Eli mielestäsi 462 maalin mies on joukkueelle pikemminkin rasite kuin hyödyllinen pelaaja ? Eiköhän tämä kerro kaiken oleellisen ymmärryksestäsi jääkiekosta ja kiekkopersoonista.
Tunteella pelatessa tulee tilanteita jolloin tulee tehtyä pelin kannalta huonojakin ratkaisuja. Kuitenkaan, peliä ilman tunnetta en halua nähdä ja jos siitä hintana olisi se saavuttamaton kultamitali niin olkoon niin.
Tämän touhun maksavat kuitenkin ne muut 4500-katsojaa jotka haluavat nähdä tunnetta ja ylilyöntejäkin, kun taas sitä 50 -hengen hiipuvaa teiniangstia huokuvaa santti-ryhmää ketään ei tunnu kaipaavan, semminkään kun sillä tuntuu aina olevan se kauden vaisuin ilta menossa.
Ehkä teidän kannattaisi siirtyä kannattamaan Lukkoa (ja perustaa Poriin alajaoksen), nyt kun RD matkaa 50 km etelään ? Säästyisi sekin sarja Suomi-kp:ltä seisomakatsomoonkin, kun siellä vielä kannatetaankin väärin.
Aika moista yleistystä yhden miehen kirjoittamista vastaan, vai oletko tosiaan saanut valtakirjan 4500 ihmiseltä. Itse en kaipaa ensimmäistäkään ylilyöntiä kentällä tai sen ulkopuolella, jos se maksaa pelin voiton. Uskoisin vakaasti, että sellaista ei myöskään arvosteta joukkueen keskuudessa.
Java paukutti aikoinaan monta maalia, erityisesti niitä ratkaisumaaleja, eikä ollut minun mielestäni samalla viivalla noiden kahden muun esimerkkipelaajan kanssa. Molemmilla heillä oli omat vahvat ominaisuutensa, mutta eivät miehet mitään voittajatyyppejä olleet. Sen kertovat jo pitkät urat Ässä-paidassa noina vuosina. Jos ylenmääräinen potentiaali olisi nähty muualla Suomessa, eivät he olisi pelanneet uriansa täällä.
Se mitä kerrot tokassa kappaleessa pelein voittamisesta ja häviämisestä, niin näiden kaltaisten kiekkopersoonien vuoksi Ässät juuri on onnistunut häviämään niitä mahdollisuuksia. Persoona ja persoona, onhan noita ollut kiekossakin maailman sivut, mutta peliä pitää osata pelata vielä paremmin, jotta voidaan edes uneksia mestaruuksista tai edes mitaleista. Siooli ei jää sille omalle tuittupäisyydelle tilaa, vaan pitää pelata peliä suunnitelman mukaan. Olkoon vain HMV-tai muita joukkueita, niin minä ainakin haluan nähdä voittavaa kiekkoa enkä sirkustemppuja.