Niinhän sen kuuluu ollakin että parhaat pelaa, mutta miksi on niin että noita Porilaisia ei kuulu parhaisiin? Nimenomaan siitä olen huolissani että miksei täältä kehity kuin muutama sellainen talentti mitkä lähtevät kovempiin sarjoihin. Missä on ne nelosketjun kaverit mitä vaikka KalPasta löytyy (Okanykin on syntyperäinen Kuopiolainen nimestään ja ihonväristään huolimatta joten häntä ei kannata väittää muualta tuoduksi).
Siinä olen kyllä Haulan kanssa samaa mieltä että ei ole järkeä hävitä 0-13 kenellekään, mutta miksi ihmeessä sitten hän on niin innolla viemässä noita parhaita Porilaisia junnuja lukkoon? Onko yhtään ketä olisi sitä polkua noussut liigaan asti? Heinola on huono esimerkki kun olisi Porissakin ollut liigapelaaja.
EDIT: Jääpallo on tosi turha vertaus, se on laji joka tulee kuolemaan Suomesta. Siksi jääpallohalli on mielestäni täysin turha investointi.
Haulahan puhelee paljon ja aina ei todellakaan mene kaikki niin, miten hän maalailee. Perustrendi hänellä on se, että Ässissä kaikki on paskaa ja Lukko on ihan mahtava pumppu. No, tässäkin ajatelmassa on "hieman" värikynää mukana.
Itse olen kuullut muutamalta viisaalta tietäjältä, että liigajoukkueen tarpeita hyödyttää paremmin muutama huippuyksilö kuin tasainen juniorimestaruuden voittanut joukkue. Lukon U20-joukkue voitti peräkkäiset mestaruudet vuosina 2021-2022, mutta anti liigajoukkueelle on ollut jokseenkin olematon. Ainoat marginaaliset liigapelaajat Lukolle ovat noista joukkueista olleet tällä hetkellä 13. hyökkääjän paikasta taistelevat Lenni Hämäläinen ja Niklas Ylitalo. Ja pakkihierarkiassa sijoilla 6-8 oleva Kalle Ervasti. Ei mielestäni kovin vakuuttava esitys.
Ja ei ole jatkossakaan Lukon nykyisillä junioreilla helppoa, kun Kalle täyttää rosteria nelosketjua myöden kokeneilla pelaajilla. Lisäksi ainakin omaan silmään pisti se, että Lämsä peluutti koko harjoituskauden läpi tuolla kokeneella kaartilla ja junnut eivät saanut juurikaan näyttöpaikkoja. Paineet näyttävät olevan kovat sekä toimistossa että vaihtoaitiossa.
Ässät voitti keväällä U20-mestaruuden ja siitä joukkueesta ovat paikan liigajoukkueesta ottaneet Patrik Juhola ja Nestor Noiva. Eivät ole porilaisia, mutta moni muukin hankkii lupauksia muualta. Lisäksi junnuputken kirkkain helmi Lenni Hämeenaho on ykkösketjun hyökkääjä ja kolkuttelee tällä kaudella Leijonatiimin ulko-ovea.
Ja jos nyt ollaan huolissaan porilaisista liigapelaajista, niin kyllä siellä on olemassa jokunen aihio, jotka voivat hyvinkin olla tulevaisuudessa oman kylän poikia Ässissä. Ainakin seuraavat porilaiset ovat keränneet kokemusta junnumaajoukkueista ja osalla on jo liigasopimus.
Lasse Boelius
Eemeli Heinilä
Maxim Saarimäki
Eeli Äijälä
Lisäksi muualta Suomesta on napattu seuraavat talentit, joilla potentiaalia todellakin löytyy.
Pyry Lammi
Rasmus Kämäräinen
Lauri Eskola
Otso Ylitalo
En sinällään olisi kauhean huolissani Ässien tulevaisuudesta.