät ovat pysyneet hyvinä ja halli ei ole ollut missään vaiheessa samanlainen tyhjä ja kolkko hautausmaa kuin kriisivuosina.
Samalla tavalla tulisi nähdä tuo pienten lasten sitouttaminen toimintaan ja päästäminen sisään ilmaiseksi. Uudet sukupolvet pitää sitouttaa osaksi Isomäkea myös tulevaisuudessa.
Kun hallilla on väkeä, on Ässät ilmiö ja yrityksillekin on kivempi viedä asiakkaita, kun on kunnon meininkiä.
Vastapainona taas yrityspuolelle tulisi rakentaa kunnianhimoisempia tuotteita, esimerkiksi käy vaikkapa Tapparan Kirves-klubi, johon myydään kiinteään kalliiseen kausihintaan (5400€+1000€ jos pleijareita/paikka+199€ parkkilippu) jäsenyyksiä, joihin sisältyy ruuat, liput, miedot alkoholit ja klubilla ohjelmaa.
Sama hiukan pienemmällä hinnalla ja yrityksille olisi huomattavasti helpompi perustella tällainen kunnolla vastikkeellinen sponsorointi, kuin paita- tai laitamainoksissa joiden vaikuttavuus on lähinnä brändin rakentamista, kun olisi selkeä laadukas palvelu johon viedä asiakkaita, jossa tapaisi paikallisia yrityselämän vaikuttajia ja joka sitouttaisi myös yritysasiakkaita.
Ja toisena hallilla oloaikaa pitäisi saada entistä paremmin venutettua, avaamalla ovet esimerkiksi 2h ennen peliä esimerkiksi ”tapahtumapäädyn” osalta, vähän jotain pientä ohjelmaa sinne ja baarit auki happy hour hinnoin ja järjestämällä Patabussin jo tähän aikaan.
Kaikki nämä toki vaativat pitkäaikaista rakentamista ja markkinointia, todennäköisesti alkuun selvästi ennen peliä porukkaa ei juuri tule lisää, mutta vuoden-parin jänteellä saadaan kansa opetettua ja rahulit kassaan.