Ajattelin hiukan herätellä tätä ketjua, kun nyt kauden päätteeksi on nosteltu esiin Peltosen pelinumeron jäädytystä.
Tietääkö joku varmuudella tämän ässien paitojen jäädytyksen ja käytöstä poistamisen käytännön? Itse olen käsittänyt että pelinumeron käytöstä poisotto on jo yhdenlainen kunnianosoitus pelaajalle , mutta ei kuitenkaan tarkoittaisi pelinumeron automaattista jäädyttämistä tulevaisuudessa.
Itse en näe Peltosen pelinumeron jäädytysajatuksella tulevaisuutta. Peltonen, vaikka pelasikin hienon uran, ei minun mittapuussani täytä sellaisen patalegendan vaatimuksia, jotta paita pitäisi jäädyttää.
Ottelumäärä Pelellä on tietty upea ja olihan hän pitkään kapteenina, mutta muuta jäädytystä puoltavaa elementtiä en näe. Mieheltä ei löydy merkittävää maajoukkuekokemusta, ei mitenkään erityisemmin huomioitu(palkittu) kansallisella tasolla, ei suurempaa menestystä seurajoukkueen eikä maajoukkueen kanssa. Eikä Pele ole välttämättä kovinkaan monella ässäkaudellaan ollut edes joukkueen ehdoton ykköspuolustaja, ykköpelaajasta puhumattakaan. Ei rajoja rikkovia tehoja, eikä kuolematonta mainetta suurena taistelija ja peräksiantamattomana terrierinä. Sitten tietysti pienenä tahrana tämä Härkälän kauden sekoilu ja kapteenin virasta luopuminen kesken kauden.
Mielestäni mies ehdottomasti ansaitsee oman posterinsa hallin käytäville ja tulee varmasti pitkään olemaan aito oikea numero kuusi, mutta ei paitaa kattoon.