Et voi olla tosissasi tämän kommentin kanssa?? Ylanderin itse asiassa unohdin, koska hänhän on kadonnut julkisuudesta jo kymmenen vuotta sitten.. jopa ylikin. Ei taida enää edes tehdä aktiivisesti musiikin saralla mitään, vaikka ei edelleenkään ole ihan vielä edes nelikymppinen. Mutta siis ei kyllä "nykynuoriso" kuuntele. Ja sitten taas "nykynuoriso" ei ollut edes syntynyt silloin (tai oli aivan nippanappa syntynyt), kun Lapko julkaisi niitä vähänkään oleellisia levyjään. Ja muistetaan, että sekin oli kuitenkin aikalailla marginaalimusiikkia, ihan vaikka Maj Karman rinnalla. Joten käytännössä nykyään kukaan ei edes tiedä kuka on Ville Malja. Sitten taas Moon Shot on sekin ihan marginaalibändi, ja puhtaasti meidän aikuisten musiikkia. Paljastetaan nyt, että sinä ja minä olemme siis näemmä nimimerkkisi mukaan lähes samanikäisiä..
Ei sillä, itse asiassa mietin itsekin Ville Maljaa itsekin, koska "tunnetut harjavaltalaiset" loppuvat kerta kaikkiaan heti alkuunsa kesken :D mutta tokihan historia huomioiden Ylander on sitten taas häntä tunnetumpi
Noh ehkä tuli taas epätarkasti kirjoitettua, mutta tarkoitin nykynuorisolla tässä kontekstissa ihmisiä, joille Makkosen ura on historian havinaa eikä hän edusta mitään legendaa, joka ei koskaan unohdu niinkuin täällä palstalla oleville.
Makkosen onnittelutoivotuksen Harjavallan suunnalta antaneen herramiehen ja Makkosen yhteistä historiaa tuntien uskoisin, että Makkonen osasi juuri tätä arvostaa enemmän, kuin hänelle tuntemattoman kaupungin edustajan tuomia onnitteluja ja kukkakimppua.
Kuitenkaan en ole yllättänyt, että se olet juuri sinä, joka tälläisen asian kaivoi esille.
Ylander tuli mieleen, koska radiosta tässä hiljan soi joku biisi ja oli uutta tuotantoa.
Vaikka sinä et ole jotain kuullut tai et tiedä jotain asiaa, se ei tarkoita, että sitä ei olisi, vaikka melkoi usein faktoja lyötkin tiskiin.
Aivan kuten sulle Ylander, jollekkin muulle Makkonen voi olla jo unohtunut, koska ei ole kymmeneen vuoteen näkynyt.
Millanenkohan tiktok/tubettaja-skene valloissa ok?
Kun itse astuin ekan kerran Isomäen jäähalliin...oli Kari Makkonen ripustanut luistimensa juuri naulaan. Setämiesten tarinoissa eli toki ysärillä. Meidän kisakatsomossa oleville 20 vuotta nuoremmille Patasydämille en pystyisi selittämään edes omakohtaisia kokemuksiani.
En kyllä osaa sanoa minkälainen Tiktok/tubettaja skene on edes Suomessa, satakunnassa, saati sitten Harjavallassa, varmaan mielenkiintoinen kuten muuallakin, kun tuntuu ihmisiä kiinnostavan.
Itselle Makkonen jäänyt legendaksi, jonka en ole koskaan nähnyt pelaavan.
Kun sellaisia todellisia muistoja ei ole, niin ne tarinatkin haihtuu, kun "setämiehet" eivät enää kerro niitä tarinoitaan.
Siksi juuri on tärkeää muistaa näitä henkilöitä, nyt kun paita on katossa, se ei koskaan unohdu.
Aina, kun uudet sukupolvet tulevat halliin he näkevät paidan, nimen ja numeron, kyse on jostain isosta asiasta Ässien historiassa.
Jotta paitojen merkitys katossa säilyy, pitää tarkoin harkita mitä paitoja sinne nostetaan.