Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2024–2025

  • 45 391
  • 500

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Todellakaan ei seula-huudoista eroon.

Hyvähenkinen -mitä luultavammin pe/la-matsi- vs Lukko, tai sitten pudotuspelit, niin seulaa kuuluu huutaa alkulämmöissä, otteluun sisääntullessa ja jokaisen maalin jälkeen. Menee sarjaan hienot hetket.

Kevät 2013 ja Juha Metsolan väkinäinen hymy seisomakatsoon päin alkulämmittelyissä. Hymystä paistoi läpi pelko. Eipä tuo sitten Porissa mitään kiinni saanutkaan ja jos joskus yleisön antamalla paineella oli merkitystä, niin tuolloin.

Juhalle voisi antaa tälläkin kaudella vähän ekstrahuomiota.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Seula on sellainen että siitä tuskin koskaan luovutaan, ja huudan satavarmasti sitä itsekin aina kurkku suorana. Vähän huonosti sanoitin tuon aikaisemman viestini, mutta tarkoitin että järkeä voi aina käyttää näiden chanttien kanssa. Jos jollekin Wernerille tai Lukon Pokemonille huutaa seulaa niin tulee vain tyhmä olo.
Ei huutojen kohteen tartte ymmärtää mitä huudetaan. Harvemmin tuolla kentällä, varsinkaan maalin suulla päästetyn maalin jälkeen noihin pystyy keskittymään. Tai jos keskittyy peli on helposti ohi. Riittää kun vastustajan fanit kuulee.

Oon mäkin joskus Saarelan pelatessa lukossa huutanut sille jonkun tilanteen jälkeen jotain "Laitilan sahanpolttaja" tms (Laitilassa oli peliä edeltävänä yönä palanut saha) ja Saarelahan repesi tolle ihan huolella vaihtopenkillä. Samoin Dufva otti nuo uimalakki -huudot ihan omakseen.

EDIT: Juu, niinkuin joku jo sanoikin niin "te voitte lähtee" on nimenomaan vierasfanien huuto kotiyleisölle joka lähtee tappiotilanteessa kotiin ennen pelin loppua. Sitähän ei oikein edes voi huutaa vierasfaneille joita järkkärit ei päästä lähtemään.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Oon mäkin joskus Saarelan pelatessa lukossa huutanut sille jonkun tilanteen jälkeen jotain "Laitilan sahanpolttaja" tms (Laitilassa oli peliä edeltävänä yönä palanut saha) ja Saarelahan repesi tolle ihan huolella vaihtopenkillä. Samoin Dufva otti nuo uimalakki -huudot ihan omakseen.
Kyllä pelaajat tosiaan kuulee näitä huutoja jos kunnolla avaa ääntä ja huuto on osuva. Ja kyllä nuo huudot vaikuttavat pelaajien mentaali puoleen, aikanaan Lauri Pajuniemeltä kysyin pelin jälkeen että miltä tuntui kun koko seisomakatsomo huusi herran nimeä, vastasi että kyllä se vaikutti tekemiseen.

Ja sen yleensä huomaa myös kentällä, yleensä turhautumisena tai tyhminä jäähyinä. Tai vastapuolena sitten pelaaja jolle kuittaillaan tekee maalin ja tuulettaa seisomakatsomoon, jolloin nousee aikamoinen kyrpä otsaan.
 
Kyttääminen on näitä porilaisuuden ikivanhoja huonoja piirteitä, mikä tuskin koskaan katoaa.

Kaikkihan saavat kannattaa omaa seuraansa juuri parhaaksi näkemällään ja haluamallaan, itsellensä mieluisimmalla tavalla. Oli se sitten chänttäämistä tai ihan vain pelin katsomista.

Karhunkämmen tekee paljon hienoja asioita, joita arvostan, kuten esimerkiksi juuri hyväntekeväisyys. Ulkopuolelta katsottuna heidän yhteisönsä vaikuttaa tiiviiltä, ja ajanvietteitä löytyy monipuolisesti, mikä on varmasti tärkeä asia monelle heidän jäsenistään.

