Ässien markkinointi ja ottelutapahtuma

  • 402 589
  • 2 231

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaaha, tähän talouteen tuli 4 korttia. On tässä se pointti, että nyt meidänkin taloudesta yksi henkilö, joka käy kaudessa 3-5 kertaa normaalisti hallissa, omistaa kausikortin. Loput käy 10-15 kertaa yleensä, mutta nyt tulee kyllä käytyä kun lippu joka matsiin on olemassa. Nöyrä kiitos siis Ässien toimistolle kädenojennuksesta kuluttajalle. Nyt pitää vain varmistaa että oheismyynti pelaa. Satunnaiskatsojat saadaan siis aktiivisiksi ja 500 kausaria menee niin että heilahtaa. Istumakatsomon ihmiset eivät seisomaan vaihda, joten Ässät ei tässä pahemmin häviäkään. Itse asiassa mikäli koko seisomokatsomo saataisiin myytyä täyteen näitä 100€ kausikortteja, niin täyttöasteet huomioiden Ässät pärjäisi taloudellisestikin tällä vedolla. Tuskin kuitenkaan 2000 kausikorttia saadaan myytyä, mutta hyvä läjä kuitenkin jos kampanjaa jatketaan. Vähentää muuten painetta pelaajajulkistuksillekin kun on pohjalla jo 500 kausaria myytynä. Saa Toivola työrauhan eikä Ässien tarvitse julkaista hätäpäissään mitään mukamas "nimimiehiä".
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
2500 x 99 tekee hieman alle 250k€. Iso määrä katsojia, mutta aika vähän tulopuolelle rahaa.

Onkohan kuitenkaan järkevä yhtälö päästää noin montaa ihmistä "ilmaiseksi" peliin?

Nyt täyttöaste on ollut jotain 40% vaikka kaikenlaista kampanjaa on ollut mukana ja opiskelijakorttia ei ole tarkistettu. Lipun hinta (Ässille jäävä eli 2€ välityspalkkio pois) jotain reilu 10€. 1000*11€*30ottelua = 330k€. Oheismyynti kattaa tuon erotuksen nopeasti. Tämä 99€ saattaa olla vain tämän erän hinta, mutta seuraava voisi olla juuri 149€ ja siihen joku huivi kaupan päälle niin ei tule mielipahaa kalliimman kortin ostajille.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kai kukaan kuvittele oikeasti, että myynti lopetetaan 500 kpl kohdalla, jos ostajia on lisää katsomonosaan, joka ei käytännössä ikinä ole loppuunmyyty runkosarjassa eikä edes pleijareiden alkukierroksilla?
Jos kapasiteetti seisomaan on tuo mainittu 2500, niin ehkä siinä 1500-2000 kohdalla voidaan lopettaa ja jättää loput irtolipuiksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kai kukaan kuvittele oikeasti, että myynti lopetetaan 500 kpl kohdalla, jos ostajia on lisää katsomonosaan, joka ei käytännössä ikinä ole loppuunmyyty runkosarjassa eikä edes pleijareiden alkukierroksilla?
Jos kapasiteetti seisomaan on tuo mainittu 2500, niin ehkä siinä 1500-2000 kohdalla voidaan lopettaa ja jättää loput irtolipuiksi.
Tää on myös bisnestä, eikä puhdasta hyväntekeväisyyttä. Mutta kai toimistolla on tehty laskelmat, että mihin asti tällä hinnalla on järkevää myydä.

Toki en ole senkään kannalla, että maksimoidaan tulot tyyliin Kummola, jolloin puolityhjä hallikin toi saatanasti massia kassaan, koska hinnat oli sikamaiset.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
2500 x 99 tekee hieman alle 250k€. Iso määrä katsojia, mutta aika vähän tulopuolelle rahaa.

Onkohan kuitenkaan järkevä yhtälö päästää noin montaa ihmistä "ilmaiseksi" peliin?
Kyllä tuollainen määrä kausikorttilaisia nostaisi katsojakeskiarvoa varmasti muutamalla sadalla, ja sitä kautta oheismyyntiä. Pitää ottaa huomioon myös että kausikorttilaisen kynnys, verrattuna irtolipun ostajaan, on huomattavasti matalampi käyttää rahaa oheismyyntiin, kun lipun hinta ei rasita "päiväbudjettia".

Lisäksi asioita joita on vaikea laskea suoraan rahassa ja joiden vaikutus näkyy pitemmällä aikavälillä: Kuinka paljon positiivista täysi seisomakatsomo tuo verrattuna puolityhjään seisomakatsomoon esimerkiksi markkinointiin, imagoon ja tunnelmaan.

Kyllä mäkin uskon, että jos ostajia "jonossa" on, niin kyllä noita lippuja myydään enemmän kuin 500. Jos/kun kausarin hinta nostetaan normaalille tasolle, ei ne sen jälkeen enää kaupaksi käy.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvää työtä markkinointi. Toivolalle pyyhkeitä, kun vahvisti kampanjan tähden tulon Ässiin jo viikkoa ennen isoa kampanjaa. Pitäisi tossa ammatissa osata tarvittaessa pitää turpansa kiinni.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää on myös bisnestä, eikä puhdasta hyväntekeväisyyttä. Mutta kai toimistolla on tehty laskelmat, että mihin asti tällä hinnalla on järkevää myydä.

Toki en ole senkään kannalla, että maksimoidaan tulot tyyliin Kummola, jolloin puolityhjä hallikin toi saatanasti massia kassaan, koska hinnat oli sikamaiset.

Juuri tuli sähköposti, että ainakin toiset 500 myydään.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toinen satsi myynnissä Ässien sivujen mukaan, ensimmäiset 500 myyty.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusittu halli, paljon myytyjä kausareita, julkisuutta... Antaa hyvät lähtökohdat sponsoreiden hankintaan ja oheismyyntiin ensi kaudeksi.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kannattaa muistaa, että tässä tehdään nyt myös lyhyen aikavälin taloudellisen tuloksen ohessa työtä tulevaan ja toivon mukaan aktivoidaan uusia kannattajia, jotka käyvät säännöllisesti peleissä vielä 20 vuoden kuluttuakin.

Juuri tämänkaltaisia peliliikkeitä Liigan putoavien katsojamäärien suhteen pitääkin tehdä. Katsotaan otetaanko tästä kokeilusta oppia muilla paikkakunnillakin lähitulevaisuudessa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kannattaa muistaa, että tässä tehdään nyt myös lyhyen aikavälin taloudellisen tuloksen ohessa työtä tulevaan ja toivon mukaan aktivoidaan uusia kannattajia, jotka käyvät säännöllisesti peleissä vielä 20 vuoden kuluttuakin.

Jep. Ja somessa toteutettu kampanja ja halpa hinta kosiskelee nimenomaan nuoria hallille. Peliliike.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja samantien tuli ilmoitus: Valtaisan kysynnän johdosta uutta erää myyntiin!
Hienoa! Seisomakatsomoon ei varmaan saa myydä kausareita enempää kuin sinne mahtuu ihmisiä? Eikö sitä vois jotenkin tehdä niin, että myis näitä satkun kausareita 150-200% määrällisesti ja sitten pelipäivänä aina nopeimmat lipun lunastajat pääsee matsiin. Tuskin se katsomo siltikään usein loppuun myyty olisi.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jep. Ja somessa toteutettu kampanja ja halpa hinta kosiskelee nimenomaan nuoria hallille. Peliliike.

Täytyy kyllä kehua Ässiä. Somea hyödynnetään hyvin ja onhan tuo kausaritarjous vaan järkyttävän hyvä.

Hienosti ollaan hereillä kun yleisömäärät on laskussa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noita halppiskausareita myydään nyt sitten ainakin tuhat, varmaan enemmänkin jos ostajia riittää. Tätä porukkaa tullaan varmasti aktivoimaan muutoinkin. Järjestetään jotain fanitapahtumaa, kohdennetaan näille ostajille joku fanipaita- tms. kampanja ennen kauden alkua. Haetaan lisäkatetta (kasvavan ottelutapahtumien oheismyynnin lisäksi).
Toivottavasti keksivät toimistolla jotain sellaistakin, mikä ei olisi ennalta arvattavissa.
Täytyy antaa kerrankin tunnustusta Ässien markkinoinnille.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllä tuollainen määrä kausikorttilaisia nostaisi katsojakeskiarvoa varmasti muutamalla sadalla, ja sitä kautta oheismyyntiä. Pitää ottaa huomioon myös että kausikorttilaisen kynnys, verrattuna irtolipun ostajaan, on huomattavasti matalampi käyttää rahaa oheismyyntiin, kun lipun hinta ei rasita "päiväbudjettia".
Katsojakeskiarvo nousee varmasti, mutta nouseeko oheismyynti kuinka paljon? Seisomakatsomosta on vaikeampi lähteä ostoksille, kun se oma paikka menee saman tien. Osaa menee toki, kun tarvetta vessaan ja tupakalle. Mutta ei täysi seisomakatsomo oheismyynnille mikään maailman paras asia ole.
Kyllä mäkin uskon, että jos ostajia "jonossa" on, niin kyllä noita lippuja myydään enemmän kuin 500. Jos/kun kausarin hinta nostetaan normaalille tasolle, ei ne sen jälkeen enää kaupaksi käy.
Näköjään myydään lisää.

Sinänsä normaalihinta on liian korkea, jos sillä hinnalla kauppaa ei tehdä ollenkaan. Varmaan nyt on nähty linjan muutos Ässiltä.
 
Kyllähän tässä viedään Nelosen Ruutu-pakettia ihan satanolla. Kenenkään tuskin tarvitsee enää miettiä, että ostanko kausarin vai tv-paketin. Oishan se hienoa, jos seisomakatsomo olisi ensi kaudella lähes joka pelissä loppuunmyyty.

Fyysisyyttä ja hullu seisomakatsomo. Tykkään!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsojakeskiarvo nousee varmasti, mutta nouseeko oheismyynti kuinka paljon? Seisomakatsomosta on vaikeampi lähteä ostoksille, kun se oma paikka menee saman tien. Osaa menee toki, kun tarvetta vessaan ja tupakalle. Mutta ei täysi seisomakatsomo oheismyynnille mikään maailman paras asia ole...

Oheismyyntitilat paranevat huimasti ensi kaudelle ja seisomokatsomosta voi tällä tavalla tulla Isomäen todellinen sydän, mikä on täynnä nykyistä useammin.

Liiga on kärsinyt katsojakadosta ja nyt Ässät osoittaa miten katsojia saadaan katsomoon. Nyt menetetty 50 - 100.000€ tulee tulevaisuudessa moninkertaisesti takaisin. Lisää tunnelmaa, lisää ihmisiä istumaan, lisää katsojia. Kerrankin Ässät tekee kunnon markkinointia.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Oheismyyntitilat paranevat huimasti ensi kaudelle ja seisomokatsomosta voi tällä tavalla tulla Isomäen todellinen sydän, mikä on täynnä nykyistä useammin.

Liiga on kärsinyt katsojakadosta ja nyt Ässät osoittaa miten katsojia saadaan katsomoon. Nyt menetetty 50 - 100.000€ tulee tulevaisuudessa moninkertaisesti takaisin. Lisää tunnelmaa, lisää ihmisiä istumaan, lisää katsojia. Kerrankin Ässät tekee kunnon markkinointia.

Uskon samaan. Nyt kun noita 99€ kausareita näyttää tulevan myyntiin myös toinen 500kpl erä, niin budjettiinhan se tarkoittaa noin 100 000€ gäppiä, mutta uskon myös että se tulee takaisin jo ensi kaudeksi parantuvien oheispalvelujen ja sitä myöten toivottavasti kohonneiden katsojakeskiarvojen myötä. Mielestäni oikeansuuntaista politiikkaa..
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juuri tuli sähköposti, että ainakin toiset 500 myydään.
Hyvä uutinenhan tämä on. Luotan kyllä siihen, että toimistolla vähän tarkemmin mietitty kuitenkin kuin meikäläisen hahmotelmat.
Katsojakeskiarvo nousee varmasti, mutta nouseeko oheismyynti kuinka paljon? Seisomakatsomosta on vaikeampi lähteä ostoksille, kun se oma paikka menee saman tien. Osaa menee toki, kun tarvetta vessaan ja tupakalle. Mutta ei täysi seisomakatsomo oheismyynnille mikään maailman paras asia ole.
Kuten sinulle jo ehdittiin vastatakin, niin palvelut paranevat huomattavasti ensi kaudelle. Muutenhan tällaisesta tarjouksesta ei voisi kannattaja edes unelmoida.
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka moni noista 500–1000 halpakortin ostajista on uusia katsojia. Muussa tapauksessa annetaan vaan alennusta niille, jotka todennäköisesti joka tapauksessa ostaisivat normaalihintaisenkin kausarin. Eli Hirsimäki ja Ässät luopuvat vapaaehtoisesti joistakin sadoista tuhansista euroista, eivätkä saa vastineeksi mitään. Lisäksi normaalihintaiset kausikortit tuntuvat tämän rinnalla ryöstöhinnoittelulta. Toki hyvä mieli kannattajille ja parempi tunnelma halliin – tosin jos kortti on liian halpa, jengi ei pidä sitä sellaisena investointina, että sen takia kannattaisi edes vaivautua peliin (ilmiö, joka on näkyvissä mm. Veikkausliigassa).
 

Tuamas

Jäsen
Neljä pointtia, joiden ansiosta tämä on loistava veto.

A) Halliremontti valmistuu, oheismyyntitoiminta paranee selvästi. Ässillä on ollut liigan selvästi heikoin oheismyynti/katsoja.
B) Halliremontti ei valmistu kauden alkuun mennessä, vaan kausi aloitetaan pitkällä vieraskiertueella. Hallin täyttäminen voisi käydä melko haastavaksi, kun kotipelejä tulee väkisin "liikaa"
C) Seisomakatsomo on ollut "kuoleman kielissä" jo kauan (todellinen täyttöaste runkosarjassa olematon), nyt on viimeinen sauma elävöittää seisomakatsomo
D) Tällä voidaan saada mittava määrä uusia kanta-asiakkaita tuleville vuosille.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka moni noista 500–1000 halpakortin ostajista on uusia katsojia. Muussa tapauksessa annetaan vaan alennusta niille, jotka todennäköisesti joka tapauksessa ostaisivat normaalihintaisenkin kausarin. Eli Hirsimäki ja Ässät luopuvat vapaaehtoisesti joistakin sadoista tuhansista euroista, eivätkä saa vastineeksi mitään. Lisäksi normaalihintaiset kausikortit tuntuvat tämän rinnalla ryöstöhinnoittelulta. Toki hyvä mieli kannattajille ja parempi tunnelma halliin – tosin jos kortti on liian halpa, jengi ei pidä sitä sellaisena investointina, että sen takia kannattaisi edes vaivautua peliin (ilmiö, joka on näkyvissä mm. Veikkausliigassa).
Hyviä pointteja kieltämättä. On ilman muuta selvää, että kynnys jäädä kotiin madaltuu, kun taskussa on lähes puoli-ilmainen kausikortti. Voi helposti hyvällä omallatunnolla skipata vaikka puolet runkkaripeleistä, jos ei nappaa, mutta silti on saanut rahalleen vastinetta. Sen vuoksi jää nähtäväksi, kuinka paljon tämä loppujen lopuksi nostaa sitä täyttöastetta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Oho, täällähän on tuotu esille hyviä pointteja. Pata fanit osoittaa hyvää näkemystä.

Tuo on muuten hyvä ja tärkeä pointti, että mikä osa näistä on uusia kausarin ostajia ja mitkä vain alennuksen saajia. Koska ja miten vakioasiakkaat ostavat kausikorttinsa normaalisti? Olisiko kampanja kannattanut julkaista vasta tuon jälkeen?

Minusta ei, tämä on hyvä ajankohta. Ässät tekee näköjään nyt ison muutoksen myyntistrategiaan ja osoittaa suoraselkäisyyttä, ettei ensin tyhjennetä kanta-asiakkaiden rahapusseja ja sitten anneta kaikki lahjukset uusille asiakkaille. Tässä hommassa kuitenkin on asiakassuhteet niin pitkiä, että pienenkin vitutuksen aiheuttaminen asiakkaille voi tulla yllättävän kalliiksi. Turussa tämä asia on tajuttu ottaa hienosti huomioon :D

Ja aiheuttaahan tälläset kamppikset hyvää pöhinää ja höpinää kesäksi, niin kiekkobuumi on sitten syksyllä valmis alkamaan.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kuinka paljon seisomakatsomoon on myyty aiemmin normaalihintaisia kausareita?
Mikä on seisomakatsomon yleisökeskiarvo viime kaudella?

Jos joku tietää faktaa niin olisi mielenkiintoista tietää? Omana mutuna kausareita 300-400kpl ja yleisökeskiarvo seisomassa ehkä 500-700, voi mennä ihan metsäänkin ja saa korjata jos tuntuu vääriltä.
Viikko otteluissa jäädään varmaan aika tavalla tuohon 500 nurkille, mutta viime kaudella teemaottelut/viikonloppupelit täytti ihan kohtuullisesti seisomakatsomoa. Näissäkin usein hämää se, että seisomakatsomon alareuna on tyhjä ja takaa ohi kulkiessa näyttää että se on täynnä.

Tuosta johtopäätöksenä jos pystyttäisiin myymään 1500 kausaria tolla hinnalla, niin oltaisi jo rahallisesti hyvällä mallilla, mutta ehkä saataisiin vielä yleisökeskiarvoakin isommaksi ja oheismyyntiä myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös