Porilainen junttiäijäkulttuuri tulee lopulta tuhoamaan koko porilaisen katsomotoiminnan. Tästä on viitteitä jo nyt. Minusta yksi iso syy siihen, että Porissa moderni meininki ei ole ottanut tuulta alleen, on se, että Ässillä ei yksinkertaisesti ole fiksuja nuoria aikuisia miehiä kannattajinaan riittävästi.
Ei meillä ole tarpeeksi fiksuja nuoria miehiä. Tarvitsemme siihen miehiä, jotka ovat lukeneita ja asuneet hetken aikaa pääkaupunkiseudulla. Näin heille on tullut se kaikki tietotaito, jolla tehdä asioita oikein, eikä junttimaisesti.
Katsokaa Raumam Boikia, heillä iso osa porukasta on ihan fiksunoloista 20-30-vuotiasta porukkaa. Miksi Ässillä ei sitten tällaisia kannattajia ole? Tai jos onkin, he eivät ainakaan halua julkisesti tuoda Ässä-kannattajuuttaan niin näkyvästi esille. Voisiko tämä johtua siitä, että ei haluta leimautua osaksi idioottimaista junttikulttuuria?
Kävikö mielessä semmoinen, ettei porilaiset halua alkaa tuohon laulamiseen? Voisiko siis syy olla ihan yksinkertainenkin, vaikka tietysti haluat korkeasti koulutettuna analysoida syvällisemmin.
Hallissa paljon aikaa viettävänä voin kertoa, että Ässillä on tällaisia kannattajia, jotka pitävät ääntä ja näkyä, pukeutuen Ässätuotteisiin niin matseissa kuin myös töissä ja vapaa-ajallaan. Erona on se, ettei halua laulaa ja toisaalta myös se, ettei koe tarvetta nostaa itseään jalustalle hyvänä kannattajana omine lakanoineen yms..
Minä ainakin kannatan seuraa ja koen sen olevan minun ja seuran välinen asia, enkä edes kaipaa muiden ihailua normaalia enempää. En myöskään välitä siitä miltä tämä näyttää stadilaistuneista opiskelijoista. Sen sijaan tuommoiseen ryhmään liittyneille tuo kaikki ihailunhakuisuus tuntuu olevan luonteenpiirre ja tämä näkyy mm. itsensä kuvailuna ja linkittelynä ympäri nettiä. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta jos puhutaan junttimaisuudesta, niin katselisin ensin peilin suunnalle. Jos haluaa olla se näyttämön päätähti, kannattaa suunnata teatterikouluun, kiekkoreeneihin, tai vaihtoehtoisesti Raumalle. Ottelullahan ei näissä konserteissa juurikaan merkitystä ole.
Ehkä mä silti olen vaan juntti joka nauttii jääkiekosta, en niinkään esiintymisestä.