Itselleni tärkein asia on Ässien paras mahdollinen menestyminen seurana niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin. Antamalla ääneni katsomossa nimenomaan otteluiden aikana, koen että pystyn mahdollisesti edes pienen pienesti vaikuttamaan tähän lopputulemaan. Samasta syystä haluankin luonnollisesti kehittää myös katsomokulttuuria eteenpäin.

Näkemyserot ja toimintatavat aiheuttavat luonnollisesti erimielisyyksiä ja keskustelua, etenkin niiden ollessa kaukana toisistaan.

Näkisin kuitenkin myös, että asia, mikä on aiheuttanut kränää ryhmien välillä ja ennenkaikkea Pataljoonan leirissä (itseni mukaanlukien) on ollut aiheeton "olimme mukana" -tyyppinen pisteiden kerääminen Karhunkämmenen puolelta nimenomaan katsomotoimintaan liittyvissä asioissa.

Ylelläkin asti oli jossakin vaiheessa juttu, jossa "Karhunkämmen luo tunnelmaa Isomäkeen" tms, ja jutussa löytyvistä kuvista sekä videoista paljastuikin Pataljoonan ydinryhmää ja chänttejä. Tämä tietty nyt räikeimpänä esimerkkinä, mutta muutakin sellaista "vyötärörajan rajamailla" tapahtuvaa somekäyttäytymistä jne on esiintynyt.

Tällä kaudella tuo on onneksi loistanut pääosin poissaolollaan, joskin eilen sai kyllä raapia päänahkaa häpeästä Nokia Arenalla. Karhunkämmenen porukka alkoi huutamaan ottelun jälkeen "Meidän halli!" kamojaan pois keräilevän Osasto 41:n suuntaan, huutaen ensin 60. minuuttiin yhteensä noin kaksi ja puoli ässähuutoa. Kuten aiemmassa viestissä totesin, ainoat vähäisetkin chäntinpoikaset lähtivät omilla kyydeillä tulleiden Pataljoonan väen toimesta.

Tuohon huviin nyt ei onneksi koko KK osallistunut, mutta disclaimerinä niille jotka osallistuivat: Ei, halli ei ollut "teidän" :D

Noh anyways, seuraavaan pointtiin. Minusta (ja monesta muusta) tuntuu siltä, että Karhunkämmenen johtoportaassa on yleensäkin hieman sellainen "kieli ruskeana 360° astetta" -meininki.

Oli asia sitten mikä tahansa, niin oma näkyvyys ja hyöty pyritään aina maksimoimaan. Tiettyyn pisteeseen astihan se on toki ok, mutta jossain vaiheessa alkaa palaneen käry haiskahtaa. Tällainen aiheuttaa helposti monenmoista puheensorinaa, kun piirit ovat kaupungissa kuitenkin pienet.

Jännä tietty sinänsä, että tuota harrastetaan kärkkäästi kaikissa muissa yhteyksissä, paitsi pelin aikana katsomossa.

Loppuun haluan toistaa vielä, että Karhunkämmen tekee myös hyviä asioita.

Tässä hieman omia ajatuksiani tästä "vastakkainasettelusta".

Hyvä asiahan on se, että yhdistysten johdot ovat kuitenkin ilmeisesti ihan puheväleissä keskenään, ja vaikkakaan yhteistyötä ei tarvitse eri intresseistä johtuen pakottaa, niin sopivan paikan tullen se ei ole kuitenkaan poissuljettua.

Kaikkien pärstä ei tietenkään aina miellytä, mutta ainakin itse toivoisin, että molempien jäsenet pystyisivät kuitenkin käyttäytymään kunnioittavasti ja keskittymään omaan juttuunsa.
 
Viimeksi muokattu:

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Jo vaan on päivä tehnyt kierroksensa. Tällä hetkellä eniten oikeaa kannattamista on siis taas liput ja laulut katsomossa, kun muutama vuosi takaperin eniten oikeaa kannattamista oli lähteä kesken erän pois katsomosta. Vieläpä mainittiin maakunnan ykköslehdessä ihan pettureiksi toisin toimineet.

Mutta tapelkaa toki, saatte tupakkia.
Onneksi ei olla sentään vielä oikeinkirjoittamisen tasolla. Eiku niin...

Te voitte lähtee huuto saa jäädä sinne unholaan. Turhaa provoa vastustajien suuntaan. Oikeastaan ainoa paikka missä sitä voisi käyttää, olis kun järkkärit taluttavat vierasfaneja niskapersotteella ulos. Seula ja nuija huudot alkaa oleen vähän meh. Mutta kai ne vähän Isomäen neandertali-luolaan sopii. Se mitä toi kannatus tarttis vielä olis ehdottomasti jotain omaperäisiä huutoja/huudatuksia. Eli juuri näitä capo heittää ilmoille ja muut vastaa. Ei sen tarvitse aina olla pelkkää laulamista, vaan ääntä voi muullakin tavalla käyttää.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikilla on oikeus rakastaa Ässiä omalla tavallaan.

Ei tämä ole niin vaikea asia. Kaikki kannattajat eivät koskaan kannusta. Joistakin huutaminen puhumattakaan laulamisesta on noloa. Kaikki eivät ilmeisesti halua edes taputtaa. Jotkut haluavat kannattaa huutelemalla paskamaisuuksia omilleen. Mä en pidä sitä kannustamisena, mutta jotkut ilmeisesti tykkäävät siitäkin.

Kannustaminen ja kannattaminen ovat eri asioita, joku ei edes osaa kannattaa kannustamatta lajista riippumatta. Useimmat tykkäävät, että pelissä on katsomon meteliä. Olen sitä mieltä, että jos itse et pidä ääntä niin älä vaadi muita viihdyttämään itseäsi ja moiti muita hiljaisuudesta ja huonosta kannustamisesta.

Kun on riittävän hullu niin sitä huutaa ja taputtaa vaikka yksinään. Saattaa innostaa jonkun muunkin elämöimään mukaansa. Toki joku ajattelee mielessään, että ärsyttävä tyyppi, kun tuossa kiljuu, mutta mitä sitten. Kaikkia ei voi miellyttää.

Ei ole parempaa tapaa päästellä ulos tunteitaan kuin elää pelissä mukana. Ässien takia sitä mielellään nöyryyttää itseään vuodesta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kaikilla on oikeus rakastaa Ässiä omalla tavallaan.

Ei tämä ole niin vaikea asia. Kaikki kannattajat eivät koskaan kannusta. Joistakin huutaminen puhumattakaan laulamisesta on noloa. Kaikki eivät ilmeisesti halua edes taputtaa. Jotkut haluavat kannattaa huutelemalla paskamaisuuksia omilleen. Mä en pidä sitä kannustamisena, mutta jotkut ilmeisesti tykkäävät siitäkin.

Kannustaminen ja kannattaminen ovat eri asioita, joku ei edes osaa kannattaa kannustamatta lajista riippumatta. Useimmat tykkäävät, että pelissä on katsomon meteliä. Olen sitä mieltä, että jos itse et pidä ääntä niin älä vaadi muita viihdyttämään itseäsi ja moiti muita hiljaisuudesta ja huonosta kannustamisesta.

Kun on riittävän hullu niin sitä huutaa ja taputtaa vaikka yksinään. Saattaa innostaa jonkun muunkin elämöimään mukaansa. Toki joku ajattelee mielessään, että ärsyttävä tyyppi, kun tuossa kiljuu, mutta mitä sitten. Kaikkia ei voi miellyttää.

Ei ole parempaa tapaa päästellä ulos tunteitaan kuin elää pelissä mukana. Ässien takia sitä mielellään nöyryyttää itseään vuodesta toiseen.
Ei sitä oikein paremmin voi tekstimuotoon laittaa.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja sinä et osallistu tähän näillä pikku provoillasi? Muistelinkin että oli tästä samasta aiheesta juuri sinun kanssa juttua jo keväämmällä ja sama levy vieläkin päällä. Jos vähän moittii kämmentä niin heti täysi hyökkäys päälle.

Anyway, ehkä kissatappelut on tapeltu ja voidaan siirtää katseet eteenpäin. Kotona on ollut helvetin hyvä meno joka pelissä tällä kaudella ja toivottavasti sama jatkuu lauantaina.
Tämä on edelleen vastausta sinne sinun ja kaltaistesi suuntaan. Kun jatkat tuota ärsyttävää ja yksisilmäistä vastakkainasetteluasi riittävän kauan, ei ole ihme että joku myös ennen pitkää ärsyyntyy ja vastaa sinulle sinun itsesi valitsemalla tyylillä. Voit siis varmasti onnitella itseäsi. Valitettavasti tämä "me oltais hoidettu hommat paremmin jos oltais oltu siellä"-uhoaminen on vailla pohjaa. Jos ette olleet siellä, ette tehneet mitään. Se on fakta, eikä kiukuttelusi muuta sitä mihinkään suuntaan.

Hyvä tietysti että saatte edes kotihallissa aikaan jotain. Kaikki kannatus on edelleen mielestäni tervetullutta. Mihinkään perustumaton uho ja toisten kannattajien kannatustyylin moittiminen taas on lapsellista.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Hyvä tietysti että saatte edes kotihallissa aikaan jotain.
Kotona on tosiaan ollut tällä kaudella helvetin hyvä tunnelma, toivottavasti saadaan sitä siirrettyä vieraisiinkin. Aikaisemmin puhuttu KarhunkämmenXPataljoona reissu olisi hyvä idea mistä toivottavasti molempien ryhmien johto ottaa koppia.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näkisin kuitenkin myös, että asia, mikä on aiheuttanut kränää ryhmien välillä ja ennenkaikkea Pataljoonan leirissä (itseni mukaanlukien) on ollut aiheeton "olimme mukana" -tyyppinen pisteiden kerääminen Karhunkämmenen puolelta nimenomaan katsomotoimintaan liittyvissä asioissa.

Ylelläkin asti taisi jossakin vaiheessa olla juttu, jossa "Karhunkämmen luo tunnelmaa Isomäkeen" tms, ja jutussa löytyvistä kuvista sekä videoista paljastuikin Pataljoonan ydinryhmää ja chänttejä. Tämä tietty nyt räikeimpänä esimerkkinä, mutta muutakin sellaista "vyötärörajan rajamailla" tapahtuvaa somekäyttäytymistä jne on esiintynyt.
Jos tämä pitää paikkansa, niin ymmärrän nuivan asenteen Pataljoonalaisilta KK:tä kohtaan.

Hienoa olisi, kun pystyisitte ymmärtämään ja hyväksymään toisenne. Ja tarkoitan tällä jälleen molempia ryhmiä. Jos ei muuten, niin pitämällä asiat ja suhteet viileän ammatimaisella tasolla. Molempia ryhmiä kuitenkin yhdistää rakkaus Ässiä kohtaan ja lähtisin rakentamaan suhdetta tuon suuren yhdistävän asian tiimoilta.

Vastakkainasettelu ei kannata mielestäni tässäkään asiassa. Kaikki mahtuvat Isomäkeen ja toivottavasti vielä joskus jopa samaan bussiin. Mieluummin porukalla iloisesti yhdessä, kuin kaikki erillään ja kiukutellen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvä tietysti että saatte edes kotihallissa aikaan jotain.
edes kotihallissa aikaan jotain..??!! Melkoista vähättelyä.

Mielestäni Pataljoonalla on ollut suorastaan loistava meno koko alkukauden kotona, huomattavasti parempi kuin aikaisemmin. Ovat tuoneet hyvin ääntä halliin. Isomäen tunnelmasta kaikki pisteet kyllä Pataljoonalle. Toivottavasti vaan saavat myös vierasreissuja nyt paremmalla prosentilla aikaan ja äänet ja tunnelman myös vieraskaukaloihin.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
edes kotihallissa aikaan jotain..??!! Melkoista vähättelyä.

Mielestäni Pataljoonalla on ollut suorastaan loistava meno koko alkukauden kotona, huomattavasti parempi kuin aikaisemmin. Ovat tuoneet hyvin ääntä halliin. Isomäen tunnelmasta kaikki pisteet kyllä Pataljoonalle. Toivottavasti vaan saavat myös vierasreissuja nyt paremmalla prosentilla aikaan ja äänet ja tunnelman myös vieraskaukaloihin.
No uhriudu nyt kehustakin sitten...

"O tempora, o mores".
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
No uhriudu nyt kehustakin sitten...

"O tempora, o mores".
Ajat muuttuu, mutta tavat ei. Ihan noin mielenkiinnosta, olitko itse Tampereella? Kun jos tässä nyt muistelen, niin täällähän ei saa asioista keskustella ilman osallistumista tapahtumaan.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Vastakkainasettelu ei kannata mielestäni tässäkään asiassa. Kaikki mahtuvat Isomäkeen ja toivottavasti vielä joskus jopa samaan bussiin. Mieluummin porukalla iloisesti yhdessä, kuin kaikki erillään ja kiukutellen.

Kyllä Patakansassa on parhaimmillaan voimaa.

Koska tämä on keskustelupalsta ja kannattajatoimintaosio niin tänne luonnollisesti ohjautuu mielipiteet sitä koskien.

Tästäkin huolimatta, enemmän kiinnostaa kuulla sitä mitä innokkaimmat järjestäytyneeseen kannattajaryhmään kuuluvat -Pataljoona tai mikä vaan - aikovat tehdä, toteuttaa ja suunnitella. Isomäessä tai maailmalla.

Huomattavasti vähemmän kiinnostaa kuulla vaikkapa mitä Karhunkämmenen pitäisi tehdä tai pitäisi olla. Sitä napinaa on nyt reilun vuoden aikana lukenut ihan riittävästi. Josko keskitetään se energia siihen oman toiminnan kehittämiseen.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun jos tässä nyt muistelen, niin täällähän ei saa asioista keskustella ilman osallistumista tapahtumaan.
Mitä ihmettä sinä mahdat tällä tarkoittaa? Kerrohan kuka estää tai kieltää sinua tai minua keskustelemasta asioista?

Sen sijaan jos väite kuuluu: "Jos vaan MINÄ ja MEIDÄN PORUKKA olisi ollut paikalla, niin kyllä sitten olisi kannatettu hienommin kuin nyt paikalla olleet...", ei väitteelle ole mitään pohjaa. Jos väitteen tehnyt henkilö ei ollut paikalla, hän ei voinut edes teoriassa "kannattaa paremmin". Vai oletko kenties eri mieltä asiasta?

Ja mikäli olet eri mieltä asiasta, näytä minulle toteen miten nämä pari (ilmeisesti Pataljoonaan kuuluvaa) suurisuuta pystyvät kannattamaan paremmin kuin hallissa paikalla oleva porukka, jos he eivät edes ole itse hallissa paikalla?

Ole hyvä, areena on sinun :)
 
Viimeksi muokattu:

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mitä ihmettä sinä mahdat tällä tarkoittaa? Kerrohan kuka estää tai kieltää sinua tai minua keskustelemasta asioista?

Sen sijaan jos väite kuuluu: "Jos vaan MINÄ ja MEIDÄN PORUKKA olisi ollut paikalla, niin kyllä sitten olisi kannatettu hienommin kuin nyt paikalla olleet...", ei väitteelle ole mitään pohjaa. Jos väitteen tehnyt henkilö ei ollut paikalla, hän ei voinut edes teoriassa "kannattaa paremmin". Vai oletko kenties eri mieltä asiasta?

Ja mikäli olet eri mieltä asiasta, näytä minulle toteen miten nämä pari (ilmeisesti Pataljoonaan kuuluvaa) suurisuuta pystyvät kannattamaan paremmin kuin hallissa paikalla oleva porukka, jos he eivät edes ole itse hallissa paikalla?

Ole hyvä, areena on sinun :)
Muistuuko mieleesi sanat "mene ja tee itse paremmin?"

Väitteelle on oikein hyvä pohja, kotona Pataljoona on pitänyt sellaista menoa ja meininkiä, että ääntä on riittänyt koko 60min. Jos heiltä olisi reissu lähtenyt, väitän ettei porilaisten katsomo niin hiljainen olisi ollut. Nyt ei päässyt Pataljoona reissuun ja erinäisistä syistä osa ei halua toisen porukan reissuun. Se on harmi ja todella harmi ettei noin 100 porilaisesta paljon aktiivisempaa kannatusta lähtenyt. Ehkä sitten joskus.

Sun harjottama tyyli on varmasti täällä paria ottanut pannuun. Provolla sisään ja sitte vänkäämään. On muuten hemmetin heikosti kehittävää keskustelua tolla tyylillä.

Ps. Ei mustakaan tarvinnut tehdä kannattaja-messiasta. Ihan hyvin on Pataljoonan aktiivinen katsomotoiminta lähtenyt liikkeelle tällä kaudella :)
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muistuuko mieleesi sanat "mene ja tee itse paremmin?"

Väitteelle on oikein hyvä pohja, kotona Pataljoona on pitänyt sellaista menoa ja meininkiä, että ääntä on riittänyt koko 60min. Jos heiltä olisi reissu lähtenyt, väitän ettei porilaisten katsomo niin hiljainen olisi ollut. Nyt ei päässyt Pataljoona reissuun ja erinäisistä syistä osa ei halua toisen porukan reissuun. Se on harmi ja todella harmi ettei noin 100 porilaisesta paljon aktiivisempaa kannatusta lähtenyt. Ehkä sitten joskus.

Sun harjottama tyyli on varmasti täällä paria ottanut pannuun. Provolla sisään ja sitte vänkäämään. On muuten hemmetin heikosti kehittävää keskustelua tolla tyylillä.

Ps. Ei mustakaan tarvinnut tehdä kannattaja-messiasta. Ihan hyvin on Pataljoonan aktiivinen katsomotoiminta lähtenyt liikkeelle tällä kaudella :)
Tässä tapauksessa väite kuului: "En mennyt itse, mutta olisin silti tehnyt paremmin". Joka on edelleen täysin vailla pohjaa oleva väite. Mikään ei ole helpompaa kuin huudella puskista "Kyl mää olisin hoitanut ton paremmin".

Pataljoona tietysti on pitänyt kotona ihan hyvää menoa. Jos lukisit viestejäni, olisit huomannut minun maininneen asiasta. Se on hieno juttu. Mutta tuolla vierasreissulla he eivät pitäneet meteliä, koska eivät olleet mukana. Joten koska jätit vastaamatta kysymykseeni, esitän sen uudelleen: Jos väitteen tehnyt henkilö ei ollut paikalla, hän ei voinut edes teoriassa "kannattaa paremmin". Vai oletko kenties eri mieltä asiasta?

Nyt voit jo vastata, ole hyvä :)

Minun tyylini vastata on sama tyyli, kuin väitteen esittäneellä osapuolella. Se on tapani toimia. Mielelläni keskustelen asioista asiallisesti, mutta jos keskusteluun lähtö suoritetaan provosoivalla tyylillä, minä vastaan siihen tismalleen samalla tyylillä. Jos se ottaa sinua tai muita pannuun, suosittelen sivistyneempää keskustelutyyliä. Haluan tällä tuoda esille sen, miten helppoa on kirjoittaa provosoivasti ja suoraan sanottuna V-ttumaisella tavalla. Kuka tahansa osaa tehdä niin, jopa minä. Mutta kuka tahansa ei osaa keskustella fiksusti.

Ps. Olen onnellinen puolestasi. Jos et halua olla kannattaja-messias, sinun ei tarvitse syyttä suotta sitä ristiä kantaa. Anna ihmisten tehdä omat päätöksensä siitä millä tavoin he kannattavat tai ovat kannattamatta suosikkijoukkuettaan.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Nyt voit jo vastata, ole hyvä :)
Ei noin typerään kommenttiin ole mitään järkeä vastata. Provoava tyylisi kannattajaketjuissa on tullut aiemminkin esille. Sinä et vastannut aiemminkaan mihinkään, vaan hyppäsit keskusteluun mukaan provoamalla, niin kuin ennenkin.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei noin typerään kommenttiin ole mitään järkeä vastata. Provoava tyylisi kannattajaketjuissa on tullut aiemminkin esille. Sinä et vastannut aiemminkaan mihinkään, vaan hyppäsit keskusteluun mukaan provoamalla, niin kuin ennenkin.
Puhut jälleen täyttä roskaa. Ja tietenkään et vastaa, koska et pysty. Keskityt ainoastaan haukkumaan persoonaani. Se kertoo argumenttiesi kestävyydestä kaiken oleellisen.

Itse asiassa olen vuosien saatossa antanut monta hyvää neuvoa modernia kannatusta Isomäkeen tuoville, kuka se sitten on milloinkin ollut. Siellä on aikanaan vaadittu omaa karsinaa, jonka jälkeen sitten kannustus lähtisi uuteen nousuun. Tai sitten on pitänyt päästä istumakatsomoon (halvemmalla hinnalla) ja sitten kannustus lähtisi taas lentoon. Eikä mikään noista ole toiminut, tietenkään.

Alusta asti viestini on ollut se, että menkää sinne seisomakatsomoon, mielellään keskelle katsomoa ja alkakaa tekemään omaa juttuanne. Kukaan ei voi käskyttää teitä sieltä pois. Jos joku kääkkä alkaa kitisemään, niin älkää välittäkö siitä. Kun teette sitkeästi ja positiivisella mielellä omaa juttuanne, siihen kyllä alkaa liittymään porukkaa mukaan ja siitä se lähtee.

Nyt näin näyttää tapahtuvan ja tervehdin sitä ilolla. Moderni kannatus sopii Isomäkeen siinä missä kaikki muutkin tavat. Minulta voi kysyä neuvoa jatkossakin, ei maksa mitään :)

Varoitan vain tuosta paskasta asenteesta, joka näyttää nostaneen rumaa päätään. Surullisen kuuluisa Etulinja oli tästä varoittava esimerkki. Etulinjassa oltiin olevinaan niin polleaa poikaa, vaikka polleudelle ei ollut mitään katetta. Siinäpä sitten kävikin niin, että homma kuivui kasaan ennenkuin pääsi edes alkamaan, koska vetäjät käyttäytyivät niin vastenmielisesti. Joten toivon, että Pataljoonan aktiivit pitävät asenteen positiivisena ja ryhmän sellaisena, että ihmiset tuntevat olonsa tervetulleeksi sinne. Sillä tavoin kasvu voi olla räjähdysmäistä.

Toisin sanoen, toivon ettet ainakaan sinä tai nämä pari muuta ole minkäänlaisessa päättävässä roolissa Pataljoonassa. Ja toivon myös, että nämä johtavat jäsenet omaavat sen verran auktoriteettia, että jäsenten möläytykset esimerkiksi tällä palstalla loppuvat tähän.
 
Viimeksi muokattu:

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
@Naurava Sika varoitat paskasta asenteesta ja samalla tulet itse aina provoamalla paikalle. Ehkä joku vois ottaa tosissaan keskustelun aiheesta, jossei asenne olis just tuo.

Aika rajua, jos Pataljoona alkaisi jäseniään ojentamaan anonyymillä keskustelupalstan käytöksestä, niin aika savotta ois. Käsittääkseni nimimerkit jotka täällä ovat esim. arvostelleet hiljaista Tampereen matkaa tai tuoneet jäsenyyttään esille ovat kommentoineet yksityishenkilöinä.

Eipä mulla muuta. Jätän asian tähän koska se ei edistä asioita mihikään suuntaan. Tulet jatkossakin kommentoimaan asioita parhaaksi näkemälläsi tavalla, niin vastaus on luultavasti sitä samaa tasoa.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
@Naurava Sika varoitat paskasta asenteesta ja samalla tulet itse aina provoamalla paikalle. Ehkä joku vois ottaa tosissaan keskustelun aiheesta, jossei asenne olis just tuo.

Aika rajua, jos Pataljoona alkaisi jäseniään ojentamaan anonyymillä keskustelupalstan käytöksestä, niin aika savotta ois. Käsittääkseni nimimerkit jotka täällä ovat esim. arvostelleet hiljaista Tampereen matkaa tai tuoneet jäsenyyttään esille ovat kommentoineet yksityishenkilöinä.

Eipä mulla muuta. Jätän asian tähän koska se ei edistä asioita mihikään suuntaan. Tulet jatkossakin kommentoimaan asioita parhaaksi näkemälläsi tavalla, niin vastaus on luultavasti sitä samaa tasoa.
Provoamisesta ja paskasta asenteesta voit syyttää itseäsi ja näitä paria muuta, jotka ilmeisesti kuuluvat Pataljoonan jäsenistöön. Olen metsä, joka vastaa kuten sinne huudetaan.

Eikä olisi yhtään rajua, jos Pataljoonan johtohenkilöt antaisivat ohjeistuksen, miten yhdistyksen jäsenten tulee käyttäytyä, kun kyse on Pataljoonaan liittyvistä asioista. Toivon, että sieltä karsitaan juurikin kaikki pullistelijat ja riidanhaastajat pois. Se ei varmaankaan ole helppoa, mutta mielestäni kasvun ja valoisan tulevaisuuden kannalta välttämätöntä. Räyhääjät menkööt jakamaan sämpylöitään.

Sinulla on kaikki vapaus jättää asia osaltasi tähän. En ihmettele sitä, enkä myöskään tuomitse. Toivotan sinulle hyvää syksyä niin kannattamisen merkeissä, kuin elämässäsi muutenkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eetu

Fabrangus78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varoitan vain tuosta paskasta asenteesta, joka näyttää nostaneen rumaa päätään. Surullisen kuuluisa Etulinja oli tästä varoittava esimerkki. Etulinjassa oltiin olevinaan niin polleaa poikaa, vaikka polleudelle ei ollut mitään katetta. Siinäpä sitten kävikin niin, että homma kuivui kasaan ennenkuin pääsi edes alkamaan, koska vetäjät käyttäytyivät niin vastenmielisesti. Joten toivon, että Pataljoonan aktiivit pitävät asenteen positiivisena ja ryhmän sellaisena, että ihmiset tuntevat olonsa tervetulleeksi sinne. Sillä tavoin kasvu voi olla räjähdysmäistä.

Toisin sanoen, toivon ettet ainakaan sinä tai nämä pari muuta ole minkäänlaisessa päättävässä roolissa Pataljoonassa. Ja toivon myös, että nämä johtavat jäsenet omaavat sen verran auktoriteettia, että jäsenten möläytykset esimerkiksi tällä palstalla loppuvat tähän.

Tuskimpa, hallituskessa otetaan käsitykseni mukaan ilolla vastaan uutta jengiä sisään tekemään yhdessä tätä juttua ja parantamaan toimintaa ja pyritään päinvastoin olevaan vastaanottavaisempaa kun ylimielistä. Jatkoajankin keskusteluista taisi olla kokouksessa puhetta että ei ainakaan provottaisi tai jätettäisi ainakin kommentoimatta vastaavaan sävyyn. Mutta ymmärrän että minkäs tekee muutamille foorumiwarrioreille jotka heittää vaan vettä myllyyn.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuskimpa, hallituskessa otetaan käsitykseni mukaan ilolla vastaan uutta jengiä sisään tekemään yhdessä tätä juttua ja parantamaan toimintaa ja pyritään päinvastoin olevaan vastaanottavaisempaa kun ylimielistä. Jatkoajankin keskusteluista taisi olla kokouksessa puhetta että ei ainakaan provottaisi tai jätettäisi ainakin kommentoimatta vastaavaan sävyyn. Mutta ymmärrän että minkäs tekee muutamille foorumiwarrioreille jotka heittää vaan vettä myllyyn.
Tämä kuulostaa todella hyvältä ja järkevältä näin ulkopuolisen silmin katsottuna.

Hyvää duunia olette tehneet ja tuo katsomossa käynnissä oleva meininki kun jatkuu, on helppo ennustaa, että Pataljoonaan on imua. Varmasti moni haluaa porukkaan mukaan. Näin ollen positiivinen kierre on valmis käynnistymään.

Zemiä jatkoon ja nähdään hallilla!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös