Ässien fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 43 042
  • 227
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
On pojat tehty jääkiekkopelin katsomisesta helvetin vaikeaa. Kyllä on kannattaminen nykyään vakava asia. Mitä enemmän näitä juttuja lukee, niin sen varmempaa on, että ei ole minun juttuni. Nykyään pitäisi ilmeisesti kokea hirveät paineet siitä, että miltä katsomo näyttää urheiluruudussa. Ennen riitti fanille se miltä peli näyttää urheiluruudussa, ja yleisä heräsi peliin mukaan, jos peli oli sen mukaista. Taidan vastedes katsoa pelini kaljan kanssa ylämummon kuvaputkitelkkarista.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinäkin voisit yrittää vaikka katsoa eurooppalaisten rallatteluvideoiden sijaan, mikä tunnelma Porissa on aikoinaan ollut. Voisi tehdä koko porukallenne hyvää, kun harva teistä sitä varmasti on päässyt kokemaan. Sitä ei tänä päivänä ole, mutta se on enemmänkin se mihin suurin osa porilaisista sen haluaisi menevän. Siis oikeaa tunnelmaa.

Livekokemusta löytyy Isomäen tunnelmarikkaammastakin ajasta, jos nyt tällä viitataan esim. Korpisalon kultaisiin vuosiin ja varmasti on ollut sitä jo aikaisemminkin. Sen lisäksi löytyy ottelukokemusta ulkomailta kymmenen ottelun verran. Näistä kaikista kun tekee yhteenvetoa, niin en ainakaan itse pysty allekirjoittamaan tuota, että vain tämä vanha Isomäki olisi sitä oikeaa tunnelmaa.

Uskoisin että pelaajanakin vituttaisi kuunnella näitä "satakunta on sinikeltainen" illasta toiseen työpaikalla. Itsellä ainakin palaisi käämit totaalisesti näihin ja "shalalalalaihin". Näillä ei ole minkään valtakunnan tekemistä kannattamisen kanssa ja ainakaan minä en halua nähdä ja kuulla tätä.

Niin, tai sitten silkasti tyydytään kehumaan kotikannattajien luomaa tunnelmaa. Toiset tykkää, toiset ei.

Onkohan siitä vuosi vai kaksi kun kirjoitin, että jos haluatte kasvaa, tarvitsette julkisen tilaisuuden pubissa tai vastaavassa ennen ottelua ja tätä kautta saada porukkaa tutustumaan toimintaanne rennoissa meiningeissä. Osa joisi vain kaljan, mutta joku siitä todennäköisesti jäisikin mukaanne ja saisi ehkä kaverinsakin joskus. Sinä tyrmäsit idean, koska porukan ei ole tarkoitus väkisin kasvaa ja toimintaanne voi tulla mukaan tulemalla hallille porukkaanne. Tosin yv toi viestin eräältä teistä, jossa oli samaa mieltä kanssani, mutta oma asenteesi oli hyvä esimerkki ylimielisestä suhtautumisesta muihin ja yksi syy miksi se kasvunne on hidasta tai sitä ei ole.

Niin, olisi mielenkiintoista nähdä kirjoittamani viesti ja sen asiayhteys. Todennäköisesti veikkaisin, että taustalla on saattanut olla turhautumista sen suhteen, että syttymättömyyssyiden lista on loputon ja aina löytyy sopiva veruke siihen, miksi homma ei lähde.

Tarkennetaan nyt vielä, että minulla ei todellakaan ole sitä mitään vastaan, jos tällainen mahdollisuus olisi, että löytyisi jokin vakikuppila kaljoitteluun ja tästä pystyisi siirtymään hallille esim. kulkueen muodossa näyttävästi ääntä pitäen, jos sellaiseen sattuisi olemaan halua. Ehkä pointti saattoi olla siinä, ettei innostuneisuus voi olla pelkästään kaljatuopin varassa, ainakaan aktiivisella ytimellä. Totta kai on selvää, että alkoholi kummasti madaltaa kynnystä taas monille osallistua ja kokeilla, oli sitten kyse tällaisesta pubitapahtumasta otteluiden yhteydessä tai esim. vierasmatkoista, joiden potentiaali on jäänyt valitettavan huonosti hyödentämättä viimeisien kausien aikana.
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Kun täällä riehutaan ihan muista asioista niin ajattelin nostaa ilmoitukseni koskien kauden avausta.


