Ässien juniorit

  • 978 032
  • 3 316

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"Mikä teitä porilaisia oikein vaivaa?", kysyttiin eräässä elokuvassakin.

Pojat meni jatkoon ja täällä väännetään kuka pystyisi pelaamaan koska ja missä, silloin ja tällöin.

Mielestäni on ihan fiksua pitää keskustelu realistisena. Jos porilaisia joku vaivaa, niin se että liian noeasti odottamaan ja luulemaan liikaa.

Sopeutuminen on hyvin paljon kiinni pelipaikastakin. Laitahyökkääjillä on yleensäö helpompaa kuin senttereillä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
A-nuorten pelejä on tällä kaudella tulljt nähtyä reilu 10, niiden perusteella on sanottava ettei Kärjen taso riitä liigaan ainakaan vielä. Hidas ja flegmaattinen, tekee pisteitä hyvin, mutta puolustusasenne+hitaus eivät kyllä sovi liigapeleihin.

Lammikko pelaa tulevaisuudessa liigassa tai vieläkin kovemmalla tasolla JOS saa asenteensa kuntoon.

Ahlgren pelasi eilen parhaan pelinsä mitä olen äijältä a-nuorissa nähnyt. On kuitenkin jo näyttänyt että taso riittää liigaan. Ojamäki pelasi taasen yhden heikoimmista peleistään ja uskon että äijä pystyy ensi kaudella jo tekemään hyviä stuntteja liigaan.

Parkkonen on ollut mies a:n peleissä kun on siellä pelannut. Parikka sitten taas on näyttänyt todella heikolta. Aina on pakko hakea sitä vaikeaa syöttöä ja ehkä vain 1/5 antaa hyvän nopean peliä edistävän syötön. Ei pärjää edes fyysisesti eikä kiekollisestikaan ole mikään varma suorittaja edes a:ssa. Ainoa missä on selkeästi näyttänyt olevansa hyvä on luistelu.

Kekki tärisi kaikissa porissa pelatuissa matseissa ipaa vastaan. Tokassa pelissä hukkasi kiekon kaksi kertaa maalin takana alussa mutta ilves ei niistä sentään maalia tehnyt. Liian paljon virheitä maalin takana mailapelissä ja muutenkin torjunnat ovat sellaisia säheltämiseltä näyttäviä+kiekot eivät tartu. Pieni koko taitaa estää mahdollisuudet nousta liigaan pelaavaksi maalivahdiksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Puheet hankalasta tapauksesta kuulostaa omaan korvaan porilaiselta kateudelta. Se on hauskaa että nämä henkiset ominaisuudet nousee esille jokaisen porilaisen huippulupauksen kanssa. Armia, Niemi ja Joensuu etunenässä, nyt Lammikko.

Miksi olisin kateellinen Lammikolle?

Nuorien pelaajien kohdalla tulevaisuus riippuu monista asioista. 17-vuotiaasta pojasta ei voi sanoa mitään varmaan, voidaan vain keskustella ominaisuuksista. Lammikon luonne ei ole kuulemani mukaan mikään mukavin, tämä tietysti ei estä kehittymistä vaikka NHL- tai KHL-pelaajaksi, mutta se on yksi ominaisuus, mikä pitää ottaa huomioon.

Armia ja Joensuun kohdalla en ole kuullut tämän tyylistä keskustelua.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Miksi olisin kateellinen Lammikolle?

En tarkoittanut sinua, vaan puheiden alkulähteitä. Tiettävästi et henkilökohtaisesti Lammikkoa tunne?

Armian asennevammat, Joensuun ylimielisyys? Et ole kuullut tämän tyylisiä keskusteluja vai? En usko.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin no, pieni mulkkuus mikä pojassa piilee tietysti harmittaa joitakin, mutta kaverin asenteessa ei mitään vikaa ole. Mitä itse kuullut niin poika on vaan sopivan vittumainen kaveri, eli täysin porilainen kaveri.

Kypsyttymättömän luonteen ja käytöksen perustelu porilaisuudella on sairasta, porilaisiakin on moneen junaan. Tästä kaupungista löytyy pitkä lista hukattuja junnulahjakkuuksia joiden käsitys omasta erinomaisuudesta on ollut liian korkea liian varhain. Terveen itseluottamuksen ja vittumaisuuden raja on ohut, mutta olemassa kuitenkin.

Ja ei, en tunne Lammikkoa enkä halua kategorisesti väittää hänen luonteestaan mitään, tämä nyt vain yleisenä kannanottona.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Terveen itseluottamuksen ja vittumaisuuden raja on ohut, mutta olemassa kuitenkin.

Ja ei, en tunne Lammikkoa enkä halua kategorisesti väittää hänen luonteestaan mitään, tämä nyt vain yleisenä kannanottona.

Mistä sitten tiedät onko Lammikko rajan kummalla puolella?

Kuten sanoin, omaan korvaan Lammikon kohdalla puheet heikosta luonteesta kuulostaa enemmän kateellisten puheilta, mutta aika näyttää. Lammikko tullaan varmaan kesällä toisen kierroksen lopulla tai kolmannella kierroksella. Tämän jälkeen on pitkälti pojasta itsestään kiinni tuleeko hänestä NHL pelaaja, liigapelaaja vai jotain siltä väliltä.

Mun mielestä puheet Lammikon henkisestä kypsyttömyydestä ovat saaneet taas aivan liian suuret mittasuhteet, jopa naurettavat. Antaa 17v pojan nyt pelata ja kehittyä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mun mielestä puheet Lammikon henkisestä kypsyttömyydestä ovat saaneet taas aivan liian suuret mittasuhteet, jopa naurettavat. Antaa 17v pojan nyt pelata ja kehittyä.

Mielestäni ainoa, jolla nämä puheet ovat saaneet liian suuret mittasuhteet, olet sinä. Minä totesin mitä olen kuullut, etkä sinäkään kuulemaani käsittääkseni ole tyrmännyt. Toivottavasti poika tekee oikeita ratkaisuja ja voimme nauttia hänen osaamisestaan tulevina vuosina.

Ja tähän Steegil voi tulla kertomaan sen perinteisen...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuten Tosifanikin jo kertoi, niin sillä ei ole paskankaan väliä pitääkö joku sinua kusipäänä, epämiellyttävänä tai muuten vaan vittumaisena jätkänä, jos asenne kiekkoon on kunnossa. Nämä ovat täysin toisiinsa liittymättömiä asioita. Voit olla helvetin hyvä jääkiekkoilija ja luoda pitkän kansainvälisen uran, vaikka et olisikaan joukkueen mukavin jätkä ja kova panemaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuten Tosifanikin jo kertoi, niin sillä ei ole paskankaan väliä pitääkö joku sinua kusipäänä, epämiellyttävänä tai muuten vaan vittumaisena jätkänä, jos asenne kiekkoon on kunnossa.
Juuri näin ja Virran kommenteista sain syksyllä sellaisen käsityksen, että nimenomaan tämä puoli on Lammikolla kunnossa. Toisenlaisen käsityksen sain Ojamäestä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mistä sitten tiedät onko Lammikko rajan kummalla puolella?

En mistään ja juurihan minä totesin etten halua väittää mitään Lammikon luonteesta. Otin vain kantaa tähän että "on ok olla vittumainen jos on Porista".

Olen samaa mieltä siitä että tietynlaiset jutut liikkuvat turhankin helposti. Mutta jos, siis JOS, Lammikosta kuullut jutut olisivatkin tosia, niin mielestäni ollaan kaukana siitä mitä "porilaisella vittumaisuudella" pitäisi ymmärtää.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mielestäni ainoa, jolla nämä puheet ovat saaneet liian suuret mittasuhteet, olet sinä. Minä totesin mitä olen kuullut, etkä sinäkään kuulemaani käsittääkseni ole tyrmännyt.

Niin sinä siis vihjailit kuullesi jotain. Et tarkalleen ottaen kertonut mitä olet kuullut muuta kuin että poika on hankala. Minä taas ymmärsin että tarkoitit puheita pojan mulkuudesta. Tämä joidenkin nimimerkkien mukaan estää poikaa nousemasta huipulle. Minun mielestäni nämä puheet taas ovat saaneet liian suuret mittasuhteet. Poika saattaa olla luonteeltaan ehkä hieman mulkku tai sitten hänellä on vain kova itseluottamus, so what? Kuten Blackie tuossa edellä mainitsee niin ei pojan asenteessa jääkiekkoon mitään vikaa ole.

Eikä poika nyt niin kovin suuri mulkku voi olla kun esim. Kärki mainitsee jatkoajan haastattelussa kuinka mukavaa on pelata Lammikon kanssa ja eilenkin Lammikko oli ensimmäisenä Kärjen maaleja juhlimassa ja voittomaalin jälkeen koko jengi syöksyi Lammikon päälle juhlimaan. Lisäksi esim. Lammikon heittäytyminen kiekon eteen kolmannessa erässä ei kieli mistään diivan elkeistä. Edelleen itse olen sitä mieltä että pojalla on kova itseluottamus ja tämä vituttaa joitakin ja heidän mielestä kaveri on mulkku.

Lopuksi vielä haluan mainita Antti Sumialan. Hän tietää varmasti kuinka leimataan mulkuksi jos pitää itseään hyvänä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin sinä siis vihjailit kuullesi jotain. Et tarkalleen ottaen kertonut mitä olet kuullut muuta kuin että poika on hankala. Minä taas ymmärsin että tarkoitit puheita pojan mulkuudesta...

Yritin sanoa asian fiksusti, ilman suurempaa värittämistä. Olen kuullut, että Lammikolle on vanha-aikaisesti sanottuna kusi noussut päähän, mikä on näkynyt niin kaupungilla kuin hallillakin. Toivottavasti tämä ei näy pojan ratkaisuissa jääkiekon suhteen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edelleen itse olen sitä mieltä että pojalla on kova itseluottamus ja tämä vituttaa joitakin ja heidän mielestä kaveri on mulkku.
Tällaisia karsastetaan tässä junttilassa kyllä melko lailla. Vrt. Antti Sumiala, Olli Jokinen. No, jälkimmäinen kieltämättä käyttäytyikin kuin maailman omistaja myös Helsingin yöelämässä. Asenne jääkiekkoon oli kuitenkin koko ajan kunnossa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lopuksi vielä haluan mainita Antti Sumialan. Hän tietää varmasti kuinka leimataan mulkuksi jos pitää itseään hyvänä.

Sumialaa pidän itse hyvänä esimerkkinä pelaajasta jota nimenomaan luonne esti nousemasta täysin potentiaalin edellyttämälle tasolle.

Lammikosta olen puolestaan kuullut määritelmän "hemmoteltu kakara joka pelin tökkiessä löytää syyn aina muualta kuin itsestään". Milloin saavat kyytiä varusteet, milloin joukkuekaverit. Minä en voi varmuudella sanoa pitävätkö jutut paikkansa, mutta jos tosiaan pitäisivät, puhutaan mielestäni luonteesta joka voi toimia tulppana kunnon uralle.

Olen ylipäätään eri mieltä siitä että millään ei olisi mitään väliä kunhan peliin vain kulkee ja asenne peliin on kunnossa. Ammattikiekko ei ole mikään hymypoikakilpailu, mutta jos päässä ei oikeasti liiku mitään kaukalon ulkopuolella, sillä voi olla pitkän päälle vaikutuksensa siihenkin mitä kaukalon sisällä tapahtuu.

Toivon todella että Lammikosta kerrotut jutut ovat vain juttuja.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Lammikosta olen puolestaan kuullut määritelmän "hemmoteltu kakara joka pelin tökkiessä löytää syyn aina muualta kuin itsestään". Milloin saavat kyytiä varusteet, milloin joukkuekaverit. Minä en voi varmuudella sanoa pitävätkö jutut paikkansa, mutta jos tosiaan pitäisivät, puhutaan mielestäni luonteesta joka voi toimia tulppana kunnon uralle.
-

Samoja asioita olen kuullut, varmaksi ei näitä voi sanoa mutta samaa tarinaa kuulee monesta suunnasta.

Pelin sisällä Lammikko keskittyy liikaa tuomareiden tekemisiin. Jos tuomari ei vihellä, niin se ei vihellä. Ei auta itkeä kokoajan tuomareiden suuntaan...

Silti, potentiaalia on pitkälle. Toivon että on oikealla tavalla "kusipää" eli tietää sen kuinka hyvä on ja minne kannattaa tähdätä. Suomessahan niitä ihmisiä pidetään kusipäinä jotka kertovat suoraan rehellisesti omista pelitaidoistaan eikä ole perus vaatimaton hissukka.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
En tarkoittanut sinua, vaan puheiden alkulähteitä. Tiettävästi et henkilökohtaisesti Lammikkoa tunne?

Armian asennevammat, Joensuun ylimielisyys? Et ole kuullut tämän tyylisiä keskusteluja vai? En usko.

Tarkemmin (tai oikeastaan lainkaan) jätkää tuntematta voi kuitenkin noin yleisellä tasolla todeta, että aika monella tuon ikäisellä saattaa nousta "jaffa" korvien tasolle jos huomaa olevansa ikätovereitaan selvästi parempi. Vähänkö joku "piällikkö" Jokinen keuli tuossa iässä??

Jos A nyt sattuisi voittamaan vaikka mestaruuden niin en lainkaan ihmettelisi vaikka joillakin muillakin kuin Lammikolla rupeaisi keulimaan Porin yössä ja terasseilla...
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kypsyttymättömän
En jaksa koko tekstiä lainata, mutta KYPSYMÄTTÖMÄN nuoren pojan kohdalla voi vielä tapahtua kehittymistä myös henkiselle puolelle.

kypsyttömyydestä
KYPSYMÄTTÖMYYDESTÄ johtuu moni virhe jonka nuoret tekee ja luonteenpiirteessäkin voi joku asia muuttua nopeasti. (tarkoittaen kun tapahtuu isoja asioita elämässä)

Sen verran vielä lisäystä, mahdollisesti se voi olla myös hyvä merkki että on itsetunto kohdallaan ja hieman ylimielinen, varsinkin jos treeniasenne ja halu kehittyä on kohdallaan.
Voisi ajatella että kun on ratkaisu hetki pelissä, haluaa juuri tälläinen kaveri kentälle ratkaisemaan ottelua, uskaltaa ottaa yksilönä paineita vastaan ja pystyy vielä toimimaan paineen alaisena omalla tasollaan.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mites muuten nämä lisenssi ja vakuutusasiat näillä junnuilla? Ovatko esteenä, ettei muita kuin jo ylhäällä käyneitä (paperiasiat kunnossa) pelaajia nosteta huomiseen kokoonpanoon? Neljällä pakilla Ässät ei liigapeliin lähde (Toivolan mukaan) ja Parikalla olisi varmaan käyttöä A-junnuissakin, varsinkin nyt kun Parkkonenkin on loppukauden poissa...
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Joko seisomakatsomo olisi avattu loppuihin peleihin? Jotain huhua olen kuullut, toivottavasti pitää paikkansa. Ja makkarajonoista päätellen toivottavasti myyjiäkin olisi lisää. Sama koskee lipunmyyntiä, eikö niitä saisi jostain ostettua ennakkoon. Toista sataa metriä pitkästä jonosta ei tule muuta kuin Hirsimäelle kauhea jöpötys.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Joko seisomakatsomo olisi avattu loppuihin peleihin? Jotain huhua olen kuullut, toivottavasti pitää paikkansa.

Eikö sinne viime pelissä saanut mennä vai? No eipä siellä muutamaa ihmistä enempää seisoskellut.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Eikö sinne viime pelissä saanut mennä vai? No eipä siellä muutamaa ihmistä enempää seisoskellut.
Ei saanut ei, ja minä kun en tunne oloani oikein kotoisaksi istumakatsomossa. Mutta ei ne tainneet ihan tollasta yleisöryntäystä sinne odottaa kun joutuivat kaikki istumakatsomon osat avaamaan väen jonottaessa sisään.

Tuskin seisomakatsomoon mitään ruuhkaa olisikaan, mutta pieni porukka ei tartte mitään järkkäreitä vahtimaan viereen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei saanut ei, ja minä kun en tunne oloani oikein kotoisaksi istumakatsomossa. Mutta ei ne tainneet ihan tollasta yleisöryntäystä sinne odottaa kun joutuivat kaikki istumakatsomon osat avaamaan väen jonottaessa sisään.
-

En kanssa tunne oloani kotoisaksi istumakatsomossa, mutta kyllä perkele siellä seisomassakin orpo olo tulisi jos olisi vain joku 10 katsojaa siellä :D

Toivottavasti huomenna on lähes 2k ihmistä jo hallilla ja sunnuntaina tulee yli 2k.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei saanut ei, ja minä kun en tunne oloani oikein kotoisaksi istumakatsomossa. Mutta ei ne tainneet ihan tollasta yleisöryntäystä sinne odottaa kun joutuivat kaikki istumakatsomon osat avaamaan väen jonottaessa sisään.

Tuskin seisomakatsomoon mitään ruuhkaa olisikaan, mutta pieni porukka ei tartte mitään järkkäreitä vahtimaan viereen.

Ikävä kyllä pykälien mukaan ei pientäkään porukkaa voi jättää vartiotta eli stondis on viimeinen joka avataan. Tuttu järkkäri just kertoi että odottaa soittoa töihin, lisää järkkäreitä vissiin tulossa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mites muuten nämä lisenssi ja vakuutusasiat näillä junnuilla? Ovatko esteenä, ettei muita kuin jo ylhäällä käyneitä (paperiasiat kunnossa) pelaajia nosteta huomiseen kokoonpanoon?

Nostetaanpas tätä ylös, kun ei vastausta ole kuulunut. Erittäin hyvä kysymys, tietääkö joku tähän vastausta? Eli saadaanko edustukseen nostaa kuka vain A:sta? Vai onko vain joillakin pelaajilla Liiga lisenssi? Kenellä?
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nostetaanpas tätä ylös, kun ei vastausta ole kuulunut. Erittäin hyvä kysymys, tietääkö joku tähän vastausta? Eli saadaanko edustukseen nostaa kuka vain A:sta? Vai onko vain joillakin pelaajilla Liiga lisenssi? Kenellä?

Nykykäytännöstä ei ole tarkkaa tietoa, mutta historiassa piti nimetä organisaation junnupelaajat, jotka voivat kauden edetessä liigassa pelata. Muistaakseni päivä taisi olla helmikuun 15. Tämän nimeämisen yhteydessä meni joku pieni kirjaamismaksu ja sitten, jos kaveri todella liigapeliin pukee pitää olla "liigavakuutus", joka sitten maksoi jo vähän enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös