Itse vertaisin tuota lippujen heiluttelua metallikeikkaan:
Katsomo on jakautunut tiettyihin osiin: eturivissä on yleensä ne yhtyeen kovimmat fanit, jotka osaavat biisien sanat ulkoa ja haluavat seurata keikkaa mahdollisimman läheltä. Hieman taaempana eturivistä, yleensä keskirivien paikkeilla on sitten taas ns. moshpit alue. Pittaileva porukka puolestaan haluaa eläytyä tilanteeseen parhaalla mahdollisella tavalla, vaikka se tapahtuukin bändin seuraamisen kustannuksella. Taaempana seisoo yleensä taasen se porukka, joka haluaa seurata keikkaa kauempana tungoksesta ja rauhallisemmasta paikasta. Se porukka, joka tuohon pitin alueelle menee seisomaan, ymmärtää että kyseisessä kohdassa saattaa tulla pieniä ruhjeita, jengi voi kaatuilla päälle ja bisse loiskua.
Sama asia pätee tuohon lippujen heilutteluun pelin aikana. Jossain eteläpäädyssä toimii, koska sieltä lippunsa ostavat tietävät, että pelin seuraaminen saattaa häiriintyä aika ajoin. Mutta se ei heitä haittaa, sillä he pitävät itse tunnelmaa tärkeämpänä kuin viivalähtöjen laskemista.
Se, että noita lippuja heilutellaan pelin aikana seisomakatsomossa, joka ei ole sanan varsinaisessa merkityksessä fanikatsomo, suututtaa varsin ymmärrettävästi porukkaa, joka haluaa seurata ottelua ilman häiriötekijöitä. Ihan samalla tavalla rokkikeikoilla saa vihaisia katseita, mikäli alkaa pittailemaan taaempana, ja ihan syystä. Tuo Etulinjan nykyinen paikka ei mielestäni ole oikea tällaiselle toiminnalle, ja sillä saadaan lähinnä luotua vaan voimistuvaa kaksijakoa ja kipinöintiä Etulinjan ja perushitsarin välillä.
ässäfani-95:lle myös sellainen vihje, että juuri noilla eilisenkaltaisilla kiukunpuuskillasi ovat Etulinjan jäsenet tällä palstalla saaneet muuta porukkaa negatiiviselle kannalle ko. järjestöä kohtaan. Itse toivon Etulinjalle pelkästään hyvää ja haluaisin nähdä myös modernimpaa kannattamista enemmän Isomäessä. Itse en siihen osallistu, koska pidän itse pelin seuraamista kannattamista tärkeämpänä, mutta nostan hattua kaikille niille jotka koittavat viedä asiaa eteenpäin.