Ässät mediassa

  • 2 314 019
  • 9 608

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Ei se "pressi" vaatisi kuin 3 baarijakkaraa ja yhden korkean alle metrin leveän, 30 cm kapean tai pyöreän minipöydän siihen äijien eteen, jossa olisi nimikyltit keitä ovat (VAIKKA kaikki tietävätkin kyllä). Kas olisi jo kummasti erinäköistä touhua. Kas kun eivät pidä ulkona hämärässä jääkoneen kaasutellessa vieressä tai siellä kuuluisalla "punttisalilla".
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jooh, ollaan noissa ottelun jälkeisissä mediatilaisuuksissa menty aika paljon taaksepäin verrattuna viime kauteen. Tässä eilisen TPS-pelin tilaisuus. Yhtäläisyyksiä löytyy yllättävän paljon seuraavaan Vintiöiden sketsiin http://www.youtube.com/watch?v=zKjRLtvWKLk. Varsinkin ensimmäisen minuutin osalta. Siinä Kiveä esittää Santeri Kinnunen, Samuli Edelmann on kuvaan väkisin eksyvä Jussi Aho sekä mikrofonia suoraan naamaan tunkeva äänimies "japi" on Ruusunen.
Linkit vievät Ässien sivuille ja Youtubeen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Urheilulehden sivuilta löytyy Sihvosen kirjoitus Ässien pelikirjasta. Ihan mielenkiintoista luettava...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tänään ilmestyneessä Jäkiksessä Uusitalo Kuukauden pelaaja -haastiksessa. Taattua laatua.

Kävi esiin, että toinen puoli naamavärkistä oli tunnoton vielä neljää päivä TPS-matsissa saadun tällin jälkeen. Koutsi Kivi tykkää ahtaisiin väleihin tunkevista miehistä, heh. Lisäksi sekä kapteeni että päävalmentaja antavat melko kovaa palautetta siitä, kuinka kilpailu pelipaikoista ei ole ollut vaadittavalla tasolla, eikä joiltain pelaajilta tunnu löytyvän sitä viimeistä puristusta sen paikan ottamiseen.

Ihan mielenkiintosta. Kiroilevat vielä kuin merimiehet. Pohjanmaalaisena hitsarina, pakko tykätä!
 
Manu Lempinen kirjoitti:
Mikäköhän näissä lausunnoissa nyt taas järkytti herkimpien mielenrauhaa?
Ei suinkaan kyse ole siitä, että Jääkiekkolehden juttua koskevien pelaajien joukossa epäillään olevan entisen Ässäpelaajan poika?

Muistaakseni kaudella 2005-06 Pasi Nielikäisen jätettyä Ässät, Matti Kuparinen selvitti asiaa SK:n haastattelussa ja puhui vapaamatkustajasta. Kyseinen kausi päättyi sitten seurahistorian kovimpaan urheilulliseen saavutukseen 22:een vuoteen.

Ei tainnut silloin nousta nyt nähdyn kaltaista poleemiikkia siitä, mitä voi ja mitä ei voi sanoa julkisuudessa.

Toisaalta kyseessähän olikin vain joku Nielikäinen, jonka isä ei ole koskaan pelannut Ässissä tai ei ole Ässät ry:n johtajien kavereita.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan ok kirjoitus Lempiseltä, vaikka en itse samaa mieltä olekaan. Ainoa huvittava kohta oli maininta hyssyttelijöiden kerhosta; onko Porissa muka joskus hyssytelty kritiikkiä? Hah, sanon minä, täsmälleen päinvastoin.

Toejoen Veikon salaliittoteorioihin en puolestani voi sanoa kuin että joopa joo. Jesse Jyrkkiö on liigauransa alusta lähtien paskaa niskaa nimenomaan sukunimen takia, se on ensimmäinen asia johon lällättäjät takertuvat. Hyvin harvoin kukaan on ainakaan puolustanut sillä argumentilla että kyseessä on sentään Juha Jyrkkiön poika.

Ylipäätään tuntuu että kun joukkue pärjää ovat mitkä tahansa julkiset möläytykset sallittuja. Jos joukkue olisi nyt sarjassa kolmanneksi viimeisenä, olisi yleinen mielipide tödennäköisemmin vastainen Karrin ja Uden kommenteille.
 
Toejoen Veikon salaliittoteorioihin en puolestani voi sanoa kuin että joopa joo. Jesse Jyrkkiö on liigauransa alusta lähtien paskaa niskaa nimenomaan sukunimen takia, se on ensimmäinen asia johon lällättäjät takertuvat.

Ei tässä mistään salaliittoteorioiden kasaamisesta ole kysymys, vaan reaktioiden erilaisuudesta. Nielikäisen kohdalla ei ollut väärin sanoa rumaa sanaa julkisuudessa, mutta nykyisten pelaajien kohdalla on. Näin ollen meikäläistä hivenen kiinnostaa, mikä tekijä johtaa reaktioiden erilaisuuteen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tässä mistään salaliittoteorioiden kasaamisesta ole kysymys, vaan reaktioiden erilaisuudesta. Nielikäisen kohdalla ei ollut väärin sanoa rumaa sanaa julkisuudessa, mutta nykyisten pelaajien kohdalla on. Näin ollen meikäläistä hivenen kiinnostaa, mikä tekijä johtaa reaktioiden erilaisuuteen.

Eiköhän tärkein ero ole siinä että Nielikäinen oli Ässissä pelatessaan yli 30-vuotias ja sikäli kuin olen ymmärtänyt, häntä arvosteltiin vasta joukkueesta poistumisen jälkeen. Lisäksi kyseessä ei ollut vain "joku Nielikäinen" vaan pelaaja joka aina ollut yksi sm-liigan vihatuimmista ja joka on herättänyt ristiriitoja kaikissa joukkueissaan. Näin ollen tapaus oli ehkä hivenen ymmärrettävämpi.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
sikäli kuin olen ymmärtänyt, häntä arvosteltiin vasta joukkueesta poistumisen jälkeen.

Sitten olet ymmärtänyt pahasti väärin. Hisey ja Nickerson hankivat hänelle pokaalin ja kaikkea missä luki jotain liian hyvä tai vastaavaa ja Nielikäinen oli lähes "koulukisattu" joukkueessa ulkomaalaisten johdolla sai jatkuvasti kuulla arvostelua.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sitten olet ymmärtänyt pahasti väärin. Hisey ja Nickerson hankivat hänelle pokaalin ja kaikkea missä luki jotain liian hyvä tai vastaavaa ja Nielikäinen oli lähes "koulukisattu" joukkueessa ulkomaalaisten johdolla sai jatkuvasti kuulla arvostelua.

No, luin itse asiassa juuri muistin virkistämiseksi Nielikäisen omaa ketjua ja huutonauroin Veikon heitoille reaktioiden erilaisuudesta. Nielikäisen kanssa oli vähän eri tason ongelmia kuin huono treeniasenne joten sikäli Toejoen poru jonkun sukunimestä on hivenen asiatonta.

Niin, ja jälkikäteen tapahtuneella arvostelulla viittasin siis Kuparisen lausuntoon jota Veikko referoi.
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan ok kirjoitus Lempiseltä, vaikka en itse samaa mieltä olekaan. Ainoa huvittava kohta oli maininta hyssyttelijöiden kerhosta; onko Porissa muka joskus hyssytelty kritiikkiä? Hah, sanon minä, täsmälleen päinvastoin.

Huono sanavalinta Lempiseltä. Käsittääkseni tarkoitti juuri sitä porukkaa, joka nyt huutele, että ei saa julkisuudessa arvostella. Sinänsä olen samaa mieltä Manun kanssa, kuitenkin tullut joukkuelajin parissa pyörittyä jo pitkään. Se ei saa olla tapa, eikä mikään ensimmäinen keino herätellä, mutta esim. Jyrkkiön kohdalla on pakko alkaa uskomaan, että kaikki ei ole kohdallaan. Jesse oli kuitenkin muistaakseni Karrin luottopelaaja A-junnuissa... ja muutenkin, onkos Kivi nyt kolmas valmentaja, joka Jesseä muka syrjii? Tai no, tämähän nyt on tuotu jo esille aiemminkin.

Itsekin olen törmännyt näihin tapauksiin, että lahjoja olisi vaikka mihin, mutta ei haluta (tai ymmärretä) ottaa sitä viimeistä askelta, kun se vaatii töitä. Eikä siinä mitään, elämässä on muutakin kuin urheilu, mutta pelottaa vaan, että nämä tapaukset on sitten niitä lähipubin katkeroituneita "Olisin mäkin ollu maajoukkueessa/änärissä"-tyyppejä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Huono sanavalinta Lempiseltä. Käsittääkseni tarkoitti juuri sitä porukkaa, joka nyt huutele, että ei saa julkisuudessa arvostella.

On tietysti toimittajan etujen mukaista että hyssyttelijöiden kuoro hiljenisi, julkisesta paskanheitosta kun saa parempia otsikoita.

Lahjansa hukanneita kavereita tunnen itsekin, mutta kuten olen jo aiemmin tuonut esille, en oikein usko tällaisen julkikritiikin siunauksellisuuteen jos pelaajia vielä halutaan kehittää johonkin. Toki kyse on myös yksittäisistä kommenteista jotka ovat kasvaneet suuremmiksi kuin ne on alun perin tarkoitettu.
 
No, luin itse asiassa juuri muistin virkistämiseksi Nielikäisen omaa ketjua ja huutonauroin Veikon heitoille reaktioiden erilaisuudesta. Nielikäisen kanssa oli vähän eri tason ongelmia kuin huono treeniasenne joten sikäli Toejoen poru jonkun sukunimestä on hivenen asiatonta.

Niin, ja jälkikäteen tapahtuneella arvostelulla viittasin siis Kuparisen lausuntoon jota Veikko referoi.

Olivathan reaktiot erilaiset. Kuparisen lausunnot eivät aiheuttaneet mitään reaktiota täällä, mutta Kiven ja Uusitalon lausunnot aiheuttivat. Nielikäinen oli poistunut Ässistä, kuten todennäköisesti Jääkiekko-lehden jutussa mainitut pelaajatkin olivat ainakin lehden julkaisuhetkellä.

Eikä Toejoella mitään porata, paitsi joen virtaamattomuutta. Treeniasenne tai muu asenne on vähäinen detalji itse asiassa. Enkä minä nostanut mitään sukunimeä esille. Joistain pelaajista ei vain ole yhtä soveliasta avautua kuin jostain toisesta. Eikä siinä mitään. Se on ihan inhimillistä, että jostain tulee suosikkeja, vaikka sitten ulkopelillisillä ansioilla.
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tietysti toimittajan etujen mukaista että hyssyttelijöiden kuoro hiljenisi, julkisesta paskanheitosta kun saa parempia otsikoita.

Lahjansa hukanneita kavereita tunnen itsekin, mutta kuten olen jo aiemmin tuonut esille, en oikein usko tällaisen julkikritiikin siunauksellisuuteen jos pelaajia vielä halutaan kehittää johonkin. Toki kyse on myös yksittäisistä kommenteista jotka ovat kasvaneet suuremmiksi kuin ne on alun perin tarkoitettu.

No totta tuokin. Ja jutun paisumiseen taisi olla juuri SK:lla iso merkitys, kun oli irroitettu pari lausetta isosta kokonaisuudesta. Uusitalokin puhui juuri siitä, että lahjakkaat jätkät jättää tilaisuutensa käyttämättä ja sitten *tuttaa 10-20 vuoden päästä.

Ja kuten sanottua, tietyissä tapauksissa lienee kaikki muut keinot kokeiltu herättelemiseksi, joten ei menetetä enää mitään, jos viimeinenkin kortti katsotaan. Jos kaveri ottaa nokkiinsa ja lähtee, niin eipä siitä muillakaan keinoilla olisi täällä mitään irti saatu.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Tuollaisista kommenteista eivät ota nokkiinsa kuin laiskat harjoittelijat ja paskat valmentajat. Kaikki muu puhe tämänkin kommentin ympärillä on turhaa, koska Ässien kokoisella organisaatiolla ei ole varaa pitää pelleilytason höntsääjiä mukana vaikka kyseessä olisi oma poika. Jos kotikaupungissa ei homma kiinnosta niin on syytä lähteä aikuistumaan ihan muihin ympyröihin jo suomalaisen kiekkoilun kannalta.

Yhtään oikeaa harjoittelijaa ei tule nyt eikä jatkossa sivuuttaa lahjakkaan mutta laiskan harjoittelijan tieltä.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
En kyllä ymmärrä tätä itkua Uusitalon ja Kiven kommenteista. Ehkä paremmin ymmärtäisin jos olisi sanonut jotain tyyliin "Jyrkkiö on veltto paska joka ei tykkää treenata". Totta kai kapteenilla on oikeus herätellä pelitovereitaan ja jos oikeasti treenaaminen ei huvita, niin sitten voi painua helvettiin joukkueesta. Varmasti löytyisi muualta nuoria kiekkoilijoita joita homma oikeasti kiinnostaa. Pelkkä sukunimi ei saisi viedä mihinkään, vaan oma halu ja lahjat merkkaa enemmän.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mainio mallikappale on myös hiljattain Ässien kanssa jatkosopimuksen tehnyt Mika Niemi. Hän oli vielä vähän aikaa sitten täyttä satamakamaa, mutta sitten tapahtui oivallus, jota sentteri itse nimitti aikuistumiseksi

Lainaus Manun kirjoituksesta.

Missä tämä aikuistuminen näkyy??

Niemi on samassa piste/ peli tahdissa viime vuoteen verrattuna, pelaa vähiten Ässien senttereistä. Missä on tämän aikuistumisen tulokset??

Manu on mielestäni fani, joka kirjoittelee keskustelupalstan tasoisia juttuja, ei osaamista, ei todellista haastamista. Ässillä menee hyvin, ei saa arvostella.

Uusitalo ei ole pidetty pelaaja joukkueessa. Ulkomaalaiset haukkuivat Uusitalon alkukaudesta. Niemi on tyytyväinen, ettei tarvitse harjoitella pariin vuoteen.

Ja minusta Jyrkkiö on tällä hetkellä Ässien pakistossa sivuraiteella omasta syystään ja hänen kannattaisi vaihtaa maisemaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä tämä aikuistuminen näkyy??

Kirjoittaja ei varmaan pysty/halua täällä sinulle itse vastata. Harmi.

On kuitenkin käynyt tässä aikojen saatossa ilmi, että et pidä Mika Niemestä erityisen paljoa. Päävalmentaja Kivi ilmeisesti näkee eri tavalla ja itse luotan kyllä vielä tässä vaiheessa Kiven näkemykseen enemmän. Aika näyttää miten Niemen kanssa tulee käymään.

Manu on mielestäni fani, joka kirjoittelee keskustelupalstan tasoisia juttuja, ei osaamista, ei todellista haastamista. Ässillä menee hyvin, ei saa arvostella.

Aika monesta fanista ja tämänkin keskustelupalstan kirjoittajista on tullut hyviäkin urheilutoimittajia. Mitä ihmeellistä siinä on?

Uusitalo ei ole pidetty pelaaja joukkueessa. Ulkomaalaiset haukkuivat Uusitalon alkukaudesta. Niemi on tyytyväinen, ettei tarvitse harjoitella pariin vuoteen.

Hauskaa kuinka tunnut suuttuvan, kun joku kirjoittaa oikein jatkoaika.comiin artikkelin, jossa on eri mieltä kuin sinä.

Lisäksi olen erittäin huolissani, jos Kivi tuntee Niemen huonommin kuin sinä. Niin huonosti, että haluaa jatkopaperin, vaikka pelaaja haluaa olla vapaamatkustaja eikä harjoitella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös