Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Koska kesä on tulossa eikä pelejä kuukausiin ja koska Ässät mediassa-ketju on väärä paikka tietyn tyylin kirjoituksille, lienee paikallaan avata tällainen huminaketju yleisempää Ässiä koskevaa pohdiskelua varten.
Sanat brändi ja identiteetti toistuvat nykyään hyvin usein jääkiekkokeskusteluissa. Puhutaan seuran (esim. Hifk ja Ässät) joka sisältää tiettyjä asioita. Viime aikoina ja vuosina ja aikoina on paljon puhuttu siitä kuinka Ässät on loitontunut omasta brändistään ja kuinka tämä näkyy esimerkiksi Isomäen jäähallin tunnelmassa. Ässät mediassa-ketjussa oli kirjoituksia joiden mukaan nykyjoukkue on harmaa, siitä puuttuvat persoonallisuudet ja että jääkiekko-otteluissa pelkkä voittaminen ei välttämättä viihteeksi riitä. Toisaalta, onko Ässien joukkue ollut todella niin harmaa? Joel Armia, Tomas Zaborsky, Ville Uusitalo...Eivätkö nämä muka ole paitsi hyviä pelaajia, myös persoonallisuuksia? Ja mitä siellä peleissä sitten pitäisi nähdä jos pelkät voitot eivät riitä?
Että tiedettäisiin mistä puhutaan, on brändin käsite avattava. Wikipedian mukaan "brändi (engl. brand) kuvaa kaikkea sitä, mikä liittyy yrityksen tuotteeseen tai palveluun." Ja että "brändin identiteetti ovat ne mielleyhtymät, joita brändin luoja pyrkii vahvistamaan brändinhallinnan avulla." Koko brändiä käsittelevän artikkelin voi lukea täältä.
Tästä alkaa siis keskustelu. Mitä kuuluu Ässien brändiin? Mitä siihen ei kuulu? Onko Ässien brändi elinvoimainen 2010-luvulla vai pitääkö sitä päivittää? Mitä päivittäminen konkreettisesti tarkoittaa? Ja voiko jääkiekkoseuraa edes johtaa Suomen kokoisessa maassa brändin ehdoilla?
Odotan ketjuun persoonallisia, itsestäänselvyyksiä vältteleviä kirjoituksia. Koska aihepiiri on laaja, on sanakin varsin vapaa.
Sanat brändi ja identiteetti toistuvat nykyään hyvin usein jääkiekkokeskusteluissa. Puhutaan seuran (esim. Hifk ja Ässät) joka sisältää tiettyjä asioita. Viime aikoina ja vuosina ja aikoina on paljon puhuttu siitä kuinka Ässät on loitontunut omasta brändistään ja kuinka tämä näkyy esimerkiksi Isomäen jäähallin tunnelmassa. Ässät mediassa-ketjussa oli kirjoituksia joiden mukaan nykyjoukkue on harmaa, siitä puuttuvat persoonallisuudet ja että jääkiekko-otteluissa pelkkä voittaminen ei välttämättä viihteeksi riitä. Toisaalta, onko Ässien joukkue ollut todella niin harmaa? Joel Armia, Tomas Zaborsky, Ville Uusitalo...Eivätkö nämä muka ole paitsi hyviä pelaajia, myös persoonallisuuksia? Ja mitä siellä peleissä sitten pitäisi nähdä jos pelkät voitot eivät riitä?
Että tiedettäisiin mistä puhutaan, on brändin käsite avattava. Wikipedian mukaan "brändi (engl. brand) kuvaa kaikkea sitä, mikä liittyy yrityksen tuotteeseen tai palveluun." Ja että "brändin identiteetti ovat ne mielleyhtymät, joita brändin luoja pyrkii vahvistamaan brändinhallinnan avulla." Koko brändiä käsittelevän artikkelin voi lukea täältä.
Tästä alkaa siis keskustelu. Mitä kuuluu Ässien brändiin? Mitä siihen ei kuulu? Onko Ässien brändi elinvoimainen 2010-luvulla vai pitääkö sitä päivittää? Mitä päivittäminen konkreettisesti tarkoittaa? Ja voiko jääkiekkoseuraa edes johtaa Suomen kokoisessa maassa brändin ehdoilla?
Odotan ketjuun persoonallisia, itsestäänselvyyksiä vältteleviä kirjoituksia. Koska aihepiiri on laaja, on sanakin varsin vapaa.