Nyt siellä Ässien toimistolla herätys. Loppuunmyyty seisomakatsomo, ja kaksi Liigan paremmasta päästä olevaa kannattajaryhmää pystyvät kyllä itse huolehtimaan siitä, että hallissa on tunnelmaa. Kaukalossa tulee kuivana kakkoseen, ja sitten jäälle luistelee Julle ''nostattamaan tunnelmaa'' huutamalla kannattajien päälle (kyllä, myös raumalaisten). Julle on kyllä jokaisen buuauksen ja kolikon jäälle heiton ansainnut. Itse Jullessa ei ole mitään vikaa, mutta toivoisin että hänen työ jäisi haastattelujen tekoon ja muuhun toimintaan erätauoilla - ei sirkushuveille. Ymmärrän, että kommenttini herättää keskustelua ''oikeinkannattamisesta'', mutta mun mielestä tuollainen keinotekoinen huudatus on noloa. Varsinkin, jos puolet seisomakatsomosta buuaa päälle. Yleisö osaa pitää ääntä ilman häntäkin.
Ymmärrän myös sen, että suurintaa osaa tämä ei haittaa/kiinnosta. Itse en vain näe hänen tuovan mitään ottelutapahtumalle - päinvastoin. Näen tämän tunnelmaa latistavana asiana.
Ajat muuttuu ja joskus ihmiset/kulttuuri sen mukana. Silti väittäsin Isomäkeä, varsinkin seisomakatsomoa, aika perusrehelliseksi ympäristöksi. Myös suhteellisen asiantuntevaksi ja intohimoiseksi. Sellanen firman pikkujouluissa, iloisen nousuhumalan vallitessa suoritettu tunnelmannostatus ei välttämättä toimi seisomakatsomon edessä, jos tilanne on tuskainen ja kaukalossa tulee vitusti tukkaan.
Ainakin kannattaa osata lukea tilannetta ja elämöidä sen mukaan.