Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2015–2016

  • 83 802
  • 534

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Kehittymistä se on negatiivinenkin kehitys, jos asian haluaa niin ajatella. Ilmeisen moni kuitenkin haluaa kannatuskulttuurin siirtyvän "eurooppalaiseen" suuntaan koska eri ryhmien määrä ja koko jatkavat kasvuaan.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehkä tässä tapauksessa kannattaa toivoa, että kannattajakulttuuri ei kehity. Miksi maailmalta pitää kopioida kaikki idioottimaisuudet Suomeen? Miksi porukat eivät vaan voi laulaa ja kannattaa katsomossa, mutta jättää esim. varastelun ja tappelut väliin? Ei tarvitse vastapuolta rakastaa, mutta toimeen täytyy tulla.

Niin, tämä on myös se asia mikä tökkii omaan jakeluun menemisessä, vaikka vahvasti kehitystä haluan, niin kiinnostavat pelkästään nämä positiiviset päälinjat positiivisine lieveilmiöineen.

Kai se tosiaan riippuu paljolti siitä, että miten kovalla prosentilla sitä ultrailua lähdetään matkimaan ja selkeästi vahvemman ultras-mentaliteetin omaavammat ryhmät kyllä erottuvat ja tosissaan leikkikööt keskenään. Sitten siellä seassa pyörii näitä ryhmiä räkänokkineen kun eivät oikein tiedä, että mitä leikkejä leikkisivät ja kenen kanssa.

Suomifutiksessa tosissaan tuntuu, että monet wannabe ultrat tuntuvat paljolti ihannoivat juuri tätä sekundääristä skeidaa ja sitten taasen itse suorittaminen katsomossa on plaisua: Liput eivät heilu kunnolla ja chanttaaminen on laiskaa. Mutta annas olla kun pitäisi alkaa nyrkkejä heiluttamaan ja paikkoja paskomaan, niin alkaa mielenkiinto heräämään. Stadin Kingit nyt tästä selkein poikkeus, että vaikka välistä tulee näitä ylilyöntejä, niin itse suorittaminen itse ottelutapahtumissa kuitenkin skulaa. Ei nyt sinällään kuulu tämän ketjun aiheeseen, mutta kuitenkin nyt vain osviittana kun kerran tätä kulttuuripuolta lähdettiin spekuloimaan.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Lakanoiden kuivaamisesta tulikin mieleen että mikä on Pataljoonan toimintatapa? Koko ottelun ajan lakanat narulla ja jos ne on jonkun edessä niin silloin on katsojat väärässä paikassa? Aiempina vuosina tuosta on saattanut ehkä olla jo jutustelua....
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Unohdin itse aikanaan festareilta ostamani Metallica t-paidan kotimatkalla bussiin, mutta perkele en saanut ikinä takaisin vaikka nimenkin olin kerennyt kirjoittaa niskalappuun. Taisi perkele joku raumalainen istua paikalle mun jälkeeni.
Näistä lipunryöstö leikeistä en välitä ja kamojen turmelemiseen en jaksa ottaa kantaa, mutta nyt porin suunnalta kättä pystyyn virheen merkiksi. Ei voi jumalauta unohtaa näitä kamoja vaikka tulis ydinräjähdys.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lakanoiden kuivaamisesta tulikin mieleen että mikä on Pataljoonan toimintatapa? Koko ottelun ajan lakanat narulla ja jos ne on jonkun edessä niin silloin on katsojat väärässä paikassa? Aiempina vuosina tuosta on saattanut ehkä olla jo jutustelua....

Sanotaanko niin, että jos Poriin halutaan lähivuosina lähelle kärkiryhmien tasoa olevaa organisoitua kannattajatoimintaa, niin kyllä kannattajakatsomon tulee kannattakatsomolta näyttää eikä miltään murjottavalta hautakulkueelta. Mutta senpä takia olisi ryhmän hyvä hakea sitä sijaintia seisomakatsomossa jommalta kummalta laitamalta, niin asiasta kiinnostuneet pystyvät hakeutumaan samaan nippuun eikä asiasta kiinnostumattomat tule niin pahasti häirityksi.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mulle ei ole koskaan auennut että mitä iloa on heiluttaa lippuja kun peli on käynnissä. Onko siinä tavoitteena näyttää kivalta telkkarissa sohvalle löhöäville faneille vai yrittää häiritä paikalle raahautuneiden ottelun katsomista? Eikö niitä voi heilutella katkoilla, niitä kuitenkin riittää ihan tarpeeksi ottelun aikana. Tai sitten mä olen vain liian vanhanaikainen kun haluan nähdä jääkiekkoa jääkiekkohallissa. Tiedä sitten, nää on näitä.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulle ei ole koskaan auennut että mitä iloa on heiluttaa lippuja kun peli on käynnissä. Onko siinä tavoitteena näyttää kivalta telkkarissa sohvalle löhöäville faneille vai yrittää häiritä paikalle raahautuneiden ottelun katsomista? Eikö niitä voi heilutella katkoilla, niitä kuitenkin riittää ihan tarpeeksi ottelun aikana. Tai sitten mä olen vain liian vanhanaikainen kun haluan nähdä jääkiekkoa jääkiekkohallissa. Tiedä sitten, nää on näitä.

Nii, kai se on sitä näyttävyyden maksimointia mitä haetaan ja kyllä ne kannattajakatsomot esim. Bundesliigassa parhaimmillaan ovat tämän takia ihan hemmetin hienon näköisiä kun jatkuvasti on rekvisiittaa ilmassa, versus että harmaa massa vain seuraisi peliä ja innostuisi lähinnä maalien jälkeen. Ja senpä takia kannattajakatsomot ovat erikseen, missä tietää varautua että näyttävyys voi olla eri tavalla läsnä kuin sitten sivukatsomossa, missä halutaan häiriöttömästi seurata pelkästään kenttätapahtumia eikä haluta kantaa kortta sen enempää kekoon, mutta kenties mielellään seurataan mitä päädyssä tapahtuu. Kannattajakatsomoon taasen oma porukkansa haluaa nimenomaan hakeutua sen takia kun on erilaista variaatiota tarjolla ottelun seuraamiseen.

Taas jos ajatellaan kokonaisuuden sujuvuutta, niin mielestäni lätkässä ei kannata liian orjamaisesti kulkea näiden pelikatkojen sanelemana. Sen tietysti huomaa esim. futiksessa, että tämä puoli on taas paremmassa jamassa kun homma tavallaan rullaa koko ajan eteenpäin. Mutta sitähän se on periaatteessa lätkässäkin pl. nämä todetut pelikatkot. Vaasassa tämä homma on mallillaan kun väliaikamusiikkeja ei soiteta ollenkaan, jolloin kannattajatoiminnalle jää enemmän tilaa ja tämä on monilla joukkueilla nimenomaan sitä todellisen kannattajakulttuurin osoitusta esim. länsinaapurissa, joilla välimusiikit jätetään soittamatta ja tilalla on kannattajapäädyn antama äänimaailma.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
:D Voi hyvä isä sentään, onneksi kaikki ei tässä maailmassa ajattele niin kuin sinä. Fiksut ihmiset eivät toimi näin. Mun mielestä olisi hauskaa jos liigajoukkueetkin tekisivät niin, että jos joku seura (esim. Lukko) unohtaisi poriin joukkueen pelipaidat, Ässät kuittailisi asiasta (tämä on ok), mutta sen jälkeen hävittäisivät ja pyörittelisivät ties missä koska vapaata riistaa.

MIKSI ne ovat vapaata riistaa? Miksei kannattajaryhmät tee yhteistyötä keskenään? Lapsellista tuollainen vapaata riistaa ajattelu että tehdään kilpailijoille jäynää.

Eikös pointti ollutkin nyt siinä, kukaan muu ei asiasta viitsisi parkua kuin porilainen...

Ja minun puolestani joukkueet voisivat tehdä noin. En panisi pahitteeksi lainkaan. Eikä jäynän tekemisestä tässä ole ollut kysekkään.

Joka tapauksessa syyllisiä kannattaa hakea peilistä tai bussi-yhtymästä eikä vinkua asiasta mistä ei pitäisi alkunkaan vinkua. Ilmeisesti yksikään ei edes kuulu koko kannatus-porukkaan mutta ottaa silti kantaa asiaan. Jokuhan jo mainitsikin, että elämä jatkuu ja uusia on jo tehty mutta tämä ei nyt mahtunut sitten kaikille jakeluun. Huomaa, että "Mush" on järki-ihmisiä mikä on tosin aika ihme, että poristakin niitä löytyy. Onneksi edes joku siis. Mutta kyllähän näistä lapsellisista avautumisista hyvät naurut saa.

Kiitos siis niistä ja tervetuloa todellisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös pointti ollutkin nyt siinä, kukaan muu ei asiasta viitsisi parkua kuin porilainen...

Ja minun puolestani joukkueet voisivat tehdä noin. En panisi pahitteeksi lainkaan. Eikä jäynän tekemisestä tässä ole ollut kysekkään.

Joka tapauksessa syyllisiä kannattaa hakea peilistä tai bussi-yhtymästä eikä vinkua asiasta mistä ei pitäisi alkunkaan vinkua. Ilmeisesti yksikään ei edes kuulu koko kannatus-porukkaan mutta ottaa silti kantaa asiaan. Jokuhan jo mainitsikin, että elämä jatkuu ja uusia on jo tehty mutta tämä ei nyt mahtunut sitten kaikille jakeluun. Huomaa, että "Mush" on järki-ihmisiä mikä on tosin aika ihme, että poristakin niitä löytyy. Onneksi edes joku siis. Mutta kyllähän näistä lapsellisista avautumisista hyvät naurut saa.

Kiitos siis niistä ja tervetuloa todellisuuteen.

Joo-o, hieno ajatusmaailma teikäläisellä. Syyllinen on bussi-yhtymä tai pataljoona...pataljoona unohti joo tavarat sinne, kuka käski ne varastaa? Onko ok varastaa toisen ihmisen omaisuutta jos hän unohtaa sen jonnekin?

Ei tuossa mitään sen isompaa ole kuin että hienoa olisi jos tekijä uskaltaisi myöntää että mokasi ja hyvittäisi tekonsa.

JA elämä jatkuu, kenenkään maailma ei tähän kaadu. Uskomatonta on se miten sinun mielestäsi se on oikein varastaa. Ajatusmaailmasi on joko todella kieroutunut tai olet trolli.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
No siis tuo nimim. Zalmonella on aivan täysi trolli. Vähintään tylsistynyt poju jossei muuta. Yleisestiottaen kaveri keskittyy provosoimaan erityisesti porilaisia tilanteissa, joissa ei tarvitsisi edes kommentoida. Toivottavasti modet poistavat kirjoitusoikeudet kaverilta mahdollisimman pian. En itse ainakaan näe mitään lisäarvoa nimimerkeillä, jotka ovat vain vittuillakseen erimieltä joka asiasta. Pelästyin otteluketjussa, kun kaveri kirjoitti yhden suht asiallisen viestin. Seuraava olikin taas provosoimista...

Varastaminen ei ole varmaan hänen mielestään oikein, mutta sitähän ei voi myöntää. Sehän merkkaisi, että on samaa mieltä jonkun kanssa. Tästäkin viestistä saa varmaan väännettyä jotain "porilaiset höhöhöh" vittuiluviestin.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Pitää varmaan kokeilla miten käy, kun tuo Porin jäähalliin Ässät-Lukko peliin muutaman Lukkolipun ja "unohtaa" ne lähtiessään seisomakatsomoon.

Mitäs Porilaiset veikkaatte palautuuko nuo liput mulle joskus?

Ja ei. Varastaminen ei ole oikein mutta oikeasti. Ihan aikuisten oikesti. Väitättekö, että porilaiset olisivat toimineet toisin? Ehkä kuva olisi jäänyt ottamatta ja kukaan ei tietäisi mistään mitään.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ai niin. Ja joskus 25 vuotta sitten mulla tosiaan oli reilu kymmenvuotiaana pojankloppina Porissa Lukkolippu mukana. Siellä innoissani sitä sitten pelikatkolla heiluttelin, kunnes joku vanhempi herrasmies repi lipun mun kädestä ja katkaisi sen kepin siitä. Ja otti lipun. Lippu maksoikin silloin muistaakseni 30 markkaa. Oli iso raha siihen aikaan pienelle pojalle säästää viikkorahoista. Silloin olin liian pieni hakemaan lippua takaisin siltä isolta vanhemmalta mieheltä. Partakin sillä kasvoi.

Kokeilenkin nyt tätä SoMen voimaa ja kysyisin täältä, että voisiko tuo herrasmies palauttaa sen lipun mulle jo takaisin? Tai vastaavasti lähettää sen 30 markkaa?
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Perus porilainen ei luultavasti palauttaisi teidän lakanoita, itse en ainakaan.

Mutta mä haluaisin uskoa että Pataljoona kannatus-yhdistyksenä palauttaisi liput vuosien vittuilun saattelemana.

Mutta mä en ymmärräkään mitään modernista kannattamisesta.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Joo-o, hieno ajatusmaailma teikäläisellä. Syyllinen on bussi-yhtymä tai pataljoona...pataljoona unohti joo tavarat sinne, kuka käski ne varastaa? Onko ok varastaa toisen ihmisen omaisuutta jos hän unohtaa sen jonnekin?

Ei tuossa mitään sen isompaa ole kuin että hienoa olisi jos tekijä uskaltaisi myöntää että mokasi ja hyvittäisi tekonsa.

JA elämä jatkuu, kenenkään maailma ei tähän kaadu. Uskomatonta on se miten sinun mielestäsi se on oikein varastaa. Ajatusmaailmasi on joko todella kieroutunut tai olet trolli.

Missä kohtaa se "varastaminen" tässä tapahtuu?! Meinaatko, että jos löydät jotain vaikkapa maasta ja viet sen kotiin niin olet varas. Aikamoista...

Ja kuljetusyhtiöhän se velvollinen on hoitamaan tavaratilansa tyhjäksi. Tottakai jokainen toimii kun tilanne tulee eteen ja nyt tuli liian herkullinen tilanne eteen, ilmeisesti.

Kuitenkin siitä julkisesti parkuminen on naurettavaa. Pitäisi vaan todeta, että näin kävi jos sitäkään ja kyhätä uudet ja pitää niistä huolta jatkossa. En tiedä, että oletko osallinen sitä kannatuslaumaa joka omisiti nuo vermeet mutta mikäli et niin ihmettelen, että vauhkoat asiasta joka ei liity sinuun mitenkään. Kuitenkin asianomainen on ihan täälläkin jo todennut, uudet on jo tehty ja thats it.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä kohtaa se "varastaminen" tässä tapahtuu?! Meinaatko, että jos löydät jotain vaikkapa maasta ja viet sen kotiin niin olet varas. Aikamoista...

Ja kuljetusyhtiöhän se velvollinen on hoitamaan tavaratilansa tyhjäksi. Tottakai jokainen toimii kun tilanne tulee eteen ja nyt tuli liian herkullinen tilanne eteen, ilmeisesti.
-

Hohhoh. En ala keskenkasvuisten kanssa asiasta väittelemään. Löytäjä saa pitää ajattelulle peukkua. Trollaile rauhassa muualla.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
No siis tuo nimim. Zalmonella on aivan täysi trolli. Vähintään tylsistynyt poju jossei muuta. Yleisestiottaen kaveri keskittyy provosoimaan erityisesti porilaisia tilanteissa, joissa ei tarvitsisi edes kommentoida. Toivottavasti modet poistavat kirjoitusoikeudet kaverilta mahdollisimman pian. En itse ainakaan näe mitään lisäarvoa nimimerkeillä, jotka ovat vain vittuillakseen erimieltä joka asiasta. Pelästyin otteluketjussa, kun kaveri kirjoitti yhden suht asiallisen viestin. Seuraava olikin taas provosoimista...

Varastaminen ei ole varmaan hänen mielestään oikein, mutta sitähän ei voi myöntää. Sehän merkkaisi, että on samaa mieltä jonkun kanssa. Tästäkin viestistä saa varmaan väännettyä jotain "porilaiset höhöhöh" vittuiluviestin.

Ajatella, että olet vetänyt tälläisen johtopäätöksen vaikka missään ei ole ilmennyt, että haluaisin provota saatikka tehnyt niin. Muutamalla teikäläisellä on vain tapana "keskustella" niin, että teikäläisistä ei saa lainkaan kirjoittaa mitään kritisoivaa mutta te saatte sitä harrastaa. Kannattaisi tarkistella sitä omaa kirjoittamista ennen kuin naulaa toisen?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Hohhoh. En ala keskenkasvuisten kanssa asiasta väittelemään. Löytäjä saa pitää ajattelulle peukkua. Trollaile rauhassa muualla.

Tässä jälleen tyylinäyte tietynlaisesta porilaisesta kirjoittajasta. Argumentointi-kyky on siis puutteellista.

Ei se mitään. Eiköhän tässä tullutkin jo kaikki oleellinen kerrottua

pahoittelut tupla-postauksesta mutta en ole järin hyvä puhelimen käyttäjä...
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä jälleen tyylinäyte tietynlaisesta porilaisesta kirjoittajasta. Argumentointi-kyky on siis puutteellista.
-

Pataljoona mokasi koska unohti kamat. Se joka varasti ja tuhosi tavarat teki isomman mokan, rikkoi lakia. Fiksut ihmiset eivät toimi noin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä kohtaa se "varastaminen" tässä tapahtuu?! Meinaatko, että jos löydät jotain vaikkapa maasta ja viet sen kotiin niin olet varas. Aikamoista...

Siina vaiheessa kun viet tavaran kotiin, etkä toimita löytötavaraa ilman aiheetonta viivytystä poliisille tai ilmoita löydöstä tavaran omistajalle. Tämä ei koske alle 20€:n arvoista esinettä, jolla ei ole erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa.

Tuolta lisää:

Löytötavaralaki 778/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Missä muuten lukee, että noita tavaroita on revitty, vedetty pitkin kuraojaa tms. ja rikottu ja häpäisty? Mä olen nähnyt yhden kuvan ja siinä tuo materiaali oli kauniissa rivissä kuvausta varten.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Niin ja nuo tuskin olivat yli 20€ arvoisia, tai sitten on kyllä pataljoona tai silloinen etulinja teettänyt ne kalliilla. Halvemmalla pääsee kun itse näkee vaivaa.

Muuten ei lisättävää.

Missä muuten lukee, että noita tavaroita on revitty, vedetty pitkin kuraojaa tms. ja rikottu ja häpäisty? Mä olen nähnyt yhden kuvan ja siinä tuo materiaali oli kauniissa rivissä kuvausta varten.
Sama ja kuten kerroin aiemmin tuosta eteläpäädyn varastamasta 2keppisestä niin ei siinä muuta kuin ollaan jatkossa tarkempia mihin kannatusmateriaalia jätetään ja mihin ei. Oikeasti tässä on naurettavinta tämä poliisilla uhkailu, kuten varmasti olen jo aiemmissa viesteissä sanonut en tätä skeneä liiemmin arvosta, mutta nyt on kyllä kärpäsestä tehty härkänen. Vähän toivoisi valoja päälle poriin.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Siina vaiheessa kun viet tavaran kotiin, etkä toimita löytötavaraa ilman aiheetonta viivytystä poliisille tai ilmoita löydöstä tavaran omistajalle. Tämä ei koske alle 20€:n arvoista esinettä, jolla ei ole erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa.

Tuolta lisää:

Löytötavaralaki 778/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

No koska kukaan ei ilmeisesti nähnyt hintalappua joten laitetaanko siis tämä sen piikkiin??

Ja kyseessähän ei varsinaisesti ole rikos vaan pikemminkin rike. Ja mites se menikään: "löytäjä saa pitää"
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ja mites se menikään: "löytäjä saa pitää"
Näitä "löytäjä saa pitää"-mentaliteetin ihmisiä kutsutaan noin yleisesti ottaen kusipäiksi. Tämä tosin itsellä muistuu mieleen jostain ala-yläaste -ajalta.
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Tottakai tämä harmitti niiden puolesta, jotka silloin Etulinjassa laittoi rahaa noihin.

Poliisilla uhkailu nyt meni yli. Ei tämä maailmaa kaada. Kuten sanoin niin uudet liput on tilattu ja elämä jatkuu. Jatkossa niihin ei ihan jokainen pääse käsiksi, vaikkei tässä mistään lipunryöstöstä varsinaisesti ollutkaan kyse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös