Tietyllä lailla kiva pieni, mutta merkittävä symboolinen liike Lambergia kohtaan. Ajatellen miten viime kausi lähti liikkeelle pitkällä pelikiellolla jne. Loppukausi lievästi nousujohteisesti. Uusi alku, uudet kujeet. Puhtaalta pöydältä.
Mitä tarkoitat sympolisella eleellä? Ettei Matilla ole todellisuudessa saumaa kapteeniksi? Veikkaan, että yleisöstö sen parmmin kuin kopistakaan ei löydyy montaakaan jätkää, joka ei Mattia kapteeniksi kelpuuttaisi. Jäätävä työmoraali niin arjessa kuin peleissäkin ja lisäksi juuri tuossa edellä mainittua imagon mukainen pelityyli.
Jos mies pysyy kunnossa ja kurinalaisuus on samaa tasoa, kuin mitä viime kauden ison pelikiellon jälkeen, niin eipä minua haittaisi Matin kapteenin natsat. Vielä kun keskittyisi harjoittelemaan puolustus- ja alivoimapelaamisen taiteita, niin Matista voidaan vielä leipoa todellinen pataikoni. Tämä on aika paljon sanottu allekirjoittaneelta, sillä olin varmaan ensimmäisenä vaatimassa Matille potkuja sen viime kauden ison munauksen jälkeen. Ryhdistäytyminen oli kuitenkin esimerkillistä... ja samalla tiellä on pakko jatkaa...Isoihin hölmöilyihin ei ole varaa, ei sitten yhtään...
Matilla toki teoriassa voi olla vaikeuksia mahtua kokoonpanoon jos ukkoja sinne ihan paremmuusjärjestyksessä laitetataan. Silti itseäni ei haittais Matin kiintiöpaikka nelosessa ja kiekollisemmat kaverit sitten pyörisi vähän enemmän rotaatiossa TUTOssa tai A-Junnuissa isommassa roolissa...
Summa summarum... itse en pidä tuota niinkään teoreettiseena eleenä, vaan olisiko kyseessä ilmaisu, että Matti on todellakin vakiorosterin miehiä?