Mikäli siis joku on menossa HKI/Uusimaa alueelta katsomaan raumalle peliä ja takaisin, tulen mielelläni osallistumaan bensakustannuksiin. Palava halu olisi päästä matsia katsomaan ja kello tikittää. Voi laittaa YV:tä.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nimimerkki PataOnRAUTAA Pataporisee-foorumilla:

Mielestäni pataljoonan uudella johtamis porukalla ois mun mielestä parhaat mahdollisuudet saada halliin lisää tunnelmaa.. nyt kun täälläkin adressi ajatukseni sai ainakin vähän kannatusta niin tein asian johdsta adressi aloitteen johon kuka tahansa saa osallistua mutta kenenkään ei tietenkään ole pakko..toivottavaa tietysti olisi niin ehkä ihmiset avaisi silmiään pataljoonan johdossa: tässä linkki adressiin:

Linkki

Sitten Osoitetta saa ja kannttaa jakaa eteenpäin jotta saataisiin mahdollisumman paljon näkyvyyttä!!!!
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarkennetaan nyt vielä, että minulla ei todellakaan ole sitä mitään vastaan, jos tällainen mahdollisuus olisi, että löytyisi jokin vakikuppila kaljoitteluun ja tästä pystyisi siirtymään hallille esim. kulkueen muodossa näyttävästi ääntä pitäen, jos sellaiseen sattuisi olemaan halua. Ehkä pointti saattoi olla siinä, ettei innostuneisuus voi olla pelkästään kaljatuopin varassa, ainakaan aktiivisella ytimellä. Totta kai on selvää, että alkoholi kummasti madaltaa kynnystä taas monille osallistua ja kokeilla, oli sitten kyse tällaisesta pubitapahtumasta otteluiden yhteydessä tai esim. vierasmatkoista, joiden potentiaali on jäänyt valitettavan huonosti hyödentämättä viimeisien kausien aikana.

Tarkennettakoon vielä, ettei kysymys ollut siitä että joka peliä ennen pitäisi olla samanlainen setti, mutta todennäköisesti auttaisi hyvään alkuun, kun muutaman kerran kauden alkupuolella tämän järjestäisitte.
Kysymyshän ei ole minkään vakikuppilan löytymisestä, niitähän on pilvin pimein täällä. Ne ei soittele voisitteko tulla tänne, mutta suurella todennäköisyydellä toivottavat tervetulleeksi, jos siellä myös heidän tuotteitaan käytätte. Porissa muutamakin pubi on "ässähenkinen", joten siinäkään mielessä tuskin vaikeuksia tulee.
Tähän asti on tuntunut, että isomäen tunnelmasta on lähinnä syytelty muita ja sen takia se ärsyttää ihmisiä. Enkä henkilöi tätä kehenkään, mutta mun mielestä ennen muiden syyttelyä pitäisi pystyä itse katsomaan peiliin ja kysyä onko kääntänyt joka kiven.

Mä en ole huolissani tunnelmasta. Kuulun siihen porukkaan, jolle nykyinen meno riittää, vaikka hallin ollessa täynnä tilanne on vielä huomattavasti hienompi. Mulle tärkeintä on se peli, kalja ja makkara ja vielä tuossa järjestyksessä.
Vieläkään ei ollut tarkoitus olla negatiivinen. Pääasia kuitenkin että kaikki viihtyy matseissa.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ottamatta kummemmin kantaa tähän kannatuskeskusteluun todettakoon, että Pub Winstonissa huomenna alkupelit bussikuljetuksineen. Tuli vain mieleen, kun yllä noista mahdollisista pregame tapahtumista puhuttiin.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli mieleen, että jos perustais "seisomakatsomon hiljaiset" yhdistyksen.

Pääsyvaatimukset:

ikä n.40v
Ei lauluääntä
Ei kehtaa vetää eläinpukua päälle

Mutta paikalla aina.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tuli mieleen, että jos perustais "seisomakatsomon hiljaiset" yhdistyksen.

Pääsyvaatimukset:

ikä n.40v
Ei lauluääntä
Ei kehtaa vetää eläinpukua päälle

Mutta paikalla aina.

Olisiko mahdollista saada vielä sivujaos, jossa olisi me juniorit, jotka olemme alle 30v, mutta elämän jo runtelemia ja kyyniseksi potkittuja miehenalkuja?
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Tuli mieleen, että jos perustais "seisomakatsomon hiljaiset" yhdistyksen.

Pääsyvaatimukset:

ikä n.40v
Ei lauluääntä
Ei kehtaa vetää eläinpukua päälle

Mutta paikalla aina.
Saako siellä huudella rivouksia? Mukana kuin peräpukama siinä tapauksessa.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ottamatta kummemmin kantaa tähän kannatuskeskusteluun todettakoon, että Pub Winstonissa huomenna alkupelit bussikuljetuksineen. Tuli vain mieleen, kun yllä noista mahdollisista pregame tapahtumista puhuttiin.

Ihan hyvä pointti. Mitä sitä pyörää keksimään uudestaankaan.

Zaarille unohdin vielä sen verran mainita, että tälle puolelle oli itseasiassa suunnitteilla parannusta tulevalle kaudelle, mutta Etulinjan yllättävien poistumien myötä suunnitelmat ottivat takapakkia. Toki myös nämä menneiden kausien Väriä katsomoon -tapahtumat olivat varmaan juuri niitä, mitä myös ajoit tässä takaa.

Alkukaudesta ei tule olemaan paukkuja kuin siihen, että saadaanko Etulinjan toiminta vielä ylipäätään jatkumaan vaikö ei. Sen perusteella sitten tehdään seuraavia siirtoja, että mitä tämän suhteen tulee tapahtumaan jne.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Saako siellä huudella rivouksia? Mukana kuin peräpukama siinä tapauksessa.

Tottakai. mitä kuivempaa läppää. sitä parempi.

Myös "Raumalaiset syö kakkaa" tyyliset lakanat ovat suotavia.

Tamminen haukutaan muutaman kerran ottelussa.

Jos nuoremmat haluaa mukaan, tuokoot hihapullon lauantai-peleihin ja huikat tarjottava halukkaille. Itse en matseissa ota.

Oho, tässähän tuli kirjoitettua yhdistyksen säännöt samalla.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mites Mondien Takalinjan tulevaisuus nyt, jos kerran lähdet tuonne mjarkon hiljaisiin? Anteeksi nyt vaan, mutta tuo mjarkon kyhäelmä sääntöineen kaikkineen tuntuu aika muoviselta verrattuna Takalinjaan.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mites Mondien Takalinjan tulevaisuus nyt, jos kerran lähdet tuonne mjarkon hiljaisiin? Anteeksi nyt vaan, mutta tuo mjarkon kyhäelmä sääntöineen kaikkineen tuntuu aika muoviselta verrattuna Takalinjaan.
Huoli pois, tästä ei tule mitään Pataljoona-Etulinja-juupas-eipäs-mul-on-isompi-torvi-mittelöä. Täten sulautan koko itseni edustaman Takalinjan Seisomakatsomon hiljaiset-yhdistykseen. Se kannattaa enemmän oikein kuin muut, lälläslää.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mites Mondien Takalinjan tulevaisuus nyt, jos kerran lähdet tuonne mjarkon hiljaisiin? Anteeksi nyt vaan, mutta tuo mjarkon kyhäelmä sääntöineen kaikkineen tuntuu aika muoviselta verrattuna Takalinjaan.

Tähän Pataljoona-tyylinen vastaus:

"Pyrimme ottamaan opiksi ja tekemään asiat jatkossa paremmin. "

Lopetan tämän hölmöilyn tähän. Kohta alkaa pelit.
 

J_bro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällähän on pojilla (ja tytöillä?) hassun hauskat sanaleikit käynnissä :)

Nyt, kun on kaikki turhat laulukerhot lanattu pois ja Pataljoonakin edustaa enemmän perhepäivätoimintaa, kuin kannatusyhdistystä, on mukava suunnata kohti uutta kautta ja uusia kujeita!

Tulevaa kautta ja sitä pelottavaa*, vastustajan pelkäämää* ja kotijoukkueen rakastamaa seisomokatsoma odottaen*,

J_bro



*sisältää paljon muuttujia, ellei mahdottomuuksia
 

Tuamas

Jäsen
Kyllähän tuossa keskustelussa (ja miksei tässäkin) tulee taas hienosti esille se miksi laulukulttuuri ei ole ottanut tuulta alleen.

Pikkusieluista nillittämistä ja välittömästi haukutaan kaikki pystyyn kun hiukan tulee kritiikkiä tai joku ei haluakaan osallistua hoilotustalkoisiin.

Ongelmahan tuossa toiminnassa on karismaattisten vetäjien puute, ihan molemmissa organisaatioissa.

Nähdäkseni veljien Hekkala, Salkoharju ja Ruusunen esimerkki todistaa tämän pätevän myös Porissa.
Pataljoonahan oli elämänsä vedossa kun nämä jannut vetivät hommaa, nähdäkseni näin ulkopuolisen silmin sen jälkeen onkin sitten lähes kaikilla osa-alueilla liuttu persmäkeä alaspäin.

Jos "modernia kannatuskulttuuria" joskus halutaan saada juurrutettua seisomakatsomoon/Isomäkeen, edellyttää se
A) Mutkatonta, iloista ja kyräilemätöntä porukkaa aloittamaan homma (kuten eläintarha osoitti)
B) Porilaisen kannattamistavan huomioimista (pelitapahtumiin reagoidaan, lauluissa vittuillaan jne.).

Kitinät YV:llä, keskustelu tässä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan tämä kieltämättä surullista seurattavaa. Surullista tässä ei ole niinkään ole se, että tuosta "modernista kannattamisesta" ei tunnu tulevan hevon persettäkään. Surullista on se, että Porin kokoisessa paikassa nämä ryhmittymät eivät pysty toimimaan yhdessä.

En tiedä millainen ikäjakauma noissa porukoissa ylipäätään on, mutta hyvin lapsellista sakkia tuntuu joka tapauksessa tuolla pyörivän. Ei pitäisi olla kuitenkaan hirveän vaikea ymmärtää, että kumpikin ryhmittymä (Pataljoona ja Etulinja) ampuvat itseään jatkuvasti isolla tykillä omiin jalkoihin näiden fb-riitelyidensä kanssa.

Olen kirjoittanut tämän jo aikoja sitten tänne, mutta jotta realiteetit säilyisivät, niin esim. Etulinjasta ei olisi kenelläkään mitään tietoa ilman internettiä. Samanlaisen meiningin saa aikaan pienessä maistissa peliin lähtevä kaveriporukka. Ei vakuuta vieläkään. Pullistelkaa hallilla, älkää internetissä.

Pataljoona on ilmeisesti se isolta osin tyttöjen ylläpitämä rumpuryhmä siinä vaihtoaitioiden takana? Sehän on ollut siinä jo 90-luvulta lähtien
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse pysyn jatkossakin Takalinjassa, "seisomakatsomon hiljaiset" ei oikein kuulosta mun jutulta. En osaa olla hiljaa edes hautajaisissa.

Vieläkö Pataljoonassa on sen verran kipinää, että tulisivat hallille laminoimaan jäsenkortteja? Aiempina vuosina näin on harkkamatseissa ollut. Varmaan se fanikortti tulee hankittua kohusta huolimatta, eipä tarvitse jonottaa lippua ikinä.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ongelmahan tuossa toiminnassa on karismaattisten vetäjien puute, ihan molemmissa organisaatioissa.

Nyt meni sanat suusta. Olin kirjoittamassa omana arvuuttelunani ihan samaa siltä pohjalta mitä olen lukenut ja seurannut kun en mukana ole itse ollut.

Ulkopuolisen istumassa uinuvan ja lähinnä käsiään yhteen läpsyttävän Pertti Peruskatsojan näkökulmasta sikäsi surullinen kehitys, että jos kannustusta arvioidaan kuulumisen ja näkyvyyden kautta niin melkoisessa syöksykierteessä mennään jo useampaa vuotta. Omalta paikaltani arvioituna. Tämä koskee sekä Etulinjaa että Pataljoonaa.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ongelmahan tuossa toiminnassa on karismaattisten vetäjien puute, ihan molemmissa organisaatioissa.

Nähdäkseni veljien Hekkala, Salkoharju ja Ruusunen esimerkki todistaa tämän pätevän myös Porissa.
Pataljoonahan oli elämänsä vedossa kun nämä jannut vetivät hommaa, nähdäkseni näin ulkopuolisen silmin sen jälkeen onkin sitten lähes kaikilla osa-alueilla liuttu persmäkeä alaspäin.

Aikaslailla varmasti näin ja siihen päälle rakennepuoli muutenkin.

Sen verran voinee paljastaa, että itse asiassa tässä rinalla on myös kartoiteltu kokonaan uuden grupon perustamista ja nimenomaan sillä meiningillä, että tätä koostumusasiaa saataisiin heti lähdössä ruuvattua parempaan jamaan. Porukkaa olisi tällä hetkellä kasassa ~10 henkeä ja pääosin kokonaan vanhojen ryhmien ulkopuolelta. Ehtona lähtölaukaukselle kuitenkin taitaa olla, että ytimeen pitäisi saada heti lähdössä 20-30-40 henkeä kasaan, jotta tuohon saataisiin ihan oikeasti potkua. Tietysti edellyttäisi lähtökohtaisesti täysi-ikäisyyttä jne. Ja ajatuksena yllättäen modernin kannattajakulttuurin edistäminen.

Nähtäväksi nyt sitten vain jää, että ottaako tämä tuulta purjeisiinsa vai ei. Taas on kuitenkin muutama vuosi ollut lisäaikaa pureksia tätä puolta, että mihin suuntaan asiat lähtisivät rullaamaan.

Jos tämä asia voisi kiinnostaa/tunnet jotain muita innostuneita/muuta kysyttävää aiheeseen liittyen, niin alustavasti voisi laittaa minulle luottamuksella yv:tä tai sähköpostia: Brousseau@hotmail.fi.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos "modernia kannatuskulttuuria" joskus halutaan saada juurrutettua seisomakatsomoon/Isomäkeen, edellyttää se
B) Porilaisen kannattamistavan huomioimista (pelitapahtumiin reagoidaan, lauluissa vittuillaan jne.).

Tähän porilaisen kannattamistavan huomioimiseen haluan ottaa kantaa. Porissa elää vahvana katsomokulttuuri, jossa vastustajalle ja tuomarille on sallittua huutaa alatyylisiä kommentteja ja suomeksi sanottuna käyttäytyä huonosti. Fakta on se, että yhteiskunta siistiytyy koko ajan. Jätkämäinen räkä poskella-kulttuuri ei enää ole samalla lailla sallittua ja ihailtua, mitä se on joskus ollut.

Mielestäni tämä on ongelma porilaisessa katsomokulttuurissa. Kannatustoimintaan on vaikea saada mukaan yhtään sivistyneempää porukkaa, jos kannattaminen perustuu siihen, että vedetään epäsovinnaisia huutoja ja lauluja. Tyyliin "Vittu mikä kirkko", "raumalaiset syö kakkaa" ym ym... Lopulta tämä tulee näkymään siinä, kuinka paljon ja millaista porukkaa aktiiviseen kannattamiseen lähtee mukaan. Ihmisille on nykypäivänä entisaikoja tärkeämpää, millaisessa yhteisössä ollaan mukana ja miten yhteisössä mukana oleminen vaikuttaa omaan imagoon.

Porilainen junttiäijäkulttuuri tulee lopulta tuhoamaan koko porilaisen katsomotoiminnan. Tästä on viitteitä jo nyt. Minusta yksi iso syy siihen, että Porissa moderni meininki ei ole ottanut tuulta alleen, on se, että Ässillä ei yksinkertaisesti ole fiksuja nuoria aikuisia miehiä kannattajinaan riittävästi. Katsokaa Raumam Boikia, heillä iso osa porukasta on ihan fiksunoloista 20-30-vuotiasta porukkaa. Miksi Ässillä ei sitten tällaisia kannattajia ole? Tai jos onkin, he eivät ainakaan halua julkisesti tuoda Ässä-kannattajuuttaan niin näkyvästi esille. Voisiko tämä johtua siitä, että ei haluta leimautua osaksi idioottimaista junttikulttuuria?

Otan itseni esimerkiksi. Olen vajaa kolmekymppinen pk-seudulla asuva alunperin Satakunnasta kotoisin oleva mies. Olen korkeastikoulutettu ja työni on sellaista, että pitää hiukan katsoa, miten käyttäytyy ja millaisessa porukassa näyttäytyy. Ässät on minulle hirvittävän tärkeä asia ja koen huonoa omaatuntoa, etten osallistu kannattajatoimintaan nykyistä enempää. Minun on ihan oikeasti vaikea ajatella, että kannattaisin siten, kuin Porissa on hyväksyttyä kannattaa. Toki Ässät-huutoon on hieno lähteä mukaan ja sitä välillä aloittaakin, mutta se, että huutelisin törkeyksiä ja nauraisin räkä poskella vastustajalle, se ei ole mahdollista.

Esim. täällä pk-seudulla asuu paljon Satakunnasta muuttaneita nuoria aikuisia miehiä, joille Ässät on iso asia. Minä aistin, että monet heistä ajattelevat samoin kuin minä. Eli että tähän nykymeininkiin ei oikein kehtaa lähteä mukaan. Porista puuttuu sivistynyt, oman joukkueen kannattamiseen perustuva kulttuuri. Perinteinen porilainen kannattaminen perustuu osaltaan aika isostikin vastustajalle vittuiluun ja junttimaisuuteen.

Monessa viestissä on tullut esille karismaattisten johtohahmojen puute. Tällaisen henkilön pitäisi mielestäni olla fiksu ja suht asiallisesti käyttäytyvä tyyppi, joka osaa ajatella, miten tätä koko toimintaa kannattaisi kehittää eteenpäin. Onko se ihme, ettei tällaista henkilöä ole Ässien kannattajien keskuudesta löytynyt? Minusta ei. Ihmiset, joilla olisi fiksuutta tällaista toimintaa lähteä vetämään, eivät halua leimautumisen pelossa sitä tehdä.

Kun katson, millaiset viestit keräävät tykkäyksiä ja positiivista huomiota Pataljoonan FB-ryhmässä Asko Huukin kolumnia käsittelevässä viestiketjussa, en voi kuin pyöritellä päätäni.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Patapakalta hyvä kirjoitus yllä, josta olen pääosin samaa mieltä!

Eikös Pataljoonan hallitus koostu naisista? Ei mikään ihmekään jos on liu'uttu kannatuksessa alaspäin perse edellä.

Kyllä useimmin ne ovat miesköriläitä jotka edistävät tällaista modernia kannatusta, kun taas naiset panostavat kaiken maailman "kivoihin juttuihin", mm. fanimatkat yms. Voisin kuvitella touhun olevan lähempänä modernia kannatusta ja äänekkäämpää jos puikoissa olisi tosiaan pari luonnetta omaavaa mieshenkilöä, jotka sitten katsomossakin vetäisivät hommat kunnolla. Vellihousun asenteella. Tosin ilman haulikoita tai kiväärejä.

Ulkopuolisena saa jotenkin Pataljoonan touhusta kuvan, että pääasia kunhan "kaikilla on hauskaa" jne, eikä itse kannattamiseen ole juurikaan puututtu / asiaa mietitty.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
No niin no, itse olen vajaa, alle nelikymppinen matalakoulutettu miehenalku. Jos osaisin hitsata, olisin työtön hitsari. Nahkatakkia en omista koska kuulun juuri ja juuri siihen kansanryhmään jota ei Rädyn mukaan ole olemassakaan. Mun ei tartte miettiä kenen seurassa näyttäydyn. Mut on jopa nähty puhuvan insinöörin kanssa.

Ässät on mulle helvetin tärkeä asia. Ääni saattaa usein jäädä Navettaan kun sieltä poistutaan, mutta ei mulle tule kyllä mielernkään mennä sen enempää laulamaan tyttöjen tai poikien ryhmään. Tilanteisiin reagoidaan, tuomarit on aina perseestä ja väärässä, omille annetaan napakka palaute jos tarvetta tulee, ja vastustajasta yritetään löytää edes joku väriläiskä jolle voi avautua koko ottrlun ajan. Varsinaista terapiaa siis tuo touhu.

Kaveriporukassa on yleensä viidestä kymmeneen henkeä. Osa nuorempia, osa vanhempia. Heistäkään ei ole kukaan koskaan heittänyt ilmoille ajatusta laulamisesta. Ottelun alussa toki lauletaan muiden mukana karaokea, mutta vain pleijjareiden aikaan.

Olen siis juntti joka on muiden mielrstä katoavaa menneisyyttä ja älymystön mielestä mua ei ole edes olemassa. Jään nyt miettimään onko Tony Halme ja Frederik mun idoleita.

Edit: pahoittelut typoista, luulin olevani älyllisempi kuin puhelimeni.
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hyvä kommentti Patapakalta. Ajatukset vastaavat melko vahvasti omiani.

Toki ei tarvitse olla missään nimessä korkeasti kouluttautunut, että voi kokea mainitunlaisia tuntemuksia Isomäestä ja Ässien kannattajan leimasta. Tämä tuntuu olevan varsin yleinen tuntemus Porissa ja niin myös porilaisten keskuudessa. Omassa kaveripiirissäni kaikki seuraavat Ässien kulkua, mutta eivät jostain syystä halua tulla leimatuksi Porin Ässien kannattajana.

Itse olen helvetin ylpeä siitä, että voin kutsua itseäni Porin Ässien kannattajaksi. Seura on minulle rakas asia, mutta silti samaan aikaan en välillä koe kuuluvani tuohon ihmisjoukkoon, jota esimerkiksi seisomokatsomosta löytyy. Lähes joka toinen huuto saa aiheuttamaan tietyn asteista myötähäpeää.

Kuten muutama viesti taaksepäin mainittiin, kulisseissa on käyty runsaasti keskustelua uuden projektin aloittamisesta, jolla saataisiin herätettyä koomaan vaipunut Isomäki.

/e: Aika ei riitä nyt pidemmän viestin kirjoittamiseen joten tarvittaessa jatkan tästä myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös